Muutama havainto SaiPan tämän hetken tekemisestä ja valmennuksesta. Vuosi sitten yleisölle kerrottiin läpinäkyvästi, miten valmennus on roolitettu. Kesällä valmennustiimi kasvoi yhdellä henkilöllä, mutta mistään en ole huomannut miten nyt vastuualueet menevät. Uskoisin Valtosen vastaavan maalivahtipelaamisesta mutta muuten loppu trion osalta on vastuut täysin pimennossa. Ainostaan maalivahtipelaaminen on ollut sillä tasolla, mitä odotin. Muuten kaikki osa-alueet ovat pettäneet. Kuka vastaa tällä hetkellä keltaisten erikoistilannepelaamisesta? Alivoima on ollut aivan liian passiivista. Ylivoimasta ei edes viitsi kirjoittaa. Pärren ja Leivon kaltaisia pelaajia joiden vahvuudet ei missään nimeessä ole kiekollisessa pelissä on saanut yv-aikaa ja kiekollisesti taitavampia pelaajia on istunut penkillä. Mikäli näyttää ettei kahteen ensimmäiseen kenttää löydy kiekollista yv-osaamista niin sitten on rakennettava erikoiskenttä pelaamaan sitä ylivoimaa.
Toinen silmiinpistävä ero edellisen vuoden tekemiseen on ajoitusten täydellinen epäonnistuminen. Tähän en itse keksi äkkiseltään muuta syytä kuin, että treeneissä ei mennä riittävällä temmolla. Voiko Hämiksen ja Kohon puuttuminen näkyä siinä, ettei harjoituksissa mennä samalla intensiteetillä kuin viime kaudella? Jotenkin tuntuu, että pelivauhti tuntuu tälle joukkueelle olevan liian nopea. Kokoajan on kiire kiekollisella ja syöttötarkkuus ei riitä edes mestis-vääntöihin. En itse maalikkona keksi muuta syytä kuin että treeneissä on mittarissa 80 ja kun pelissä pitäisi olla 100 lasissa niiin homma leviää täysin. Joku treenejä nähnyt voinee kommentoida tätä asiaa tarkemmin.
Toinen silmiinpistävä ero edellisen vuoden tekemiseen on ajoitusten täydellinen epäonnistuminen. Tähän en itse keksi äkkiseltään muuta syytä kuin, että treeneissä ei mennä riittävällä temmolla. Voiko Hämiksen ja Kohon puuttuminen näkyä siinä, ettei harjoituksissa mennä samalla intensiteetillä kuin viime kaudella? Jotenkin tuntuu, että pelivauhti tuntuu tälle joukkueelle olevan liian nopea. Kokoajan on kiire kiekollisella ja syöttötarkkuus ei riitä edes mestis-vääntöihin. En itse maalikkona keksi muuta syytä kuin että treeneissä on mittarissa 80 ja kun pelissä pitäisi olla 100 lasissa niiin homma leviää täysin. Joku treenejä nähnyt voinee kommentoida tätä asiaa tarkemmin.