Antti Mäkinen

  • 1 387 223
  • 4 503

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Tähän heittoon on toki se perustelu, että Q on valmentanut Timosta ja Timonenhan tätä näkökulmaa toi jo ennen kauden alkua, että epäilee hänen olevan ongelmissa kun käsissä ei ole kokenutta runkoa, jolla on selkeä systeemi ja pitäisi luoda uutta.

Ja en lähde kiistämään Quennevillen meritteejä mutta minusta tuo oli hyvä nosto Timoselta.

Tiedän, kävivät tuon perustelun jaksossakin taas läpi. Mäkinen vaan sanoi jotenkin omaan tyyliinsä että "eihän se viiksivallu valmentaa osaa", vähänkään konkreettisempi kritiikin antaminen jäi Timoselle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Joskus aikoinaan tykkäsin Mäkisestä kovastikin. Nykyään ei jaksa kuunnella yhtään. Mielummin katson peliä toiselta kanavalta, mikäli mahdollista. Ihan helvetinmoinen päteminen ja omien mielipiteiden julkituominen tuntuu nykyään olevan enemmän keskiössä, kuin itse pelitapahtumien.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olisikin melko riemastuttavaa kuunnella, vaikka Laineen huono pelin jälkeen kun Mäkinen vaahtoaa selostamossa, että "Tule pois kentältä Patrik Laine! Mistä hänelle maksetaan? Pate on aivan yössä! Winnipeg Jetsillä oli tänään 11 hyökkääjää. Tämä kananmunat kainalossa luisteleva fleguilija ei siihen joukkoon kuulu".
Tuon jälkeen menisi sormi suuhun niillä, jotka tilaavat Viasatin suomalaisten pelaajien otteiden vuoksi. Sama hommahan tämä on joka lajissa ja joka selostajalla, sillä suomalaiset urheilijat lienevät suomessa kuitenkin sen verran suuri myyntivaltti ettei näitä oikein kehtaa kritisoida, kun heidän avulla kanavia kuitenkin mainostetaan suurelle yleisölle.

En ymmärrä sitä miksi Antti Mäkisen pitäisi selostajana ottaa yhtää mitään kantaa pelaajien peliesityksiin, kun selostajien tukena on yleensä asiantuntijakommentaattori (color commentator englanniksi) jonka tehtävään kuuluu olla asiantuntijana.

Muutenkin Suomessa selostajista halutaan tehdä sirkustihertöörejä, cheerleadereita yms julkkiksia.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tässä täytyy nyt myös huomioida se, mikä on Antti Mäkisen rooli Viasatin työntekijänä. Vai mikä se emoyhtiön virallinen nimi nyt onkaan. Mäkinen on luonut aika vahvan aseman virallisena NHL-äänenä, joten varmasti hänelle on annettu lupa ilmaista ja toteuttaa itseään juuri sillä tavalla, kuin hän itse haluaa ja kokee luontaisaksi. Niin kauan kun tilaajamäärät kasvavat, niin tuskin kukaan käy Antille sanomassa, että keskityppäs nyt siihen peliin ja jätä tämä paljon parjattu veljeilyjargoni vähemmälle. Mäkinen on kuitenkin vain työntekijä, kuten kuka tahansa meistä, ja loppupeleissä tekee juuri sen, mitä pomo sanoo ja määrittää.
 
Mäkinen on luonut aika vahvan aseman virallisena NHL-äänenä, joten varmasti hänelle on annettu lupa ilmaista ja toteuttaa itseään juuri sillä tavalla, kuin hän itse haluaa ja kokee luontaisaksi.... Mäkinen on kuitenkin vain työntekijä, kuten kuka tahansa meistä, ja loppupeleissä tekee juuri sen, mitä pomo sanoo ja määrittää.

Siis kummin päin tämä nyt on, tekee mitä itse haluaa vai juuri sen mitä pomo sanoo?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis kummin päin tämä nyt on, tekee mitä itse haluaa vai juuri sen mitä pomo sanoo?

Pomo sanoo, että tee miten itse haluat?

Viimeisimmässä Kimanttia- jaksossa kuultiin mielestäni äkäisempi Mäkinen kuin aiemmin. Oliko krapula vai muutetaanko linjaa tähän suuntaan. Oli miten oli niin voisi palata siihen vanhaan vähemmän kiukkuiseen Mäkiseen minun puolestani samantien takaisin.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Siis kummin päin tämä nyt on, tekee mitä itse haluaa vai juuri sen mitä pomo sanoo?
Paha nyt tietenkään varmaksi sanoa. Mutta veikkaan, että mitä itse haluaa, koska iso massa tykkää ja firman kassa kilisee. Ja nimenomaan näin päin, koska Antin meno on vain kiihtynyt tässä vuosien mittaan. Mutta jos tulisi pelkkää huonoa palautetta, niin silloin oletettavasti pomo tulisi nuhtelemaan. Vähän sekavasti sanottu tuo ensimmäinen.
 

ace

Jäsen
Mäkinen on kuitenkin vain työntekijä, kuten kuka tahansa meistä, ja loppupeleissä tekee juuri sen, mitä pomo sanoo ja määrittää.

Muistan aikoinaan lukeneeni että Mertaranta oli lopulta Ylellä niin iso stara, että sai itse valita mitkä pelit/tapahtumat itse selostaa ja muille jäi sitten loput. Olen ihan varma että Mäkinen on samassa asemassa tällä hetkellä Viasatilla, Nuutti Vihtilä ( ja olikos siellä vielä joku kolmaskin?) saa selostaa mitä Antille ei kelpaa.

Sanotaan nyt kuitenkin että tästä mielipiteestäni huolimatta Mäkinen ei ärsytä minua ihan niin paljoa että kanavaa pitäisi vaihtaa. Selostamiaan pelejä katselen, sekä Kimanttia podcastia kuuntelen pätemisestään huolimatta.
 

nksh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Antti Mäkinen selosti yli kuusituntisen NHL-ottelun Helsingissä, ajoi kotiin Kangasalle ja lähti viemään tytärtään kouluun – ”Aika rapea olo”

Sanoisin, että tällä hetkellä ihan fiksu päätös jättää välistä tämänpäiväinen selostaminen (CAR vs BOS).

Arvostan kyllä kaveria, tekee kovaa duunia rakkaudesta lajiin ja se kyllä näkyy ja kuuluu. En nyt keksinyt mitään haukuttavaa niin jotain positiivista tähänkin ketjuun.
Jottei menisi liikaa posin puolelle niin oli törkeästi vaarantanut liikenneturvallisuutta ajamalla väsyneenä kotiin. Ja paskat tarjoilut oli ollu studiossa(vain hedelmiä jne).
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Meinasi mennä aamupuurot nenään kun Mäkinen mainosti idolini Marko ”Make” Ahosillan laukaisuklinikkaa ja kuulemma meinaa ihan vieraaksi pyytää. Mä en kestä.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jottei menisi liikaa posin puolelle niin oli törkeästi vaarantanut liikenneturvallisuutta ajamalla väsyneenä kotiin. Ja paskat tarjoilut oli ollu studiossa(vain hedelmiä jne).
Taisi mainostaa tuossa artikkelissa kahden pysähdyksen taktiikkaa sentään, eli menköön läpi sormien tämä. Kiinnostavampaa olisi tietää maksetaanko yölisiä vai onko sopparissa vaan "liukuva työaika"
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meinasi mennä aamupuurot nenään kun Mäkinen mainosti idolini Marko ”Make” Ahosillan laukaisuklinikkaa ja kuulemma meinaa ihan vieraaksi pyytää. Mä en kestä.
Eikös Ahosillalla ollut muuten oikeastikin erittäin hyvä kuti? Ainakin muistelisin että oli tekniikaltaan hyvä laukoja. Vähän toki pelejä mieheltä näin, mutta joitain nyt Mestiksessä kuitenkin.

Erikoinen kaveri tuo Ahosilta muuten siinä mielessä että ei saanut Liigassa edes vahingossa tehopisteitä tehtyä, toki pelejäkin vain 30 mutta luulisi että pistemieheksi Mestiksessä (ja ykkösdivarissa) profiloitunut pelaaja olisi edes vahingossa saanut jonkun 2+1 tehot noihin peleihin kasaan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Eikös Ahosillalla ollut muuten oikeastikin erittäin hyvä kuti? Ainakin muistelisin että oli tekniikaltaan hyvä laukoja. Vähän toki pelejä mieheltä näin, mutta joitain nyt Mestiksessä kuitenkin.

Erikoinen kaveri tuo Ahosilta muuten siinä mielessä että ei saanut Liigassa edes vahingossa tehopisteitä tehtyä, toki pelejäkin vain 30 mutta luulisi että pistemieheksi Mestiksessä (ja ykkösdivarissa) profiloitunut pelaaja olisi edes vahingossa saanut jonkun 2+1 tehot noihin peleihin kasaan.
Oli sillä ihan saakelin hyvä rannari ja ei se tosiaan muuten NHL-miehiä opettaisi.

Liigassa ei saanut missään vaiheessa todellista mahdollisuutta vaan KalPa peluutetti ykkösketjussa 0+0 Putte Virtalaa.

Ahosillasta nyt ei alemmissa ketjuissa ollut paljoa iloa kun oli puhdas taitopelaaja eikä mikään duunari. Harmi että liigassa jäi potentiaali ulosmittaamatta, Mestiksessä oli parhaimmillaan dominoiva pelaaja.

Tuossa videota miehen nykyhommista.


 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Liigassa ei saanut missään vaiheessa todellista mahdollisuutta vaan KalPa peluutetti ykkösketjussa 0+0 Putte Virtalaa.
No näin muistelen itsekin. Jännä ettei kunnolla saanut osaamistaan näyttää kun oli kuitenkin tuttu valmennus ja tehoillut Mestiksessä aiemmin. KalPalla nyt ei kuitenkaan tuolla ekalla liigakaudella nousun jälkeen ollut varteenotettavia tehomiehiä kuin Tomas Kurka.
 

Gally11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens #11 - Saku Koivu, Brendan Gallagher
Ei taida Antilla olla kotimainen Liiga ihan yhtä hyvin hallussa kuin NHL ja KHL. Uusimmassa Kimanttia Q&A-jaksossa taivasteli miksi Lukko-nimisen joukkueen pelipaidassa on kettu-logo. Eihän tuosta olekaan kuin 8 vuotta kun logo vaihtui ketusta takaisin lehväslukkoon.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Arvostan kyllä kaveria, tekee kovaa duunia rakkaudesta lajiin ja se kyllä näkyy ja kuuluu.

Rakkaudesta lajiin? Eiköhän herra kohtuullista korvausta saa tuosta ammatistaan.

Eri asia on ne - tänä päivänä yhävähenemässä määrin olevat - isät/äidit ja muut vapaaehtoiset/talkoolaiset, jotka uhraavat vapaa-aikaansa siihen, että osallistuvat ilmaiseksi tai pienellä korvauksella lajin toteuttamisen. Se on lajirakkautta ja heille nostan hattua.
 
Viimeksi muokattu:
Olen ihan varma että Mäkinen on samassa asemassa tällä hetkellä Viasatilla, Nuutti Vihtilä ( ja olikos siellä vielä joku kolmaskin?) saa selostaa mitä Antille ei kelpaa.

Anttihan ei sitä usein tai oikeastaan koskaan tuo esille, mutta selostaminen on vain pieni osa hänen työtään, mitä tuossa talossa tekee. Siis nykyään. Toimii paljon myös "toimistohommissa".
 

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Antti Mäkinen selosti yli kuusituntisen NHL-ottelun Helsingissä, ajoi kotiin Kangasalle ja lähti viemään tytärtään kouluun – ”Aika rapea olo”

Sanoisin, että tällä hetkellä ihan fiksu päätös jättää välistä tämänpäiväinen selostaminen (CAR vs BOS).

Arvostan kyllä kaveria, tekee kovaa duunia rakkaudesta lajiin ja se kyllä näkyy ja kuuluu. En nyt keksinyt mitään haukuttavaa niin jotain positiivista tähänkin ketjuun.
Kyseisen ottelun katsoneena jäi vielä erityisesti mieleen, kun muutamaksi minuutiksi jossain jatkoerässä kuva (ja ääniyhteys) katkesi ja lähetys siirrettiin väliaikaisesti näyttämään samanaikaisesti menossa olevaa toista pudotuspeliottelua Edmontoniin. Silmänräpäyksen Mäkinen ihmetteli tilannetta, mutta siirtyi sujuvasti selostamaan toista menossa olevaa ottelua sen kummempaa taivastelematta, vaikka varmasti ei ollut tuohon valmistautunut yhtään ennakkoon.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Ei taida Antilla olla kotimainen Liiga ihan yhtä hyvin hallussa kuin NHL ja KHL. Uusimmassa Kimanttia Q&A-jaksossa taivasteli miksi Lukko-nimisen joukkueen pelipaidassa on kettu-logo. Eihän tuosta olekaan kuin 8 vuotta kun logo vaihtui ketusta takaisin lehväslukkoon.
Off-topikkina, mutta oliko Lukolla silloin aikoinaan tuolle Kettu-logon käyttöönotolle mitään muuta syytä kuin, että oli pakko apinoida Amerikkaa ja ottaa logoon ensimmäinen mieleentuleva eläin, joka ei ole kärppä tai ilves? Vai liittyykö juuri nimenomaan kettu jollain tavalla Raumaan tai Lukkoon esimerkiksi historiallisesti?
 

Gally11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens #11 - Saku Koivu, Brendan Gallagher
Off-topikkina, mutta oliko Lukolla silloin aikoinaan tuolle Kettu-logon käyttöönotolle mitään muuta syytä kuin, että oli pakko apinoida Amerikkaa ja ottaa logoon ensimmäinen mieleentuleva eläin, joka ei ole kärppä tai ilves? Vai liittyykö juuri nimenomaan kettu jollain tavalla Raumaan tai Lukkoon esimerkiksi historiallisesti?

En osaa tähän vastata ihan faktapohjalta koska olin logon vaihdon aikaan (-97-98?) vielä alle kouluikäinen, mutta mitä "perimätietona" kuullut niin kyse oli ilmeisesti juurikin tuosta "amerikan apinoinnista". Lukkohan ei ollut läheskään ainoa joukkue liigassa joka tuohon perinteisten logojen dumppaamiseen lähti mukaan tuossa 2000-luvun taitteessa. HIFK vaihtoi vuotta aiemmin pantteriin (?) ja HPK ritarilogoon. KalPallakin oli vikoina liigavuosinaan ennen Suomi-sarja ja Mestis-kausia susi logona. Nyt kaikki ovat onneksi palanneet takaisin vanhoihin logoihin.

Miksi juuri kettu, niin siihen en osaa vastata. Ehkä joku vanhan liiton kaveri osaa kertoa liittyykö jotenkin syvemmin Raumaan tai Satakuntaan. Onhan täällä tietty luonnossa suht paljon kettuja, mutta niin on kai aika monessa muussakin paikassa. Kai se oli joku viekkauden ja nopeuden symboli sitten. Tuo Lukon eka kettulogohan oli muuten vielä enemmän jenkkihenkinen kuin tuo "sivuprofiilikettu". Kannattaa googletella jos kiinnostaa. En jaksa tarkistaa kummalla oli ensin, mutta legendaarisen AHL-jengi Albany River Ratsin kanssa melko samantyylistä settiä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen kuullut tornarin, jonka mukaan ysärillä brändäysfirma tjsp sai käytännössä jokaisen joukkueen vaihtamaan logoaan. Kun miettii joukkueita, niin eipä montaa tule mieleen, joka ei olisi ilmettään muuttanut.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rakkaudesta lajiin? Eiköhän herra kohtuullista korvausta saa tuosta ammatistaan.

Eri asia on ne - tänä päivänä yhävähenemässä määrin olevat - isät/äidit ja muut vapaaehtoiset/talkoolaiset, jotka uhraavat vapaa-aikaansa siihen, että osallistuvat ilmaiseksi tai pienellä korvauksella lajin toteuttamisen. Se on lajirakkautta ja heille nostan hattua.

Voi saatana, nyt on kyllä sellainen verrokki hakemalla haettu että oksat pois.

Mäkinen on huono kun saa rahaa siitä mistä tykkää? Selostajien pitäisi olla koikkarin kentällä mikki huurussa selostamassa peliä rakkaudesta lajiin?

Nostan hattua sekä Mäkiselle että vapaaehtoisille. Ei kuitenkaan voi nyt oikeen laittaa samaan kontekstiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös