Antti Aalto

  • 21 695
  • 172

Bacardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen on hyvä väri..
Hmm??

"Parhaina hetkinä viime kaudella Aalto teki jäällä mitä tahtoi"

Nuo hetket olen itse aivan varmasti missannut, koska minä en ainakaan koskaan ole nähnyt Aaltoa tekevän mitä tahoo kentällä. Tai sitten hän ei tahdo paljoa ja tahtoprosenttinsa on aika lahainen...ja siltähän se useasti näyttää!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vähän tuntuu siltä, että Aallolle ei ainakaan järkeä tullut NHL-reissulta yhtää lisää. Ottiko se muka noin koville, että joutui palkkasotkujen takia lopulta farmiin, eikä päässyt ylös juuri näyttämään mitään?

Ihmeellistä on myös se mussutus, mitä Aalto käyttää tässä vaiheessa kautta. Eikö ketjukaverit miellytä, vai missä on vikaa? Vai hän odottaako hän itsestään liikoja? Jokereiden tasoisessa joukkueessa on monta entistä NHL-miestä, joista ei kukaan ole samanlainen päänaukoja. Mutta Antti Aalto pitää huolen siitä osastosta.

Aallon ura ainakin on ollut omasta mielestäni laskusuunnaassa NHL-sopimuksen teosta lähtien. Sitä ennen Aalto sentään oli SM-liigan pistepörssissä ihan mukavalla sijalla, eikä muutenkaan aiheuttanut juuri minkäänlaista reaktiota meikäläisessä. Nyt pisteet jäävät vähemmälle mussutuksen (ja toki muiden kovien pelimiesten) takia ja tuollainen käytös lähinnä naurattaa. Sitä se liika raha teettää?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Hmm??

Viestin lähetti Bacardi
"Parhaina hetkinä viime kaudella Aalto teki jäällä mitä tahtoi"

Nuo hetket olen itse aivan varmasti missannut, koska minä en ainakaan koskaan ole nähnyt Aaltoa tekevän mitä tahoo kentällä. Tai sitten hän ei tahdo paljoa ja tahtoprosenttinsa on aika lahainen...ja siltähän se useasti näyttää!

Juu, missasit ne hetket. Kuten kirjoitin aiemmin, Aalto pelasi erinomaisesti playoffit. Eräs osoitus siitä on se, että Aalto voitti playoffien syöttöpörssin. Hän myös taklasi, kaivoi kiekkoa kulmista ja toi kiekon usein vastustajan maalille vaikka väkisin. Ja nimenomaan väkisin, kiekkoa ei Antilta pois juuri otettu. Eli vähän samanalaista menoa kuin parhaimmillaan Anaheimissa.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Antti Aalto on toiminut Jokereiden varakapteeninakin joten joukkuepelaaja hän mitä ilmeisimmin on. Se mitä Urheilulehti kirjoittaa jätän ainakin minä omaan arvoonsa.

Myöskin joukkueen suupaltti pukukopissa - sama tahti jatkuu kyllä näköjään myös kaukalossakin. Ainahan Aalto on ollut huomauttamassa tuomareille milloin mistäkin, näin viime kaudellakin. Silloin Antti Törmänen hoiti enemmän sitä roolia, nyt sen on vain ottanut Antti Aalto.

Viime kevätkaudella hänen esitykset olivat aivan loistavia ja syksy heikko, eiköhän näin ole tälläkin kaudella.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Hmm??

Viestin lähetti Bacardi
"Parhaina hetkinä viime kaudella Aalto teki jäällä mitä tahtoi"

Nuo hetket olen itse aivan varmasti missannut, koska minä en ainakaan koskaan ole nähnyt Aaltoa tekevän mitä tahoo kentällä. Tai sitten hän ei tahdo paljoa ja tahtoprosenttinsa on aika lahainen...ja siltähän se useasti näyttää!

