Finaalitappio 2016 Suomikiekon kovimmalle dynastiallekkaan ei ollut häpeä.
Ei tainnut Stögö olla häviämässä Jortsun Tepsille
Finaalitappio 2016 Suomikiekon kovimmalle dynastiallekkaan ei ollut häpeä.
Eli jos puolet jengistä on jatkuvasti telakalla, niin valmentaja vaihtoon, kun ei osaa reagoida asiaan? Voihan sen toki niinkin ajatella, mutta lähtökohtaisesti mun mielestäni valmentajalla pitäisi aina olla puitteet kunnossa, jolloin hän voi rauhassa keskittyä hyvin kasatun joukkueen valmentamiseen.Mitä Törmäsen kanssa voitettiin? Kerran runkosarja, ei muuta. Aika nopeesti on jengillä täällä unohtunut minkälaista kuraa koko runkosarja oli. Ja minkälaista oli ylivoima läpi koko kauden.
Joukkueen runko pysyi aika hyvin kasassa viime kaudesta joten hopea olisi pitänyt kirkastua, mutta pelillisesti otettiin niin paljon takapakkia, että ei ollut missään vaiheessa edes lähellä kuluneen kauden menestyminen.
Nybondasta nyt kaikki haukkuu mutta joku vastuu on valmentajallakin. Jos joukkue loukkaantumisten tai muiden syiden johdosta ei voi pelata sellaista lätkää kun valmentaja visioissaan tahtoisi, kyllä valmennuksenkin pitää silloin reagoida ja yksinkertaistaa sitä pelisuunnitelmaa.
Mukaan mahtui hyviäkin hetkiä Stögön koutsaamana, mutta mun mielestä nyt on aika jatkaa käytävällä eteenpäin ja vaihtaa sitä valmennusta kuten juuri tehtiinkin.
Mitä jos aloitettaisiin siitä, että pistettäisiin ne puitteet kuntoon? Pidettäisiin huoli siitä, että jengi pysyy kasassa ja treenaa kunnolla? Ei kai sentään... parempi heittää koutsi bussin alle ja todeta, että loukkaantumisiin olisi pitänyt pystyä reagoimaan paremmin.
Valmentajan kyllä, mutta ei päävalmentajan. Fysiikkavalmentajan tehtävä on, noh, valmentaa sitä fyysistä puolta. IFK:ssa tätä pestiä hoiti onnistuneesti (omasta mielestään) sivutoimena vasemmalla kädellä Kangasalusta. Siis entinen puolustaja, jonka pelaajaura päättyi 28-vuotiaana ja joka ei koskaan pysynyt koko kautta kasassa. Mikäli joukkueella ei ole ketään ammattilaista tekemään tuota työtä täysipäiväisesti on omasta mielestäni urheilutoimenjohtajan tehtävä hoitaa asia kuntoon. Eri asia olisi, mikäli homma jäisi resursseista kiinni, mutta IFK:ssa kyse ei voi olla siitä.Ei ole Tomppa täydellinen, mutta eikös nuo kuitenkin ole valmentajan vastuulla olevia asioita? Ei mennyt minustakaan oikein tämä kuvio, mutta Törmänen on aika kaukana syyttömästä sijaiskärsijästä. Törmäsen suoritus viime kaudella oli floppi, eikä edellisen kauden onnistuminen sitä lievennä, päinvastoin alleviivaa.
Mä en ala tuosta fysiikkavalmentajasta sanomaan mitään varmaa, kun en kuviota tiedä. Onhan muutama päävalmentaja fysiikkapuolen ihmisiä tuonut sisään, joten onko Törmänen kokenut tuota tarpeelluseksi edes. Ei tuo kaksikko nyt ihan erillään toimi kuitenkaan, vaan tarvittavista hankinnoista käydään keskustelua.Valmentajan kyllä, mutta ei päävalmentajan. Fysiikkavalmentajan tehtävä on, noh, valmentaa sitä fyysistä puolta. IFK:ssa tätä pestiä hoiti onnistuneesti (omasta mielestään) sivutoimena vasemmalla kädellä Kangasalusta. Siis entinen puolustaja, jonka pelaajaura päättyi 28-vuotiaana ja joka ei koskaan pysynyt koko kautta kasassa. Mikäli joukkueella ei ole ketään ammattilaista tekemään tuota työtä täysipäiväisesti on omasta mielestäni urheilutoimenjohtajan tehtävä hoitaa asia kuntoon. Eri asia olisi, mikäli homma jäisi resursseista kiinni, mutta IFK:ssa kyse ei voi olla siitä.
Kuluneen kauden runkosarja oli paskaa, kyllä. Siitä olemme kuitenkin ilmeisesti eri mieltä, kenen tehtävä on rakentaa toimiva joukkue, hankkia korvaava palanen kesken kauden poistuneen kärkipakin tilalle ja pitää huoli siitä, että joukkue osaa treenata fysiikkaansa oikein ja lisäksi tekee niin. Toimivassa ja menestystä tavoittelevassa organisaatiossa nämä eivät ole päävalmentajan tehtäviä. Toimivassa ha menestystä tavoittelevassa organisaatiossa nämä ongelmat tiedostetaan ja ne korjataan. IFK:ssa annetaan kenkää päävalmentajalle kaikessa hiljaisuudessa ja todetaan, että olisit reagoinut paremmin. Samaan aikaan taustalla mikään ei muutu.
Niin, ja jos tuon esimerkkisi kääntää toisin päin, niin et näe mitään vikaa työntekijässä, joka ei saanut hiirtä ja näyttöä kolmen vuoden aikana pyydettyä ja hommat jäi hoitamatta. Kyllä se kuule niin on joka joukkueessa, ettei valmennustiimiin UTJ hommaile porukkaa ilman keskustelua päävalmentajan kanssa ja tämän suostumusta. Yhdyn osittain kritiikkiin, jos keskustelua ei ole edes käyty. Osittain, koska yhtälailla Törmäsen pitää tällaiset asiat ymmärtää. Yhdyn kritiikkiin täysin, jos Törmänen on fysiikkavalmentajan tarpeen ilmaissut ja sellaista pyytänyt.Joissain tapauksissa mä uskon vastuun ulkoistamiseen työntekijälle, mutta en ihan kaikessa. Mä pystyisin tekemään omaa työtäni periaatteessa ilman hiirtä ja toista näyttöä, mutta ei mun siltikään tarvinnut vaatia niitä työnantajalta, koska oli sanomattakin selvää, että niiden puuttuminen hankaloittaa työn tekemistä.
Ehkä IFK:ssa sitten toimintakulttuuri on toinen: TaT:lle pitää erikseen kertoa ja mieluiten pitää vaatia, mitä kaikkea tarvitsee, jotta homma menisi sujuvasti maaliin.
On kyllä hämärää, kun mitään ulostuloa Törmäsen suhteen ei ole tullut. Ilmeisesti ei siis ole fuduja saanut, mutta mikä se toimenkuva sitten on? Palkkalistoillahan se taitaa siis edelleen olla, eikö?
Ei kyllä sä näit ihan oikein. Mäkii näin sen siellä asiantuntijana tai vastaavana. Tai sit oon syöny samoja sieniä ku sä....joku vois vielä varmistaa asian :DHIFK yllättää kaikki ensi kaudella kahden päävalmentajan taktiikalla!? Mutta ei Stögö kyllä landella ole, eikös se heilunut jossain studiossa eilen kommentoimassa maajoukkueen taaperrusta? Vai olinko mä vaan tapojeni mukaan seipäässä?
Kun ei tiedä noista jutuista just mitä on ollut taustalla. Harmittaa. Olisin itse niin toivonut Stögön jatkavan päävalmentajana mikäli millään mahdollista. Jos minulta kysytään oli parhaimmillaan todella viihdyttävää peliä.Cmorella oli Stögo asiantuntijana eilen. Kyllä mä uskon ettei Stögö enää ole IFKn palkkalistoilla. Jännä nähdä tiedotetaanko/kerrotaanko asiasta mitään sen enempää. Muistelmissaan sitten joskus selviää mikä oli juttu.