Antti Törmänen HIFK:n valmentajaksi 2014–2017

  • 562 859
  • 2 088

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkan edellisestä. Stögö antoi faijalle kunnon viinaa mutta tekipä se virnuileva velho temput kun oli laimentanut kolmatta pulloa. Näin jäi totaalihölmöilyt tekemättä ja kevyillä tanssiaskeleilla ukko tuli himaan.

Mahtavan kliininen esitys meidän valmentajalta. Todellista vastustajan lukemista, Tapparan kaikki heikot kohdat olivat ne mihin iskettiin ja eipä enää hirveästi pelota palolat ja kuuselat kun ne ajetaan kulmiin, aallot ei saa kiekkoa viivalle jne. Stögö on nyt saanut jengin upeaan flow tilaan ja lähes maksimaaliseen tunteeseen missä sarjan voitto on mahdollinen.

Sen verran inhorealisti soittaa poskeaan mun sisällä, etten vielä tuulettele mitään. Kunnioitan myös vastustajan pelaajien pudotuspelikokemusta, nothing is over pätee myös muualla kuin Nordiksella. Mutta kyllä Stögö on nyt ottanut niin jäätävän otteen Tapolan niskasta, että siitä on pirun vaikea kiemurrella irti.

Dodgekaupat on tehty. Seuraavaksi suunta nääshvilleen missä faija päästetään taas tyylikkäästi irti.
 

Stigu

Jäsen
Sen verran inhorealisti soittaa poskeaan mun sisällä, etten vielä tuulettele mitään. Kunnioitan myös vastustajan pelaajien pudotuspelikokemusta, nothing is over pätee myös muualla kuin Nordiksella. Mutta kyllä Stögö on nyt ottanut niin jäätävän otteen Tapolan niskasta, että siitä on pirun vaikea kiemurrella irti.
Kyllä. Perkele kun saataisiin tuota saikkuosastoa hieman kapeammaksi: Elkins ja Generous kehiin, niin uskon että homma on taputeltu. Täytyy muistaa nuo Stögön Sveitsi-kaudet, joissa tosiaankin kahdessa sarjassa jengi nousi 3-1 tappioasemasta voitoon. Jotain tuo hymyilevä narri tekee ihan saatanan oikein.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ei Stögölle voi olla nauramatta. Vittu, mikä ukko. Harvalla on pokkaa virnuilla 20 matsin tappioputkessa ja todeta jotain tyyliin:"Tää nyt on tätä."
Maikkarin uutisessa Stögö heittää taas muutaman nasevan:
"- Se (seuraava) lähtee edelleen 0-0:sta ainakin näillä tiedoilla. Katsotaan, jos siihen saadaan joku etukäteistieto, että se olisi jotain muuta. Ei meidän tarvitse miettiä, mikä on asetelma, Törmänen pyöritteli."
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Itselle iskee ihan kympillä nää Stögön heitot uteluihin. Silloin kun kysyttiin mikä mahtaa olla Elkinsin tilanne "Hyvä tilanne, hänellä on kaunis vaimo ja kaksi lasta" ja nyt sitten kun udeltiin miksei Lankinen pelaa "Hän antoi haastattelun ja tuli heti kipeäksi"

Stögö vaan osaa nää hommat, loistava tyyppi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä olin niiiiiiiiin valmis heittämään Stögön hiuksista vittuun jo, koska sääleihin vaan ei pidä dyykata siitä sijoutuksesta mikä IFK:lla oli!

Mutta säälit hoidettiin, ja Tapparaa vastaan peli on parantunut sarjan edetessä. Viime lauantaina oli tosi synkät fiilikset jatkoaikamaalin jälkeen, mutta nyt ollaan taas taistelussa kunnolla mukana. Jatka Stögö samaan malliin!
 

Davidson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmänen vaan selvästi tuntee psykologiaa: Pidetään hämäyksen vuoksi koko vuosi väärää ykköskentää jäällä. Piilotetaan joukkueen kuntohuippu. Pelataan runkosarja hämäystaktiikalla. Annetaan Tapparalla kaksi voittoa eteen. Pyöritetään maalivahtirulettia. Alkaa olla Tapolalla ihmettelemistä!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ei Stögölle voi olla nauramatta. Vittu, mikä ukko. Harvalla on pokkaa virnuilla 20 matsin tappioputkessa ja todeta jotain tyyliin:"Tää nyt on tätä."
Maikkarin uutisessa Stögö heittää taas muutaman nasevan:
"- Se (seuraava) lähtee edelleen 0-0:sta ainakin näillä tiedoilla. Katsotaan, jos siihen saadaan joku etukäteistieto, että se olisi jotain muuta. Ei meidän tarvitse miettiä, mikä on asetelma, Törmänen pyöritteli."

Repesin!
Nyt kun peli kulkee niin uppoaa tuollaiset läpät täysillä. ja hei ulkonakin paistaa aurinko! (tai ainakin tuntuu siltä!)
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kuten aiemmin on täällä sanottu.

Toiset vain hallitsee kovat pelit ja myös syttyvät erilailla kun pleijarit lähestyvät. Ja tämänhän piti olla vasta se "opettelukausi".
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilolla nostan hattua päästä ja kättä ilmaan virheen merkiksi. Löytyi ässiä hihasta ja todella upea peli ja tunnelma eilen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etsiskelin Törmäsen haastattelua pelin jälkeen ja oikein mistään ei löytynyt, mutta Iltasanomissa on jotakin: Törmänen HIFK:n joukkueesta: ”Ihan kaikkien kanssa emme päässeet haluttuun tulokseen” - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Muutama lause nousee esiin: "Jotain äijiä on tulossa ja joitakin lähtee pois, se on selvää. Osalla oli sopimukset päällä, eivät he olisi muuten varmasti olleet täällä. Ei se mitään. Kaikkien kanssa viihdyttiin ja yritettiin parasta mahdollista. Monien kohdalla saimme hyviä tuloksia, mutta ihan kaikkien kanssa emme päässeet haluttuun, Törmänen sanoi."
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama lause nousee esiin: "Jotain äijiä on tulossa ja joitakin lähtee pois, se on selvää. Osalla oli sopimukset päällä, eivät he olisi muuten varmasti olleet täällä. Ei se mitään. Kaikkien kanssa viihdyttiin ja yritettiin parasta mahdollista. Monien kohdalla saimme hyviä tuloksia, mutta ihan kaikkien kanssa emme päässeet haluttuun, Törmänen sanoi."

Peliesitykset-ketjussa hiukan spekuloinkin tällä eli vahvistavatko Törmäsen kommentit eräistä yhteyksistä muodostunutta käsitystä siitä, että osa pelaajista ei välttämättä ollut enää kuluvalla kaudella 100%:sti sitoutunut HIFK:n toimintaan? Jos näin, miksi he sitten jatkoivat joukkueessa?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Etsiskelin Törmäsen haastattelua pelin jälkeen ja oikein mistään ei löytynyt, mutta Iltasanomissa on jotakin: Törmänen HIFK:n joukkueesta: ”Ihan kaikkien kanssa emme päässeet haluttuun tulokseen” - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Muutama lause nousee esiin: "Jotain äijiä on tulossa ja joitakin lähtee pois, se on selvää. Osalla oli sopimukset päällä, eivät he olisi muuten varmasti olleet täällä. Ei se mitään. Kaikkien kanssa viihdyttiin ja yritettiin parasta mahdollista. Monien kohdalla saimme hyviä tuloksia, mutta ihan kaikkien kanssa emme päässeet haluttuun, Törmänen sanoi."

Taitaapi löytyä tuo haastattelu videomuodossa facebookista. Ainakin jotain pätkiä tunnistan Radio cityn kiekkoradio -ryhmän haastattelusta. Vaikka välillä Törmäsen haastattelut ovat menneet meikäläisen ihon alle, niin tässä kohtaa arvostan suuresti miehen rehellisyyttä. Minulla on kyllä kova luotto tähän mieheen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peliesitykset-ketjussa hiukan spekuloinkin tällä eli vahvistavatko Törmäsen kommentit eräistä yhteyksistä muodostunutta käsitystä siitä, että osa pelaajista ei välttämättä ollut enää kuluvalla kaudella 100%:sti sitoutunut HIFK:n toimintaan? Jos näin, miksi he sitten jatkoivat joukkueessa?

No jos aletaan miettimään, että keitä pelaajia tässä tarkoitettiin, niin ensimmäisenä nousee esiin Matti Kuparinen.Voi ihan suoraan sanoa, että mikäli tämä arviolta noin 280k euron pelaaja olisi korvattu sellaisella pelaajalla, joka olisi ollut tuon rahamäärän arvoinen, niin HIFK olisi ollut sentteriosastoltaan ihan käsittämättömän kova joukkue. Miksi sitten herra HIFK:ssa kaikesta huolimatta jatkoi? Tähän on yksinkertainen vastaus: Sopimuksen purkaminen on kallista ja toki pelaaja haluaa ottaa kaikki rahat pois kuleksimasta, kun HIFK on avokätinen palkanmaksaja. Porissa otetaan varmasti sopimuksesta vähintään 100k pois. Kuparinen ei ole huono pelaaja, mutta sellainen kolmosketjun sentteri ja palkan pitäisi olla sen mukainen.

Törmänen puhui kuitenkin monikossa. Keitä nämä muut pelaajat sitten olivat? Kauhean moni pelaaja ei kuitenkaan ole pois lähdössä, joten 1+1 on aika helppo laskea. Juuso Puustinen varmaan yksi pelaaja, johon Törmänen ei ollut tyytyväinen. On myös kovapalkkaisimmasta päästä. Pikkaraisen sopimuksen hän itse ilmeisesti siunasi. Heikkinen, Salmi, Teppo ja Nyqvist ovat palkkatasoltaan aika marginaalipelaajia ja jotkut näistä saattavat myös jatkaa, mutta liian monta toivotaan toivotaan tapausta tähän porukkaan kuului ja muutosta tulee. Selvästi tässä monikossa viitattiin Kupariseen ja Puustiseen. Heistä vapautuva euromäärä toivottavasti käytetään järkevästi. Toivottavasti Ramstedt ei ole Törmäsen "mustalla" listalla. Selvästi alkoi yhteinen sävel löytymään loppua kohden.

Törmänen selkeästi haluaa pelaajia, joille kaikkein tärkein asia on jalka ja tästä malliesimerkkejä Törmäsen suosikkipelaajista Auvitu ja Rask ja vastaavasti Kuparinen ei sovi tähän muottiin. Toisena asiana tulee asenne pelaamiseen, jonka pitää olla kovaa luokkaa. Taitelijaluontoisen pelaajan pitää tuoda jotain todella poikkeuksellista tiskiin, että saa ison rooli Törmäsen joukkueessa. Zaborsky omaa taitelijaluonnetta, mutta on samalla eirttäin kova tekemään töitä. Ramstedt ja Goldobin ottivat tässä erittäin suria askelia eteen päin. Pikkarainen vastaavasti pullahti ulos kokoonpanosta. Oma veikkaus on, että joukkueeseen tulee liuta erittäin hyvin luistelevia pelaajia hyökkäykseen ja puolustukseen. Törmänen haluaa edelleen vahvistaa pelillistä identiteettiä, jota on tänne luomassa. Toivottavasti fyysistä puolta ei unohdeta ja Törmänen myös muistaa sen, että pelkällä pystysuunnan kiekolla ei liigassa menestytä. Törmänen muuttikin pelaamista kauden edetessä enemmän rintamahyökkäämisen suuntaan ja parhaimmillaan HIFK silti käänsi peliä nopeasti.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keitä nämä muut pelaajat sitten olivat? Selvästi tässä monikossa viitattiin Kupariseen ja Puustiseen.

Törmänen selkeästi haluaa pelaajia, joille kaikkein tärkein asia on jalka ja tästä malliesimerkkejä Törmäsen suosikkipelaajista Auvitu ja Rask ja vastaavasti Kuparinen ei sovi tähän muottiin. Toisena asiana tulee asenne pelaamiseen, jonka pitää olla kovaa luokkaa.

Hyökkäyspäästä juuri nimenomaiset kaksi pelaajaa todennäköisesti. Partanen voi olla mahdollisesti kolmas liipasimella, vaikka paransikin hyvin lopussa. Puolustusta on moitittu täällä heiveröiseksi ja virheherkäksi, mutta uskoisin, että Törmänen haluaa akselille Söderholm-Honkaheimo-Teppo-Nyqvist-Salmi-Pikkarainen-Moberg-Heikkinen myös lisää liikettä. Tuosta listasta luulisi 3-4 poistuvan ja korvattavan jalallisemmilla ja kiekkovarmemmilla pakeilla.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mua rupesi vähän viiveellä kiinnostamaan, että keitä Törmänen mahtoi tarkottaa noilla pelaajilla, joilla sopimukset jatkuivat. Mun järkeilyssä siitä tippuu pois kaikki pelaajat, joille on tehty jatkosopimus tämän kauden aikana, ja lisäksi ne, joille on tehty jatkosopimus viime kauden jälkeen. Käytännössä siis tarkasteluun tulee vain pelaajat, jotka ovat liittyneen jengiin viime tai sitä edeltävillä kausilla useampivuotisilla sopimuksilla. Nopealla mietinnällä mä en saa kasaan muita nimiä kuin Ramstedt, Ikonen, Kuparinen ja sitten nämä meidän "junnut". Puustisen osalta mulla on muistikuva, että olisi tehnyt viime kauden lopulla jatkosopimuksen meille samassa syssyssä Pakarisen, Elkinsin ja Söden kanssa. Kupru puolestaan on tuolla listalla sen vuoksi, että olen käsittänyt miehellä olleen sopimuksessaan option, jonka sitten käytti ilman, että valmentaja olisi päässyt tähän valintaan vaikuttamaan.

Rajausten jälkeen pitänee ryhtyä tarkastelemaan jäljelle jäänyttä porukkaa, keihin Stögö olisi voinut viitata tuolla lausunnollaan. Ikosen mä poistan listalta suoralta kädeltä, sai kuitenkin paljon vastuuta nelosen laidassa ja pelasi törkysen hyvin aina loukkaantumiseensa saakka. Sen kummemmin mä en osaa sitä perustella, mutta jotenkin mä veikkaan, että Stögön sanat oli kohdistettu Kupariseen, Salmeen ja Ramstedtiin. Mahdollisesti myös muihin näistä meidän "junnupakeista".
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Palstalta olen ymmärtänyt, että Kuparisella oli pelaajan optio. Puden kohdalla muistelen, että kyseessä oli suoraan kahden vuoden diili tai optio. Jatkoa en muista hänen tehneen, googlella en myöskään löytänyt uutista.

Ramstedt voi olla mahdollinen, hänen siirtyminen uutisoitiin 16.1 Ilta-sanomissa. Joulukuussa tosin oli ensimmäiset julkiset varmat huhut Törmäsestä, jos Stögö oli silloin jo saletissa, niin luulisi, että häneltä olisi kysytty kelpaako Ramstedt.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jutun kaikki kommentit ovat eilen Radio Cityn facebook-sivuilla julkaistuista haastatteluista. Kannattaa käydä tsekkaamassa.

Mentiinhän tässä roimasti eteenpäin, välieräpaikka olisi vaan ollut otettavissa mutta ei tällä kertaa. Törmänen vaikuttaa pätevältä valmentajalta, ensi kaudelle ei tarvita isoja muutoksia, jotta ollaan mestaruustaistelussa. Harmi kun joukkuetta ei pysty rakentamaan sen varalle, että 7-8 pelaajaa on aivan rikki.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Kyllä peliajat/vastuu kertovat paljon siitä kehen valmentaja luottaa ja kehen ei. Esim Partanen oli aika pienessä roolissa koko kauden. Ja Puustinen oli todella paljon rikki tällä kaudella, mutta koko 2v pestinsä aikana puolusti aika laiskasti, etenkin tällä kaudella niin tuskinpa on Törmänen ollut tyytyväinen Puustiseen ja siinä varmaan syy miksi Puustisen kanssa ei edes vakavasti neuvoteltu.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täähän on tältä Uuden Suomen Otto Palojärveltä varsinainen suoritus! Vetänyt kaikki Radio Cityn kiekkoradion kommentit, viimeiset "kyttäily"-lainit on mm. Hinkkasen kysymyksestä. Voiko noin kunnianhimotonta ja paskaa toimittajaa edes olla olemassa?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Harmi kun joukkuetta ei pysty rakentamaan sen varalle, että 7-8 pelaajaa on aivan rikki.

Tähän toisaalta voi varautua. Ei niitä "rivijanareita" pelkästään loukkaantumisten varalla pidetä vaan niitä voi myös käyttää ennalta ehkäisevästi. On selvää, että kausi on pitkä ja vain harva kykenee pelaamaan täysin ehjänä koko kauden. Mikäli pelaajat edes jonkinlaisessa järjellisessä rotaatiossa ovat niin "rivijantterin" panos ei tule kenellekään yllätyksenä ja lisäksi hän voi kehittyä alueilla jotka ovat heikkoja. Pienetkin vaivat muuttuvat isoiksi ilman lepoa ja hyvin suunniteltua palautumista. Sitten on aina vaihtoehto, että ostaa täysin ylivertaisen rosterin niin kärjen kuin leveyden suhteen. Bisneksen tekeminen viimeksi mainitulla tavalla on mahdotonta.

Ehkä HIFK:n kannattaisi panostaa nyt siihen millä eväillä se joukkue pidetään pelikuntoisena mahdollisimman laajalti. Sen toteuttamiseen itsellä ei kyllä ole mitään neuvoja tarjota.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Hyvillä mielin tuli kuunneltua Törmäsen haastattelua. Jotenkin vaan miehestä henkii oikeanlainen asenne ja intohimo valmennukseen. Lisäksi tuota haastattelua kuunnellessa on pakko sanoa, että hetkeäkään en epäile, etteikö mies saisi valmentamaansa joukkueeseen hyvää henkeä. Perkele mäkin haluaisin päästä Törmäsen valmentamaan jengiin ja mä en osaa kunnolla edes luistella. Pakko se on myöntää, että pieni man crush mulle on kehittymässä.

Se mikä muhun teki suurimman vaikutuksen oli ammattimainen ote kysyttäessä ensi kauden joukkueesta. Mies ei lähtenyt turhaan uhoamaan, että mestaruudesta pelataan varmuudella vaan otti nöyrästi vertailuun tämän kauden jengin ja sanoi, että siitä parannetaan. Vähimmäistavoite joo tiedän, ja monen mielestä looserin puhetta, tiedän senkin. Mä olen vaan aina itse arvostanut nöyriä ammattilaisia, jotka keskittyvät tekemään oman työnsä ilman turhaa melskaamista ja ennakkouhoa. Jotenkin tuo kommentti askeleen, varmaan useammankin ottamisesta vaan kuulosti minun korvaani hyvältä.

Ei toki mitään niin hyvää etteikö jotain pahaakin. Ensinnäkin en pitänyt siitä, miten haastattelussa puhuttiin niin paljon loukkaantumisista. Se vaan kuulostaa selittelyltä. Törmänen itsekin totesi, että ne kuuluvat urheiluun. Olisi pysynyt siinä, eikä lähtenyt selittelemään sen enempää. Toki kysymyksetkin ohjasivat keskustelua tältä osin, mutta kyllä silti annan tästä vähän negaa Stögölle. Se suurin vitutuksen aihe oli kuitenkin Salmen jatko, jonka Törmänen taisi puolihuolimattomasti tossa julkistaa. Jotain hyväähän siinä miehessä on valmennus nähnyt, mutta mä en vaan pysty käsittämään, että mitä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aluksi kiitos siitä, että näitä tehdään. Halusin sanoa tämän alkuun, koska en halua aina antaa itsestäni niin negatiivista kuvaa. Kaksi asiaa olisin itse Törmäseltä kysynyt/halunnut tietää.

1. Pelitapa: Onko hän tietoinen tästä air hockey termistä? Onko se sellainen pelitapa, jota haluaa IFK:n pelaavan vai oliko pakon sanelema? Törmänenhän sanoi IFK:n olevan liigan suoraviivaisin joukkue. Haluaako hän sitä? Mitä mieltä hän on moderneista rintamahyökkäyksistä?

2. Ramstedtin rooli joukkueessa: Monien mielestä olisi ansainnut ykkössentterin tontin aikaisemmin. Miksi vasta pudotuspeleissä? Oli siellä kuitenkin Zaborskyn kanssa odotetun vahva pari.

Tietysti tätä tehdään fanipohjalta ja pitää varmaan olla tietyllä tavalla punaiset lasit kun tätä tekee. Kuitenkin kamraateilla on ainutlaatuinen sauma päästä esittämään kysymyksiä, joita ammattitaidoton media ei osaa/ymmärrä kysyä. Itse aina odotan sitä, että uskalletaan kysyä vähän niitä ikäviäkin kysymyksiä ja sitten yritetään saada muukin, kuin se ympäripyöreä vastaus.

Törmäsen haastattelusta jotenkin aisti sen, että hän on tyytyväinen joukkueen rosterin kehitykseen ja erittäin positiivisin mielin.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Aluksi kiitos siitä, että näitä tehdään. Halusin sanoa tämän alkuun, koska en halua aina antaa itsestäni niin negatiivista kuvaa. Kaksi asiaa olisin itse Törmäseltä kysynyt/halunnut tietää.

1. Pelitapa: Onko hän tietoinen tästä air hockey termistä? Onko se sellainen pelitapa, jota haluaa IFK:n pelaavan vai oliko pakon sanelema? Törmänenhän sanoi IFK:n olevan liigan suoraviivaisin joukkue. Haluaako hän sitä? Mitä mieltä hän on moderneista rintamahyökkäyksistä?

2. Ramstedtin rooli joukkueessa: Monien mielestä olisi ansainnut ykkössentterin tontin aikaisemmin. Miksi vasta pudotuspeleissä? Oli siellä kuitenkin Zaborskyn kanssa odotetun vahva pari.

Tietysti tätä tehdään fanipohjalta ja pitää varmaan olla tietyllä tavalla punaiset lasit kun tätä tekee. Kuitenkin kamraateilla on ainutlaatuinen sauma päästä esittämään kysymyksiä, joita ammattitaidoton media ei osaa/ymmärrä kysyä. Itse aina odotan sitä, että uskalletaan kysyä vähän niitä ikäviäkin kysymyksiä ja sitten yritetään saada muukin, kuin se ympäripyöreä vastaus.

Törmäsen haastattelusta jotenkin aisti sen, että hän on tyytyväinen joukkueen rosterin kehitykseen ja erittäin positiivisin mielin.

Kiitos mukavasta palautteesta.

Kauden myötä kun olemme haastatelleet pelaajia olen kysellyt Kamraatit facebook ryhmästä kysymyksiä. Tahdon, että ihmiset kuulevat mitä haluavat tietää ja kaikkiin näihin 27 jaksoon on tullut paljon kannattajiltakin kysymyspatteria. Vuodenvaihteessa kyssärit kuivuivat johtuen luultavasti hieman heikommasta pätkästä, mutta Nybarille ja Stögölle sitten tulikin niitä taas reilusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös