Apple – omena mätänee?

  • 316 866
  • 1 671

ace

Jäsen
X:ää olen käyttänyt kuukauden päivät. Ainakaan minulta ei tuota kaksoisnapautusta ei ole vaadittu kertaakaan. Piti vielä testata hakemalla yksi appi lisää, ei vieläkään tullut kaksoispainamista vastaan.

No mitä ihmettä!? Minulla tulee joka kerta kun yritän appin asentaa. Googlettelullakaan en tähän vastausta saanut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kiitos, tästä oli kyse! Apple Payta en tiennyt asentaneeni, mutta ilmeisesti siinä käyttöönottohuumassa se on tullut ladattua.
Tuostahan se tietenkin on kyse. Ois taas pitänyt ajatella. En Apple Payta tietoisesti ole ladannut.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
No mitä ihmettä!? Minulla tulee joka kerta kun yritän appin asentaa. Googlettelullakaan en tähän vastausta saanut.
Myös mulla tulee tuo joka kerta, eli vaatii varmistuksen ennen asennusta. Ja tosiaan kaksoisnapautus tuohon oikean reunan näppäimeen on haluttu toimenpide, kuten yllä tulikin jo todettua.

X:n lasin kestävyyttä tuli testattua ja paskaksihan se meni, kun 1,5v poikani onnistui heittämään puhelimen pöydältä kivilattialle. Näyttö siis halki oikeasta alakulmasta vasemmalle puolelle, noin keskelle näyttöä. Yksi siisti halkeama, joka ei käyttöä haittaa ja suoraan edestäpäin katsottuna ei näy näytössä. Vakuutuksellahan tuon saisi korjattua, mutta ehkä odottelen vielä josko tuo tuosta pahenee. Vituttaa silti. Ensimmäinen kerta kun yhdenkään älypuhelimen näytön saan rikki. Tuo täyslasinen muotoilu on kyllä omiaan hajoamaan juurikin tuollaisesta kulmaosumasta kovalle lattialle. Itse vihaan kaikenlaisia suojakoteloita, mutta X:n tapauksessa olin jo ennestään harkinnut kotelon hankkimista, kun tuo liukas ja pitkulainen muotoilu aiheuttaa aika helposti taskusta putoamisen, jos jalassa on muuta kuin skinny-mallin farkut (jotka tietty kaikilla Applemiehillä on).
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
tse vihaan kaikenlaisia suojakoteloita, mutta X:n tapauksessa olin jo ennestään harkinnut kotelon hankkimista, kun tuo liukas ja pitkulainen muotoilu aiheuttaa aika helposti taskusta putoamisen, jos jalassa on muuta kuin skinny-mallin farkut (jotka tietty kaikilla Applemiehillä on).
Mitä? Eikö apple-miehillä olekkaan Steve Jobs-henkisiä isä-farkkuja?

Onko porukka uskaltanut ladata spectre/meltdownin tarkoitetun uusimman päivityksen (11.2.2) yhtään vanhempaan iphoneen (6/6S/SE)? Jos on, niin miten laite rokkaa?

Twitterissa panikoidutaan 30-40% hidastumisella.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Mitä? Eikö apple-miehillä olekkaan Steve Jobs-henkisiä isä-farkkuja?

Onko porukka uskaltanut ladata spectre/meltdownin tarkoitetun uusimman päivityksen (11.2.2) yhtään vanhempaan iphoneen (6/6S/SE)? Jos on, niin miten laite rokkaa?

Twitterissa panikoidutaan 30-40% hidastumisella.

Itsellä ollut kutosessa viikon verran. Pientä hidastelua siellä täällä mutta ei häiritsevää. Aivan hyvin toimii.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Itsellä ollut kutosessa viikon verran. Pientä hidastelua siellä täällä mutta ei häiritsevää. Aivan hyvin toimii.
Omassakin kutosessa ollut siitä lähtien kun se julkaistiin. En ole huomannut mitään erityistä hidastelua, tosin en myöskään pelaa tai muutenkaan käytä mitään raskaita sovelluksia puhelimellani. Normaalikäytössä toimii ihan normaalisti.
 

ace

Jäsen
Itse vihaan kaikenlaisia suojakoteloita, mutta X:n tapauksessa olin jo ennestään harkinnut kotelon hankkimista, kun tuo liukas ja pitkulainen muotoilu aiheuttaa aika helposti taskusta putoamisen, jos jalassa on muuta kuin skinny-mallin farkut (jotka tietty kaikilla Applemiehillä on).

Haha.. Pillifarkut tässä kropassa on jotain sellaista, mitä edes Applen imagolla ei korjata. Enkä muutenkaan pidä puhelinta housun taskussa.

Ostin puhelimen kanssa samaan aikaan sellaisen muovisen, läpinäkyvän suojakotelon. Kotelo on siis kova, eikä taipuile mihinkään suuntaan, tosin kannen sarana vaikuttaa vähän heppoiselta ja saattaa rikkoutua vääntyessään.

Aluksi tuo muovinen kotelo tuntui vastenmieliseltä, mutta totuttelun jälkeen osottautui ihan käteväksi, turvallisuudesta puhumattakaan. Myös tuo läpinäkyvyys on ihan mainio juttu, koteloa ei tarvitse avata nähdäkseen kuka soittaa tai viestittää.
Ennemmin kuitenkin kärsin hieman sen kotelon kanssa, kuin kärsin paljon, kun väistämättä pudotan puhelimen ja hajoitan siitä näytön.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hei toverit, lyhyt ja hieman tyhmäkin kysymys. Onnistuukohan iPhone 4:n käyttö mitenkään enää? Tarvitsen hätävara-laitetta puheluihin ja tuota mallia löytyy tuplaten varastosta. Pelkkään puhelukäyttöön tuo tulisi ja mietin, käytänkö ensin jossain liikkeessä näyttämässä tuota.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hei toverit, lyhyt ja hieman tyhmäkin kysymys. Onnistuukohan iPhone 4:n käyttö mitenkään enää? Tarvitsen hätävara-laitetta puheluihin ja tuota mallia löytyy tuplaten varastosta. Pelkkään puhelukäyttöön tuo tulisi ja mietin, käytänkö ensin jossain liikkeessä näyttämässä tuota.
Kai se toimii puheluihin ihan vanhaan tapaan, mutta iOS ei vissiin ole enää päivitysten piirissä eikä uusia appseja saa. Vanhalla firmiksellä vaan.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
En sitä ainakaan internetiin liittäisi, eli mobiili-datat ja wlanit pois päältä. Tuohon ei ole enää kolmeen vuoteen saanut päivityksiä, joten reikiä todennäköisesti on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En sitä ainakaan internetiin liittäisi, eli mobiili-datat ja wlanit pois päältä. Tuohon ei ole enää kolmeen vuoteen saanut päivityksiä, joten reikiä todennäköisesti on.
Joo näin varmastikin ihan fiksua, joten @UnenNukkuja voit kyllä ainakin tällä ohjeella käyttää tuota puhelinta huoletta tekstareihin ja puheluihin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jees kiitos kommentoineet. Tuota mietinkin, etten kytke sitä edes tähän Mac-koneeseeni, etten vahingossa paina vääriä päivitysnappuloita. Pari vuotta sitten (aikas tarkkaan) poistin tuon käytöstäni ja nyt tuota harkitsin eräänlaiseksi palvelupuhelimeksi.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kertokaas ny osaajat => iPhone6 ja yhtenä sähköpostitilinä @hotmail.com. Nyt kapula kyselee salasanan perään ja vaikka oikeaa salasanaa (toimii läppärillä) laittaa niin kapula väittää salasanan olevan väärä?? MitWit???
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kertokaas ny osaajat => iPhone6 ja yhtenä sähköpostitilinä @hotmail.com. Nyt kapula kyselee salasanan perään ja vaikka oikeaa salasanaa (toimii läppärillä) laittaa niin kapula väittää salasanan olevan väärä?? MitWit???
Automaattinen tekstinsyöttö pistää väkisin ekan kirjaimen isona? Mulle käynyt usein niin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Automaattinen tekstinsyöttö pistää väkisin ekan kirjaimen isona? Mulle käynyt usein niin.
Suhteellisen käsittämätön juttu => todellisuudessa eka kirjain on ISO, mutta kun salasanan syötti ilman shiftiä niin läpi meni?? Kiitos vinkistä !!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Suhteellisen käsittämätön juttu => todellisuudessa eka kirjain on ISO, mutta kun salasanan syötti ilman shiftiä niin läpi meni?? Kiitos vinkistä !!
Niin, koska laitat shiftin niin eka kirjain tuleekin pienenä jos se luuri siihen "alunperin" yrittää automaattisesti isoa.
 
Viimeksi muokattu:

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Mihin ketjun otsikko liittyy / viittaa? Mikäänhän ei ole ikuista, kuten varmaan eräskin J Ollila on oppinut.
 
Viimeksi muokattu:

ipaz

Jäsen
Mihin ketjun otsikko liittyy / viittaa? Mikäänhän ei ole ikuista, kuten varmaan eräskin J Ollila on oppinut.

Vaikea sanoa. Apple teki kuitenkin viime neljänneksellä kaikkien aikojen tuloksen; 26,3 miljardia dollaria pelkkää voittoa. Toki puhelinten myynti laski kappalemäärässä, mutta ainakin kaikki minun kaverini jotka ovat tuon hullun kalliin X:n hankkineet kertovat sen olevat huikea laite. Tiedä sitten ovatko vaan niin Apple-uskovaisia että mikä vaan uppoaa, vai pitääkö laitteen ylivertaisuus oikeasti paikkansa. Itse en osaa sanoa, että miten X eroaa toiminnoiltaan ja tehoiltaan vaikka tonnin arvoisen Samsung Note8:n kanssa. Itselleni Samsung edustaa aina jotenkin sellaista hieman "halpaa" laatua, sitä korealaista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On tuo IOS vaan upea käyttöliittymä. Se on niin heuristinen, että mitään ohjekirjoja eikä ylimääräisiä valintoja tarvita appseissa. Testailin copy-pastetusta Notes-apuohjelmalla, kun puhelimella harvemmin tarvitsee lainata tekstiä paikasta toiseen. Kaivoin laiskuuttani viimeksi avaamani muistiinpanon ja liitin kopioimaani tekstiä sen perään. Sitten testin jälkeen painoin sitä nappia, millä tekstiä poistetaan. Pidin näköjään liian pitkään sormea napin päällä, koska se pyyhki koko muistiinpanon. Se oli hiukan kiusallinen hetki, koska ehdin lukea vanhasta muistiinpanosta vain viimeisen rivin, joka oli salasana - jonnekin. Ei mitään käryä, oliko työhön vai vapaa-aikaan liittyvä käyttäjätunnus. Sitten pitikin alkaa zoomailemaan, missä on undo. Ei siinä vitun appissa sitä ole, koska sitä ei tarvita. Apple-miehet eivät tee virheitä!

No, nopea googlaus kertoo, että sovelluksen ollessa auki puhelimen ravistus herättää sen verran sääliä puhelimessa, että se tarjoaa mahdollisuuden undo-toiminnolle. Ihan loogista. Kaikkea pitää aina ravistella, jos sieltä vaikka heruisi jotain. Joo, oli töissä harvoin mutta säännöllisesti tarvitsemani salasana.

PS. En jaksa enää googlata, miten saa kätevimmin lainattua esim. nettisivulta tekstiä? Pitämällä sormea tekstin päällä ruutuun ilmestyy "copy", mutta se ei jää näkyviin niin, että saisi yhdellä sulavalla liikkeellä otettua tekstiä leikepödälle. Kahdella kädellä onnistuin pienen harjoittelun jälkeen saamaan haluamani pätkän talteen, mutta pakko siihen on olla helpompikin tapa. Kun se on Apple! Sillä kaikki on vaivatonta. Saatana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös se ole tuplaklikkaus sanan päällä, jolloin kohdistimet ilmestyvät sanan molemmin puolin. Siitä sitten maalailee sen minkä tarttee. Tosin ei se aina ihan noin sulavasti mene ainakaan pädillä, joka mulla ainoa omppu on.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@sampio

Ei toimi kaikissa sovelluksissa. Notesissa kyllä menee noin. Safarissa puolivoimakas painallus tekstin päällä tarjoaa nuo valitsimet. Facessa ei tuu valitsimia millään. Siinä en ole löytänyt muuta toimivaa tekniikkaa kuin sen kahden sormen akrobatian. Tai sitten en vain osaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@sampio

Ei toimi kaikissa sovelluksissa. Notesissa kyllä menee noin. Safarissa puolivoimakas painallus tekstin päällä tarjoaa nuo valitsimet. Facessa ei tuu valitsimia millään. Siinä en ole löytänyt muuta toimivaa tekniikkaa kuin sen kahden sormen akrobatian. Tai sitten en vain osaa.
Jännää, että voi vaihdella noin. Itse olin joskus iPod ykkösen aikoina projektissa, missä tehtiin ios appi ja siitä tuli ihan eri kun androidista kun applen säännöt oli niin helvetin tarkat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös