Mäkisellä on tyypillinen "olin hyvä junnuissa, oon kaikkien suomalaispelaajien (tai no ainakin tamperelaisten) kaveri" -syndrooma. Löytyy Suomen mestaruuksia C:stä ja B:stä, tosiaan tuntee varmasti paljon jääkiekkoilijoita ja on hyvä kaverikin esim. Ville Niemisen kanssa. Oli lisäksi käsittääkseni aika hyväkin puolustaja junnuissa. Siitä en tiedä miksi ura A:ssa hyytyi, johtuiko loukkaantumisista, kiinnostuksen loppumisesta vai molemmista?
Tästä päästäänkin Mäkisen syvimpään ongelmaan eli tuohon ylimielisyyteen. Jotenkin tuosta paistaa jopa tietynlainen katkeruus läpi. Koska hän oli joskus ihan lahjakas kiekkoilija, hänen pitää tuoda sitä koko ajan esille. Lisäksi kun Mäkiseltä löytyy vielä suomalaisselostajaksi poikkeuksellinen tietomäärä sekä jääkiekosta pelinä, että pelaajista, valmentajista, joukkueista jne., tuo oman erinomaisuuden korostaminen joka välissä puskee vahvasti pintaan. Siitä sitten seuraa näitä "jos me oltais AJ:n kanssa pakkipari, minä hoitaisin kiekollisen pelin" tai Rotenbergille suunnattu "1vs1 et menisi kertaakaan ohi" -uhoamisia, jotka aiheuttavat lähinnä kotisohvalla myötähäpeää ja saavat Jalosen ja Klingankin studiossa pyörittelemään silmiään. Itsellänikin on kiero tamperelainen huumorintaju ja tiedän, että ne jutut on heitetty puolitosissaan ja kuuluvat osaltaan "pukukoppihenkeen", mutta eivät ne silti mielestäni kuulu SELOSTAJAN toimenkuvaan.
Tuosta puolueellisuudesta on pakko sanoa sen verran, että Viasatillahan haetaan selvästi tuollaista NHL-henkistä paikallistelevisiolähetystä. Eli vähän sama kun Bostonin alueella asuva valittaisi Jack Edwardsin puolueellisuudesta (näitäkin tietysti sieltä varmasti löytyy, eikä ihme). Muutenhan tuo Viasatin kotiottelulähetys on todella laadukas.