Osaisko joku Applea käyttävä auttaa? Pitäisi lähettää eteenpäin yksi kirjoitus ja vastaanottajalla on käytössä joku Apple. Mulla on käytössä Word 2013, joten missä muodossa tuon dokumentin tallennan, jotta se on varmasti luettavissa toisessa päässä?
Osaisko joku Applea käyttävä auttaa? Pitäisi lähettää eteenpäin yksi kirjoitus ja vastaanottajalla on käytössä joku Apple. Mulla on käytössä Word 2013, joten missä muodossa tuon dokumentin tallennan, jotta se on varmasti luettavissa toisessa päässä?
kyllä kai melkein kaikilla Applen käyttäjilläkin on office, eli ei pitäisi olla ongelmia. Jos kuitenkaan tuota ei ole, niin open office muodossa voi yrittää lähettää. Tai tallenna pdf-muodossa, jos asiakirjaa ei tarvitse enempää muokata.
Thanks, Mac-maailma on tosiaan täysin outo, enkä tiedä yhteen miten toimivat ristiin. Ohjeistus tietysti oli, että "onks sen nyt .doc vai .rtf, en mä tiedä, se mikä toimii macissä", joten kokeillaan nyt ihan normaalia officen .docx muotoa. Kaipa tuon voi laittaa kylkeen pdf:nä myös.Eikös tuon PDF-muodossa pitäisi avautua, olipa laite mikä tahansa, kunhan vain lukuohjelma löytyy. Keltäpä ei löytyisi.
Joku siinä hukkaa nyt oikean hd:n. Kokeile kytkeä toiseen telkkarin, ellei se ole mahdotonta tai nykyisen TV:n toiseen hdmi-porttiin. Näistä kahdesta minä aloittaisin. Jollain tapaa täytyy ensin varmuudella saada haarukoitua, että mikä laite ei ole hdcp.
Vittu mä vihaan Applea, siis AARGHGHGRHAGRHAGHRGAH!!!!!!
...
Haista paska Apple. Windowsilla tökkäät puhelimen kiinni ja toimii kuten esim. usb-muisti. Soittolistojen teko on sitte eri juttu, mutta aina Applen vehkeiden kanssa saa säätää ja vääntää, että saa yhtään mitään liikkumaan mihinkään. Huhhuh.
Nimim. Vaihdetaan 2011 vuoden Apple MacBook Air käpylehmään. Siitä on aivan yhtä paljon apua tiedostonsiirrossa kuin tästä Macistäkin.
Jatketaan. Toki onhan tää nopee ja kestävä peli tää Air, mutta ei kyllä jousta yhtään suuntaan tai toiseen. Uskalla edes päivittää, kun jotkut sovellukset saattavat lakata toimimasta prkl! Nyt yritin yhdistää bluetoothilla, et saisko vaikka näin hitaammalla tavalla musaa puhelimeen. Vastaus: ei, Maciltä ei voi siirtää puhelimeen mitään. Toistepäin kyllä toimii. Hienoa!
E: Ymärrän kyllä, et varmaankaan en vaan osaa, mut jännä et esim. tietokoneissa linuxit ja mobiileissa androidit on varsin nopeesti tullu opittua edes jollain tasolla, mutta Applen kanssa oon koko vitun ajan ihan hukassa, enkä saa mitään toimimaan.
Tässä kannattaa muistaa muiden valmistajien menettelyt. Vaikka Lumia 900 tai Galaxy S3, molemmat on julkaistu 4s:n jälkeen mutta niihin ei ole ohjelmistopäivityksiä edes tarjottu pitkiin aikoihin....Sen sijaan puhelimissa Apple taas pitää huolen siitä, että vanhat puhelimet hidastuvat, jos niihin lataa uusimmat päivitykset, näin houkutellaan käyttäjiä hukkaamaan taas rahojaan uusiin luureihin. Esim. joku 4s alkaa kyllä jo tahmaamaan mikäli siihen viimeisimmät päivitykset lataa.
Itsellä on pari vuotta vanha alumiininen, ohuempi kuin Air, 15 tuumanen, i7 prossu, 16 gigaa muistia 256G SSD levy. Kevyempi, tehokkaampi, isompi ja tuuletin ei pyöri vissiin ikinä. En ainakaan muista kuulleeni ääntä tästä kuin kajareista. Jos tosissaan kiinnostaa niin tämä on Samsung Series 9 kone.MacBook Airin paras ominaisuus on mielestäni rauta. Touchpad on loistavan tarkka ja mieluummin käytän himassa tuota laitetta kuin tablettia. Netfliksit pyörii koneessa, eikä tuulettimen huuto ala, vaikka läppäri on peiton päällä tai sohvalla.
Jos on muita vastaavia laitteita, niin olen kiinnostunut.
Ongelma taitaa olla se että Samsung lopetti läppäreiden myynnin Euroopassa.Jos tosissaan kiinnostaa niin tämä on Samsung Series 9 kone.
Vaikka Lumia 900 tai Galaxy S3, molemmat on julkaistu 4s:n jälkeen mutta niihin ei ole ohjelmistopäivityksiä edes tarjottu pitkiin aikoihin.
Itsellä on pari vuotta vanha alumiininen, ohuempi kuin Air, 15 tuumanen, i7 prossu, 16 gigaa muistia 256G SSD levy. Kevyempi, tehokkaampi, isompi ja tuuletin ei pyöri vissiin ikinä. En ainakaan muista kuulleeni ääntä tästä kuin kajareista. Jos tosissaan kiinnostaa niin tämä on Samsung Series 9 kone.
Kävitkö jo läpi tämän HP:n ohjeen: http://support.hp.com/us-en/document/c03967522 ?Miten saan Hp Photosmart c4780:n toimimaan vuoden 2011 MacBook Airilla, jossa OSX 10.9.5? Oon tässä lataillu ajureita ja muuta, mutta kiitos Applen sulavan käyttökokemuksen ja uskomattoman yhteentoimivuuden muiden laitteiden kuin omiensa kanssa, niin en saa toimimaan.
Edelleen sama ongelma vaivaa Apple TV:n kanssa. Eli herjaa "Tämän sisällön toistoon vaaditaan HDPC", eikä suostu mitään videota muuta kuin aloittamaan ja lopettamaan sitten noin 2 sekunnin päästä tähän viestiin.
Kaikki mun älynlahjoilla mieleen tulleet keinot jo kokeiltu, mutta aina sama juttu. Päivitykset latailtu, tehdas-asetukset palautettu. Eri HDMI-piuhoja kokeiltu yms. Jotenkin tuntuu, että vika on telkkarin päässä, mutta toisaalta juuri Apple TV on ainoa laite, joka tuota herjaa HDMI-vehkeiden osalta. Pleikkari 4 toimii normaalisti ja digiboksi ilman herjoja.
Mitähän vittua tässä nyt pitäisi tehdä? Jos joku palstalainen on sattumoisin kuullut vastaavasta ongelmasta, niin laittakaa ihmeessä viestiä yv:llä tai miksei tännekin, jotta muut kohtalotoverit selviävät tämän kanssa.
Käy nyt jossakin toisessa telkkarissa testaamassa omalla appletv:llä, niin varmistuu ongelman sijainti.... Jotenkin tuntuu, että vika on telkkarin päässä, mutta toisaalta juuri Apple TV on ainoa laite, joka tuota herjaa HDMI-vehkeiden osalta. Pleikkari 4 toimii normaalisti ja digiboksi ilman herjoja.
Mitähän vittua tässä nyt pitäisi tehdä?
iPhone 5:ssä ja 6:ssa on molemmissa 326 ppi näyttö. Tarkkuus, näyttökokoon suhteutettuna, on siis sama. Plussassa on sitten hieman tarkempi 401 ppi näyttö.Kuva on HD-luokkaa, ja tarkka näyttö on kuin tehty nettiselaimen sekä videoiden pläräilyyn.