maken veivi jr.
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Manchester United, Bruceola
Nyt oli kyllä paras jakso pitkään aikaan! Tällaista lisää.
Erittäin hyvä nosto ja itse olen täysin samoilla linjoilla. Toki tässä varmaan tämä nykyajan klikkijournalismi isona tekijänä, negatiiviset "kohujutut" luo enemmän pöhinää kuin positiiviset uutiset ja tarinat onnistujista.Hieno pointti oli myös ottaa esille lätkätoimittajien negatiivinen kulma. Itseänikin ottaa päähän ainainen mollaaminen. Okei, ovat ammattimiehiä julkisessa ammatissa, mutta ei maistu mulle ainainen marina.
Sekoittaako Rane nyt NHL:än Formula ykkösiin?-NHL-Surkimus: En löydä yhtäkään juttua, jossa ketään yksittäistä pelaajaa olisi sanottu NHL-Surkimukseksi. Joukkuetta kyllä, pelaajaa ei.
Kuuntelin osan tuosta @Useful Idiot in linkkaamasta Ylen haastiksesta ja siinä hän listaa nimenomaan näitä Suomikiekkoja, Leijonat.comia tms. Eli veikkaan, että tarkoitti Kimanttia-jakson haastiksessakin niitä.Jännä toi mediahyökkäys Ranelta, ehkä tarkotti näitä suomikiekko.com ja vastaavia paskasivustoja. Kuka niitä lukee?
Mediaa saa kritisoida, mutta itselle osui korvaan pari termiä:
- Maitojuna: Totta, tätä käytetään, välilä aiheesta välillä ei. Voisi keksiä jotain muutakin.
-NHL-hylkiö: Rane sanoi, että tätä käytetään, kun pelaaja treidattu muualle. Ei, tätä käytetään, jos pelaajan taso ei riiitä NHL:ään ja on vaikka soppari vielä olemassa. Kenestäkään, joka treidattu muualle NHLn sisällä ei käytetä sanaa NHL hylkiö. Ja ulos Nhlstä ei käsittääkseni voi treidata.
-NHL-Surkimus: En löydä yhtäkään juttua, jossa ketään yksittäistä pelaajaa olisi sanottu NHL-Surkimukseksi. Joukkuetta kyllä, pelaajaa ei.
Omasta mielestäni Suomessa on erittäin päteviä NHL toimittajia, joiden juttuja on ilo lukea. Ja kirjeenvaihtajat tosiaan näkee sitä arkeakin, kuten Rane aikanaan.
Ei kait tuossa Amerikkaa eritelty, eli jäin siihen käsitykseen, että aktiivipelaajista kyse (ja eikös Pappi Hovinen mainittu ihan nimeltäkin). Olivat ne sitten Suomessa, Euroopassa tai Pohjois-Amerikassa.Tulkitsinkohan pieleen, että Ranella olisi toistakymmentä Amerikassa pelaavaa suomalaista tässä anonyymissä päihdetukiryhmässä mukana. Kuulostaa melko paljolta, mutta tietenkin mahdollista että tuossa muitakin kansalaisuuksia mukana. Aktiivipelaajista kuitenkin oli kyse ja asiayhteys jotenkin viittasi suomalaisuuteen.
Miksi ei voi keskittyä niihin ketkä suoriutuu hyvin?Miksi tuloksentekoammatissa paskasti suoriutuvaa pitäisi väkisin kehua?
Viikottain miehen kanssa tekemisissä olevana, voin kertoa ettei tylsää hetkeä ole :)En ole jaksoa kuunnellut, mutta Harri Jäntti aka Leo Lahti aka Rane Raitsikka on kyllä hieno hahmo. Mies on tosiaan Radio Rockilla aina kesäisin kesäpoikana ja ennen joulua Tiernapoikana, ja hän on niitä harvoja joka puhuessaan saa jopa Jone Nikulan rauhoittumaan. Ihan mahtava ukko.
Miksi tuloksentekoammatissa paskasti suoriutuvaa pitäisi väkisin kehua?
Hämmästyttävää, että Rane muistaa noin paljon tarkkoja yksityiskohtia, tapahtumia ja tilastoja. Vanhimmat muistot on kuitenkin yli 30 vuoden takaa ja tuossa välissä on aivokemia ollut aika kovilla kovien huumeiden takia. Henkilökohtaisesti en muista pelejä edes viime kaudelta.
Kiinnostavuus on lukijan tai katsojan päätettävissä, ainakin itse pidän kriittisiä juttuja kiinnostavampana kuin tyhjänpäiväistä hehkutusta.Ei tietenkään pidä. Mutta onko tuollainen negajournalismi lopulta kovinkaan kiinnostavaa?
Keskittyä? Onhan menestyjistä päivittäin juttuja 235:stä lähtien.Miksi ei voi keskittyä niihin ketkä suoriutuu hyvin?
Kiinnostavuus on lukijan tai katsojan päätettävissä, ainakin itse pidän kriittisiä juttuja kiinnostavampana kuin tyhjänpäiväistä hehkutusta.
Journalismi ilman kriittisyyttä ei ole journalismia. Se on silloin herkästi samanlaista kuin Jarmo Kekäläisen "Stanley Cup" -renkaiden jokavuotinen pumppaus. Eli tyhjänpäiväistä hehkutusta ja perseennuolentaa.Mistä keksit tähän tyhjänpäiväisen hehkutuksen? Tyhjänpäiväisen hehkutuksiin perustuvilla jutuilla on mielestäni tasan yhtä paljon kysyntää kuin aiemmin mainitulla negajournalismilla. Kyllä minusta esim. NHL:stä riittää ihan helvetisti kirjoitettavaa ilman, että tarvitsee mennä tyhjänpäiväisen hehkutuksiin tai negailuun.
Journalismi ilman kriittisyyttä ei ole journalismia. Se on silloin herkästi samanlaista kuin Jarmo Kekäläisen "Stanley Cup" -renkaiden jokavvuotinen pumppaus. Eli tyhjänpäiväistä hehkutusta ja perseennuolentaa.
En esitä, joo lyhyt tokaisu antaa jyrkemmän kuvan. Oikeastaan kritisoin vain tuota käsitettä "negajournalismi", kun kriittisiä juttuja liitetään sen alle turhan herkästi. Jollekin se tarkoittaa kaikkea omasta mielestä ikävää. On kuitenkin lukijoiden oikeus, että sanotaan ääneen, että oikeasti Brad Larsen edistää valmentajana vain Connor Bedard -jahti.Ei kukaan ole kritiikkiä kieltämässä. Luulen, että ymmärrät kyllä pointtini, mutta ihan periaatteesta esität ettet ymmärtäisi kun katselet ikäänkuin aidan toiselta puolen kuin minä.
Mutta päätetään tämä nyt vaikka sanomalla, että lainatusta kohdasta olen täydellisen samaa mieltä. Hyvin kirjoitettu. (viimeinen lause ei ole tyhjänpäiväistä perseennuolentaa)
Ai, meillä on näköjään yhteinen tuttukin. Rane on kingi, vaikka onkin narri.Viikottain miehen kanssa tekemisissä olevana, voin kertoa ettei tylsää hetkeä ole :)
On myös erittäin syvällinen kundi, kun sen aika on.