Fox don't have sex with your Ex oli aikoinaan 90-luvulla mun "tunnusbiisini"...
Fetissi näköjään käänsi kupin nurin, en tarkoittanut vittuilla.
Ei ei, mikään fetissi ei kääntänyt kuppiani nurin.
Enemmän mua ihmetyttää/vituttaa se, että teiltä "oikeusoppineilta" (tai sitten hyvin feikkaavilta) ei tahdo saada oikein mitään irti. Mä nyt olen tässä toista vuorokautta esittänyt erilaisia faktoja, mutta mitään selkeää vastausta ei vain tule. Kaikki vastaukset ovat vain tuollaista yleismaailmallista paskaa, kuten "työsopimuslaki on velvoittavaa oikeutta". Kiva, kiitos, että tämä tuodaan esille. Ehkä olisi asiallista myös hieman valottaa tällaiselle tyhmälle tallaajalle miten tämä "velvoittava oikeus" ilmenee tässä Ari Vuoren ja HC TPS Turku Oy:n välisessä työsuhteessa.
Mä epäilen, että mä en ole ainoa tällä palstalla, joka on aivan huuli pyöreänä teidän "oikeusoppineiden" tulkintojenne kanssa. Useista viesteistä pääteltynä täällä on useampia kirjoittajia, jotka uskovat, että Ari Vuori on aivan tavallisessa, toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa HC TPS Turku Oy:n kanssa. Te "oikeusoppineet" vielä ruokitte tätä uskoa - vaikka mä en ole nähnyt yhtäkään faktoilla perusteltua viestiä, miksi te "oikeusoppineet" uskotte asian olevan näin. Faktoilla tarkoitan tässä tapauksessa nimenomaan tätä Ari Vuoren ja HC TPS Turku Oy:n välistä työsuhdetta. Yleismaailmallista paskaa te "oikeusoppineet" osaatte kyllä jauhaa, mutta ette osaa ottaa kiinni tähän nimenomaiseen tapaukseen.
Työoikeudellisessa osuudessasi on niin paljon virheitä, että en lähde sitä edes kommentoimaan. Että se niistä faktoista.
Kyllä mä mielelläni haluaisin kuulla mitä virheitä mun työoikeudellisessa osuudessani on!
Mulla ei ole minkäänlaista oikeudellista kompetenssia keskustella näistä asioista - toisin kuin teillä "oikeusoppineilla". Mutta en mä ole koskaan pitänyt itseäni niin tyhmänä, ettenkö mä osaisi lukea ja
ymmärtää suomenkielistä tekstiä. Mä olen kaivanut tiettyjä faktoja kehiin tästä kyseisestä tapauksesta esim. HC TPS Turku Oy:n tilinpäätöksistä, mutta silti te "oikeusoppineet" kerrotte mulle, että niissä faktoissa on virheitä. Ette kuitenkaan selkeästi osoita niitä virheitä. FINE
Fakta 1: kaudella 2010-11 HC TPS Turku Oy on satavarmasti maksanut 49.800,00EUR Ari Vuori Hockey Consulting Tmi:lle. Tätä sä et pysty muuksi muuttamaan millään yleismaailmallisella työsopimuslakipaskallasi. Seuraavien kahden kauden - 2011-12 ja 2012-13 - julkisissa tilinpäätöksissä ei ole mukana tilierittelyjä. Näin ollen satavarmaksi en pysty asiaa sanomaan, mutta tuloslaskelmassa Hallinnon kulut - kohta 6588 Ulkopuoliset palvelut pysyy muutamien tuhansien eurojen tarkkuudella suunnilleen samana. Tästä mä olen tehnyt päätelmän, että hyvin todennäköisesti HC TPS Turku Oy on maksanut Ari Vuori Hockey Consulting Tmi:lle noin 50.000,00EUR per kausi ainakin kevääseen 2013 saakka. Tästä uudempaa tilinpäätöstä ei ole vielä (-kään) julkisesti saatavilla.
Mikä tämä maksu on teidän "oikeusoppineiden" mielestä?
Mun tyhmällä maalaisjärjelläni tehty tulkintani on se, että se on työkorvaus - EI PALKKA - Ari Vuorelle hänen HC TPS Turku Oy:lle suorittamastaan pelaajakoordinaattorin työstä.
Hyvin todennäköisesti te "oikeusoppineet" perustatte näkemyksenne Ari Vuoren työsuhteesta aina
Ennakkoperintälaki § 25?
Seuraavat lainaukset ovat suoraan Verohallinnon ohjeista koskien juuri tuota kyseistä lakia - olenko mä siis niin tyhmä, että mä en osaa yksinkertaisesti lukea ja ymmärtää tuota tekstiä?
"
Palkkaa vai työkorvausta - Dnro 2118/31/2004 - 21.06.2005
Yrittäjänä toimimisen mallit ja tavat ovat laajentuneet ja monipuolistuneet yhteiskunnan kehittymisen myötä. Yrittäjyyden tai työsuhteen tunnusmerkistöä arvioitaessa on syytä muistaa, että tosiseikaston merkitys on muuttunut yrittäjyyttä tukevaan suuntaan.
- - -
Jos toimeksiannon osapuolet ovat olleet vilpittömässä mielessä, maksaneet veronsa, järjestäneet sosiaaliturvansa ja rekisteröityneet asianmukaisesti, luottamuksensuojaa koskevaa säännöstä tulee useimmiten soveltaa. Näissä oloissa pitkään jatkunutta yrittäjäroolia voidaan jälkikäteen vain poikkeuksellisesti muuttaa."
Fakta 2: Ari Vuori (Ari Vuori Hockey Consulting Tmi) on toiminut yrittäjäroolissa HC TPS Turku Oy:n pelaajakoordinaattorina 22.09.2007 - 30.04.2013.
"
Työstä maksettu korvaus on useimmiten joko palkkaa tai työkorvausta. Suorituksen maksajan kannalta tällä seikalla on merkitystä siksi, että palkasta on maksettava työnantajan sosiaaliturvamaksu, työkorvauksesta ei."
JOS Ari Vuori olisi ollut työsuhteessa HC TPS Turku Oy:n kanssa, niin hänelle olisi kuulunut maksaa palkkaa - ei työkorvausta. Todennäköisesti hänen palkkansa kuuluisi kohtaan Henkilöstökulut - Palkat ja palkkiot - kohta 5080 Hallinnon palkat. Miten tämä kohta on kehittynyt kolmessa tuoreimmassa saatavilla olevissa tilinpäätöksissä?
2010-11 - 246.121,40EUR
2011-12 - 249.374,76EUR
2012-13 - 256.609,09EUR
Eli merkittävää muutosta ei ole tapahtunut. Ykkösfaktahan oli se, että kaudella 2010-11 HC TPS Turku Oy oli maksanut Ari Vuori Hockey Consulting Tmi:lle 49.800,00EUR. Hallinnon palkkojen muuttumattomuus (käytännössä) tukee sitä olettamusta, että Ari Vuori on edelleen vuosina 2011-13 saanut TPS:lta korvauksen pelaajakoordinaattorin työstään oman yrityksensä kautta.
"
1.1 Yleinen yrittäjäasema
Yrittäjänä voidaan pitää myös omaan ammattitaitoon perustuvia palveluja yleisesti tarjoavaa henkilöä, vaikka toiminta ei edellyttäisi mainittavaa pääomansijoitusta. Yrittäjätunnusmerkkejä ovat tällöin toiminnan yleisyys, laajuus ja julkisuus, jotka ilmenevät lähinnä useina toimeksiantoina.
- - -
3.3 Maksajan selonottovelvollisuus
Käytännössä pieni yritys ei pysty hoitamaan useita toimeksiantoja samanaikaisesti. Tämä ei kuitenkaan saa olla esteenä hänen verottamiselleen yrittäjänä. Kuten edellä on todettu, EPL:n perusteluissa todetaan, että ratkaisua ei saa tehdä sillä perusteella, että työn suorittajalla on vain yksi toimeksiantaja."
Fakta 3: Ari Vuori on ollut TPS:n pahimpien loukkaantumissumien aikana esim.
syyskuussa 2010 Detroitin Training Campilla tekemässä "oikeita" töitään.
Tällainen kysymys [oma lisäys: Tamminen&J-P sanoi vain, että Vuori oli matkoilla joten ei voi scoutata/hankkia pelaajia tällä hetkellä? Missäköhän herra Vuori mahtaa olla.] tuli otteluketjussa (TPS-Blues) vastaan.
Lyhyesti vastattuna: @ Centre Ice Arena, 1600 Chartwell Drive - Traverse City, MI 49696, USA
Toisin sanoen tekemässä ihan oikeita töitään. Vuorihan on kuitenkin yksi Detroit Red Wingsien Euroopan kykyjenetsijöistä. Red Wingseilla oli vuosittainen training camp 18.-21.09.2010, jossa myös Vuori oli paikan päällä. Prospectit olivat leirillä jo 11.-15.09.2010, joten eiköhän Vuori ole jo jonkun aikaa ollut Michiganissa.
Tästä voimme päätellä sen, että HC TPS Turku Oy:llä ei ole oikeutta johtaa tai valvoa missä, milloin ja miten Ari Vuori suorittaa HC TPS Turku Oy:n antamia toimeksiantoja. Tämä puoltaa sitä, että Ari Vuori toimii HC TPS Turku Oy:n palveluksessa itsenäisenä yrittäjänä - EI työntekijänä.
"
3.4 Johto- ja valvontaoikeus
Työsopimuslain mukaisen työsuhteen olennainen tunnusmerkki on työnantajan oikeus työn johtoon ja valvontaan. Oikeus johtoon tarkoittaa, että työnantaja tai hänen edustajansa määrää mitä työtä työntekijä tekee sekä missä, milloin ja miten työ tehdään. Työn valvonta tarkoittaa työnantajan oikeutta valvoa, että työ tehdään annettujen ohjeiden mukaan.
- - -
Työnteon muotojen muuttuessa työnantajan konkreettinen johto- ja valvonta muuttuu usein yleiseksi ohjaukseksi ja puitteiden asettamiseksi. Mitä yleisempää ohjaus on, sitä vähemmän se puoltaa työsuhteen muodostumista.
- - -
Sitä vastoin yrittäjäsuhteessa tehtävän suorittaja työskentelee itsenäisesti. Toimeksiantaja voi kuitenkin valvoa toimeksiannon edistymistä ja varmistaa ohjeillaan, että lopputulos on tilauksen mukainen."
Näihin faktoihin mä perustan näkemykseni, että Ari Vuori on yrittäjäsuhteessa - EI työsuhteessa - HC TPS Turku Oy:ön. Mutta "oikeusoppineiden" mukaan mun työoikeudellisessa osuudessani on niin paljon virheitä, että se niistä faktoista.
Varmaan raukkamaista mielestäsi, mutta siihen menisi kolme tuntia jota nyt ei ole käytössä.
Toivottavasti ehtisit kuitenkin edes jossain vaiheessa hieman avata mulle, että mitä mun työoikeudellisessa osuudessani nyt on niin paljon päin persettä.
Sun näkemyksesi on se, että Ari Vuori on toistaiseksi voimassaolevassa (kansankielessä: vakituisessa) työsuhteessa HC TPS Turku Oy:ön. Mä myös oikeasti toivon, että sulla - "oikeusoppineella" - on jotain muutakin faktaa tämän tulkintasi tueksi kuin vain se, että... "
Twitterissä annettiin selkeästi ymmärtää"!