Android-laitteet ja sovellukset

  • 319 859
  • 1 178

Vee_-

Jäsen
Jonain päivänä tässä taannoin viestisovellus vetäisi "Force Closen" ja kun käynnistin uudelleen, olivat kaikki viestit kadonneet. Mahtavatko löytyä vielä jostain? Handcent SMS :kään ei löytänyt niitä oletuksena..

Puhelin Desire HD ja oli Sensen oma viestijuttu joka tämän teki.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Onko muita Facebook for Androidin käyttäjiä, joilla satunnaisesti kieltäytyy esittämästä uusia ilmoituksia virheilmoitusten kera? Samoin Chat pykii siten että jokin/useampi esihistoriallinen keskustelu näkyy avoimena, vaikka olisit sen noin 87 kertaa sulkenut.

Ainakin Pakkotoiston keskusteluissa oli puhetta että monella muullakin on sama ongelma. Eli siis ihan joku yleinen vika on.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tutkanpaljastin Android kännykkään

Vinkki paljon liikenteessä ajaville voisi olla tämä Trapster niminen sovellus, jonka ideana on jakaa informaatiota realiaikaisesti netin kautta muille autoilijoille. Esimerkiksi poliisin tutkat, automaattiset liikenteenvalvonnat ml. tähän käytettävät liikuteltavat pakettiautot voi raportoida näppärästi lähes 11 miljoonan käyttäjän kesken. Suomessakin käyttäjiä on sen verran, että voipi säästyä rahat, jos epähuomiossa ylinopeutta ajelee. Trapster löytyy marketista ja lisätietoja softan toiminnasta löytää verkosta:

www.trapster.com.

Nokian Navteq yhtiö osti Trapsterin vuonna 2010 tarkoituksenaan ilmeisesti differoitua kilpailijoista tulevaisuudessa ja varsin selvältä näyttää, että norminavigaattoreihinkin tällainen kaksisuuntaiseen kommunikaatioon ja sosiaaliseen verkostoon liittyvä ominaisuus on tulossa.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Itsellä ollut nyt n. 4 päivää käytössä Huawei U8800, ja todella tyytyväinen olen ollut ostokseen. Toimii hyvin, nopeasti ja onhan tuo Android aivan uskomaton parannus vanhaan Nokiaan, tuntuu että olisi hypännyt ihan uuteen maailmaan. Ainut huono asia oikeastaan tuossa puhelimessa on se että akunkesto on aika heikko, mutta ei sekään nyt sinänsä haittaa.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ikivanha Nokian musiikkipuhelin lähti kävelemään, kun uusi ZTE Blade irtosi huutonetistä varsin siedettävään 159 euron hintaan postareineen. Aika sopiva hinta tästä laitoksesta sanoisin. Android on alun järkytyksen jälkeen aivan huikea! Positiivisuuksia puhelimesta löytyy vaikka muille jakaa, mutta mainitaanpa nämä negatiiviset:

Satunnaiskäytössä akun kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Aina kun on kotosalla niin voi kätevästi iskeä luurin läppärin usb-liitäntään kiinni ja tolppa on aika nopeasti täysi.

Tänään ensimmäistä kertaa sitten ihan kuormitin puhelinta. Aamulla tuli bussimatkalla noin 40 minuutin ajan kuunneltua musiikkia ja samalla selailtua NHLtilastoja Gamecenteristä. Tämän jälkeen pidin nettiä päällä reilun tunnin (en kuitenkaan hiplannut luuria koko aikaa). Järkytyin kun yhtäkkiä akku oli lähes kokonaan tyhjä. Siis parin tunnin käytön jälkeen. Eipä tarvinnut iltapäivällä enää tehdä luurilla mitään.

Tykkään Winampin käyttöliittymästä ja äänenlaatukin on "ihan ok" oikeilla kuulokkeilla, mutta ei tästä ehkä sittenkään mp3-soittimen korvikkeeksi ole. Pari levyä ehtii kuunnella ja sitten on akku tyhjä. No kai tämä oli odotettavissa.

Toinen pieni nillittämisen aihe löytyy noista fyysisistä näppäimistä. Miksi niiden täytyy pitää noin voimakasta "NAKS" -ääntä painettaessa?

5 megapikselin kamera on ilmeisesti laadullisesti vuodelta 2003. Onneksi ei tarvitse käyttää.

Siinäpä ne valituksen aiheet. Näppärä ja tyylikäs vehje on noin muuten ja erittäin tyytyväinen olen. Näyttösuojia kannattaa sitten hankkia, ihan pakollisia näiden kosketusnäyttöjen kanssa. Suurempi muistikorttikaan ei ole pahitteeksi, 16 gigaista lähtee jo noin 20 eurolla.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
No nyt sekosi Android-käyttis. Puhelimesta loppui akku, laitoin laturiin ja menin laittamaan puhelinta päälle hetkeä myöhemmin. Noh, puhelin ei lähdekään päälle, vaan jää käynnistyslooppiin. Puhelinta ei tunnu saavan siihen tilaan, että saisin edes tehdasasetukset palautettua, vaan puhelin koko ajan käynnistyy vaan hetken aikaa ja sitten jää looppiin. Täytyy yrittää vielä saada tuo resetoitua, jos ei onnistu niin sit kai huoltoon. Niin ja puhelin siis Samsung Galaxy S ja käyttöjärjestelmäversio 2.2.1
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
No nyt sekosi Android-käyttis. Puhelimesta loppui akku, laitoin laturiin ja menin laittamaan puhelinta päälle hetkeä myöhemmin. Noh, puhelin ei lähdekään päälle, vaan jää käynnistyslooppiin. Puhelinta ei tunnu saavan siihen tilaan, että saisin edes tehdasasetukset palautettua, vaan puhelin koko ajan käynnistyy vaan hetken aikaa ja sitten jää looppiin. Täytyy yrittää vielä saada tuo resetoitua, jos ei onnistu niin sit kai huoltoon. Niin ja puhelin siis Samsung Galaxy S ja käyttöjärjestelmäversio 2.2.1
Vähän hakuammuntaa, kun itselläni on HTC Desire mutta tuossa puhelimessa sen bootatessa recovery modeen pitäisi päästä pitämällä äänenvoimakkuuden lisäys -nappia sekä kotinappia (volume up, home) yhtäaikaa pohjassa. Sen pitäisi siis bootata käynnistysvalikkoon, josta sitten valitaan tehdasasetusten palautus (wipe data / factory reset).

Tämän olen omalle puhelimelleni tehnyt, kun jäi samanlaiseen käynnistysluuppiin.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Vähän hakuammuntaa, kun itselläni on HTC Desire mutta tuossa puhelimessa sen bootatessa recovery modeen pitäisi päästä pitämällä äänenvoimakkuuden lisäys -nappia sekä kotinappia (volume up, home) yhtäaikaa pohjassa. Sen pitäisi siis bootata käynnistysvalikkoon, josta sitten valitaan tehdasasetusten palautus (wipe data / factory reset).

Tämän olen omalle puhelimelleni tehnyt, kun jäi samanlaiseen käynnistysluuppiin.

Jep, sama näppäinyhdistelmä pitäisi olla Samsungillekin, mutta eipä auta. Ei pääse käynnistysvalikkoon, vaan jatkaa käynnistymistä normaalisti.

Noh, täytynee toimittaa luuri huoltoon.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Käyttääkö kukaan puhelimessaan urheillessaan minkäänlaisia sports trackereita? Olen testannut Endomondoa ja Googlen omaa My Tracksia, mutta löytyykö muiden samanlaisten sovellusten käyttäjiä ja suosittelijoita? Tällä hetkellä lenkkeillessä vakikäytössä on ensinmainittu Endomondo ja ajaa kyllä asiansa ihan ok, mutta muidenkin kokemuksia olisi kiva kuulla. Esim. Nokian Sports tracker julkaistiin vähän aika sitten myös Androidille ja sehän on yksi kautta aikain suosituimpia sports trackereita.

e: Ongelmana on kyllä välillä ollut GPS:n epäluotettavuus. Tätä ei kylläkään ole esiintynyt yhdelläkään muulla kaverillani, joiden kanssa olen jutellut. Puhelimena HTC:n Desire Z.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Käyttääkö kukaan puhelimessaan urheillessaan minkäänlaisia sports trackereita? Olen testannut Endomondoa ja Googlen omaa My Tracksia, mutta löytyykö muiden samanlaisten sovellusten käyttäjiä ja suosittelijoita? Tällä hetkellä lenkkeillessä vakikäytössä on ensinmainittu Endomondo ja ajaa kyllä asiansa ihan ok, mutta muidenkin kokemuksia olisi kiva kuulla. Esim. Nokian Sports tracker julkaistiin vähän aika sitten myös Androidille ja sehän on yksi kautta aikain suosituimpia sports trackereita.

e: Ongelmana on kyllä välillä ollut GPS:n epäluotettavuus. Tätä ei kylläkään ole esiintynyt yhdelläkään muulla kaverillani, joiden kanssa olen jutellut. Puhelimena HTC:n Desire Z.

Itse olen nyt muutaman golfkierroksen aikana pitänyt Endomondoa päällä, sillä en jaksanut alkaa etsimään muita kun tuo näyttäisi toimivan ihan hyvin. Kyllähän näitä kaikenmaailman trackereita löytyy jos vaan jaksaa etsiä, mutta kannattaako hyvää vaihtaa pois?
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Käyttääkö kukaan puhelimessaan urheillessaan minkäänlaisia sports trackereita? Olen testannut Endomondoa ja Googlen omaa My Tracksia, mutta löytyykö muiden samanlaisten sovellusten käyttäjiä ja suosittelijoita? Tällä hetkellä lenkkeillessä vakikäytössä on ensinmainittu Endomondo ja ajaa kyllä asiansa ihan ok, mutta muidenkin kokemuksia olisi kiva kuulla. Esim. Nokian Sports tracker julkaistiin vähän aika sitten myös Androidille ja sehän on yksi kautta aikain suosituimpia sports trackereita.

e: Ongelmana on kyllä välillä ollut GPS:n epäluotettavuus. Tätä ei kylläkään ole esiintynyt yhdelläkään muulla kaverillani, joiden kanssa olen jutellut. Puhelimena HTC:n Desire Z.
Olen käyttänyt Sportstrackerliven ilmaisversiota ja ollut erittäin tyytyväinen sen toimintaan. Ilmaisversiolla saa mitattua matkan, keskinopeuden, nopeimman/hitaimman kilometrin yms perusjutut. Täysversion hinta on muistaakseni viiden euron luokkaa ja täysversiolla pystyy lataamaan suoritukset statseineen nettiin (Sportstrackerlive, Heiaheia, yms).

Sportstrackerliven kotisivut
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Käyttääkö kukaan puhelimessaan urheillessaan minkäänlaisia sports trackereita? Olen testannut Endomondoa ja Googlen omaa My Tracksia, mutta löytyykö muiden samanlaisten sovellusten käyttäjiä ja suosittelijoita? Tällä hetkellä lenkkeillessä vakikäytössä on ensinmainittu Endomondo ja ajaa kyllä asiansa ihan ok, mutta muidenkin kokemuksia olisi kiva kuulla. Esim. Nokian Sports tracker julkaistiin vähän aika sitten myös Androidille ja sehän on yksi kautta aikain suosituimpia sports trackereita.

e: Ongelmana on kyllä välillä ollut GPS:n epäluotettavuus. Tätä ei kylläkään ole esiintynyt yhdelläkään muulla kaverillani, joiden kanssa olen jutellut. Puhelimena HTC:n Desire Z.

Androidille ihan kelvollinen tracker on myös RunKeeper @ Android Market. Ilmaisversio ei juuri eroa Endomondosta tilastoineen. Maksullisella versiolla saa sitten vähän monipuolisempaa statistiikkaa esiin.

Mulla oli jonkun aikaa Endomondo ja Runkeeper sellaisessa fifty-sixty -jaossa. Lopulta päädyin käyttämään pysyvästi Endomondoa, koska Runkeeperin viimeisin päivitys sotki hieman GPS:n fixin stabiilisuutta. Hieman katveisella alueella Endomondo tuntuu toimivan paremmin. Tiedä sitten. Kaveri väitti että ongelmat olisivat tulleet jo korjatuksi, mutta enpä taida viitsiä enää lähteä vaihtamaan.

Yksi ominaisuus, mitä Runkeeperistä jäin kaipaamaan oli mahdollisuus muokata reittiä jälkeen päin. Oli ihan mukava saada reitit ja kuljetut kilometrit täsmäämään myös sellaisilta lenkeiltä joilla yhteys GPS:n oli katkeillut.

Täältä siis kannatusääni Endmondolle.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Käyttääkö kukaan puhelimessaan urheillessaan minkäänlaisia sports trackereita?

Itselläni on ollut käytössä Cardio Trainer. Latasin tuosta myös muutaman kuukauden käytön jälkeen tuon Pro-version, olisi tuolla ilmaisversiollakin toki pärjännyt. Helppo käyttää, stoppaa itsensä automaattisesti jos lenkillä pitää taukoa tai jää liikennevaloihin. Itse olen käyttänyt lähinnä pyörä- ja kävelylenkeillä.

Kaikenkaikkiaan siis hyvin on pelannut itselläni joten en ole edes katsellut muita. Näyttäisi aikalailla vastaavalta kuin Endomondo kun sitä äsken marketista vilkaisin.
 
Viimeksi muokattu:

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käyttääkö kukaan puhelimessaan urheillessaan minkäänlaisia sports trackereita?
Endomondoa olen käyttänyt ja hyväksi todennut. Paria muutakin sovellusta tuli kokeiltua (en muista nimiä), mutta jotenkin tämä Endomondo tuntui parhaalta. Selainsovellus tuntuu myös ihan näppärältä käyttää ja ominaisuuksia löytyy mielestäni peruslenkkeilijälle riittävästi.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitoksia että nostitte Endomondon esiin, onpahan loistava ja helppokäyttöinen ohjelma! Juuri tälläisestä olin haaveillut. Vääntää nettiin niin vekkulia tilastoa, että tässähän lähtee ihan fiiliksissä seuraavalle lenkille katsomaan kuinka ajat kehittyvät.

Oma ZTE Blade ei halunnut aluksi millään löytää satelliitteja. Jos muilla on samanlaisia ongelmia, niin puhelimen uudelleenkäynnistys korjasi täällä ongelman heti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisiko kellään uutis-widgetiä heittää kehiin? Ylen jutuista ei ole kai tehty mitään, maikkarin matskuja en ota periaatteesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luulen tarkoittavani widgettiä, mutta nuo kuvakaappaukset näyttäisivät ihan siltä, mitä haen. Annas ma pruuvaan.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko kellään uutis-widgetiä heittää kehiin? Ylen jutuista ei ole kai tehty mitään, maikkarin matskuja en ota periaatteesta.

Scrollable News Widget on aika kova jos käytät Launcher Pro:ta, ADW Launcher:ia tai GO Launcher:ia. Launcherit mainittu sen takia, että vain nuo tukevat widgetin skrollausominaisuutta. Kyseiseen widgettiin voit sitten itse lisäillä haluamasi RSS-syötteet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näyttäisi hyvältä, mutta mulla taitaa siirtyä peukalo keskelle kämmentä tässä vaiheessa. Pitänee kuitenkin yrittää. Kiitos vinkeistä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko olemassa sellaista näppistä, joka jäljittelisi jollain tapaa resistiivisen näytön kirjoitustuntumaa? En tiedä, onko tämä millään tapaa teknisesti mahdollista, mutta mun kirjoitusnopeuteni on kärsinyt lukuisten virheiden takia Androidilla, olipa sitten Blade tai tämä S II kyseessä. 5230:lla kirjoittaessani nopeuteni oli suurinpiirtein samanlaista kuin koneen kanssa, mutta kapasitiivinen näyttö on ainakin mun sormilleni liian herkkä kirjoittamiseen. Tottumiskysymys siinä mielessä, että ehkä pitäisi vaihtaa tyyliä, mutta tässä on kuitenkin jo useampi kuukausi yhteensä Bladella takana. Viikon verran kun tuota Noksua käytin, niin tekstiviestit lähtivät kyllä liukkaasta jälleen, vaikka muuten luuri ei niin sexy ollutkaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Monissä virtuaalinäppiksissä on haptic -ominaisuus, eli se värähtää kevyesti kun painat näppäintä. Osassa tuo värinä oli kyllä överikova, mutta josko tuosta olisi apua? Yksi vaihtoehto on käyttää swypeä tai vastavaa, juossa sormea liu'utetaan näppiksellä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Osaisko joku guru kertoa mikä on tässä kuvassa oleva graafinen ilme (olisko Launcher Pro?) ja mikä on tuo kello/sääwidgetti, löytyiskö jopa mahdollisesti Launcher Pro:sta suoraan? On meinaan eka ihan oikeasti hyvännäköinen modi mitä olen nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös