Suurin syy on epäilemättä raha. Euro Hockey Tour on järjestäjämaille edelleen hyvä tulonlähde. Jos niitä pelejä ei kävisi kukaan katsomassa paikan päällä tai edes tv:stä, niin tuskin koko EHT:ta olisi enää olemassa.
Ja se, että katsojia ei kiinnostaisi koko hömppä, ei tarkoita etteikö pelaajia kiinnostaisi. Maajoukkuepaita on valtaosalle edelleen kunnia-asia. Ja tuo ensimmäinen väitekin on hyvin kyseenalainen, kuten ylempänä kirjoitin, sillä yleisö kuitenkin käy noissa peleissä.
Rahahan se toki syynä on. Olen vaan niin katkeroituneessa mielentilassa tällä hetkellä, että alta pois.
Mulle on varmaan valikoitunut varsin erikoislaatuinen ystäväpiiri, kun kukaan ei ole koskaan käynyt katsomassa näitä "haista paska-turnauksen" pelejä. Eikä ketään kiinnosta yhtään, miten niissä peleissä käy.
"Maajoukkuepaita on valtaosalle edelleen kunnia-asia". Montakohan kymmentä pelaajaa pukee kauden aikana tämän paidan päälleen? Saako pelaajaa tituleerata maajoukkuepelaajaksi lopun ikäänsä, jos on pelannut yhdessä näistä turnauksista muutamia hajavaihtoja? Sana maajoukkuepelaaja on kokenut pahemman luokan inflaation. Maajoukkuepelaaja on sellainen, joka tunkee itsensä lopulliseen MM-joukkueeseen. Minun mielestä.