Harmi, että et päässyt näkemään. Kyllä Aalto oli viime kaudella ajoittain loistava. Mm. sellaisessa vaiheessa kautta kuin pudotuspelit, kuten cobol jo mainitsi.

Lisäksi varsinkin joulu-tammikuussa putki kulki komeasti ja jonkun pelin jälkeen Summanen innostui arvioimaan Aaltoa parhaaksi Euroopassa pelaavaksi jääkiekkoilijaksi. Ne oli Summasen juttuja ne, mutta ainakin paras Jokereissa pelaava jääkiekkoilija Aalto oli niihin aikoihin.

Että tuota... kyllä se pelatakin osaa, mitä ei välttämättä uskoisi kun Jatkoaikaa lukee.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Re: Ahaa

Viestin lähetti Oiva
Entäpä, jos se kypärällä puskija haluaisi tapella reilusti kypärillä puskien? Saatana, se se vasta miehekästä ja reilua olisikin. Ja säännöt se siinäkin olisi.

Kypärällä puskeminen kuuluu tappeluun! Se on minun perverssi mielipiteeni.


Pakko olla kyllä Oivan kanssa samaa mieltä. Jo lähtökohta, jossa pelaajat mäiskivät toisiaan ilman hanskoja toisen naamariin, on täysin sääntöjen vastainen. Se on tilanne, jossa toinen pelaaja ottaa niin pahasti pannuun, että tekee mieli pistää toinen unten maille. Ja koska jo lähtökohta on sääntöjen vastainen, ei mielestäni ole mitenkään perustelematonta puskea toista kypärällä. Sehän on tappelua! Jos minä joudun tappeluun, en minä ainakaan mieti sitä, mikä on reilua ja mikä ei. Kunhan mailalla ei lyödä eikä luistimilla potkita, niin antaa poikien tapella.
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Hmm??

Viestin lähetti Bacardi
"Parhaina hetkinä viime kaudella Aalto teki jäällä mitä tahtoi"

Nuo hetket olen itse aivan varmasti missannut, koska minä en ainakaan koskaan ole nähnyt Aaltoa tekevän mitä tahoo kentällä.

No eihän se ihme ole että olet nuo hetket missannut sillä eikös Teillä punaisilla ollut juuri noihin aikoihin kesäloma parhaimmillaan....:)

Aalto on todellakin erinomainen tahtopelaaja, kulmavääntäjä ja pelisilmääkin on siunaantunut ihan kohtalaisesti. Fakta on kuitenkin se että tämän hetkistä menoa ei Summasen poika kovin kauaa katsele. Tietyllä tavalla jonkin asteisen turhautumisen ymmärrän, jos oma peli on tahmeaa ja sinne kevään ratkaisuihinkin on pitkä matka. Runkosarja on kuitenkin hoidettava tyylillä ensin läpi että päästään niihin kevään karnevaaleihin ja näissä matseissa Aaltoa odottaa tärkeä rooli. Itseltäni alkaa kuitenkin huumori loppua noihin Antin tempauksiin ja toivon että Summanen (tai liiga) napsauttaa Antille parin matsin huilin ja sillä välin herra hoitaa pääkoppansa kuntoon!!

Ja Come on Frank, lauantaina on aika herätä.
 

Vok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Manchested United
Antti Aallon Rangaistus

Mitä mieltä olette siitä rangaistuksesta minkä Antti Aalto sai Oulun tempauksestaan?
Rangaistus löytyy osoitteesta: http://www.sm-liiga.fi/uutiset.asp?id=63624
Omasta mielestäni se ei vastaa ollenkaan esim. Santalan saamaa viiden ottelun pelikieltoa. Mitähän on Frankin päässä liikkunut? Kaukalon ulkopuolella saa näköjään toilailla miten vaan, kunhan vaan selässä ei lue Karalahti. Uskomaton päätös.
 

Carlos

Jäsen
Kyllä mahtaa Aaltoa nyt kaduttaa kun sai noin kovan tuomion. Siis ajatella, lisäkymppi!!! Käytännössä äijällähän on ura loppu kun tuommoisen tuomion saa.

Ei mielestäni mitään 5 ottelua olisikaan tarvinnutkaan antaa, mutta linjan mukainen 1 peli olisi ollut paikallaan jos vertaa tapaus Calouniin.

Noo, narreille on aina omat säännöt... :-)
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Carlos

Ei mielestäni mitään 5 ottelua olisikaan tarvinnutkaan antaa, mutta linjan mukainen 1 peli olisi ollut paikallaan jos vertaa tapaus Calouniin.

Noo, narreille on aina omat säännöt... :-)

Meillä todellakin on omat säännöt....ja näissä säännöissä dumarina toimii R.Summanen. Enpä olisi yllättynyt(suorastaan toivon), mikäli Antille tulee pelikieltoa omien sääntöjen pykäliin vedoten 1-10 ottelua.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jan Caloun sai yhden ottelun pelikieltonsa kolmannessa finaalissa 1999 ja istui ratkaisevan ottelun katsomossa. Kyllä mielestäni kauden vaiheen pitäisi vaikuttaa rangaistuksen kovuuteen. Yksi ottelu finaaleissa vastaa ainakin kolmea ottelua runkosarjan alussa. En ala kuitenkaan tekemään taulukoita eri otteluiden arvoista, vaikka joku saivartelija sellaista pyytäisikin. Tietysti jos sääntöjen rikkominen aiheuttaa finaaleissa toisen pelaajan loukkaantumisen, ei rangaistuksen tulisi olla yhtään löysempi. Tämä sikäli puoltaa tasavertaista linjaa.

Pääpointti on, että kyllä luetun kuvauksen mukaan naurettavan helpolla Antti Aalto pääsi suhteessa Calouniin. Helposti tässä vetäisi johtopäätöksiä joukkueen perusteella, kun sitä tässä jo etukäteen uumoiltiin. Linja on toisaalta tämänkautinen ja pykälänsäätäjät ovat toiset. Kyllähän silloin aikoinaankin oli syytä epäillä, että Calounin rangaistus tuli osittain paikkauksena Bergin kokemaan oikeusmurhaan ja Calounin tempauksen saamaan julkisuuteen. Olihan se silloin kova rangaistus, mutta en minä silloin siitä valittanut - miksiköhän? Toinen vieläkin ärsyttävämpi itkijä.

Ehkäpä Jokereille onkin enemmän haittaa Aallon pelaamisesta ja siinä sitä rangaistusta vasta onkin.

L-Mies
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Handzus11
Meillä todellakin on omat säännöt....ja näissä säännöissä dumarina toimii R.Summanen. Enpä olisi yllättynyt(suorastaan toivon), mikäli Antille tulee pelikieltoa omien sääntöjen pykäliin vedoten 1-10 ottelua.

Ramillehan tuo on kyllä tuttua hommaa. En muista yhtään joukkuetta SM-liigassa, jossa Summanen ei olisi joutunut vaikeuksiin joukkueen johdon tai muiden pelaajien kanssa. Joukkueen sisäisiä pelikieltojakin tuli melko usein. Ilmeisesti tällainen asennekasvatus on Raimoon tehonnut, kun hän sitä itsekin käyttää. Jos vakavissaan puhutaan, niin varsin hyvällä menestyksellä Summanen tuota samaa metodia käytti viime kevään pleijareissa.
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Rangaistus on ihan OK ja ansaittu, kun vaan nyt Aallon poika viilenis, Jokereilla kun ei oo senttereitä turhan paljon, ei oo hyvä että niistä 50% istuu koko ajan jäähyllä tai katsomossa.
Kun Aalto malttais keskittyä pelaamiseen, hänestä olisi joukkueelle paljon apua, mutta tällaisella pelillä äijä on vain kallispalkkainen marakatti.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Toivottavasti tämäkin hyeenaketju sai edes osan siitä mitä odotti. Voin vain kuvitella sitä hyeenanaurua mitä monen päätteen vieressä tällä hetkellä vedetään.
Aalto ratkaisee kevään finaalin jatkoajalla ajassa 2.47 ja vastassa on koko muu Suomi.
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Pete 62
Toivottavasti tämäkin hyeenaketju sai edes osan siitä mitä odotti. Voin vain kuvitella sitä hyeenanaurua mitä monen päätteen vieressä tällä hetkellä vedetään.
Aalto ratkaisee kevään finaalin jatkoajalla ajassa 2.47 ja vastassa on koko muu Suomi.

Senttereitä ei todellakaan Jokereilla ole liikaa, pelikelpoisia vielä vähemmän, mutta henk. koht en todellakaan hyväksy/jaksa katsella sitä toimintaa, mitä herra Aalto on tällä kaudella esittänyt. Luonnollisesti toivon ja uskon siihen että Antti saa päänsä kuntoon ja esittää niitä otteita mitä viime keväänä näimme mutta aiheellinen kritiikki on paikallaan, vai?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Aiheellinen kritiikki on aina paikallaan, mutta ei sentään mikään inkvisitio. Hommahan alkoi Ifk-Jokerit matsista, jossa Aaltoa huitaistiin suojaamattomaan jalkataipeeseen. Kerho ottelussa Aaltoa vedettiin stakalla päin pläsiä. Kärpät matsissa Aalto hikeentyi Terranin saamista kahdesta pariminuuttisesta. Aalto on siis chicken ja luuseri.

Ainoa mistä häntä kritisoin on liika kuumentuminen ja heikko pelaaminen. En kuitenkaan lähde ristiinnauliimaan ketään tässä vaiheessa kautta ja samaa odotan myös muilta Jokerifaneilta. Lauman mukana on toki aina helpompi mennä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Pete 62
Aiheellinen kritiikki on aina paikallaan, mutta ei sentään mikään inkvisitio

Juuri näin. Aalto oli viime playreissa hyvä ja tontillaan myös ratkaiseva pelaaja. Potentiaalia on todella paljon ja uskon itsekin, että Antti tulee vielä. Mutta aiheellisen kritiikin osalle menee sitten se, että huonosti on Aalto pelannut tähän asti tällä kaudella.
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun puolesta Antti sen kuin mussuttaa jossain määrin dumareille, sillä onhan jonkun sekin tehtävä ja Ville on liian arvokas pelaaja siihen duuniin. Pääpointti on juuri siinä mitä Pete62 sanoit, eli se pelaaminen vaan on unohtunut Antilta tähän mennessä. Itse en halua Antista eroon ym. mutta mielestäni Raimolta olisi mahdollisuuksien rajoissa aivan oikeutettua ja aiheellista hyllyttää mies peliksi tai pariksi ja antaa Antin koota itsensä. Loppujen lopuksi kuitenkin Aalto on hyvä ja tärkeä pelaaja, kunhan vain keskittyisi siihen...
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mussuttamisella ei ole mitään väliä jos peli kulkee. Yhdellä pelaajalla on oltava se rooli ja meillä se on Stögön jälkeen Aallolla.

Harvemmin huomioidaan, että tuo mussuttaminen on yksi keino viivyttää vaihtoja tarvittaessa, psyykata ym. Uskoakseni Jokereiden kohdalla Aallon mussuttaminen on erittäinkin tietoista, ottaen huomioon sen, että moinen on kuulunut kuvaan tasan sen aikaa kun Summanen on joukkueen peräsimessä ollut.
Ensin se 'itkijä' oli Tiki, sitten Stögö ja nyt Aalto.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Mike
Mussuttamisella ei ole mitään väliä jos peli kulkee. Yhdellä pelaajalla on oltava se rooli ja meillä se on Stögön jälkeen Aallolla.

Harvemmin huomioidaan, että tuo mussuttaminen on yksi keino viivyttää vaihtoja tarvittaessa, psyykata ym. Uskoakseni Jokereiden kohdalla Aallon mussuttaminen on erittäinkin tietoista, ottaen huomioon sen, että moinen on kuulunut kuvaan tasan sen aikaa kun Summanen on joukkueen peräsimessä ollut.
Ensin se 'itkijä' oli Tiki, sitten Stögö ja nyt Aalto.

Itse olen tästä eri mieltä. Törmäsellä ei ollut enää viime kaudella boxissa hirveästi annettavanaan joukkueelle muuta kuin tietty yrittäminen ja mussuttaminen. Sekä ottelussa kuin ottelussa noin 2 x 2 min. Aallolla on annettavanaan joukkueelle ihan jotain muuta kuin mussuttaminen. Kiekollinen ja kiekoton pelaaminen, raataminen - ne kaikki elementit, jotka hän näytti osaavansa playoffeissa. Miksi ihmeessä Jokerit tarvitsee 1/2 tason sentteriään mussuttamiseen? Se homma pitää antaa pelillisesti boxissa vähemmän tärkeille törmäsille.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ei se mussuttaminen sitä tarkoita, että pitää ottaa jäähyjä. Ei Stögökään niitä suunsoitosta juuri ottanut. Jäähyt ovat perseestä, se on ihan totta, ja Aaltoa tarvitaan jäällä, mutta hän on Jokereissa se, joka hiillostaa dumareita. Ville on moiseen liian kiltti, vaikka kapteeni onkin.

Kyllä Aalto pystyy tuon mussuttamisen hoitamaan ilman jäähyjäkin. Ei hän liikaa niitä ennen eilispäivää ollut ottanutkaan. Eikä yhtään suunsoitosta.

Edit. Ja ei neloskentän miehelle ole hyötyä tuota vastuuta antaa. Veikkaan, että Aallon sanat kaikuvat paremmin dumarin korvassa, kuin jonkun juniorin.
 
Viimeksi muokattu:

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol


Miksi ihmeessä Jokerit tarvitsee 1/2 tason sentteriään mussuttamiseen? Se homma pitää antaa pelillisesti boxissa vähemmän tärkeille törmäsille.

Pointti voisi olla hyvinkin siinä että jokaisessa joukkueessa on oltava oma itkijänsä jo ihan joukkueen edun nimissä. Tämä itkijä ei kuitenkaan voi olla ihan kuka tahansa vaan hänen on oltava sellainen, joka omaa tietynlaista respectiä myös tuomareiden osalta. A.Aalto tuskin tätä enää osakseen saa, mutta ainahan siihenkin hommaan joku täytyy uhrata.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mike, en tarkoita sitä, että mussuttaminen edellyttäisi jäähyjä. Enkä tarkoittanut sitäkään, että Törmänen olisi jäähynsä suuta soittamalla hankkinut. Hänen jäähyt tulivat usein siksi, että kaveri ei osannut taklata ilman mailan nousemista vastustajan pää korkudelle... Ja toki mussuttaa voi ilman jäähyjä. Mutta se ei ole pointti.

Jokereissa ja muissakin joukkueissa ykkös-/kakkossentterin tehtävä on ihan muualla kuin mussuttamisessa. Kaveri voi hoitaa mussuttamistakin - mutta esityksen pääpaino ei voi olla mussuttamisessa. Törmäsellä se oli. OK, mutta hän oli pelillisesti ihan jotain muuta kuin Aalto. Minusta Aalto voisi alkuun keskittyä harjoitteluun ja pelaamiseen sillä tavalla ilman mussuttamista, että tasaisella vauhdilla runkosarjan lopussa on muutakin pistesarakkeessa 56 ottelun jälkeen kuin 0+11.

Jos pelit lähtevät kulkemaan, sanokaamme tasaisella vauhdilla vaikkapa 15+20 runkosarjan lopulla, mussuttakoon sitten siinä sivussa niin paljon kuin ikinä haluaa. Jos ehtii. Mitä epäilen -;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös