Siirrän huhuketjussa alkaneen keskustelun tänne...
... koska siellä jo tuota ot:ta viime päivien aikana on jonnin verran nähty.
Vuoren osalta Scissors oli sekaisin kuin seinäkello, mutta muutti kantaansa lennosta. Eiköhän näitä satu kaikille, en esim itse edelleenkään ymmärrä miksei TPS rahastanut Nummelinilla, enkä eritoten käsitä sopimusneuvotteluista mulla tiedossa olevaa versiota, mutta ihan avoimesti voin todeta, että urheilullisesti Nummelin ei onnistunut niin kuin itse uskoin.
Vuoresta sen verran että en nyt ihan täysin allekirjoita sitä että olin hänen suhteensa
sekaisin kuin seinäkello.
Itse aikoinani puolustelin tätä koska ne argumentit joilla häntä tallottiin olivat hetkittäin todella naurettavia. En nyt jaksaa kaivaa auki noita keskusteluita mutta ei siinä ollut mitään järkeä, riitti että kyseenalaisti suurinpiirtein yhden asian niin alettiin jo kiertelemään ja viemään keskustelua epäolennaisuuksiin. Eli varsinaista keskustelua ei ollut edes olemassa, oli vain huutelua. Minulla ei ole minkäänlaisia henkilökohtaisia syitä puolustella Ari Vuorta, mutta jos homma on karkaamassa täysin lapasesta niin kai jotain tolkkua saa pyytää itse keskusteluun? En sano että aina sitä itse olisin tuonut, mutta kyllähän tuo Arsen puolustamiseni nimenomaan oli vastareaktio täysin epäobjektiivisille väitteille ja syyllistelyille joita tänne alkoi ilmestyä.
Jo tuolloin totesin useaan eri otteeseen ettei mies myöskään ole optimaalisesti onnistunut. Mielipiteeni ei ole muuttunut, olen edelleen valmis puolustelemaan häntä tietyin ehdoin, mutta olen myös sitä mieltä että positionsa voisi laittaa avoimeen hakuun, koska ei siinä ehkä ainakaan huonompaan suuntaan mentäisi. Vuoren suhteen olen pyörtänyt alkuperäistä mielipidettäni, en ole lennosta sitä muuttanut. Esimerkiksi Suikkasen ketjussa usea on huudellut ensin että Kaitsulle ei missään nimessä tulisi antaa potkuja, mutta myöhemmin ovatkin kirjoitelleet ettei hän kyllä ollenkaan viime kaudella onnistunut. Ovatko nämäkin siten muuttaneet lennosta mielipidettään, vai pyrkivätkö kenties katsomaan vähän leveäkatseisemmin tätä asiaa? Vastaavanlaiseen olen Vuoren osalta pyrkinyt. Alla esimerkkiä miten hänen suorittamistaan nykyisellään kuvailisin:
Vuori ei onnistunut viime kaudella(kaan), mutta kympin sakkiin tuli olla saumat rosterin osalta. Näin ollen viime kaudella hänen lisäkseen usea muukin taho epäonnistui. Arsen kilpeä kiillottaa viime kauden osalta hyvät kärkihankinnat, ja suoritustaan vie pakkasen puolelle puolestaan heikosti rakennettu puolustus sekä ilmeisesti klaanin marionettina sekoilemansa neuvottelut erityisesti Vahalahden, mutta myös Nummelinin kanssa. Hyvä ettei TPS kallista sopimusta viimeksimainitun kanssa tehnyt, mutta juttujen perusteella olisi tuon voinut ns. ammattimaisemminkin hoitaa. Vahan keissi on suorastaan anteeksiantamaton. Sen perusteella olisin valmis potkaisemaan koko jätkän paikaltaan joka kerta.
Ylipäätään ei ole Vuoren osalta kyse siitä että en näkisi hyvien hakujensa lisäksi myös sitä heikompaa suorittamista, mutta jos keskustelu alunperin on todella heikkolaatuista ja polarisoitunutta niin en ymmärrä miksei tarkennuksia saisi pyytää.