Siksi olisi kiinnitetty, että voidaan mennä varmemmin laajemmalla rosterin leveydellä päätyyn asti. Ei se Ilari nyt meitä auta eikä ketään lämmitä. Ahtola varmasti ymmärtäisi asian hyvin, koska joukkueen etu on primaarista tässä lajissa. Tämä on kilpa-ja ammattiurheilua eikä mitään peliajat tasan nuorisuomeilua. Mutta tämä linja on nyt valittu, joten todella toivotaan, että pelsu-pelien jälkeen ollaan kokoonpanon osalta terveiden kirjoissa saati pleijareiden alussa. Vituttaisi olla jälkiviisas.
Sä olet tässä kyllä oikeassa, että määrällisestikin oltaisiin tarvittu pelaajaa. Kuitenkaan itse en löydä siirtyneistä pelaajista sellaisia nimiä jotka oikeasti olisivat sopineet TPS:n muottiin annetuilla standardeilla. Tiedän että Kallio, Niittymäki ja tämän kauden valmennus on ollut aivan helvetin tarkkoja siitä ketä tuonne roudataan, ovat puhuneetkin siitä julkisesti. Tästä syystä mä uskon vilpittömästi että sopivaa pelaajaa ei markkinoilta löytynyt. Sikäli siis markkinat olivat tyhjät. Määrällisesti varmasti markkinoilla sentteriä on ollut, mutta syystä tai toisesta ei sellaista joka Tepsiin oltaisiin haluttu. Tämä oli oma pointtini. Ymmärrän silti kantasi tässä ja pidän itsekin harmillisena ettei vahvistusta keskikaistalle tullut. En siltikään olisi itse valmis palaamaan taannoiseen jolloin joukkue täyttyi ties mistä suhareista.
Toinen asia pelaajia hankittaessa on olemassa olevan tarjonnan lisäksi pelaajien oma halu siirtyä. Aina sitä ei yksinkertaisesti löydy. Esim. nyt sopimustilanteineen muutoksen kohteina olleista senttereistä Euroopassa Martin Plüss tiettävästi lähti Bernistä (en osaa kieltä joten
@Mr.Fox voisi tämän tsekata tuolta Bernin sivuilta) mutta vaikka TPS olisi häntä kysellyt, olisi tietysti hänellä itsellään ollut päätös tehtävänä haluaako hän siirtyä NLA:sta Liigaan. Esimerkiksi KHL:stäkin siirtyviä pelaajia odottaa heikkotasoisempi sarja, heikompi palkka (oletettavasti) sekä heikkotasoisemmat pelikaverit. Ei ole mun mielestä todellakaan selvää että aina pelaaja jää hankkimatta vain siksi että urheilutoimenjohtaja on tehnyt asioita päin helvettiä, vaan moni muu asia neuvotteluissa merkitsevät. Tätä(kään) tosiasiaa ei huomioida täällä kun suu vaahdossa huudellaan hankintojen perään ja verbaalisesti ristiinnaulitaan kun neuvotteluissa ei yksinkertaisesti jotkin asiat kohtaa niin hyvin että sopimuksen solmimiseen edettäisiin.
Olen ylle kirjoittaneen nimimerkin
@khufu kanssa yhtä mieltä tuosta että Antsan työn jälkeä on hankala vielä arvioida laadukkaasti. Se on mielestäni juuri noin kuten tuossa tekstissään seisoo, että ainoastaan pieni osa tekijöistä jotka oleellisesti vaikuttavat Niittymäen suorituksen arviointiin tässä vaiheessa kautta ovat sellaista tietoa jota voisi kuvitella täältä palstalta löytyvän. Mielestäni se syö arvioinnin uskottavuutta merkittävästi.
Se nimenomaan minua tässä TPS:ään liittyvässä keskustelussa häiritsee että käytettävissä oleva tieto koskien mitä tahansa Tepsiin liittyvää yleensä on hyvin rajallista, puutteellista, tai sitä ei yksinkertaisesti ole. Fundamentaalinen ongelma mielestäni on siinä että edellä mainitusta huolimatta se ei estä kirjoittajia tuottamasta omasta mielestään asiallista kritiikkiä
(sidenote: jos ei se olisi asiallista niin miksi vaivautua kritisoimaan, ei kai kukaan halua asiatonta kritiikkiä esittää koska se vaan näyttää aivan helvetin tyhmälle) tänne palstalle. Enkä tietenkään ole itse määrännyt kuka saa tai kuka ei saa kirjoittaa tai mitä saa kirjoittaa, eikä niin ole kukaan muukaan tehnyt. En vain yksinkertaisesti ymmärrä pointtia ellei tuo suluissa oleva ohjaa käyttäytymistä kritiikin kirjoittamisen osalta. Lisäksi otin tuossa kantaa siihen miksi oma kirjoitusintoni on laantunut, en siihen saako mielestäni tänne kirjoittaa tietynlaista tekstiä, totta kai saa, vapaa maahan tämä on ja moderointi-ihmiset tietysti hoitavat työtään parhaansa mukaan jos johonkin tarvitsee puuttua. Omaa fiilistäni tämä häröily kuitenkin on syönyt, mikä on sääli, sillä olen pitänyt tännekin osioon kirjoittamisesta joskus todella paljon.