Kyllä itse olen samaa mieltä ehdottomasti, että ei asennepuolella kyllä eilen hävitty. Voihan se olla, että siellä on yksittäisillä pelaajilla ollut hengetön esitys, mutta isossa kuvassa ei. Etenkin toisen erän alkuun HIFK pisti siis ihan kaiken tiskiin ja pystyi hetkellisesti haastamaan Kärpät, mutta se oli sellaista runttaamista, joka yleensä päättyy juuri, kuten nyt päättyi, eli Kärppien 3-0 maaliin. Mielestäni eilinen peli jotenkin kulminoitui siihen, kun Petrell yritti kulmasta nousemalla viedä kiekon maaliin vaikka koko Kärppien ketju selässään ja vastapainona Kärpät iskee lättysyötöstä takatolpalta sisään. Olen nähnyt paljon hengettömiä IFK esityksiä etenkin vieraskaukalossa ja tämä ei kuulu niihin.
Kärpät oli mielestäni sellaisessa pudotuspelimoodissa eilen pelillisesti. Hyvä asenne, liike ja mikä tärkeintä peli toimi. Se kiekko liikkui ykkössyötöillä hienosti ja lähes aina oli vapaa pelaaja syötettävissä. Kärpäthän teki klassisia rintamahyökkyksiä, eli kiekko keskustaan ja 1-2 tiputuksella koko viisikko mukaan, laidasta sisään ja siniviivan jälkeen toiseen aaltoon keskelle, jolloin ollaan jo maalipaikassa, mutta sitten vielä tarpeen tullen se levitys. Se pelinopeus siinä oli se juttu. HIFK:lla se on vaiheessa. Tulee ylipitkiä kuljetuksia, kun syöttöpaikkoja ei aukea tai niitä ei käytetä tarpeeksi nopeasti. Vaikka esim. Miro Heiskanen on kuinka taitava, niin hän joutui eilen monesti kuskaamaan jalalla kiekkoa ja silloin se peli menee jumiin ja helposti ennustettavaksi. Pelinopeus kärsii.
Alkaahan se vituttamaan, kun runkosarjasijoitus ei kohene. Paljon ollaan Kärppiä perässä tällä hetkellä, mutta väittäisin, että mikäli tänään olisi Kärppiä vs peli nordiksella, niin se olisi hyvin eri luontoinen ja jopa IFK:n voitto mahdollinen. Iso kaukalo nyt vielä repi eroa isommaksi. KooKoota vastaan lauantaina samalla esityksellä tulee pisteet.