Antti Törmäsen numero on jäädytettävä!

  • 8 219
  • 86

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Vakio


Olet valitettavasti oikeassa. Uskottavuuden palauttaminen koko jäädytyspolitiikkaan on pitkän ajan kysymys. Tikkasen neule ei katosta mihinkään lähde, sille ei mitään mahda.

Uskottavuus on mennyt jo senkin takia, että ketään alkuaikojen legendaarisista Jokereista ei ole katsottu jäädyttämisen arvoiseksi. Turunen, Sutinen, Leppä jne.

Mutta kun ei niin ei. Seuraava jäädytettävä on Janecky ja hän todella ansaitsee jäädytyksen, jos joskus lopettaa pelaamisen pääsarjatasolla. Törmäsen mahdollista jäädytystä on turha arvioida vielä pitkään aikaan. Eiköhän uraa ole jäljellä vielä osapuilleen viisi vuotta.

Näin minunkin mielestäni. Jos hallin kattoon nostetaan lähes jokaisen pelaajan paita joka on ollut joskus keskitasoa perempi niin 20 vuoden kuluttua ei Jokereissa enään vapaita numeroita ole.
Tätä voi verrata esim. Tampereelle, jossa kiekkoa on pelattu jo iät ja ajat. Mutta silti sielä katossa on vain muutama pelipaita.

Ja Oton paidan jäädyttämiseen kehottaisin pientä malttia. Kuinka monta kautta Otto edes pelasi Jokereissa? Joka tapauksessa ei minun mielestäni ole tehnyt edes pitkää päivätyötä seurassa.
Asia ei minulle sinänsä kuulu mutta olisi hienoa jos tässä asiassa voisi säilyttää uskottavuuden.

Vanha sanonta: "Arvomerkit menettää merkityksen jos niitä on jokaisella"
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti TBK
Ja Oton paidan jäädyttämiseen kehottaisin pientä malttia. Kuinka monta kautta Otto edes pelasi Jokereissa? Joka tapauksessa ei minun mielestäni ole tehnyt edes pitkää päivätyötä seurassa.

Niin, Otto on kuitenkin kaikkien aikojen tehokkain ulkomainen pelaaja SM-Liigassa ja myös kaikkien aikojen tehokkain Jokeripelaaja ja oli voittamassa kuutta mestaruutta (4SM+2EM). Jokeripelaajista nyt vain Wadella on nyt enemmän mestaruuksia kun sai nyt valmentajana yhden lisää. Otto on lisäksi kiistatta Jokerihistorian suosituin ja pidetyin pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti TBK



Ja Oton paidan jäädyttämiseen kehottaisin pientä malttia. Kuinka monta kautta Otto edes pelasi Jokereissa? Joka tapauksessa ei minun mielestäni ole tehnyt edes pitkää päivätyötä seurassa.
Asia ei minulle sinänsä kuulu mutta olisi hienoa jos tässä asiassa voisi säilyttää uskottavuuden.

Vanha sanonta: "Arvomerkit menettää merkityksen jos niitä on jokaisella"

Ja minä puolestani kehoittaisin Sinulle TBK pientä malttia ennen kuin alat Oton mahdollista paidan jäädyttämistä arvostella.

Se mitä Otto Jokereissa pelatessaan teki, niin siihen tuskin tulee kukaan pelaaja nykyaikana pystymään. Jos vaikka aloittaisit tarkastelemalla Playoff-tilastoja kautta historian.....
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
TBKlla finaalista pahaa verta

Viestin lähetti TBK


Näin minunkin mielestäni. Jos hallin kattoon nostetaan lähes jokaisen pelaajan paita joka on ollut joskus keskitasoa perempi niin 20 vuoden kuluttua ei Jokereissa enään vapaita numeroita ole.
Tätä voi verrata esim. Tampereelle, jossa kiekkoa on pelattu jo iät ja ajat. Mutta silti sielä katossa on vain muutama pelipaita.

Ja Oton paidan jäädyttämiseen kehottaisin pientä malttia. Kuinka monta kautta Otto edes pelasi Jokereissa? Joka tapauksessa ei minun mielestäni ole tehnyt edes pitkää päivätyötä seurassa.
Asia ei minulle sinänsä kuulu mutta olisi hienoa jos tässä asiassa voisi säilyttää uskottavuuden.

Vanha sanonta: "Arvomerkit menettää merkityksen jos niitä on jokaisella"

Totuus on, että TBKn kirjoitukset ovat finaaleista lähtien olleet niin Jokeri vastaisia että voi voi! HERÄÄ!

Uusi sanonta " TBKn sanomiset menettää merkityksensä kun niissä ei ole päätä aikä häntää".
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No se vaan taitaa ottaa niin kovasti "yläkertaan"kun finaaleissa huomattinkin että mitä, eikö Ojasen Janne olekaan kuningas? Ja tämä meidän pelisysteemihän oli pomminvarmaa.......Kyllä kesä suuremmatkin haavat parantaa:cool:
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Olen pahoillani!

Pyydän syvästi anteeksi! Minun ei olisi pitänyt arvostella Oton paidan jäädyttämistä. Oma on asianne mitä minä siihen puuttumaan. Jos teistä se on Ok että oton paita jäädytetään niin selvä vetäkää se vaan sinne kattoon. Minä kun käsitin että tämä on keskustelu palsta ja täälä saa kertoa omia näkemyksiä, mielipiteitä yms.

Lausuntojeni Jokeri vastaisuudesta haluaisin mainita sen verran että olen yrittänyt pitämään maltillista linjaa toisin kun monet muut. Olen pyrkinyt esittämään kirjoituksilleni perusteita, enkä mielestäni ole suin päin kenenkään kimppuun hyökännyt asiallisista ja tai muista hyvän maun rajoissa tehdyistä kirjoituksista. (pois lukien niskatukiasia joka ei mielestäni ollut aivan asiallinen)
Mutta jos tunnet näin voin vain pahoitella.

Asia josta en mieltäni muuta enkä anteeksi pyydä on se että jäädyttäminen menettää merkityksensä jos niitä jäädytetään tätä vauhtia.

Jokatapauksessa AURINKOISTA PÄIVÄN JATKOA SINNE HESAAN!
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: TBKlla finaalista pahaa verta

Viestin lähetti Töölön Vesa


Uusi sanonta " TBKn sanomiset menettää merkityksensä kun niissä ei ole päätä aikä häntää".

Ja toivottavasti pystyt perustelemaan!
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Re: TBKlla finaalista pahaa verta

Viestin lähetti Töölön Vesa


Perusteena kirjoittelusi finaalien aikana ja niiden jälkeen!

Kokeile nyt jotain keksiä kun noin raskaasti herjasit!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Guinnes-Törmänen

Niin, ottamatta sen enempää kantaa törmäsen aikaisempiin näyttöihin jokeripaidassa, niin sanoisin että ainoa syy miksi ainakin viime kauden perusteella ko. henkilön paita pitäisi radanvarsislummi- sekä virvoitusjuomateollisuuden fallossymbolihallin kattoon nostaa on se että tällä kyseisellä herrasmiehellä (?) on guinnesin ennätyskirjan eräs ennätys hallussaan.

Nimittäin, törky-törmäsellähän on tunnetusti maailman pitkäaikaisin musta silmä. Asian tässä valossa kysynkin, että onko aiheellista nostaa moisesta pilipalisyystä törkän paita kattoon?

Täältä tähän
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ei millään pahalla Erva, mutta käyppä katsomassa oman fillarikellarisi jäädytettyjä paitoja ja mieti miten ne kalpenevat Antti Törmäsen saavutusten ohessa. Toisella siellä taitaa olla vähemmän pelattuja otteluja liigassa kuin Törmäsellä mestaruuksia :D
En kyllä henkilökohtaisesti oikein usko Törmäsen #15 jäädytykseen, mutta en myöskään olisi sitä vastaan.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
"Jäädytettyjen" saavutukset

Nyt kun tämä keskustelu on mennyt väittelyksi siitä kenen isä on vahvin ja minkä joukkueen "jäädytetyillä" numeroilla on eniten saavutuksia takana, niin olisiko kellään tilastotietoja siitä että mitä kukin pelaaja on saanut aikaan. Ja nimenomaan siinä joukkueessa, missä ko. kunnianosoitus on myönnetty :D .
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: Re: Re: Why god, why?

Viestin lähetti Vakio
Enhän minä sanonutkaan, että ikijokerius tarkoittaa automaattisesti paidan jäädytystä. Immosen kohdalla on paljon muitakin ominaisuuksia, joista tärkeimmäksi nostaisin johtajaominaisuudet ja niistä lähes automaattisesti seuranneen kapteeniuden halki koko vuosikymmenen. Immonen oli ylipäätään joukkueen tärkein koossa pitävä voima ja koko Jokeri-buumin ilmentymä sen jälkeen kun Selänne lähti änäriin. Immonen ei myöskään ollut huono pelaaja, vaikka ei maajoukkueessa paikkaansa vakiinnuttanutkaan. Päinvastoin, hän komeili aina plusmiinustilaston kärkipaikoilla ja pelasi ykköskentässä lähes koko uransa.

Toisaalta, turha minun on tätä esimerkiksi Sinulle, arvon dana77, selittää. Jos et edes muista/tiedä Immosen pelinumeroa (24), et taida olla aivan oikea henkilö arvioimaan jäädytyksen aiheellisuutta. Kiitos mielipiteistäsi kuitenkin.

Meillä on tästä asiasta niin vahvasti erilaiset mielipiteet, että tuskin niistä väittelemällä päästään yhteisymmärtykseen. Eikä siihen mitään tarvettakaan ole.
Muotoilin ensimmäisen kirjoittukseni turhan hätäisesti (ja syylistyin tarpeettomasti liioitteluun ja provosointiin), sillä tokihan Waden numeron jäädyttäminen on HUOMATTAVASTI perustellumpaa kuin Tikin. Silti pysyn kannassani siitä, että mitä paidan jäädyttämiseen vaaditaan. Suotakoon se minulle.

Kiitoksia,
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Siis mitä vauhtia?

TBK kirjoitti:
"Asia josta en mieltäni muuta enkä anteeksi pyydä on se että jäädyttäminen menettää merkityksensä jos niitä jäädytetään tätä vauhtia."

- Jokereissa on jäädytettynä 2 paitaa, Waden ja Tikin. Toinen ainakin meidän Jokeri-ihmisten mielestä erittäin perustellusti jäädytetty ja toinen perusteettomasti. Ja Oton paidan jäädytys sitten joskus tulevaisuudessa jäähyväisottelun ohessa kunhan Otto joskus viitsii lopettaa uransa (sopimusta yhä jäljellä 1+1 vuotta). Eli meillä on katossa niinkin hurjasti paitoja kuin 2 kpl ja kolmatta (Ottoa) siis virallisesti kaavaillaan. Eli missä mielessä tuo vauhti on tyrmistyttävän kova?

Ja sinä siis puhuit jäädytys VAUHDISTA et Tikin paidan jäädytyksen aiheellisuudesta, josta kaikki tietävät varmasti myös meidän pitkänlinjan Jokerikannattajien mielipiteet.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti #99
Leppä, Turunen, Janecky...jotenkin tuohon suuntaan näkisin jäädytysten oikeutuksen menevän. Edes Selänteen rättiä en välttämättä laittaisi kattoon, koska ansiot Jokereissa kuitenkin ovat esim. Janeckyyn verrattuna pienemmät.

Tohon tapaus Selänteeseen sen verran että mies on kylläkin hieman arvostetumpi Jokeripiirissä kuin esim. Otto. Otakar on mun ykkössusikkini Jokereista kautta aikain, mutta Teemun ansiot tulevat divariaikojen nosteesta. Teemu oli tärkein pelaaja Jokerien noustessa Sm-liigaan ja sitä seuraavina vuosina. Mestaruusvuosi 92 oli pitkälti Teemun ansiota. Silloin oli muitakin huippuja; Ketterer, Janecky, Säilynoja, Immonen ja Srömberg. Jokeribuumi nousi 90-luvun alussa Teemun ansiosta, eikä pelkästään teinityttöjen keskuudessa.

Törmäsen paitaa en kuitenkaan suosittele hallin kattoon, vaikkakin on hienosti edustanut Jokereita useana vuonna.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Siis mitä vauhtia?

Viestin lähetti flintstone
TBK kirjoitti:
"Asia josta en mieltäni muuta enkä anteeksi pyydä on se että jäädyttäminen menettää merkityksensä jos niitä jäädytetään tätä vauhtia."

- Jokereissa on jäädytettynä 2 paitaa, Waden ja Tikin. Toinen ainakin meidän Jokeri-ihmisten mielestä erittäin perustellusti jäädytetty ja toinen perusteettomasti. Ja Oton paidan jäädytys sitten joskus tulevaisuudessa jäähyväisottelun ohessa kunhan Otto joskus viitsii lopettaa uransa (sopimusta yhä jäljellä 1+1 vuotta). Eli meillä on katossa niinkin hurjasti paitoja kuin 2 kpl ja kolmatta (Ottoa) siis virallisesti kaavaillaan. Eli missä mielessä tuo vauhti on tyrmistyttävän kova?

Ja sinä siis puhuit jäädytys VAUHDISTA et Tikin paidan jäädytyksen aiheellisuudesta, josta kaikki tietävät varmasti myös meidän pitkänlinjan Jokerikannattajien mielipiteet.

No minun mielestä vauhti on kova muihin joukkueisiin nähden. Juurihan sinne nostettiin Tikin paita, eikä edellisestä jäädytyksestä kauvaa ole. Ja nyt puhutaan jo kahdesta uudesta jäädytyksestä.

Ja tämä oli vain minun mielipiteeni. Jokereiden aisahan se on miten se haluaa muistaa pelaajiaan.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Jäädytykset

TBK: Eihän tuossa paitojen jäädytyksessä mitään aikataulua seurata, vaan sen mukaan miten näitä ”legendoiksi” katsottuja pelaajia vetäytyy kaukaloista. Muista vuoden 1983, jolloin HIFK jäädytti kerralla kolme paitaa, enkä katso että yksikään noista jäädytyksistä olisi pitänyt jättää tekemättä siksi, että liian monta paitaa tulee kerralla. Silloin tällöin saattaa tulla useampi jäädytys ajankohtaiseksi lyhyellä ajalla, sitten taas saattaa mennä vaikka kuinka pitkään, ennekuin tulee seuraava tilanne. Jos meillä on ns. virallisella suulla mainittu yhdestä tulevasta jäädytyksestä ja sitten tässä ollaan keräämässä kansanliikettä toista jäädytystä varten, ei tuo tahti nyt niin hirveä ole. Varsinkaan, kun tuon virallisenkaan jäädytyksen ajankohta ei ole vielä tiedossa.

Tämä ei muuta silti mielipidettäni siitä, että Törmäsen paitaa ei ole tarpeen hinata kattoon.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Mac Hulda

Käsittääkseni Machuldan paidan jäädyttäminen olisi vähintäänkin linjassa Jokereiden jäädytyskäytännön kanssa. Pitkä ura Jokereissa, ja sentään ratkaisijan rooli kaikissa pelaamissaan playoffs-sarjoissa.:o
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Tätä ei oikeastaan pitäisi kirjoittaa mutta kuten usein elämässä käy menköön tämän kerran.

Törmäsen paidan jäädyttämiselle on paras syy se että mies on itsekin jäätynyt.Parasta olisi nostaa jäätynyt Törmänen itse kattoon roikkumaan,mutta tuo Ruotsin kuvio sekoitti.Menee mussuttamaan vielä sinne pariksi vuodeksi.Että naapurissakin mennään halpaan.

Törmäsen paita pitää muistaa tärkätä niin että se tosiaan antaa taiteellisen elämyksen jäätyneestä vaatteesta.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Paidosta taas

StraightForward: En kyllä ymmärrä, mitenkä tuo Machulda sopisi Jokerien jäädytyspolitiikkaan. Tikkasen jäädytystä ei kai kukaan pidemmän linjan kannattaja ei pitänyt tuota järkevänä. Sitten taas Immosen osalta voisit lukea Vakion ansiokkaan tarinan, jossa on selitetty syyt ja seuraamukset, sitten vielä kun lisätään tuohon Waden listaan 452 runkosarjan matsia, 67 play-offs matsia ja 68 maaottelua, niin ihan turhasta jätkästä ei ole puhe. Eli, mitenkä tuo Machulda nyt sitten sopii tähän Jokerien politiikkaan?

Toinen hupaisa asia on, että Tapparalaiset ( ja muutaman muunkin joukkueen kannattajat) tuntuvat toteavan, että Jokeripaitojen jäädytysasia ei minulle kuulu, eikä kiinnosta, mutta silti tuntuu kiinnostavan kun kerta kirjoitatte. Eikös tämä nyt ole vähän outoa??
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Mac Hulda

Viestin lähetti Streight Forward
Käsittääkseni Machuldan paidan jäädyttäminen olisi vähintäänkin linjassa Jokereiden jäädytyskäytännön kanssa.

Olen varma, että tässä tapauksessa pääset parjaamaan Jokereita linjattomuudesta :)
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Niin, itse olen kyllä antin paidan jäädyttämisen kannalla, olisihan se mukavaa saada antille jäätyneiden käsien lisäksi myös jäädytetty pelipaita. Lisäksi voitaisiin jäädyttää jokereilta vaikkapa kaikki numerot 0:n ja 99:n väliltä ja asettaa ne käyttökieltoon. Kyllähän niitä pelaajia sitten löytyy; 66 esimerkiksi voitaisiin jäädyttää Mario Lemieuxin paitana, jos tuntuu siltä, että tkoivisto ei olisi tarpeeksi arvokas pelaaja tähän tarkoitukseen. Joidenkin numeroiden kohdalla, esimerkiksi 53, saattaa tosin hjallikselle tulla hankaluuksia tarpeeksi kovan nimen löytämiseksi - mutta onko tuolla nyt niin väliä, vaikkei Mark Messier ole ko. numerolla pelannutkaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Paidosta taas

Viestin lähetti tumba17
Toinen hupaisa asia on, että Tapparalaiset ( ja muutaman muunkin joukkueen kannattajat) tuntuvat toteavan, että Jokeripaitojen jäädytysasia ei minulle kuulu, eikä kiinnosta, mutta silti tuntuu kiinnostavan kun kerta kirjoitatte. Eikös tämä nyt ole vähän outoa??

Eihän se minulle kuulu, mutta kiinnostaa kuitenkin. Arvostan kotikaupungissani jäädytettyjä numeroita, tai pikemminkin paitaa kantaneita pelaajia, niin korkealle, että toivoisin jonkinlaisten kriteerien olevan voimassa myös muualla maassamme. Ei kai kukaan toivo HPK:n ja JYP:n tyylin leviävän muihinkin seuroihin? Törmäsen numeron jäädyttäminen aiheuttaisi "jäädytysinstituutiolle" pahemman luokan inflaation, jota Hjallis aktiivisesti jo Tikin kohdalla kiihdytti.

Selänne, Ketterer, Janecky, siinä muutama esimerkki, jota kenenkään ei tarvitsisi hävetä.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Streight Forward: Noista mainitsemistasi nimistä kaksi on jo tulevien jäädytettävien paitojen listalla (Selänne + Janecky), joten mikäs tässä on nyt sitten ongelma ja miten se Machulda soveltuu sitten tähän linjaa tai näihin nimiin? Selänteen ja Janeckyn paitoja ei vaan vielä jäädytetä kun molemmat vielä pelaavat.

Tuo Törmänen on vain fanien tässä ketjussa ajama idea, ei suinkaan Jokerien virallinen linja ja itse en tätä ideaa kannata, kuten en Tikiäkään.

P.S.Nimimerkissäsi on muuten kirjoitusvirhe
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Re: Paidosta taas

Viestin lähetti Streight Forward
Eihän se minulle kuulu, mutta kiinnostaa kuitenkin. Arvostan kotikaupungissani jäädytettyjä numeroita, tai pikemminkin paitaa kantaneita pelaajia, niin korkealle, että toivoisin jonkinlaisten kriteerien olevan voimassa myös muualla maassamme. Ei kai kukaan toivo HPK:n ja JYP:n tyylin leviävän muihinkin seuroihin?
Voisitko hieman selventää, mitä tarkoitat tuolla HPK:n ja JYP:n tyylillä? Pelipaidan "jäädyttämisen" perusteenahan tulisi olla se, että on merkittävästi vaikuttanut ko. seuran jääkiekkohistoriaan ja ollut fanien suosikki, sekä mielellään vielä pelannut seurassa enemmän kuin yhden kauden. Ei jäädyttämisen kriteerinä saa olla kansainvälinen menestys tms, ellei sille ole aivan erityisiä perusteita. Näin ollen kysyn, kuinka tarkasti tunnet Hämeenlinnan jääkiekkohistoriaa, tiedätkö lainkaan Eero Salisman, Juha Hietasen, Hannu Savolaisen ja Mika Lartaman taustoja? Tai Pertti Rastelan, Pentti Mikkilän ja Risto Kurkisen? Veikkaanpa, että he ovat vaikuttaneet hämeenlinnalaiseen/jyväskyläläiseen jääkiekkoiluun vähintäänkin yhtä paljon kuin Kalevi Numminen tai Pekka Marjamäki tamperelaiseen (tarkennettuna siis Tapparaan, koska kaupungissa on 2 liigajoukkuetta). Ja ainakin 110 kertaa enemmän kuin Esa Tikkanen Jokereihin. Totta kai taso on ollut hieman toinen, koska esim HPK on näiden herrojen aktiivikaudella (Salismaa, Jääkiekkoleijonaa #11:ta lukuunottamatta) pelannut lähinnä 1-divisioonaa. Tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä sen kannalta, kuinka paljon he ovat HPK:n faneille tai ylipäätään hämeenlinnalaiselle jääkiekkoilulle merkinneet.

Edit: Niin, ja pelasihan Larukin 6 kautta SM-liigaa - tosin monta kautta divariakin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös