Android-laitteet ja sovellukset

  • 320 487
  • 1 178
Termos. Kuinkas on Areenan suorien lähetysten kanssa Android-kännykällä? Areena-sovelluksella näen ohjelmia jälkeenpäin, mutta haluaisin katsoa huomenna keihään finaalin sekä futiksen semifinaaliin, kun satun viettämään loppuviikolla korvessa vailla tv-vastaanotinta. Jostain syystä Areenan suora lähetys ei lähde pyörimään, vihreä nuoli ei reagoi ollenkaan.
Vastaus voisi olla BooxTV. Vaatii toki nettiyhteydeltä vähän potkua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Danke schön! On ainakin vaihtoehto, jos vain kenttää riittää.
 

EsKa

Jäsen
Päivitin oman puhelimeni HTC Desiresta saman merkin One X:ään tuossa taannoin ja hyvältä vaikuttaa tähän mennessä.

Hyviä sovelluksia tarvittaisiin, siis jotain kivaa ja hyödyllistä jos keksitte niin suositelkaa ihmeessä. Tähän ketjuun ei ole pitkään aikaan tullut kummempia vihjeitä hyvistä appseista. Desiressa jäi sovellusten lataaminen alkuinnostuksen jälkeen eikä Play-kaupan parhaista tuotteista ole mitään hajua ja kylmiltään etsimään rupeaminen ei kauheasti kiinnosta.

Siis, Google Play:ssa on toplistat suosituimmille sovelluksille, sekä ilmaiset että maksulliset. Kyllä sieltä aina jotain kivaa löytää.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko Google ilmoittanut, milloin koko Google Play (musiikki, leffat jne.) toimii Yhdysvaltain ulkopuolella? Mietin tuota Nexus Q:n hankkimista joskus.

Mulla on Nexus S eikä täältä löydy kuin Play Storen sovelluskauppa.
 

salama#8

Jäsen
Olen uusi android käyttäjä ja yksi asia mietityttää. Onko se vika vai ominaisuus, kun aloitusnäyttö toimii vain pystytilassa? Kaikki ohjelmat kiertyy vaakaan kuten pitääkin, mutta aloitusnäyttö pysyy pystyssä vaikka kuinka vääntelisi ja kääntelisi. Automaattinen näytönkierto on päällä, joten siitä ei ole kiinni.

Puhelin on Samsung Galaxy S3, jos se asiaan jotenkin vaikuttaa..
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen uusi android käyttäjä ja yksi asia mietityttää. Onko se vika vai ominaisuus, kun aloitusnäyttö toimii vain pystytilassa? Kaikki ohjelmat kiertyy vaakaan kuten pitääkin, mutta aloitusnäyttö pysyy pystyssä vaikka kuinka vääntelisi ja kääntelisi. Automaattinen näytönkierto on päällä, joten siitä ei ole kiinni.

Puhelin on Samsung Galaxy S3, jos se asiaan jotenkin vaikuttaa..

On ihan normaalia, ettei aloitusnäyttö käänny vakio-ohjelmilla. Vaihtoehtoisilla "launchereilla" kääntö taas onnistuu.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viimeisimmän päivityksen jälkeen Sygicin navigaattori on mennyt lopullisesti pilalle. Sopivaa signaalia autonavigoinnille ei tunnu löytyvän missään, vaikka signaalipalkit ovat ihan suht hyviä ja asetuksista näkyy, miten sijainti tiedetään 3 metrin tarkkuudella. Ennen päivitystä homma sujui sentään kohtalaisesti, vaikka ongelmia on aina ollut.

Onkohan muilla kokemuksia asiasta? Vaikuttaako signaaliin enemmän puhelimen oma gps-vastaanotin vai softa? Puhelin on siis Samsung Galaxy S Plus. Kannattaako esim. ostaa Navigonin softa, jos sillä homma sujuisi paremmin vai kohtaanko samat ongelmat?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Onkohan muilla kokemuksia asiasta? Vaikuttaako signaaliin enemmän puhelimen oma gps-vastaanotin vai softa? Puhelin on siis Samsung Galaxy S Plus. Kannattaako esim. ostaa Navigonin softa, jos sillä homma sujuisi paremmin vai kohtaanko samat ongelmat?

Mulla on käytössä Navfree, joka on nimensä mukaisesti ilmainen. Kannattaa ainakin kokeilla. Mä en tosin täysin tyytyväinen ole ollut katujen löytymiseen. Aikaisemmin käytin Maps Brutia, ja siihen verrattuna käyttöliittymä ja ääniopastus on parempi.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiitoksia vinkeistä, kokeilen näitä. Se tosin harmittaa, että Sygic on muuten tyylikäs ja toimiva ja sen lisäksi olen siitä vähän maksanutkin. Ei viitsisi kunnon navigaattoria ostaa niin vähään käyttöön.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen ihan "vain" tottunut käyttämään tuotaa google maps navigationia, hyvin on pelittänyt. Tosin en asu Suomessa, joten en voi sanoa mitään siitä miten se siellä toimisi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Minä olen ihan "vain" tottunut käyttämään tuotaa google maps navigationia, hyvin on pelittänyt. Tosin en asu Suomessa, joten en voi sanoa mitään siitä miten se siellä toimisi.

Niin, ongelma on se, että Suomessa tuo navigointifeature ei ole (vielä) käytössä. Reitin kyllä laskee ja näyttää sekä näyttää vielä missä mennään mutta ei siis opasta perille.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, ongelma on se, että Suomessa tuo navigointifeature ei ole (vielä) käytössä. Reitin kyllä laskee ja näyttää sekä näyttää vielä missä mennään mutta ei siis opasta perille.

Kyseessä on tosiaan betaversio vielä, joten en ole täysin yllättynyt. Mutta eiköhän se piakkoin ala Suomessakin toimimaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kyseessä on tosiaan betaversio vielä, joten en ole täysin yllättynyt. Mutta eiköhän se piakkoin ala Suomessakin toimimaan.

Tätä tottakai toivotaan, mutta mä olen käyttänyt Androidia nyt reilut pari vuotta eikä missään vaiheessa mitään huhuja asian edistymisen tienoilta ole kuulunut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei siinä mitään ääniä tarvitse, vaan valokuvamuistin. Tosimieshän ajaa perille toki ilman karttoja sun muita pelkällä tuntumalla, mutta minä joudun heikon suuntavaistoni vuoksi tuijottamaan reittiä muutaman sekuntin verran, jotta se palaa kiinni verkkokalvoille.

Kertokaapa, mitä mun pitää hommata tuohon luuriini, että esim. Areenan videot näkyisivät. Osa muistakin videoista jää näkymättä, mm. jossain vaiheessa NHL.comin koosteet. Osa taas näkyy ihan normaalisti.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tätä tottakai toivotaan, mutta mä olen käyttänyt Androidia nyt reilut pari vuotta eikä missään vaiheessa mitään huhuja asian edistymisen tienoilta ole kuulunut.

Tottakai Google maps navigointi toimii/toimisi Suomessa, onhan tuossa kaikki edellytykset valmiina. Ilmeisesti kysymys on lisensointisopimuksesta liittyen tuohon maksulliseen premium navigointiin, jonka takia Googlen oma navigointi on estetty ohjelmallisesti. Netistä on jo pitkään löytynyt ohjeet miten tuon Google maps navigoinnin saa toimimaan Suomessakin. Tosin tuon ottaminen käyttöön edellyttää puhelimen roottaamista, joka ainakin valmistajan mukaan mitätöi takuun.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Siis navigointi toimii tyyliin "ihan ok." Ei sitä varmasti ole viimeistelty alueille, jossa se ei ole käytössä. Sama riski on muuten iOS:n navigoinnissa, eli koska tämä saadaan takapajuloissa käyttöön? Suomi on vaan liian pieni maa.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Netistä on jo pitkään löytynyt ohjeet miten tuon Google maps navigoinnin saa toimimaan Suomessakin. Tosin tuon ottaminen käyttöön edellyttää puhelimen roottaamista, joka ainakin valmistajan mukaan mitätöi takuun.

Eipä tuo taida roottausta edes vaatia. Se kyllä vaatii, että saa korvattua/poistettua alkuperäisen Mapsin. Roottaamattomalla puhelimella "riesana" on siis se että näkyy kaksi eri Maps-sovellusta joista vain toisessa toimii navigointi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eipä tuo taida roottausta edes vaatia. Se kyllä vaatii, että saa korvattua/poistettua alkuperäisen Mapsin. Roottaamattomalla puhelimella "riesana" on siis se että näkyy kaksi eri Maps-sovellusta joista vain toisessa toimii navigointi.

Tarkoitetaanko tällä tuota Maps Brutia, joka on jonkinlainen peukaloitu versio Google Mapsista? Mä en tätä enää löytänyt ladattavaksi netistä puhelimen vaihdon yhteydessä, enkä jaksanut käydä kovalevyjä läpi, josko asennuspaketti jostain löytyisi. Maps Brut kyllä löysi jokaiseen osoitteeseen, johon tarkoituskiin oli. Nyt käytössä oleva Navfee ei esim löytänyt Kouvolan McDonald'sin osoitetta muutama viikko sitten, vaikka ko katu ei mikään sivukuja ole.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tarkoitetaanko tällä tuota Maps Brutia, joka on jonkinlainen peukaloitu versio Google Mapsista? Mä en tätä enää löytänyt ladattavaksi netistä puhelimen vaihdon yhteydessä, enkä jaksanut käydä kovalevyjä läpi, josko asennuspaketti jostain löytyisi. Maps Brut kyllä löysi jokaiseen osoitteeseen, johon tarkoituskiin oli. Nyt käytössä oleva Navfee ei esim löytänyt Kouvolan McDonald'sin osoitetta muutama viikko sitten, vaikka ko katu ei mikään sivukuja ole.

Sitä juuri. Google vissiin on karsinut melkoisesti noita kräkättyjä versioita netistä, mutta kyllä itse melko helpolla löysin jonkun melko tuoreen version jokin aika sitten.

Suht kivasti tuo itselläkin on toiminut. (Suomenkielinen) puheohjaus nyt on melko tönkköä koska ei ole ennalta nauhoitettuja fraaseja vaan navi puhuu sana kerrallaan text-to-speech ohjelmalla. Mutta hyviä puolia tässäkin (Googlen muiden sovellusten tapaan) on esim. suosikkiosoitteiden synkkaus Google Mapsin selainversiosta. Eli kohteen voi vaikka katsoa ja tallentaa etukäteen tietokoneelta.
 

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
Onko Google Listen poistunut sovellusvalikoimista (tai miksen löydä sitä?) Jos on, mitä vaihtoehtoja podcastien kuunteluun suosittelette?
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Urheilun ystäville lyömätön yhdistelmä, joka on saatavilla ainakin Samsung Galaxy Tab 2:en on Sopcast - ohjelma ja Wiziwig-nettisivu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös