Antti Mäkinen

  • 1 388 912
  • 4 505

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Vittuako sitten kuuntelette koko podcastia, kun joka risahduksesta pitää olla täällä nillittämässä. Itse ainakin podcasteissa kelaan yli kohdat, jotka eivät kiinnosta. Ei elämää eikä varsinkaan jääkiekkoa kannata niin vakavasti ottaa. Varsinkaan kun kuuntelusta ei tarvitse maksaa euroakaan.
Ehkä podcastissa on paljon hyvääkin asiaa jota haluaa kuunnella? Timonen varsinkin on ollut jo pitkään todella miellyttävä kuunnella ja sieltä tulee tosi hyvää asiaa. Mäkinenkin joo, mutta tapa julistaa asioita ja kertoa mielipiteensä faktoina, on todella ärsyttävää. "Joo voin sanoa ei riitä, ei riitä" ja tämä julistus yleensä tehdään toisen päälle sanomalla ja sitten kohotetaan ääntä sekä puhutaan päälle.

Mäkisessä on todella paljon hyvääkin, mutta kritiikkiäkin miehelle voi antaa kyllä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Viaplayn puffissa, Florida Panthers-sanaparissa, Antin ääntäminen sai itseni hymyilemään, vilpittömästi.
En osaa kirjoittaa foneettisia aakkosia, mutta sunnilleen "flölivä pänttöös" se kuulosti.
 

Nick Neim

Jäsen
Kritiikistä valittaessa täytyy huomioida se, että miehethän selvästi halusivat viedä sitä Kimanttiaan ammattimaisempaan suuntaan. Tämän huomaa ihan selvästi. Alkujaan Antti oli aika ehdoton ylipäätään minkäänlaiselle jaksojen editoimiselle, kun halusi "pitää homman aitona" ja kun ainoastaan pari kaverusta "jutustelee niitä näitä", niin mitä niitä muokkailemaan. Nykyään on kaupallista yhteistyötä jos jonkin kanssa, jaksoista editoidaan turhuuksia pois, eikä kyse ole enää mistään kahden kaveruksen juttutuokiosta, vaan ihan ammattimaisesta podcastin tuottamisesta.

Jos suuntaus on tuo, on sille isollekin kritiikillekin paikkansa. Esimerkiksi THF:ään ja Hoffaan tottuneena räikeästi osui korviin tuo finaalin ennakointi, ja se, kuinka heikosti siihen oli valmistauduttu. Okei, Hoffa on vähän huono vertaus siksi, koska mies on miellyttävän ulosantinsa lisäksi ihan tajuton tietopankki ja koko Suomen mittapuulla tämän genren kärkijätkä, mutta se on se taso, johon ennen kaikkea Mäkistä, mutta myös Timosta pitää tällä hetkellä verrata.

Toki Antillakin oli matkustuspäiviä rasitteena, mutta jos näin kuuntelijana pitää valita kummasta tuntui taas saavan jotain enemmän irti, niin vastaus on jälleen kerran THF. Kimeltä oli hyvää pohdintaa vanhan pelaajan näkökulmasta, mutta siinäpä melkein se "ennakon" paras anti olikin, kun pääasiassa aikaa tuntui menevän paljon kaikkeen muuhunkin.

Vähän on väsyneitä jotkut "miksi te sitten kuuntelette" tai "tehkää itte parempi" huutelut, jos vuosien (tarkoituksellinen?) rooli alkaakin puremaan miestä itseään vastaan. Niihin asiavirheisiin ei tosiaan puututtaisi lähellekään samalla hanakkuudella ilman Mäkisen historiaa, mutta ei kai sitä osaa oikein auki selittääkään, jos se ei heti ensimmäisellä kerralla jollekin aukene.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Kuinkahan monta kertaa podcastissa on käyty läpi tuota lentämisen jälkeistä jetlagia? Kimellä aina samat jorinat siitä kuinka eka päivä menee hyvin mutta sitten se iskee. Väittäisin, että pelkästään tämän kauden jaksoissa tuo on jo käyty vähintään kertaalleen läpi ennen viime jaksoa, jossa se jälleen kerran tuli ilmi. Tottakai viikoittain tehtävässä podissa tulee väkisinkin samoja asioita toisinaan mutta luulisi nyt äijien jo tajuavan/muistavan, että tuo sama asia selitetään lähes sanasta sanaan joka kausi...
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
On tämä ketju, niin tai näin niin aina on joku nillittämässä… Kuinka vaikea se on ymmärtää, että jos ohjelmasta on 90% iha jees ja 10% täyttä paskaa ja AnttiMikkoVihtorin hönäilyä niin kuinka helewtin lailla tuosta 10%’sta ei saisi kirjoittaa?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
On tämä ketju, niin tai näin niin aina on joku nillittämässä… Kuinka vaikea se on ymmärtää, että jos ohjelmasta on 90% iha jees ja 10% täyttä paskaa ja AnttiMikkoVihtorin hönäilyä niin kuinka helewtin lailla tuosta 10%’sta ei saisi kirjoittaa?

Saa mutta jos 90% on ihan jees ja 10% täyttä paskaa, niin miksi ketjun kirjoittelusta 90% käsittelee osaa täyttä paskaa ja 10% osaa ihan jees...
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Saa mutta jos 90% on ihan jees ja 10% täyttä paskaa, niin miksi ketjun kirjoittelusta 90% käsittelee osaa täyttä paskaa ja 10% osaa ihan jees...
Noh, eikös se yleensä mene juuri noin? Siis siitä asiasta, joka osuu hermoon, kirjoitetaan…
 

Kruuvamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72
Saa mutta jos 90% on ihan jees ja 10% täyttä paskaa, niin miksi ketjun kirjoittelusta 90% käsittelee osaa täyttä paskaa ja 10% osaa ihan jees...
Sinähän voit tulla nuolemaan AV:n persettä sen 90 prosentin edestä, jos siltä tuntuu. Aika harvakseltaan jaksaa enää kuunnella, kun mestarivalmentajan itsekorostus vie entistä suurempia osuuksia lähetyksestä. Sääli sillä Kimmopojan ulosanti on parantunut huomattavasti. Mielenkiintoiset vieraat on toki nykyään tämän podin paras anti. Pitkästi aikaa ihan normijaksoja erehdyin kuuntelemaan playoff-kiimassa.
 

Jukisto

Jäsen
Toisaalta podcastin aloittaminen on hieman helpompaa, kuin hypätä Oilersin ykkösketjuun, vaikka siinäkin on nähty monenlaista pelimiestä.
Ehdottomasti, mutta siihenkään ei kaikilla ole mahdollisuutta tai edes kiinnostusta, joten tuollaisissa ”tee ite paremmin tai oo hiljaa” -väittämissä ei ole mitään järkeä.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Sinähän voit tulla nuolemaan AV:n persettä sen 90 prosentin edestä, jos siltä tuntuu. Aika harvakseltaan jaksaa enää kuunnella, kun mestarivalmentajan itsekorostus vie entistä suurempia osuuksia lähetyksestä. Sääli sillä Kimmopojan ulosanti on parantunut huomattavasti. Mielenkiintoiset vieraat on toki nykyään tämän podin paras anti. Pitkästi aikaa ihan normijaksoja erehdyin kuuntelemaan playoff-kiimassa.
Ja kuuntelet Kimanttia näköjään edelleenkin. Tämä viha on naurettavaa tällä palstalla. Kuunnelkaa jotain toista podcastia jos noin ihonalle touhu menee Mäkisen ja Timosen osalta. Suosittelen NFL:n suuntavaa Tailgatea. Laurila osaa puhua pahimmatkin glory huntterit suohon.
 

Covametal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, NHL
Ehkä Mäkinen mastermaindina tahallaan brägäilee että saa jatkoajassa ärtymystä aikaan ja lisää uusia kuuntelijoita jotka odottaa vaan mitähän se mäkinen nyt brägäilee ;)

Ainakin itelle kimanttia suola on kuunnella mitä Timo Kimmonen vanhana änäripelaajana on mieltä mistäkin ja Mäkisen kanssa hyvä kombohan näillä on.
 

Kruuvamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72
Ja kuuntelet Kimanttia näköjään edelleenkin. Tämä viha on naurettavaa tällä palstalla. Kuunnelkaa jotain toista podcastia jos noin ihonalle touhu menee Mäkisen ja Timosen osalta. Suosittelen NFL:n suuntavaa Tailgatea. Laurila osaa puhua pahimmatkin glory huntterit suohon.
Enkös juuri lainaamassasi viestissä kertonut, että kuuntelen nykyään harvakseltaan, pääasiassa vierasjaksoja? TNF ja Ikan podi on tietysti kuuntelussa. Kainalopallo ei jaksa niin paljon kiinnostaa että podeihin kuluttaisin aikaani.
 

Apheu

Jäsen
Tämä on yksi koulukiusaamisketju. Esimerkki alla.

Viaplayn puffissa, Florida Panthers-sanaparissa, Antin ääntäminen sai itseni hymyilemään, vilpittömästi.
En osaa kirjoittaa foneettisia aakkosia, mutta sunnilleen "flölivä pänttöös" se kuulosti.

Siis ihan oikeasti täällä vittuillaan jonkun ääntämisistä? Ja sitten tyyliin vielä kiusaajakaverit höhöttelee seuraavassa viestissä, että olipa hyvä heitto. Mun mielestä ei ole hyväksyttävää eikä normaalia toimintaa aikuiselta ihmiseltä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Siis ihan oikeasti täällä vittuillaan jonkun ääntämisistä? Ja sitten tyyliin vielä kiusaajakaverit höhöttelee seuraavassa viestissä, että olipa hyvä heitto. Mun mielestä ei ole hyväksyttävää eikä normaalia toimintaa aikuiselta ihmiseltä.
Mäkinenhän on itsekin erikoistunut tässä naljailussa vuosien varrella, samaa häneltäkin on kuultu Ylen NHL-illoissa sekä Kimanttia-jaksoissa muita osallistujia kohtaan. Joka leikkiin lähtee...
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tämä on yksi koulukiusaamisketju. Esimerkki alla.



Siis ihan oikeasti täällä vittuillaan jonkun ääntämisistä? Ja sitten tyyliin vielä kiusaajakaverit höhöttelee seuraavassa viestissä, että olipa hyvä heitto. Mun mielestä ei ole hyväksyttävää eikä normaalia toimintaa aikuiselta ihmiseltä.
Ei tämä ollut vittuilua. Antti on itse siitä ollut tarkka, vaikkapa Kimen suuntaan "poporovskysta" on naljailua riittänyt.
Aika herkillä tunnut olevan, jos kiusaamiseksi asian koet.
Pahoittelut sinulle, että mielipahaa päivääsi tuotin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mäkinen on kyllä koulukiusaajista pahin, joka itse tosin ei kestä yhtään mitään kritiikkiä itseään kohtaan.

Parhaiten muistan jostain neljän-viiden vuoden takaa jossain prime time lähetyksessä kun Twitterin kautta sai lähettää kysymyksiä jonkun tietyn hästägin avulla ja ne tulivat myös sitten koko kansan nähtäville lähetyksessä.

Antti Vihtori siinä kärjistetysti tokasi sitten johonkin kysymyksiin, että "kuulepa nyt Matti Möttönen, minä olen tehnyt tätä hommaa jonkun aikaa ja tiedän miten tämä homma menee". En todellakaan muista kysymystä, mutta johonkin pelitapaan se liittyi.

En sano, että Mäkinen on ylimielinen kusipää, koska miestä en tunne, mutta lähetyksissä on kyllä harvinaisen selväksi tullut mielikuva erittäin ylimielisestä selostajasta.

Olen tosin hyvän tovin katsonut kaikki Mäkisen selostamat ottelut alkuperäisellä audiolla, ihan vain oman katselukokemuksen parantamiseksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kritiikistä valittaessa täytyy huomioida se, että miehethän selvästi halusivat viedä sitä Kimanttiaan ammattimaisempaan suuntaan. Tämän huomaa ihan selvästi. Alkujaan Antti oli aika ehdoton ylipäätään minkäänlaiselle jaksojen editoimiselle, kun halusi "pitää homman aitona" ja kun ainoastaan pari kaverusta "jutustelee niitä näitä", niin mitä niitä muokkailemaan. Nykyään on kaupallista yhteistyötä jos jonkin kanssa, jaksoista editoidaan turhuuksia pois, eikä kyse ole enää mistään kahden kaveruksen juttutuokiosta, vaan ihan ammattimaisesta podcastin tuottamisesta.
No jaa, miten tämän ”ammattimaistumisen” ja editoimisen nyt ottaa. Ei tarvitse kuunnella kuin viime viikon jakso:

Kime: Nyt pätkii, nyt pätkii kovasti
Tuntematon naisääni: joo, se olen minä täällä

Tässä vaiheessa jo hetken luulin, että AnttiVihtorin tytär oli päässyt linjoille, kun kovasti aina isäänsä pommittaa podcastin teon aikana.

Tuntematon naisääni: (hihitellen) joo, mä poistun linjoilta
Kime & AnttiVihtori: kjeh, kjeh, kjeh, kjeh
Selvisi lopulta, että kyseessä oli Kimanttia- tuottaja. Minulla ei ole mitään vastaan näitä sekoiluja ja 5 minuutin jahkailuja, kun AV yrittää googlata jotain. Kuuluu hyvässä mielessä Kimanttia-kokemukseen. Mutta on mielestäni melko paksua argumentoida mistään isommasta ammattimaistumisesta ja kaupallistumisesta, kun meno ihan samanlaista.
 

Nick Neim

Jäsen
Mutta on mielestäni melko paksua argumentoida mistään isommasta ammattimaistumisesta ja kaupallistumisesta, kun meno ihan samanlaista.
Melko paksua argumentoida kaupallistumisesta? Juu juu. Täytyykin lähteä kuuntelemaan ensimmäisiä jaksoja, Siippareiden ja Gatoraden yhteistyökumppanuuksia ja mitä kaikkea siellä ollaankaan mainostettu. Tai että kesken jakson olisi ollut 45 sekunnin mainospätkää mm. Viking Linelta ja kumppaneilta, sisällytettynä itse podcastin jaksoon.

Ammattimaistumisessa minähän puhuin Kimanttia podcastin suunnasta -> jos kuuntelet sen viime viikon jakson, niin siinähän nimenomaan on leikattu selkeästi se suurin säätämisen pätkä pois, jossa Mäkisen ja Timosen yhteys katkeaa ja ihan kesken kaiken jutustelun alkaakin kuulumaan yhtäkkiä naisääni. Jos siis kuvittelee, että yhteyskatko kesti tällä kertaa n. 2 sekuntia ja tuota ei ole editoitu (kuten ensimmäisinä vuosina, kun kuunneltiin 5 minuuttia, oikeasti 5 minuuttia kun yritettiin yhdistää vierasta), niin kai tuota voi pitää samanlaisena kuin alkuvuosina.

Voidaan toki suosiolla olla eri mieltä podcastin suunnasta, jos et oikeasti eroa tuossa alkuvuosiin näe.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
No jaa, miten tämän ”ammattimaistumisen” ja editoimisen nyt ottaa. Ei tarvitse kuunnella kuin viime viikon jakso:



Tässä vaiheessa jo hetken luulin, että AnttiVihtorin tytär oli päässyt linjoille, kun kovasti aina isäänsä pommittaa podcastin teon aikana.


Selvisi lopulta, että kyseessä oli Kimanttia- tuottaja. Minulla ei ole mitään vastaan näitä sekoiluja ja 5 minuutin jahkailuja, kun AV yrittää googlata jotain. Kuuluu hyvässä mielessä Kimanttia-kokemukseen. Mutta on mielestäni melko paksua argumentoida mistään isommasta ammattimaistumisesta ja kaupallistumisesta, kun meno ihan samanlaista.
Minulle jäi tästä vähän sellainen kuva, että tuo olisi tehty ihan tarkoituksella. Aiemmin ei ole mielestäni tuotu julki tuota tuottajan roolia. Vaikutti ettei sitä haluttu tuoda julki ilmoituksensa, vaan tällaisena "hassuna" lipsautuksena. Lopultahan Antti vielä palasi aiheeseen ja korosti tuottajan merkitystä. Mielestäni tuo vaikutti hieman suunnitellulta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Voidaan toki suosiolla olla eri mieltä podcastin suunnasta, jos et oikeasti eroa tuossa alkuvuosiin näe.
Varmaan tämä fiksuinta, sillä en sano, ettei muutosta olisi tullut kontra alkuvuodet. Itse en vaan koe sitä muutosta mitenkään radikaalina, kuten sinun alkuperäisestä kirjoituksesta saa käsityksen. Ainoa isompi muutos on nuo sinun esille nostamat mainokset kesken podcastin. Nuo yhteiskumppanuudet ovat ihan juostenkustu Kimanttia tyylillä. Luetaan takelellen sama korulause jaksosta toiseen ja välillä ilmoitetaan, että Kimellä on niin kiire hammaslääkärin, ettei ehditä käydä yhteistyökumppanin juttuja läpi jne. Toki, vanha sanonta, ettei ole olemassa huonoa julkisuutta… Itse en vaan näe mitään radikaalia muutosta vaan kaikki vedetään edelleen sinnepäin kepeällä otteella. Minä tosin itse henkilökohtaisesti kuuntelen tätä kyseistä podcastia osittain juuri tämän takia, sillä on todella helppoa kuunneltavaa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
No onhan tuo jo nyt naurettava kulma tuolta twiittaajalta. Haastattelutilanteista on räpsitty kuvat ja niissä näkyy haastattelijakin, niin yhtäkkiä vihjaillaan Mäkisen itsekeskeisyydellä. Ihan muutaman kerran on tullut oltua kameran takana haastatteluja tekemässä, niin aika helposti se haastattelija tulee tuommoisiin tilannekuviin. Voi jessus.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
No onhan tuossa Viaplayn Twiserryksessä ihan tarkoituksella mainittu, että pelaajat ovat juurikin @MÄKINENANTTI juttusilla, ei Viaplayn haastattelussa = tuo tweetti siis kertoo juurikin AV’n työstä, ei pelaajista, joita haastatellaan. Ehkä hiukan turhankin provosoivasti kirjoitettu Fogulta, mutta kyllä hänellä tuossa pointti on, ja AV tietty ottaa nokkiinsa…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös