Android-laitteet ja -sovellukset

  • 321 036
  • 1 178

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Löytyykö Android-puhelimiin (esim. HTC Desire) selainta, joka tunnistaisi finhockey.fi'n tulospalvelun? Firefox vaatii koko ajan Adobe Flash Playeria, vaikka se on jo asennettu.

ICS browser+ on erinomainen ja liiton tulospalvelu pelittää. Ff androidille on aika kökköinen kokemus.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Löytyykö Android-puhelimiin (esim. HTC Desire) selainta, joka tunnistaisi finhockey.fi'n tulospalvelun? Firefox vaatii koko ajan Adobe Flash Playeria, vaikka se on jo asennettu.

Pitäisi toimia myös luurin alkuperäisellä selaimella. Ainakin HTC Sensation XE:llä skulaa. Tosin tässä on Android nelonen, en tiedä vaikuttaako asiaan verrattuna Desireen.
 

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Miami Dolphins
Itsekin tuon ICS-päivityksen latasin S II:een, ja ensivaikutelma oli itselläkin tyytyväinen. Ulkoasussa on panostettu yksityiskohtiin, esimerkkeinä viimeksikäytettyjen appien selaus toimii kauniisti ja kontakteissa suosikit on saanut hauskan WP7-tyylisen tiiliulkoasun. Toki ilkeä suu voisi sanoa osaa uudistuksista hienoisiksi gimmickeiksi, mutta itse ainakin primitiiviseen tapaan pidän kaikesta uudesta ja "kiiltävästä".

Onko tuo natiivi kamera-applikaatio myös päivittynyt nopeammaksi? Kokeilin sitä äsken ja ainakin halusin uskoa sen ottavan kuvia hieman nopeammin kuin ennen. Aloin kuitenkin epäilemään että arvostelukykyni on sumentunut, niin ei viitsi lähteä kehumaan.

Asensin tohon tietysti myös heti Chrome Betan. Avoimien tabien selaus toimii hienon korttipakkamaisesti, ja muutenkin käyttöliittymä toimii. Tuon saa synkkaamaan tietokoneen Chromen (eli oman google-accountin) kanssa jolloin voi katsella tietokoneella avoimiksi jääneitä tabeja ulkosalla, ja päästä käsiksi oman accountin kirjanmerkkeihin. Mutta miksi ihmeessä Chrome Beta ei importtaa mobile bookmarkeihin kännykässä jo valmiiksi olleita bookmarkeja? Eikä tähän löydy edes mitään työkalua ohjelmasta. Hemmetin ikävä juttu jos tätä ei pysty tekemään, toivottavasti korjataan. Lisäksi ei näyttäisi pystyvän tällä hetkellä toistamaan flashia, vaikka puhelimen flash player on uusinta versiota. Kaiken päälle on vielä kykenemätön näyttämään tai tallentamaan PDF-tiedostoja, tosin sama näyttäisi vaivaavan myös natiiviselainta.

Todella ikävä juttu nämä Chrome Betan puutteet, kun ottaa huomioon miten hienosti tuo accountin synkkauksen avulla selaimien yhdistäminen toimii.
 

PinQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tyhmä kysymys: Omistan HTC Wildfire S-puhelimen jossa on siis Android2.mikälie.. Tiedän ettei puhelin ole järein markkinoilla olevista vaikka suht tuore onkin (ostin kesällä kun oli tullut juuri markkinoille). Ongelmia on sisäisen tallennustilan käytössä, tila kun on aina lopuillaan. Puhelimessa on myös Facebook-ohjelma jota aina välillä käytän. Näppärää on myös FB-yhteystietojen liittäminen esim. puhelinnumeroihin. FB on aina ohjelmista käynnissä, ja jos menen log outiin, yhteystiedot häviävät. Ohjelma kuitenkin syö puhelimen omaa sisäistä tallennustilaa kun on jatkuvasti "päällä". Eli kysymys: saako Facebookia pois päältä menettämättä yhteystietoja (esim. profiilikuvat puhelinluettelossa)? Muita vinkkejä puhelimen sisäisen tallennustilan vähentämiseen?

Kiitoksia etukäteen.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Eli kysymys: saako Facebookia pois päältä menettämättä yhteystietoja (esim. profiilikuvat puhelinluettelossa)? Muita vinkkejä puhelimen sisäisen tallennustilan vähentämiseen?
En käytä FB -ohjelmaa mutta uskoisin, että ei saa päältä menettämättä yhteystietoja. Tämä on ihan vain tunne munaskuissa, joten voi mennä metsäänkin.

Mulla on HTC Desire ja tilaongelma on kyllä erittäin tuttu. Mä olen helpottanut tilannetta poistamalla päivitykset näistä tietyistä pakkoasennetuista ohjelmista. Eli lontooksi "uninstall updates" sellaisen ohjelman kohdalta, jota et käytä mutta mitä ei voi poistaa.

Näin esim Facebook, Stocks, Maps yms Desireen pakkoasennetut ohjelmat eivät vie tilaa kuin murto-osan siitä mitä ne vievät jatkuvasti päivitettyinä.

Tiedä nyt oliko tästä apua mutta tulipa hölistyä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tyhmä kysymys: Omistan HTC Wildfire S-puhelimen jossa on siis Android2.mikälie.. Tiedän ettei puhelin ole järein markkinoilla olevista vaikka suht tuore onkin (ostin kesällä kun oli tullut juuri markkinoille). Ongelmia on sisäisen tallennustilan käytössä, tila kun on aina lopuillaan. Puhelimessa on myös Facebook-ohjelma jota aina välillä käytän. Näppärää on myös FB-yhteystietojen liittäminen esim. puhelinnumeroihin. FB on aina ohjelmista käynnissä, ja jos menen log outiin, yhteystiedot häviävät. Ohjelma kuitenkin syö puhelimen omaa sisäistä tallennustilaa kun on jatkuvasti "päällä". Eli kysymys: saako Facebookia pois päältä menettämättä yhteystietoja (esim. profiilikuvat puhelinluettelossa)? Muita vinkkejä puhelimen sisäisen tallennustilan vähentämiseen?

Kiitoksia etukäteen.
Ei saa :/

Itse taistelin saman ongelman kanssa, kun puhelinluettelo paisui 70-megaiseksi. Ratkaisin ongelman lopulta poistamalla facebook-synkan osoitekirjasta ja hakemalla kuvat erikseen SyncMyPix:illä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kyllähän nuo kännykkämarkkinat karkaa pahasti Nokialta. Samsung + Android on kova paketti. Applen iOS taas polkee turvallisesti paikallaan.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä olette mieltä Ice Cream Sandwichistä, eli Android 4.0:sta? Sain vihdoinkin päivityksen Nexus S:ääni ja olen ollut tähän asti hyvin tyytyväinen. Tuntuu kuin olisi saanut kokonaan uuden puhelimen. Akku tuntuisi kuluvan hiukkasen nopeammin loppuun kuin Piparkakulla, muuten hyvä fiilis.

Parhaimpia ominaisuuksia mielestäni muistissa olevien sovellusten pläräys ja poisto pyyhkäisemällä. Myös screen shot kiva lisä, se kun vanhasta puuttui täysin. Yläreunasta aukeavan "rullaverhovalikon" Settings-pikakuvake plussaa myös.

Mites te muut Buffet-jäätelön käyttäjät? Vinkkejä kehiin.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitä olette mieltä Ice Cream Sandwichistä, eli Android 4.0:sta?.

Juuri 1 min sitten latasin ja Hienolta näyttää. Palataan kun olen tutustunut tarkemmin. Kyssäri: Luurin ylälaidassa on edelleen se latausnuolihässäkkä, jonka päällä lukee "Asenna ohjelmistopäivitys". Tsekkasin, että 4.0.3 on käytössä, mutta onko tuon takana vielä jotain lisäosia vai alkaako tuuttaamaan uudestaan samaa päivitystä joka jo löytyy?

Julli
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä olette mieltä Ice Cream Sandwichistä, eli Android 4.0:sta? Sain vihdoinkin päivityksen Nexus S:ääni ja olen ollut tähän asti hyvin tyytyväinen. Tuntuu kuin olisi saanut kokonaan uuden puhelimen. Akku tuntuisi kuluvan hiukkasen nopeammin loppuun kuin Piparkakulla, muuten hyvä fiilis.

Parhaimpia ominaisuuksia mielestäni muistissa olevien sovellusten pläräys ja poisto pyyhkäisemällä. Myös screen shot kiva lisä, se kun vanhasta puuttui täysin. Yläreunasta aukeavan "rullaverhovalikon" Settings-pikakuvake plussaa myös.

Itselläni myös sama puhelin. Aluksi ICS tuntui hyvältä, mutta ajan myötä huomasi että muutamia ongelmia seurasi mukana. Aluksi MMS-viestit eivät toimineet ollenkaan (nykyisellä hieman muokatulla custom romilla toimii). Lisäksi puhelin tiputtaa itsensä mobiiliverkosta kokonaan säännöllisesti, ikään kuin sim-kortti menisi lukkoon (verkon kuvakkeessa on rasti). Tätä voi tapahtua pahimmillaan päivittäin ja kun se tapahtuu, ainoa tapa korjata on käynnistää koko puhelin uudelleen. Gingerbreadissa ei koskaan ollut tällaisia ongelmia. Lisäksi vakiosofta jumitteli välillä (esim sovelluslista avautui tuskaisen hitaasti), tosin silloinen versio oli muistaakseni 4.0.1, uudemmissa on asiat paremmin. Itse ratkaisin tuonkin custom-romilla joka toimii selvästi vikkelämmin. Skrollauskin, eli sormella näytön liu'tus, oli aluksi tahmean tuntuista verrattuna Gingerbreadiin, mutta ehkä siihenkin on jo tottunut. Ei kuitenkaan taida jaksaa palata GB:hen, ainakaan vielä ei ole v-käyrä niin korkealle noussut. Onhan ICS muuten käytettävyydeltään paljon parempi.

Tuo mainitsemasi lista on muuten viimeksi käytetyt sovellukset, ei muistissa olevat. Pyyhkäisy ei tee mitään muuta kuin poistaa sovelluksen listasta, se ei sammuta sitä tai poista muistista. Ohjelmien sammuttaminen on edelleen Android-järjestelmän itsensä hallinnassa, tai sitten asetusvalikon kautta force close, jota ei suositella.

Juuri 1 min sitten latasin ja Hienolta näyttää. Palataan kun olen tutustunut tarkemmin. Kyssäri: Luurin ylälaidassa on edelleen se latausnuolihässäkkä, jonka päällä lukee "Asenna ohjelmistopäivitys". Tsekkasin, että 4.0.3 on käytössä, mutta onko tuon takana vielä jotain lisäosia vai alkaako tuuttaamaan uudestaan samaa päivitystä joka jo löytyy?

Julli

Et maininnut mikä puhelin sinulla on? Ainakin Nexus S:lle uusin versio on 4.04. Jos taas omistat Galaxy S II:n, taitaa tuo 4.0.3 olla uusin.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri 1 min sitten latasin ja Hienolta näyttää. Palataan kun olen tutustunut tarkemmin. Kyssäri: Luurin ylälaidassa on edelleen se latausnuolihässäkkä, jonka päällä lukee "Asenna ohjelmistopäivitys". Tsekkasin, että 4.0.3 on käytössä, mutta onko tuon takana vielä jotain lisäosia vai alkaako tuuttaamaan uudestaan samaa päivitystä joka jo löytyy?
Päivitin oman SGS II:en pari päivää sitten 4.0.3 -versioon ja ihmettelin samaa. Kokeilin mitä tapahtuu kun lähtee etsimään päivitystä. Mitään mullistavaa ei tapahtunut koska puhelin ilmoitti että uutta päivitystä ei löytynyt. Latausnuolihässäkkä kuitenkin hävisi.

Onhan tämä ICS hieno. Taas niinkuin uuden puhelimen omistaisi, vaikka enpä ole vielä akkukestoa lukuunottamatta löytänyt ainuttakaan moitteen sijaa Samsung Galaxy S II:sta. Jos Samsungin lippulaivojen laatu pysyy tällaisena, edessä lienee vielä siirtyminen SGS 3:een tai viimeistään mahdolliseen neloseen.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Ja sitten kaivataan hyviä ja mielellään nopeita neuvoja.

Samsung Galaxy SII, liittymä Saunalahti. Google Chrome jumahti ja päädyin buuttaamaan puhelimen valitsemalla "Käynnistä uudelleen". Puhelin käynnistyi, latasi taustakuvat ja käynnisteli ohjelmat, alalaidassa luki teksti "Vain hätäpuhelut, SIM-kortti on lukittu", niin kuin yleensä taitaa lukea ennen kuin puhelin kysyy PIN-koodia. Pin-koodia ei kuitenkaan päässyt missään vaiheessa syöttämään, koska koodin kyselyä ei tullut näytölle eikä puhelin reagoinut kosketusnäyttöön. Ehkä kymmenen sekunnin päästä puhelin buuttasi itsensä uudestaan. Tämä toistui useita kertoja, ennen kuin uskoin ettei se nyt herää. Akku irti, odottelua ja takaisin. Ei muutosta. Akku pidempään irti (reilu 10 min), ei muutosta.

Jos käynnistän puhelimen ilman SIM-korttia, puhelin sentään reagoi kosketukseen. Näytölle tulee teksti "TwLauncher on pysäytetty, OK" ja ok:ta painamalla näytöltä katoaa kuvakkeet ja puhelin vaipuu valmiustilaan. Mikä helvetin TwLauncher?

Onko joku kokenut vastaavaa? Onko vika SIM-kortissa vai puhelimessa?

Mahtava päivä puhelimen hajota. Pitäisi lähteä kohti Lahtea ja sumplia kyytejä ja muuta, ei mitään toivoa että ehtisin tänään liikkeeseen valittamaan täältä 20 kilsan päästä...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Androidsuomi.fi katso viestiketjua - SGS2 twlauncher ongelma.
Tuolla joku kysyy samaa asiaa ja epäillään risaa sim-korttia, vaikka ei tuo siltä vaikuta. Kun käyt operaattorin pakeilla, niin osta samalla kakkospuhelimeksi joku "tyhmäpuhelin". Suositttelen aina kaikille C3-00 puhelinta, kun se vaan toimii aina kuin junan vessa ja on qwerty tekstiviestien lähettämiseen. Itse en luottaisi ikinä pelkkään "älypuhelimeen", koska siinä ei ole yhtään järkeä, vaikka älypuhelimiksi niitä kutsutaan.
 
Viimeksi muokattu:

PinQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näin esim Facebook, Stocks, Maps yms Desireen pakkoasennetut ohjelmat eivät vie tilaa kuin murto-osan siitä mitä ne vievät jatkuvasti päivitettyinä.

Tiedä nyt oliko tästä apua mutta tulipa hölistyä.

Thanks, täytyy kokeilla jos tilan puute rupeaa ketuttamaan.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselläni myös sama puhelin. Aluksi ICS tuntui hyvältä, mutta ajan myötä huomasi että muutamia ongelmia seurasi mukana. Aluksi MMS-viestit eivät toimineet ollenkaan (nykyisellä hieman muokatulla custom romilla toimii). Lisäksi puhelin tiputtaa itsensä mobiiliverkosta kokonaan säännöllisesti, ikään kuin sim-kortti menisi lukkoon (verkon kuvakkeessa on rasti). Tätä voi tapahtua pahimmillaan päivittäin ja kun se tapahtuu, ainoa tapa korjata on käynnistää koko puhelin uudelleen. Gingerbreadissa ei koskaan ollut tällaisia ongelmia.

Mä taas en saanut MMS-viestejä toimimaan Gingerbreadilla ollenkaan, nyt toimii. Ja tuota mobiiliverkosta pudottamista mulla tapahtui GB:llä ulkomaan reissulla koko ajan, Suomessa ei koskaan eikä nyt ICS:llä vielä kertaakaan. Mutta jo kaksi kertaa olen saanut puhelimeen ICS:llä niin jumiin, ettei muu auta kuin akun irrottaminen.

Ja tuo sovellus-lista: juu, se on se aiemmin käytetyt sovellukset, missä mun mielestä plussaa on se, että näkee pikku-ikkunasta, mikä näkymä sovellukseen (nettisivu tms.) on jäänyt. En ole jaksanut pitää JuiceDefenderiä päällä vähään aikaan, pitäisi taas alkaa käyttää niin akku riittäisi paremmin.

Selainruudun tuplaklikkaus/pikazoomi tuntuis takkuavan vakioselaimella enemmän kuin ennen, tai ehkä mun klikkausnopeus on vaan niin hidas.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko kellään ollut tälläisiä jänniä ongelmia neloseen päivittymisen jälkeen:

Omassa Sensationissani on alkanut puhelimen sekä herätyskellon soittoääni vaihtumaan defaultiksi ihan yhtäkkiä. Joutuu vähintään kerran viikossa vaihtamaan oman .mp3 soittoäänen takaisin.

Toinen juttu on, että puhelin tykkää välillä keskellä yötä laittaa matkapuhelinverkon päälle. Olen aika moneen kertaan selannut asetukset läpi, eikä pitäisi olla mitään automaattisia päivityksiä päällä.

Minusta tuntuu että nämä ovat molemmat jotain omia mokiani, mutta en vain saa syytä selville mistä voisi johtua.
 

Rocco

Jäsen
Onko kellään ollut tälläisiä jänniä ongelmia neloseen päivittymisen jälkeen:

Omassa Sensationissani on alkanut puhelimen sekä herätyskellon soittoääni vaihtumaan defaultiksi ihan yhtäkkiä. Joutuu vähintään kerran viikossa vaihtamaan oman .mp3 soittoäänen takaisin.

Toinen juttu on, että puhelin tykkää välillä keskellä yötä laittaa matkapuhelinverkon päälle. Olen aika moneen kertaan selannut asetukset läpi, eikä pitäisi olla mitään automaattisia päivityksiä päällä.

Minusta tuntuu että nämä ovat molemmat jotain omia mokiani, mutta en vain saa syytä selville mistä voisi johtua.
Mulla on ongelmana päivityksen jälkeen se, että facebookissa ollessani, ja jotakin linkkiä painaessani, se ei menekään linkin osoitteeseen, vaan avaa viimeksi selailemani sivun. Uusi selainikkuna aukeaa kunnolla, mutta tosiaan aivan väärään osoitteeseen. Pitää painella takaisin monta kertaa, sitten puhelin hyppää takaisin perustilaan jossakin vaiheessa. Toisella kerralla tuo sitten onnistuu.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Omassa Sensationissani on alkanut puhelimen sekä herätyskellon soittoääni vaihtumaan defaultiksi ihan yhtäkkiä. Joutuu vähintään kerran viikossa vaihtamaan oman .mp3 soittoäänen takaisin.
Sama täällä. Koska meillä tuskin on sama soittoääni (Kyle's mom is a bitch :) tai muutakaan yhteistä kuin sama puhelin ja päivitys, niin eiköhän tämä ole ihan yleinen bugi.

Tai hei nyt muistinkin, että Androidissa taitaa olla ainakin pari eri paikkaa, johon mp3:n voi tiputtaa ja josta se asetetaan soittoääneksi, niin ehkä se voisi liittyä siihen. En tiedä, enkä jaksa selvittää. Menen default-äänellä kunnes joku hieroo valmiin vastauksen naamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sama täällä. Koska meillä tuskin on sama soittoääni (Kyle's mom is a bitch :)
Mulla oli toi monta vuotta. Itse asiassa on vieläkin mun kolmospuhelimessa. Sääli, että on vain kaksi simmiä.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Päivitin oman SGS II:en pari päivää sitten 4.0.3 -versioon ja ihmettelin samaa. Kokeilin mitä tapahtuu kun lähtee etsimään päivitystä. Mitään mullistavaa ei tapahtunut koska puhelin ilmoitti että uutta päivitystä ei löytynyt. Latausnuolihässäkkä kuitenkin hävisi.
...ainuttakaan moitteen sijaa Samsung Galaxy S II:sta.

Dänks sportminister! Ajoin läpi saman kuin sä ja juuri noin se meni. Ei löytynyt enää uutta päivitystä ja ne helvetin ärsyttävät nuolet lähti litomaan. Good.

Sun loppukaneettiin erittäin vahva sama. SGSII on aivan helmi luuri. Kevyt, ohut, nopea, hyvin muokattavissa ja jopa tyylikäs!

Yksi asia vaan vituttaa ihan hemmetisti: miksiköhän se ei suostu päivittämään duunimeilejä automaattisesti ellen avaa postilaatikkoa ja klikkaa auki jotain jo tullutta meiliä? Vasta sitten synkkaa, mutta silloinkin aina herjaa, että "ei yhteyttä palvelimeen". Synkat ja muut asetukset on 100-varmasti oikein. Joskus pitää buutata koko luuri ja pahimmillaan ottaa akkukin pois ennen kuin synkka toimii. Siedin tätä ennen viimeistä 4.0.3 päivityksen lataamista, koska toivoin, että ongelma korjaantuu sillä. Vitut! Lisättäköön, että vaikka palvelimeen yhteys ei skulaa kuin ajoittain, niin netti samalla toimii moitteettomasti. Yhteydestä siis sinällään ei ole kyse. Kuvittelen lukeneeni jostain, että Elisan liittymällä saattaa olla jotain tekemistä tän bugin kanssa ja muillakin tässä luurissa esiintyy samaa feelua. Kenelläkään hajua tästä? Tän kun saisi vielä kuntoon, niin olisin iki onnellinen!

Julli
 

Momesso

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vancouver Canucks, JJK
Yksi asia vaan vituttaa ihan hemmetisti: miksiköhän se ei suostu päivittämään duunimeilejä automaattisesti ellen avaa postilaatikkoa ja klikkaa auki jotain jo tullutta meiliä?

Julli

Mulla oli sama homma, varmaan 5 kertaa olen poistanu sähköpostitilin puhelimesta ja luonut uudestaan. Nyt on toiminut pari kuukautta hyvin. Työkaverilla oli viime viikolla mennyt myös sähköposti jumiin. Taitaa olla puhelimen ominaisuus. Mulla tuli myös uusi ominaisuus androidin 4.0.3 päivityksessä, viestin äänet toimii miten sattuu, välillä antaa merkkiäänen välillä ei ja viestin merkkiääniä ei saa vaimennettua kääntämällä puhelin ylösalaisin. Lisäksi vaikka viestin lukee tai poistaa, niin jää se merkkipallukka siihen viestin valikon päälle.
Itelle ollu vähän pettymys tuo puhelin.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Skoda on tarjonnut sovelluksen jääkiekon mm-kisoihin. Google Play- palvelusta esim. hakusanalla "iihf" löytyy sovellus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös