Ehkä paras pelin aikainen kommentaattori/asiantuntija on mun mielestäni AJ Niemi, sen mitä Koheloa tuli aikanaan vähän väijyttyä => homma pelasi ku junan vessa kun selostaja selosti pelitilanteet ja kun tuli pelikatko niin selostaja hiljeni ja AJ tyhjensi oman verbaalisen pajatsonsa siihen erittäin selkeästi, napakasti ja asiantuntevasti.
Tästä olen samaa mieltä! Mäkinen ja AJ Niemi olivat erinomainen parivaljakko selostamossa ja kyllä Niemi Discoveryn tuotannoissakin oli ihan ylivertainen. Sanoisin, että vähän yllättäenkin kovimpia ex-kiekkoilijoita mitä antiin selostus- ja studiotyöhön tulee. Mielettömän hyvin paketoi asiat ja kun itsellä ei oikeastaan minkäänlaista kunnon harrastus- ja sitä kautta pelaajataustaa ole, niin
opin vuosien varrella itseasiassa yllättävän paljon noista AJ:n kommenteista.
--
Mitä Niämiseen ja Mäkiseen tulee, niin jollain tapaa kyllä maistuu aika hyvin, kun fiilis on kohdallaan. Vähän kyl tykkään bongailla just noita
kun peli on linjassa -pudotteluja ja totta kai Näsijärven tiikerin huikeita termipommeja ja fraaseja. Viime vuosilta on jäänyt mieleen mm.
"he ovat krainderi_joukkue", "suoritusraivo", "ansaintalogiikka", "saranapelaaja", "käänteisteoria" ja niin edelleen.
Ymmärrän kyllä, että moni kokee myös tuon Viasatin selostustuotannon aika rasittavaksi kokonaisuudeksi, mutta ite olen jotenkin ehdollistunut siihen kokemukseen seesteisestä aamuyöstä, johon NHL-kiekko Mäkisen tutuksi tullein maneerein ja sanakääntein tuo mukavan dopamiiniannoksen ihan kotimaan kielellä.
Oon jotenkin saavuttanut sellaisen hyvän välitilan, jossa toisaalta ollaan mukana pöhinässä ja fiiliksessä ja toisaalta vähän kuin Kummelia kattois.
Tulevana yönä mennään taas!
Kenen toimittajalegendan ja hyvän ystävän kanssa McHill jutustelee?
Onko Coloradon peli linjassa?
Kuka on illan saranapelaaja?
Kuka taitaa käänteisteorialla pelaamisen parhaiten?
Onko suoritusraivo ja resilienssikyky kohdallaan?
Miten Lehkosen jalkojen frekvenssi?