Android-laitteet ja -sovellukset

  • 321 004
  • 1 178

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mun Galaxy S kakosessa on kiva sovellus, jonka erityisominaisuutena on aina kännykän sammuttua tuplata (tai siis ei eksponentiaalisesti mutta jynöy) musiikkisoittimessa olevan biisit, ja nämä biisit eivät sitten toimi kännykässä. Tällä hetkellä mulla on kännykässä kuuteen kertaan samat biisit, ja kun olen 16gb musakortin ladannut täyteen huippumusiikkia, siinä on jonkun verran tekemistä poistaa niitä joka kerta.

Käytän kyllä spotifaitakin mutta sieltä ei löydy zeppelinejä, pinkfloideja tai muita tällaisia.

Oisko kenelläkään tietoa mistä johtuu?

Muuten kyllä aivan täydellinen kännykkä minulle, ei mitään valitettavaa. Tai no, välillä tilttailee, mutta en odottanutkaan mitään muuta. Chromet ja sälät ja kaikki huippusettiä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaisikohan joku neuvoa tässä asiassa. Meinaan jostain syystä on alkanut tulla ilmoituksia puhelimeen, silloin kun joku on pistänyt yksityisviestiä Facebookissa, vaikka Facebook olisi puhelimessa suljettuna (kuten yleensä on jos en sitä käytä, koska en halua mitään ilmoituksia silloin). Aiemmin tuota ei ole tapahtunut, mutta nyt jostain syystä tulee aina ilmoitusta HTC:en kun joku viskaa yv:lla tai chatissa jotain.

Saako tuon jostain pois päältä? Olen yrittänyt katsella, mutta en kyllä keksi.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaisikohan joku neuvoa tässä asiassa. Meinaan jostain syystä on alkanut tulla ilmoituksia puhelimeen, silloin kun joku on pistänyt yksityisviestiä Facebookissa, vaikka Facebook olisi puhelimessa suljettuna (kuten yleensä on jos en sitä käytä, koska en halua mitään ilmoituksia silloin). Aiemmin tuota ei ole tapahtunut, mutta nyt jostain syystä tulee aina ilmoitusta HTC:en kun joku viskaa yv:lla tai chatissa jotain.

Saako tuon jostain pois päältä? Olen yrittänyt katsella, mutta en kyllä keksi.

Facebook sovellukset ja Facebook for htc Sense(vai mikä se nyt oli) ovat molemmat suljettuna?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Mitäs NHL applicationia käytätte? Gamecenter ei tunnu asetuvan Suomalaisiin puhelimiin kiitos Viasatin ja vaikka mobiilisivusto onkin ihan toimiva niin onkos jotain hyvää ohjelmaa änärin seuraamiseen?
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Asensin aamulla Jelly Beanin SGS 2:seen. Vaikuttaa hyvältä päivitykseltä. Pari mukavaa uudistusta ja puhelin ei ole mennyt edes jumiin tänään. Toivottavasti sulavuus säilyy sillä puhelin oli ennen päivitystä kerran pari päivässä reboottauksen tarpeessa.
 

Oakley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punanutut
"Jelly Bean" tuli aamulla ladattua S2:een. Käytössä ei suurempia muutoksia, ehkä hieman sulavampi ja tietenkin ulkoasu muutoksia. Hyvältä vaikuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
"Jelly Bean" tuli aamulla ladattua S2:een. Käytössä ei suurempia muutoksia, ehkä hieman sulavampi ja tietenkin ulkoasu muutoksia. Hyvältä vaikuttaa.

Täysin samaa mieltä! Todella hyvän tuntuinen. Lisäksi puhelinta vaivannut kaatuilu on toistaiseksi loppunut kokonaan.

Sitten tyhmän miehen kysymysosioon:
Sain viime viikolla "veret seisauttavan" tarjouksen ja hommasin perheeseen Samsung Galaxy Tab II:n. Kauppoja hierottiin puhelinoperaattorin kanssa puhelimessa ja kysyin myyjältä, että miten pystyn näyttämään tabin kuvaa tai kuuntelemaan tabin musiikkia tv:n kautta. Tv on siis reilu viisi vuotta vanha LG, jossa ei ole verkkoa, mutta USB- ja HDMI-paikkoja löytyy. Olin itse satavarma, että ei onnistu kuin jonkun kalliin, tv:seen ostettavan lisäpalikan kautta. Myyjä varmisti vielä joltakin asiantuntijalta, mutta vakuutti että onnistuu kotonani olevan Elisa Viihteen digiboksin ja langattoman verkon kautta. Nooo, laite tuli ja kun itsellä ei ollut aavistustakaan mitä kautta lähteä tabia digiboksiin liittämään, kävelin Elisa Shoppiin. Eivät olleet kuulleetkaan tuollaisesta mahdollisuudesta :)
Tämä ei siis yllättänyt minua mitenkään, olin jo etukäteen varma ettei tule onnistumaan. Mutta kun tuo myyjä sen vakuutti onnistuvan ja puhelu nauhoitettiin, niin tottahan minä nyt yritän tingata asiassa. Luvattiin onnistuvan ilman mitään lisälaitteita/lisäkustannuksia ja eihän se siis onnistu.

Mutta te, jotka olette tuon virityksen tehneet, kertokaapa miten? Toinen paikallinen elektroniikkaliike eilen neuvoi, että on olemassa jotain tv:seen kiinnitettäviä "multimediakeskuksia", joihin langattoman yhteyden voi virittää. Hintaa epäili olevan 70 - 90 euroa, mutta heillä ei sellaisia ollut. Onko teillä hyviä vinkkejä mikä kannattaisi ottaa, miten se kiinnitetään telkkuun ja toimiiko se kaikissa telkkareissa? Mitä yhteystapaa se käyttää tabletin kanssa? Tämä viimeksi mainittu kiinnostaa siksi, että onko se uusi langaton verkko kotiin => pystyykö tabletti olemaan yhtäaikaa kahdessa langattomassa verkossa? Jos siis etsin tabletilla kivan pätkän YouTubesta käyttäen Elisa Viihteen verkkoa, pystynkö esittämään sen muille toista langatonta verkkoa käyttäen tv:n välityksellä?

Toinen mystinen juttu.. Asensin tabletiin Tapatalkin käyttääkseni tätä kuninkaallista Jatkoajan keskustelupalstaa. Kun normaalisti kirjaudun Jatkoaikaan tietokoneen selaimella, tämä kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. Kun yritän nyt tuolla Tapatalkilla, se kysyy sähköpostiosoitetta ja salasanaa. Olen kokeillut kaikkia joskus omistamiani sähköpostiosoitteita ja pyytänyt niihin uuden salasanan Tapatalkiin, mutta kaikista Tapatalk ilmoittaa että väärä sähköpostiosoite, ei tunnuksia tälle osoitteelle. Mitä vittua? Jatkoajassa ainakin on ihan oikea sähköpostiosoite, koska tilatut viestit tulevat perille.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Toinen mystinen juttu.. Asensin tabletiin Tapatalkin käyttääkseni tätä kuninkaallista Jatkoajan keskustelupalstaa. Kun normaalisti kirjaudun Jatkoaikaan tietokoneen selaimella, tämä kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. Kun yritän nyt tuolla Tapatalkilla, se kysyy sähköpostiosoitetta ja salasanaa. Olen kokeillut kaikkia joskus omistamiani sähköpostiosoitteita ja pyytänyt niihin uuden salasanan Tapatalkiin, mutta kaikista Tapatalk ilmoittaa että väärä sähköpostiosoite, ei tunnuksia tälle osoitteelle. Mitä vittua? Jatkoajassa ainakin on ihan oikea sähköpostiosoite, koska tilatut viestit tulevat perille.

Ei Tapatalk foormiin kirjauduttaessa kysy sähköpostiosoitetta. Oletko ihan varma ettet ole kirjautumassa Tapatalk -tilille (jossa tarvitaan noita tietoja)? Jatkoaikaan pääsee Tapatalkissa ihan käyttäjätunnuksella + saliksella.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Ei Tapatalk foormiin kirjauduttaessa kysy sähköpostiosoitetta. Oletko ihan varma ettet ole kirjautumassa Tapatalk -tilille (jossa tarvitaan noita tietoja)? Jatkoaikaan pääsee Tapatalkissa ihan käyttäjätunnuksella + saliksella.

Oikeassa olit, kiitos vaan. En tajunnut mihin olin kirjautumassa. Homma toimii ja peitto ei heilu.

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mutta te, jotka olette tuon virityksen tehneet, kertokaapa miten? Toinen paikallinen elektroniikkaliike eilen neuvoi, että on olemassa jotain tv:seen kiinnitettäviä "multimediakeskuksia", joihin langattoman yhteyden voi virittää.
Hyviä ohjeita taas alan liikkeiltä. Se sun tab on jo multimediakeskus, ei siihen mitään lisälaitteita tarvita.

Galaxy Tabâ„¢ HDTV Adapter

Ton tyyppinen adapteri. Eli tabin kyljessä olevaan liittimeen tuo adapteri ja adapterista HDMI-piuhalla television HDMI-paikkaan. Pitäisi toimia ilman mitään säätöä, piuhat kiinni ja kuva ruutuun.

Löytyy taatusti suomalaisistakin verkkokaupoista. Hakusanoiksi vaan tablettisi tarkka malli ja "hdmi adapter".
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Hyviä ohjeita taas alan liikkeiltä. Se sun tab on jo multimediakeskus, ei siihen mitään lisälaitteita tarvita.

Galaxy Tabâ„¢ HDTV Adapter

Ton tyyppinen adapteri. Eli tabin kyljessä olevaan liittimeen tuo adapteri ja adapterista HDMI-piuhalla television HDMI-paikkaan. Pitäisi toimia ilman mitään säätöä, piuhat kiinni ja kuva ruutuun.

Ongelma: tämä ratkaisu ei ole langaton, joka oli se peruslähtökohta. Pahoittelen jos se jäi epäselväksi.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Samsung Galaxy SII:een päivitin 4.1.2 version. Pientä totuttelua tämä vaatii mutta ei ole vielä ollut mitään ongelmia (paitsi että Kies jumittui kun yritin päivittää puhelinta sitä kautta).

-Tinke
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Jelly Bean täälläkin ollut joitakin päiviä. Akun kesto heikkeni, nyt on kestänyt alle 10 min puheluilla ja kevyellä nettisurffailulla + tapatalkilla reilut 15 tuntia ja 1% jäljellä. Tehty päivityksen jälkeen täysresetti. Jonkin verran tympii tuo surkea akun kesto.

Ei kukaan täällä tuota änäriä seuraile (viitaten ylempänäolevaan kyselyyn)?
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ongelma: tämä ratkaisu ei ole langaton, joka oli se peruslähtökohta. Pahoittelen jos se jäi epäselväksi.
Katos, kyllähän tuon langattomuuden tuossa toisessa kappaleessa mainitsitkin.

Joitain vaihtoehtoja tuohon varmasti löytyy, mutta langattomassa kuvan/äänensiirrossa Android-leiri on kyllä Applea valitettavasti vielä selvästi jäljessä. iLaitteissa (uusissa sellaisissa) Airplay toimii jo kivasti, mutta eipä kivuttomasti tuokaan tule, AppleTV heti taas satasen lisähankinta. En tiedä, ehkä jotkut televisiot tukevat jo Airplaytä natiivisti.

Mutta joo, itselläni ei siis ole käyttökokemuksia vastaavasta toiminnosta Androidille. Toistaiseksi olen jaksanut piuhan kiinnittää, mutta tokihan se kätevämpää olisi ilman. Tuskinpa kauaa menee niin tämäkin asia korjaantuu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mitäs NHL applicationia käytätte? Gamecenter ei tunnu asetuvan Suomalaisiin puhelimiin kiitos Viasatin ja vaikka mobiilisivusto onkin ihan toimiva niin onkos jotain hyvää ohjelmaa änärin seuraamiseen?

Vituttaa ihan sumeasti, että tuota ei voi käyttää. Itse en ole löytänyt mukavaa softaa, jolla voisi vaikkapa tsekkailla highlightit aamusella. Viaplay tosiaa futaa puhelimessa, olen joskus katsellut aamulla bussissa peliä töihin mennessä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Jelly Bean täälläkin ollut joitakin päiviä. Akun kesto heikkeni, nyt on kestänyt alle 10 min puheluilla ja kevyellä nettisurffailulla + tapatalkilla reilut 15 tuntia ja 1% jäljellä. Tehty päivityksen jälkeen täysresetti. Jonkin verran tympii tuo surkea akun kesto.

Minä olen kuullut pelkkiä kehuja tästä Jelly Bean -päivityksestä ja puhelimien ominaisuudet on vain parantuneet. Onhan se tietysti mahdollista että päivitys ei mennyt täydellisesti läpi mutta kyllä sen olisi pitänyt alkaa pelittää resetin jälkeen. Epäilen jotain yhteensopimatonta softaa tai sitten joku "super extreme gps tracking" -ominaisuus on päällä. ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eilen päivitin, ja on tuo mielestäni parantanut luuria. Ei ainakaan vielä ole jumittanut kertaakaan, kuten aiemmin teki useamman kerran viikossa. Lisäksi nettiselain on parempi, siis se perusversio.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Gamecenterin sain asennettua Android-tablettiin 1Mobile Marketin kautta (Playn kautta ei suostunut asentumaan). Android-puhelinta ei ole enää käytössä, joten en tiedä toimiiko puhelimella. Sikäli tuo Gamecenter on maksavalle asiakkaalle aivan loistava sovellus, että pitkät koosteet peleistä ovat katsottavana heti aamusta, kun PC:llä siihen taitaa mennä päiviä. Minulla on Gamecenter ilman Viaplayta, joten en tiedä toimiiko ko. sovellus Viaplayn tunnuksilla.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Onkos täällä kellään kokemuksia tuosta LG Nexus 4 luurista, onko soiva peli? Mitä nyt arvosteluja katseli, niin akku on tuon luurin heikkous, mutta noin muuten?

Ja mitenkäs tuo yllä olevan kirjoittajan mainitsema Gamecenter - Viaplayn tunnukset, onko joku jo kokeillut toimiiko? Viaplay nyt toki toimii moitteetta ainakin itselläni, mutta miten on tuon laita?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos täällä kellään kokemuksia tuosta LG Nexus 4 luurista, onko soiva peli? Mitä nyt arvosteluja katseli, niin akku on tuon luurin heikkous, mutta noin muuten?

Ja mitenkäs tuo yllä olevan kirjoittajan mainitsema Gamecenter - Viaplayn tunnukset, onko joku jo kokeillut toimiiko? Viaplay nyt toki toimii moitteetta ainakin itselläni, mutta miten on tuon laita?

Ei muuta tietoa luurista kuin se, että on pirun laadukkaan tuntuinen ja näköinen luonnossa. Kannattaa tilata Saksan Google-kaupasta, ohjeita tuohon löytyy varmasti netistä. Pystyy helposti säästämään aika paljon rahaa kun viitsii vähän kikkailla.

Editti. Gigantin hinta siis 565€ ja ja 328€ on muodostunut kokonaishinnaksi Saksan Google Play Storesta eräälle murobbs-foorumilla.
 
Viimeksi muokattu:

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Onko kellään kokemusta vanhan HTC Desire S -luurin roottauksesta? Emännällä ollut käytössä jo tovin ja nyt se on alkanut kaatuilee sekä softat eivät ole enää päivittyneet: Android 2.3.5 ja HTC Sense 3.0 -jälkeen.

Löysin jo Androidsuomi.fi sivulta yhden ohjeen, tällä varmaan sitten koklaa, vai? :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahans, sanoi Hans. Akusta hävisi teho totaalisesti päivityksen myötä. En tiedä, onko tuolla jotkin asetukset muuttuneet, pitäisi kai käydä vilkaisemassa, mutta iltapäivällä alkaa piiputtaa, kun aiemmin kuitenkin iltaan saakka kesti. Aika urpoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös