Apulanta

  • 81 247
  • 310

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nostatanpa threadin ja totean, että uusi video toimii ainakin loistavasti.
Setä pyörii mallityttöjen kanssa ja komppikaksoset soittimineen palelevat suomalaisessa talvisessa metsässä. Varsin härkäistä menoa.
Hienoa että Tuukka on edelleen menossa mukana, tälläistä lisää.

Jännä on myös nähdä onko bändi soveltanut taas faneihinsa herkkusienimenetelmää (pidetään pimeässä ja ruokitaan paskalla), kun ilmoittivat Kiilalle tehtävistä sivuista ja Apulanta-pelistä. Sivujen ainakin olisi pitänyt jo tulla mutta saapa nähdä.

Toivottavasti tökkäävät seuraavalle sinkulle sen videon mukaan. Mikähän muuten mahtaisi olla tuo sinkku? Itse näkisin kolme ehdokasta, Syöpä (soitettu joka paikassa), Pala siitä (vedetty myös akustisena joissain tilanteissa) ja Laululintu. Kaukaa lähelle se nyt ei ainakaan ole, eikä Pahempi toistaan :)
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Tenho
Toivottavasti tökkäävät seuraavalle sinkulle sen videon mukaan. Mikähän muuten mahtaisi olla tuo sinkku? Itse näkisin kolme ehdokasta, Syöpä (soitettu joka paikassa), Pala siitä (vedetty myös akustisena joissain tilanteissa) ja Laululintu. Kaukaa lähelle se nyt ei ainakaan ole, eikä Pahempi toistaan :)

Parin riffeillä jyräävän singlen jälkeen luulisi olevan herkistelyn vuoro. Vahvasti veikkaan Armoa, ellei Toni halua jättää ilmeisen henkilökohtaista biisiä lohkaisematta sinkuksi. Tätä skenaariota pidän epätodennäköisenä. Onhan Vasten mun kasvojanikin selvästi pitkän aikakauden lopputunnelmia peilaava kappale. Teksti vain on avautunut vasta sen jälkeen kun sain tietää Tuukan lähdöstä.

Armo on juuri tällä hetkellä minusta levyn kovin kappale. Biisi toimii varmasti myös suureen yleisöön.

Jos veikkaukseni menee kuitenkin pieleen, nostan varaehdokkaiksi numerot 2 ja 6, Pala siitä ja Usko.

Kiila on kyllä erinomainen levy. Pitkästä aikaa on kunnollinen Apulanta-innostus päällä. Syitä ja seurauksia -kokoelmaa kuunnellessa ei voi kuin ihmetellä, kuinka olen jättänyt tämän bändin hyvin vähälle huomiolle parina viime vuonna.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Viestin lähetti Tenho

Jännä on myös nähdä onko bändi soveltanut taas faneihinsa herkkusienimenetelmää (pidetään pimeässä ja ruokitaan paskalla), kun ilmoittivat Kiilalle tehtävistä sivuista ja Apulanta-pelistä. Sivujen ainakin olisi pitänyt jo tulla mutta saapa nähdä.

Toivottavasti tökkäävät seuraavalle sinkulle sen videon mukaan. Mikähän muuten mahtaisi olla tuo sinkku? Itse näkisin kolme ehdokasta, Syöpä (soitettu joka paikassa), Pala siitä (vedetty myös akustisena joissain tilanteissa) ja Laululintu. Kaukaa lähelle se nyt ei ainakaan ole, eikä Pahempi toistaan :)

Tuttua Apulanta-vedätystä koko juttu. Olivat kuulemma jo käyneet puhumassa äänetkin valmiiksi tähän peliin. Kyllä, kyllä.

Itse veikkaan seuraavaksi singleksi Pala siitä -veisua.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti Miguel
Parin riffeillä jyräävän singlen jälkeen luulisi olevan herkistelyn vuoro.
Voi olla, mutta tuolta levyltähän voisi rykäistä ihan minkä tahansa kappaleen sinkuksi lukuunottamatta Pahempi toistaan ja Kaukaa lähelle-kappaleita.

Mitä enemmän tuota Kiilaa on kuunnellut sitä vakuuttuneemmin se on jyrännyt kyllä tiensä minun suosikkilevyjen joukkoon. Alkuun oli kappaleet Valon juuri ja Kuollakseen elossa, jotka eivät iskeneet aivan muun levyn lailla, mutta keikan myötä tuokin asia on muuttunut.
Käytännössä mitään muuta Pakkahuoneen kiimaisesta vetäisystä ei jäänyt mieleen kuin todella komeasti särökitaroiden seasta "karjuttu" huuto "Pukeudun mun syntiin, kannan harteillani". LoksNaksPoks. Nekin kappaleet avautuivat.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Taisi selvitä se uusi sinkkukin. Ainakin Radio Cityllä on sivullaan Leka vaiko ei-äänestyksessä Usko.
Ja ilmeisesti se on lähtenyt myös radiokiertoon.

Ja http://www.kiilansivut.com
Kyllä ne sieltä tulee, vaikka myöhässä tuleekin.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Usko on ihan hyvä valinta toiseksi sinkuksi. Itse olisin arvellut Pala siitä- kappaletta, mutta hyvä näinkin. Uskossa on tarttuvuutta tuttuun Apulanta-tyyliin.

Mielestäni ensimmäinen single, Pahempi Toistaan siis, on Kiila-albumin yksi heikoimmista ralleista. Eniten ovat kolahtaneet Pala siitä, Armo, Usko sekä aivan mahtava Routa. Veikkaisin että Armosta voi kehkeytyä iso syyshitti radioaalloille. Toisaalta tehosoitto aina vähentää kappaleen tehoa ennemmin tai myöhemmin.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kiilansivut.com avautunut..
Ja sieltä löytyy pelikin! Tapa Apulanta nimeltään.
Varsin härkäistä.
Kerrassaan kiva sivusto. Kommenttiraitaa ja muuta asiallista löytyy Kiilaan liittyen.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Joo-o, ihan hyvää sisältöä ovat saaneet sivuille. Pahempi -videokin laitettu sinne katseltavaksi. Pikkasen täytyy arvostella sitä, että sivut on tehty kokonaan flashilla. Hitaammalla koneella/yhteydellä tahmaa jonkinverran..
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pistetään nyt vaikka tänne.
Osoitteesta http://www.monstereo.fi löytyy bändi nimeltä Von Krom.
Sattumoisin bändin solisti vaikuttaa jotenkin tutulta... kaksi maistiaista on tarjolla mp3:sen muodossa ja itse ainakin diggaan.
Toni vissiin viimein saanut sen "sauman", kun on aina toitottanut haluaan tehdä vähän rankempaa kamaa. :D

Etiäpäin, tänään NRJ:n humppatapahtumassa Särkänniemessä myös Apulanta, joten täytyy mennä kuuntelemaan, varsinkin kun Toni lupaili että luvassa ei olisi pelkkää hittikamaa...
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Kiitoksia Tenholle Von Krom-linkistä! Hevi ilman sankareita ei ole sankariheviä.

Pannaas tähän pientä keikkarapsuakin, kun kerta alkoi lyyti kirjoittamaan. Tuli käytyä männä lauantaina Tavastian pahamaineisella rock'N'roll-klubilla katsomassa Apulantaa sekä Inistä ja hyvin tuntui homma kolmimiehisenäkin toimivan. Puolentoista tunnin setti koostui aika pitkälti Kiila-albumin sekä vanhemman materiaalin risteytykseltä ja seassa kuultiin myös näitä "ei-hittikappaleita", kuten orkesterin klubikeikoilla yleensäkin. Vaikka lomafiiliksissä olleelta taiteilijalta välillä pääsi omakirjoittamat sanat unohtumaan, niin hyvä meininki pysyi silti koko keikan ajan.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Niinkuin itsestäänselvää on, Apulanta, tuo Heinolan lahja Suomen musataivaalle, on kovin bändi ikinä missään. Kolahtaa aivan mielettömästi, ja niillä on aivan perkuleen laaja valikoima jokaisen musiikkimakuun.

Tänään kävin Särkänniemessä tuon Apiksen osuuden katsastamassa, ja ihan hyvähän se oli, vaikka alle tunnin soitannosta ei Elviskään mitään spektaakkelia rakentaisi.

Yleisesti ottaen mulla henk.koht. Apiksen biiseistä ovat kolahtaneet ne vähemmän tunnetut. Toki nämä Reunalla, Käännä se pois, Hei hei mitä kuuluu, Viivakoodit yms. ovat _todella_ kappaleita, mutta eniten kolahtaa esim. Maanantai, Ilona, Ei yhtään todistajaa, yms.

Kiila-albumilta parhaat kipaleet ovat ehdottomasti Pahempi toistaan, Usko ja Pala siitä. Varsinkin Pt:n kitarariffit tekevät kappaleesta yhden massivisimmista Apis-biiseistä ikinä.

Kaikkien aikojen Apulanta veisuhan on parin vuoden takainen superhitti, tänäänkin konsertin päättänyt Vasten mun kasvojani. Tosin sen kertosäe ei ole ihan maksimaalinen, mutta ne säkeistöt ovat mahtavat.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viestin lähetti Saku #11
Kaikkien aikojen Apulanta veisuhan on parin vuoden takainen superhitti, tänäänkin konsertin päättänyt Vasten mun kasvojani.
Eikös se viime kesän kesähitti ollut? Hieno biisi yhtä kaikki.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saku #11 kirjoitti:
Kaikkien aikojen Apulanta veisuhan on parin vuoden takainen superhitti, tänäänkin konsertin päättänyt Vasten mun kasvojani.

Tähän päivään mennessä Pahempi toistaan on myös päässyt suosiollaan aika korkealle. Vasten mun kasvojani taitaa olla kuitenkin hiukan parempi.

Tänään pääsin kunnolla kuuntelemaan Armo - nimistä kipaletta ja kyllä on sitä Apulannan tasoista biisiä taas uunissa. Täytyy vaan ihmetellä, miten ne vääntää tämän tasoisia biisejä biisistä biisiin. Huh.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Saku #11 kirjoitti:
Kaikkien aikojen Apulanta veisuhan on parin vuoden takainen superhitti, tänäänkin konsertin päättänyt Vasten mun kasvojani. Tosin sen kertosäe ei ole ihan maksimaalinen, mutta ne säkeistöt ovat mahtavat.
Mietinkin jo että miksei kukaan ole ottanut kantaa tähän biisiin. Erittäin upea biisi kertakaikkiaan, muutaman kerran olen apiksen keikoilla ollut ja todennut että vetävät ihan mahtavaa settiä livenäkin.

Tämä biisi Ilona, tätähän ei juuri keikoilla kuule, on sen verran arka-asia koko bändille. Soittivat siitä pätkän (hyvin lyhyen) Ankkarockissa -02.

Elmeri Hautamäki kirjoitti:
Veikkaisin että Armosta voi kehkeytyä iso syyshitti radioaalloille.
Ei kovin metsään mennyt tuo veikkauksesi, näinhän todellakin kävi, jossain vaiheessa syys ja lokakuussa alkoi jo kyllästyttää tuo biisi kun soi radiossa varmaan kymmenen kertaa pvässä. No ei nyt kyllästyttää mut kuiteski..

Joka tapauksessa apis on iskeny muhun jo Ehjä-levyn ajoilta asti eli helvetin kauan. Loistava bändi kaikenkaikkiaan, en ole koskaan Tonin kanssa jutellut mutta Sipen kanssa pariin otteeseen ja Tuukan kanssa kerran, täytyy sanoa että aivan loistavia tyyppejä molemmat ja niin mukavia vaikka kiire on puskenut päälle niin aina on ollut aikaa jutella fanien kanssa.

PS. En ole koskaan hävennyt myöntää pitäväni apiksesta erittäin paljon!!

Wewe
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taivas lyö tulta!

Täytyy jälleen kerran todeta, että ei siitä Apulannasta voi olla tykkäämättä. Jonkun aikaa luulin, että en minä siitä tykkää ja että ei se nyt niin hyvää ole, kuin mitä teininä luuli, mutta nyt juuri keikalta palanneena joutuu pyörtämään sanat.

Otaniemen Dipolissa oli keikka äsken. Ja ihan vitun timanttinen keikka olikin! Kaikki parhaimmisto kuultiin. Parhaimpina vetoina mato ja 0010. Encoren Via Dolorosa iski kuitenkin koviten johtuen ehkä muutaman keikan aikana nautitun tuopin voimasta. Armo taisi olla kuitenkin taas herkin piisi, koska sanat osuvat mulle niin henkilökohtaisesti. Suoraan sydämeen.

Kohta alkaa olla kymmenen livekeikkaa bändiltä nähtynä ja tuntuu kuin joka kerta vaan porukka parantaisi. Hienoa Toni, Sipe ja Partis!
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Humpauttaja kirjoitti:
Otaniemen Dipolissa oli keikka äsken. Ja ihan vitun timanttinen keikka olikin!
Tuotanoinniin. Jos nämä kaksi asiaa saa yhdistettyä - dipolin bileet ja timanttinen keikka - niin sitten kaikki toivo ei ole vielä menetetty.

Itse en keikalle uskaltautunut. Dipolissa viimeksi ehkä kolme vuotta sitten tullut käytä bileissä.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
mice kirjoitti:
Tuotanoinniin. Jos nämä kaksi asiaa saa yhdistettyä - dipolin bileet ja timanttinen keikka - niin sitten kaikki toivo ei ole vielä menetetty.

Ainakin itselläni noin kymmenestä apulannan keikasta tämä menee kyllä kärkipäähän. Johtuisiko siitä, että useimmat noista keikoista on tullut nähtyä suuremmilla ulkoilmalavoilla.

No jokatapauksessa voi taas sanoa, että apulanta ei petä koskaan, ei edes Otaniemessä.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy kyllä yhtyä mielipiteeseen loistavasta keikasta eilen. Ehdottomasti paras keikki Dipolissa kolmeen vuoteen, vaikka Zen Café antaakin kovan vastuksen viime vuodelta. Valitettavasti satuin olemaan aavistuksen verran tuiskeessa, mikä heikensi osittain nautintoa keikasta.

Via Dolorosa oli loistava veto. Muutenkin hyvät biisivalinnat, vaikka tähän hätään en pysty muistamaan kuin muutaman biisin. Tänään sitten meinasi hiukan saksan kokeessa väsyttää, kun yöunet olivat aika lyhyet.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
mice kirjoitti:
Tuotanoinniin. Jos nämä kaksi asiaa saa yhdistettyä - dipolin bileet ja timanttinen keikka - niin sitten kaikki toivo ei ole vielä menetetty.

Itse en keikalle uskaltautunut. Dipolissa viimeksi ehkä kolme vuotta sitten tullut käytä bileissä.

Sama.

Kelasin ensin, että pitäisköhän lähteä, mutta Dipoli-karkeloista itselläni ei ole kovinkaan loisteliaita muistoja. Jokseenkin nihkeää ollut joka kerta.

Apulannasta sen verran, että vaikka en vuosiin ole enää ko. bändistä kovin paljon lämmennytkään, keikat ovat aina olleet suhteellisen positiivisia yllätyksiä. Näin varsinkin festareilla, jossa olen sattunut sattumalta paikalla, kun bändi soittaa.
 

Trixie

Jäsen
Yhdyn minäkin näihin, joiden mielestä eilinen Dipolin keikka oli loistava. Omat epäilykset olivat keikkapaikkaa kohtaan, mutta ne hälvenivät melko nopeasti Apulannan aloitettua settinsä. Oikeastaan hieman yllätyin setin sisällöstä, vain pari kappaletta Kiilalta soitettiin. Tosin, kyllähän nuo vanhemmatkin kappaleet aika lujaa iskevät.

Jos eilistä keikkaa vertaa vaikkapa marraskuussa olleeseen Tavastian keikkaan, on hyvin vaikea päättää kumpi vetää pidemmän korren. Jos nyt äkkiä pitäisi sanoa, niin väittäisin kyllä, että eilen oli parempi meininki yleisössä kuin mitä Tavastian keikalla. Ehkä se johtui haalarikansasta, ehkä ei. Kaiken tämän turhan löpinän voi tiivistää yhteen lauseeseen, Apulanta on kova livenä, keikkapaikasta riippumatta.
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Kesäaine

Tuli tossa tänään poistettua kaupan hyllyltä notkumasta bändin viime kesän kiertueelta taltiotu DVD-plätty nimeltänsä "Kesäaine". Kolme levyä ja melkein 11 tuntia tavaraa löytyy levyiltä. Ensimmäiset neljä tuntia katsottuani pitää todeta, että ihan pätevän tuntuistä jälkeä. Alkaa vaan vähän toistaa itteään ekan parin tunnin jälkeen, kun pääasiaalinen sisältö on: matkalla keikalle-keikalla-keikan jälkeistä sekoilua-matkalla uudelle keikalle. Mutta on se bändi kovassa keikkakunnossa ja parempi livenä kun levyllä(toisaalta senhän jo tiesinkin kun olen ne 63 kertaa keikalla nähnyt)
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Loistava kolmen DVD:n paketti, vaikken olekaan kuin ekan levyn kokonaan katsonut ja joitain osia kakkoselta, niin näin uskallan jo sanoa.
Kerrassaan härgästä menoa ja herättää kyllä hienoja, eräältä osalta hiukan surullisiakin muistoja ja valitettavasti omakin pärstä siellä vilahtaa.
Hienoa myös huomata, että Budde Joens aka Jönssi aka Koivu aka parraton-Sami, nosti jotenkin rooliaan aika huikeasti tämän lättykokoelman myötä ja oikeasti kuva tuosta herkästä bassotaiteilijasta on hiukan erilainen mihin on tottunut.

Kalajoen hiekat, kalajoen hiekat, marraskuu.
Ja mikrotuki on kuuma ammatti, edelleen.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Tenho kirjoitti:
Loistava kolmen DVD:n paketti, vaikken olekaan kuin ekan levyn kokonaan katsonut ja joitain osia kakkoselta, niin näin uskallan jo sanoa.
Kyllä. Loistavasti koottu paketti valtavasta kuvamateriaalimäärästä. Hienoa, että dokumenteissa esitellään myös muita kiertueorganisaatioon kuuluvia bändin lisäksi.

Ja piilotetuista extroista löytyvä Kuollakseen elossa on rautaa kuten levylläkin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Uusi levy on parhaillaan toista kierrosta soitossa ja onpas tämä pettymys. Kaikki Apulannan levyt ennen tätä löytyy hyllystä ja lasken itseni aika isoksi faniksi mutta tästä uudesta en ole löytänyt vielä mitään mikä iskisi millään tasolla. Toivoin että Koneeseen kadonnut olisi vain joku harhalaukaus, se kun ei vakuuttanut ollenkaan, mutta samaa tasoa tuntuu olevan koko levy. Onko Wirtanen menettänyt otteensa?

Toisaalta vasta kerran kuunneltuna (ja se Koneeseen kadonnut muutamaan kertaan), joten ei kai vielä kannata teilata, kuunnellaan nyt muutaman kerran.

Ensin Zen Café petti ja sitten vielä Apulanta. Onneksi on sentään Ismo ja PMMP että edes joku tekee vielä tässä maassa hyvääkin (suomenkielistä) musiikkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös