Antti Mäkinen

  • 1 391 646
  • 4 505

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uudessa KIMANTTIA-PODCASTISSA meni Mäkisellä 1min 25sek, ennen kuin ehti kertomaan kuinka on pelannut Pekka Saravon kanssa 15 vuotta samassa joukkueessa je edelleen todella hyvä ystävä. On se melkoinen seppä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Tykkäsin kovasti tästä Teppo Nummis-jaksosta. Mäkinen oli (tai joutui olemaan) hiljaa, kun Teppo ja Kimmo veistelivät tarinaa. Ei Antti ollut väkisin tunkemassa joka väliin ”mul on hyvä juttu tähän liittyen!”-huutoaan.
 
Juuri kun, on tulossa hyvää tarinaa ja muutenkin kiva flow päällä, päättä Mäkinen keskeyttää ja kertoa oman kokemuksensa tai vastineensa stanley cupin voitolle. Ja vielä lopuksi kyllä todellakin Kekäläinen hieman piikitteli Mäkistä ns. keulimisesta.

Hyvä esimerkki tuosta Mäkisen tarpeesta päästä aina kertomaan se oma ”hyvä” juttu kesken vastapuolen jutun oli tuossa pari jaksoa sitten kun heti jakson alussa Timonen kertoi suru-uutisen siitä, miten hänen mumminsa oli samana päivänä nukkunut pois. Hyvä, että Timonen sai lausettaan loppuun ja oli aikeissa kertoa tarinaa edesmenneestä mummistaan, niin Mäkinen otti homman haltuun ja alkoi kertoa tarinaa omasta pappastaan. Muisti sanoa, että ”en nyt halua ottaa tätä omiin nimiin, mutta...” ja sitten se tarina alkoi. Kertoi tilannetajun puutteesta jos ei muusta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yllättävää, miten lasten kengissä kykyjenetsintä on tuolla ammattimaisuuden osalta, jos Kekäläinen ei liiemmin tarinaa väritellyt. Siis että organisaatioiden palkkalistoilla on kavereita, jotka hallin lehtereillä pelin ollessa käynnissä räpläävät puhelinta, höpöttävät vieressä istuville, käyvät hakemassa kahvikupin tai muuten vaan haaveilevat, eivätkä keskity itse pelaajien tarkkailuun. Tälläkin palstalla olisi varmasti tyyppejä, joilla olisi silmää tehtävään ja jotka hoitaisivat saman homman vähintään yhtä tunnollisesti ja pienemmällä korvauksella.

Nooh, harvassa on ne ihmiset jotka eivät ottaisi paikoitellen vähän löysemmin hommiaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selänne-jakso oli tosi hyvä ja täytyy antaa Teemulle propsit hyvistä jutuista. Tämä on multa sanottu tosi paljon, sillä Selänne ei todellakaan kuulu suosikkeihini. Mutta nyt siis esiintyi edukseen.

Nummisen haastattelu oli myös hyvää settiä. Itselleni tuli todella suurena yllärinä, että Teppo Numminen puhuu paljon. Todella paljon. Pelasti päiväni ja maailmanlopunmeiningin kauppareissu sujui kuin tanssi.

Mitä vähemmän Antti Mäkinen puhuu, sen parempi ohjelma. Sorit siitä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nummisen jaksossa Mäkinen ei pystynyt hillitsemään itseään, vaan tunki joka väliin juttua. Numminen kun on hieman hitaampi puhumaan, niin pakkohan se oli sinne änkeä ja keskiä monta aasinsiltaa, jolla saatiin Teppoon joku kontakti. Olisi antanut Timosen ja Nummisen jutella ja tarvittaessa ohjannut keskustelua oikeaan suuntaan. Nyt jäi esimerkiksi kokonaan noiden kahden pakkilegendan yhteiset kokemukset käsittelemättä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itselleni tuli todella suurena yllärinä, että Teppo Numminen puhuu paljon. Todella paljon.

Yllättyin myös tästä, että aika paljon tuli juttua ja silleen itsekin vei keskustelua eteenpäin. Esim. se Steenin ja Tkachukin jälkikasvuista juttelu olisi lähtenyt enemmänkin lentoon (sekä ollut hauskaa ja hyvää muisteloa) jos ois ollut aikaa tai ei tullut muuta kysymystä.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Kuuntelin Nummisen ja Jampen hyvää shittiä niinku sanotaan. MUTTA tuo Hessu Hopolta kuulostava huutaja voisi kunnioittaa vieraitaan ja antaa heidän olla pääosassa eikä jopa pahimmillaan keskeyttää/puhua päälle. Käytöstapoja hyvä Antti
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Selänne-jakso oli tosi hyvä ja täytyy antaa Teemulle propsit hyvistä jutuista. Tämä on multa sanottu tosi paljon, sillä Selänne ei todellakaan kuulu suosikkeihini. Mutta nyt siis esiintyi edukseen.

Ehkä paras Selänteen haastattelu, jonka olen kuullut. Eikä Teemu huono haastatteluissa yleensäkään ole. Nyt kenties Timosen läsnäolo vapautti Teukan vapautuneeseen jutusteluun. Hauskoja juttuja mm. polvisuojista Kariayn sängyssä ja kuinka Giguere ei saanut kaukalon ulkopuolella palloakaan kiinni.

Hyviä juttuja kaikissa osissa mutta Timonen tekee podcastin kuuntelemisestä erittäin raskasta. Erittäin mukavanoloinen kaveri, mutta en meinaa kestää millään hänen nauruaan. Ihmiselle ei ole ihan normaalia nauraa omille jutuilleen. Timonen ei tee sitä millään muotoa itserakkaasti mutta itseäni rasittaa tämä ominaisuus yllättävänkin raskaasti. Jos kaupassa myyjät naureskelevat keskenään, niin asiakkaat tuntevat itsensä ulkopuolisiksi. Tässä tulee vähän samankaltainen fiilis.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuosta Teemun urasta kuuntelisi helposti vaikka kymmentuntisen podcastin. Teemu on juuri sopivan suorapuheinen ja sananvalmis heppu niin ei varmasti jäisi pelkäksi tyhjän jauhamiseksi. Oli kyllä lennokasta kuunneltavaa tuo jakso. Mielenkiintoistakin oli esim. tuo maalinteon "opiskelu" ja Teemun näkemykset rankkareista.

Yleensä Mäkinen ei minua suuremmin häiritse, mutta vähän voisi hillitä noita välihuutojaan. Vieraiden jutut katkeaa ihan turhaan kun pitää heittää näitä "mulla ois tähän hauska tarina"-juttuja sinne väliin.
 

Dynamo_FIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Yleensä Mäkinen ei minua suuremmin häiritse, mutta vähän voisi hillitä noita välihuutojaan. Vieraiden jutut katkeaa ihan turhaan kun pitää heittää näitä "mulla ois tähän hauska tarina"-juttuja sinne väliin.

Tähän erittäin syvät nyökyttelyt.
Oikein pahaa teki, kun kuunteli NummisTepon haastattelua jossa A.Mäkinen kokee asiakseen huutaa jatkuvasti vieraan tarinoiden päälle. Luonnollisesti plakkarista löytyy aina se paras juttu....

Valtaosiltaan tykkään kyllä Mäkisen selostuksista, ei siinä mitään. Hiukan tulisi kuitenkin kunnioittaa näitä ns.raskaamman sarjan konkareita.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tähän erittäin syvät nyökyttelyt.
Oikein pahaa teki, kun kuunteli NummisTepon haastattelua jossa A.Mäkinen kokee asiakseen huutaa jatkuvasti vieraan tarinoiden päälle. Luonnollisesti plakkarista löytyy aina se paras juttu....

Valtaosiltaan tykkään kyllä Mäkisen selostuksista, ei siinä mitään. Hiukan tulisi kuitenkin kunnioittaa näitä ns.raskaamman sarjan konkareita.

Kyseessä on kuitenkin lähtökohtaisesti Antti Mäkisen juontama Podcast, niin pitäisin sangen outona, jos hän olisi pitkiä tovia hiljaa. Piti siitä tahi ei.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Juontaminen on eri asia kuin päälle huutaminen ja omien hyvien juttujen tähän väliin päälle puhuminen. Edelleen käytöstavat kunniaan

Niin. Puheohjelmissa varsinkin, jotka etänä tehdään voi olla vähän pakko välillä keskeyttää toista ja ehkä ohjata keskustelua haluttuun suuntaan.

Sitten jos haluat kuunnella pelkästään Nummisen monologiaa, niin sun pitää jättää tämän ohjelman kuunteleminen väliin.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyseessä on kuitenkin lähtökohtaisesti Antti Mäkisen juontama Podcast, niin pitäisin sangen outona, jos hän olisi pitkiä tovia hiljaa. Piti siitä tahi ei.

Mitäs outoa siinä on, jos podcastin juontaja on hiljaa? Juontajan tehtävä on ohjailla keskustelua kun sille on tarvetta ja antaa muuten tilaa vieraille ja vakijäsenille, etenkin podcasteissa. Näin lähtökohtaisesti, painotuksia on tietty monia.
 

Lucius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Pidän Mäkisen selostuksista mutta valitettavasti Kimanttia vierasjaksot, olisivat olleet paljon parempia kokonaan ilman Mäkistä.

Timosen muistelut ja keskustelut vieraan kanssa, ovat olleet todella kiinnostavia ja varmasti rentoa juttua olisi riittänyt tunti jos toinenkin. Nyt Mäkisen keskeytykset ja omat tarinat vievät ikävästi rajallista aikaa supermielenkiintoisilta vierailta.

Mäkinen ei käyttäydy ollenkaan juontajan tavoin, joksi @Lert nimimerkin häntä kutsui, vaan tuntuu pitävään itseään tasavertaisena tähtenä Timosen ja vieraan kanssa.

Uskallan väittää, että Kekäläisen jaksossakin suuri osa kuuntelijoista olisi mieluummin halunnut kuulla enemmän Kekäläisen ajatuksia GM:n työstä, historiasta ja varauksista, kuin Mäkisen tarinoita omasta Padel harrastuksestaan.

Mäkinen tarinat itsestään ja tutuistaan menevät ihan hyvin kuin podcastissa ei ole vieraita.

Sen sijaan, kun on harvinainen tilaisuus saada kuulla Suomen kiekkohistorian kaikista mielenkiintoisimpien nimien ajatuksia, muistoja ja keskustelua toisen legendan Timosen kanssa, Mäkiset keskeytykset ja pakkokertoajutut muun muassa omista harrastuksista, junnuvuosista, tutuista, selostuksitta, yms. ovat täysin turhia ja vievät sitä kallista aikaa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mäkinen ei käyttäydy ollenkaan juontajan tavoin, joksi @Lert nimimerkin häntä kutsui, vaan tuntuu pitävään itseään tasavertaisena tähtenä Timosen ja vieraan kanssa.

Mielestäni tässä tuntuu olevan monien ongelma. Jotenkin pidetään Mäkistä vähä-arvoisena kuunteluoppilaana. Kyllä hän varmasti puhuu vähemmän kuin Timonen tai vieras mutta minulle ainakin kaikki kolme ovat aina ihan yhtä tasavertaisia.

Vieraan jutut ovat tietenkin mielenkiintoisimpia ja hän saakin aina eniten puheaikaa. Mutta ei tämä ohjelma mikään monologia siitä huolimatta tarvitse olla, vaan kaikilla puhujilla on tasavertainen oikeus esittää juttunsa. Mäkinen on tietääkseni tämän podcastin luoja, joten ihan tasavertainen hänkin on. Ilman häntä tätä mainiota podcastia ei olisi varmaan olemassa...
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Mun mielestä talkshow tyyppinen podcasti jossa Mäkinen nostaa itseään jalustalle(ja huutaa päälle) vieraiden kustannuksella. Oikea hosti antaisi keskustelun soljua eteenpäin ja ohjailisi jos karkaa liian kauas aiheesta. Nyt Anaboy pyrkii junnustaseillaan samaan pöytään änärimiesten kanssa huutamalla.
Antakaa-määki-huudan-määki-oon-kännisä
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Ei jotenkin vaan kaikella tapaa. Ei ketään kiinnosta ne Mäkisen jutut vaan vieraiden.
Laitetaanpa lyhyt kuvaus jaksosta jossa vieraana Saku Koivu. Timonen ja Koivu puhuvat siitä kun Koivulla oli syöpätaistelut käynnissä ja Timonen oli käynyt tapaamassa Koivua tämän kotona ollessaan vieraspelireissulla. Koivu kuvailee taisteluaan ja Timonen puhuu samasta aiheesta kunnioittaen ystävänsä asennetta ja ottaessa osaa kohtaloon.

Ja Mäkinen keskeyttää: "Anteeksi Kimmo kun keskeytän, mutta minun on pakko kertoa tämä tarina. Minä kun olen tehnyt NHL-urani tällä puolella kaukaloa..."

Tämä todella särähtää korvaan ja muistan itsekin taas, miksi Mäkinen on vastenmielinen ihminen.
 

ace

Jäsen
Laitetaanpa lyhyt kuvaus jaksosta jossa vieraana Saku Koivu. Timonen ja Koivu puhuvat siitä kun Koivulla oli syöpätaistelut käynnissä ja Timonen oli käynyt tapaamassa Koivua tämän kotona ollessaan vieraspelireissulla. Koivu kuvailee taisteluaan ja Timonen puhuu samasta aiheesta kunnioittaen ystävänsä asennetta ja ottaessa osaa kohtaloon.

Ja Mäkinen keskeyttää: "Anteeksi Kimmo kun keskeytän, mutta minun on pakko kertoa tämä tarina. Minä kun olen tehnyt NHL-urani tällä puolella kaukaloa..."

Tämä todella särähtää korvaan ja muistan itsekin taas, miksi Mäkinen on vastenmielinen ihminen.
Täytyypä kuunnella se kohta uudestaan, tai voisi olla parempi jättää kuuntelematta, tuo ei kuitenkaan jäänyt mieleen. Muistan sen miten Timonen hienovaraisesti asetteli kysymyksen haluaako Saku yleensäkkään puhua syöpätaistelustaan.

Jos Mäkinen todella noin sanoi, neutraalihko suhtautumiseni painuu Anttia kohtaan pakkaselle pahasti.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ja Mäkinen keskeyttää: "Anteeksi Kimmo kun keskeytän, mutta minun on pakko kertoa tämä tarina. Minä kun olen tehnyt NHL-urani tällä puolella kaukaloa..."
Totaalista tilannetajun puutetta Mäkiseltä, eikä ole valitettavasti ensimmäinen kerta. Tuo alkaa jo muodostumaan tavaramerkiksi, että huutelee jatkuvasti väliin.

Selostaessaan valtakunnan parhaita, mutta kaikessa muussa toiminnassaan ärsyttävän itsekeskeinen. Voisi joku hänen miljoonasta hyvästä ystävästään antaa tuosta toiminnasta vähän palautetta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin. Puheohjelmissa varsinkin, jotka etänä tehdään voi olla vähän pakko välillä keskeyttää toista ja ehkä ohjata keskustelua haluttuun suuntaan.

Sitten jos haluat kuunnella pelkästään Nummisen monologiaa, niin sun pitää jättää tämän ohjelman kuunteleminen väliin.

Eli vaihtoehdot on, että Mäkinen huutaa jatkuvasti vieraiden päälle omia tarinoitaan tai on kokonaan hiljaa?
 

teppana

Jäsen
Niin. Puheohjelmissa varsinkin, jotka etänä tehdään voi olla vähän pakko välillä keskeyttää toista ja ehkä ohjata keskustelua haluttuun suuntaan.

Sitten jos haluat kuunnella pelkästään Nummisen monologiaa, niin sun pitää jättää tämän ohjelman kuunteleminen väliin.

Ensinnäkin, vaikka keskustelua pitäisi ohjata johonkin suuntaan sen voi tehdä huutamatta vieraiden päälle. Yksi hyvä esimerkki tällaisesta on esimerkiksi Lindgren & Sihvonen missä vieraalle annetaan aidosti aikaa kertoa tarina loppuun ennen kuin kumpikaan juontajista alkaa pätemään omalla anekdootillaan. Toisekseen, ei Mäkisen tarvitse mitään monologia antaa vieraiden vetää. Aivan hyvin voi puhua rennosti ja tuoda niitä omiakin juttuja esiin. Mutta nykyisellään Mäkisen puhetyyli on, no suoraan sanottuna vähän öykkäri-/moukkamainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös