Lundell
Broadhurst
Suomela
Väänänen
Koivula
Borgström
Sallinen
Jääskä
Heljanko
Onko IFK:lla ikinä ollut tuon tasoista keskikaistaa?
Kahdessa kärkiketjussa pelaaminen kaikkien ollessa terveenä - ja pelatessa omalla tasollaan - edellyttää ehdottomasti nyt tuloksen tekemistä. Broadhurstin eväät ei minun silmin noihin ketjuihin tule riittämään. Lundellin näen enemmän kahden suunnan hyökkääjänä, kuin maalintekijänä. Pisteitä on kumminkin sen verran tullut, ettei paikkaa ykkössenana voi pitää lahjana, kyllä näytöt ovat siihen riittäneet. Mutta lähiviikkoina on edessä ihan uusi pallopeli. Tässä kuussa pelataan vielä Ässät, Lukko, Jukurit, SaiPa, JYP, HPK ja TPS pelit. Borgström ei vielä noihin ehdi, mutta Suomelalla ja Koivulalla on kyllä täydet mahdollisuudet pudottaa Lundell hierarkiassa kolmoseksi. Itse toivon tätä tapahtuvaksi. Silloin Antin ja Oton on pitänyt tehdä oikeita pisteitä, eikä olla pelkästään pelimiehiä. Nyt pitää tehdä tulosta, pelkkä status ei enää riitä. Tuossa kolmosruudussakin Anttonin vierelle riittää laatua, joten siinäkin senana pelaamisen pitää tuottaa pisteitä. Mutta paineet ei ole kumminkaan yhtä kuumottavat, kuin nyt. Ja siksi se olisi minun silmin paras ruutu hänelle loppuvuodeksi, mutta sillä edellytyksellä, että muut pelaavat hänestä ohi. Ei tuossakaan listassa vielä niin kovia nimiä ole, että siitä jonkun oletusarvoisesti voisi heti pistää Anttonin edelle. Antonin pudottaminen nyt kolmos-neloskentään Mestiksistä puhumattakaan olisi pelkkää kyykyttämistä, jonka tehoon en usko pätkääkään. Toivottavasti Antti ja Otto kykenee haastamaan pelaamalla Antonin paikan. Se olisi seuran etu.
Antonin tämä kausi on Floridankin kommenteissa Liigassa. Keväällä on yo-kokeet, ja olisiko inttikin hyvä käydä pois ennen änäriä. Periaatteessa nuo ehtii hoitaa ennen seuraavaa änärikautta, mutta riittääkö peli, nyt vielä se ei riitä. Vertailussa Broadhurstiin pidän Antonia parempana jääkiekkoilijana. Puljuun verrattuna takamatkaa on. Anton on lähes 3,5 vuotta nuorempi, mikä aika riittää kyllä tuon nykyisen eron kiinni kuromiseen. Onko Floridalla kuinka kiire, olisiko vielä ensi kausikin viisasta olla täällä? Minun mielestäni olisi, mutta ymmärrän hyvin nuoren miehen poltteen eteenpäin.
Vertailu Rätyyn on mielenkiintoinen. Hän on Antonia noin vuoden nuorempi. Jos vertaa hänen luisteluaan nyt vuoden takaiseen Lundelliin, niin en ihmettele vaikeuksia mahtua Kärppien rosteriin. Mutta kaikki tietävät luistelun ja voiman olevan niitä helpommin korjattavia asioita lätkä-älyyn verrattuna, joten tuo luistelun puutteellisuus ei tule olemaan kärkivarauksen este.
Aikansa se kumminkin vie, ja siksi en usko Rädyn olevan änäriin valmis yhtään Lundellia aiemmin.
Editoidaan sen verran, että Antonin peluutukseen ykkössenana on ehkä ollut vaikutuksensa sillä, että hänelle mahdollisesti haluttiin antaa seuran puolesta kaikki tuki draftiin. Kylmien lukujen valossa Sallinen olisi etuoikeutetumpi tuolle tontille, mutta haluaako itse pelata mieluummin laidassa?