En kuitenkaan alistu siihen näkemykseen, etteikö asioita aina voitaisi parantaa ja kaikki olisi nykyään TPS:ssä todella hienosti, kuten tämän palstan nuoriso kirjoittelee.
Mistä ihmeestä saat sellaisen kuvan näistä kirjoituksista, että "kaikki on nykyään todella hienosti", eikä ihmiset odota/vaadi organisaation kehittymistä? Se, että jostain asiasta antaa posia ei tarkoita sitä, etteikö asioita voisi tehdä edelleen paremmin. Tyytyväisyys tappaa kehityksen, totaalinen negatiivisuus intohimon ja luovuuden. Turha lähteä kärjistämään muiden kommentteja ja sen jälkeen uhriutua Pohjois-Korea -mielikuvin.
Tälla kaudella TPS:llä olisi ollut loistavat mahdollisuudet tapella Suomen Mestaruudesta, jos joukkuetta olisi kauden aikan edes täydennetty riittävästi vahvistamisesta puhumattakaan, mutta kun ei niin ei. Jos utj:n mukaan raha ei ollut ongelma, niin käsittämättömältä tällainen vatulointi siinä tapauksessa tuntuu, kun kaikki vähänkään jääkiekosta jotain tietävät yhteen ääneen medioissa toitottivat, että pienillä toimenpiteillä TPS:n mahdollisuudet menestyä moninkertaistuisivat. Utj ja tj eivät tehneet mitään vai tekivätkö?
Siirtorajan tapahtumiin tuskin kukaan on tyytyväinen, mutta asioiden todellista puolta harva, jos kukaan tällä palstalla tietää. Eiköhän Niittymäkikin sen tiedä, että aika pahasti vihkoon tuo homma meni ja riskipeli mm. loukkaantumisten suhteen ei onnistunut. Mä uskon, että toimistolla on aika kovaa mietitty myös sitä, minkä tasoinen pelaajan pitää olla, että sitä lähdetään Turkuun raahaamaan. Luulen, että aikamoinen paskamyrsky olisi ollut täälläkin ilmoilla, jos TPS olisi ilmoittanut hankkineensa vaikka Tero Koskirannan. Tässä tilanteessa kuitenkin tuokin mies tuntuisi vahvistukselta, eikä vähiten noiden yllättävien loukkien takia. Tähän tietysti olisi helppo vilauttaa PSN-kortti, kun mies on ollut täys turhake pelaamissaan otteluissa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että Atulla on tässä hankinnassa ollut sormensa pelissä ja halunnut SaiPa-ajoilta tutun puolustajan takalinjoille, tällä kertaa huonommalla menestyksellä.
Selinin peluutusta voidaan luonnollisesti arvostella, mutta jos mentäisiin itse Selinin asemaan niin, kuka valmentaja peluuttaisi joukkuetta muulla tavoin ja sijoittuisi runkosarjassa kakkoseksi?
Helppo on tietysti tässä kohtaa katsomon puolelta jälkiviisastella, mutta onko fiksua kuluttaa avainpelaajien energiat hyvään runkosarjan sijoitukseen, jos pleijareissa on viiden pelin jälkeen bensa loppu? Toki tuo sulaminen on monien asioiden summa, mutta ei se pappojen hyytyminen pelkästään pleijareiden peluutuksen syy ole. Jo runkosarjassa rasitus oli pidempään turhan suurta niin fyysisesti kuin ilmeisesti henkisestikin ja nyt maksellaan velkoja siitä. Toki se sentterin hankkiminen olisi peluutustakin tasoittanut, mutta en usko, että se olisi merkittävästi tilannetta kuitenkaan muuttanut. Myös tämän kauden loukkaantumiset tulivat oikeastaan huonoimpaan mahdolliseen aikaan ja lopulta vielä kuntoutumiset viivästyivät ensimmäisiin arvioihin nähden. Juuri tuossa runkosarjan lopulla olisi valmennuksen pitänyt pitää maltti mukana ja antaa nuorille enemmän vastuuta pappojen ylipeluuttamisen sijaan. Mutta kuten sanoin, jälkiviisastelu on aina helppoa.
En vastusta Kaskisen valintaa, mutta se tehtiin ainakin vuotta kahta liian aikaisin. Vielä eivät minun näkemykseni mukaan hänen eväänsä riitä parempaan, mitä Selin osoittaa.
Siitä olen samaa mieltä, että Kaskisen aika tulee liian äkkiä ja olisin ennemmin nähnyt hänen nousevan vaikka kakkosvalmentajan tontilta päävalmentajaksi. Toisaalta jos Kallio ja Tallinder vielä uraansa kauden verran jatkavat, on Kaskiselle tarjota todella hyvä mahdollisuus päästä joukkueeseen heti käsiksi kapteeniston kautta. Mä luulen, että Atunkaan ei hirveästi ole tarvinnut tuon kokeneen kapteeniston takia "johtaa joukkoja edestä", vaan valmennus on voinut keskittyä enemmän pelillisiin asioihin.