Android-laitteet ja sovellukset

  • 320 763
  • 1 178

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No onnistuihan tuo rss-hommelikin lopulta. Ja näppikseksi hain skandiversion, joka on hiukan selkeämpi mun logiikalleni kuin tuo alkuperäinen, vaikka siitäkin löytyi ääkköset. Lisäksi pistin värinää kehiin, mikä tuo hiukan tuntumaa tuohon touhuun.

Hirveästi menee aikaa tuon luurin kanssa kikkailuun. Löysin viimein kivan taustakuvakellosää-systeemin, mutta se olikin vain kokeiluversio. En jaksaisi maksaa noista mitään, joten pitänee lähteä taas metsästämään. Jos joku tietää hyvän sekä ilmaisen taustakuvan ja kerron yhdistelmän, nin vinkatkoon. Yritän tässä tohkeissani etsiä sopivaa. Tai joku klassisen tyylikkääksi muokattava kello-sää -widget käy. Muutamat eivät ole ottaneet toimiakseen kunnolla mulla, mm. tuo edellä mainittu Simi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Haussa hyvä pikavalinta-widget, eli sellainen People-widget, jossa saisi säädettyä taustan läpinäkyvyyttä jne. Myös joku LauncherPro-skin käy, jos löytyy.

edit: osaisko joku kertoa, että miksi Pure News Widgetissä uutiset on myöhässä? Nyt näkyy eilisen päivän klo 22.48 päivitetty uutinen ylimpänä, vaikka asetuksista google readeriin mennessä näkyy ihan oikein nuo syötteet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nyt alkaisi luuri olla ok-kuosissa näillä eväillä, tuunaillaan joskus myöhemmin lisää. Ilmaisilla olen mennyt etiäpäin ja päälinjana on pohjoismaisen selkeät mutta nuorekkaat linjat. Että niin. Ainoastaan yksi asia minua vielä ahdistaa, nimittäin sähköpostisovellus, joka olisi jok helposti muokattavissa ulkoasultaan tai sitten mahdollisimman neutraali väritykseltään. En ehkä osaa vain hakea, mutta muutama hetki on tullut tuolta marketista ilmaista etsittyä, mutta ei oikein tunnu löytyvän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Onko mitään android-sovellusta (Galaxy S), jolla pystyisi kuuntelemaan nettiradioita (.m3u) streamina?

Sent from my GT-I9000 using Tamitalk bullshitgenerator
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko mitään android-sovellusta (Galaxy S), jolla pystyisi kuuntelemaan nettiradioita (.m3u) streamina?

Sent from my GT-I9000 using Tamitalk bullshitgenerator

Ei ole mitään hajua mitä nuo termit tarkoittavat, mutta omassa Huaweissani käytän Tunein Radio:ta. Luultavasti tuokin toimii nettiradiona, kun antennia ei tarvita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Ei ole mitään hajua mitä nuo termit tarkoittavat, mutta omassa Huaweissani käytän Tunein Radio:ta. Luultavasti tuokin toimii nettiradiona, kun antennia ei tarvita.

Tunein täytti toiveeni 100%. Kiitos!

Sent from my GT-I9000 using Tamitalk bullshitgenerator
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Nyt on ongelma. Desire hd:n laturin reikä on ilmeisesti käynyt väljäksi, kun ei tunnu laturin plugi siellä millään pysyvän. pöydällä vaakatasossa pystyy puhelinta lataamaan mutta autossa ei toivoakaan. Onko muilla ilmennyt tätä ongelmaa ja mitä on mahdollinen korjaus maksanut? Jos on joku saanut tuon ongelman kotikonstein korjattua, kertokaa miten?
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Mulla hajos samantyyppisesti Motorola Milestonesta. Niin pientä piperrystä olisi vaatinut, että en lähtenyt itse edes yrittämään korjausta. Ruotsiin lähetin ja vajaan 100 euroa maksoi muistaakseni korjaus. Takuuseen ei mennyt, väittivät että puhelin on rikottu väkivalloin.

op777
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Jos et ole jo tehnyt tätä niin puhdista se ns. pistoke. Ota vaikka nuppineula ja kaiva sieltä kolosta varovasti kaikki nukka pois. Ainakin minulla auttoi oman HD2:n kanssa.

Osaapas sitä ihminen olla avuton. Ei ollut tuo vielä tullut mieleen, koska pistokkeen paineilmalla puhdistin jo ja samalla totesin, että eihän sinne mitään nukkaa näyttänyt olevan jäänyt. Pienen nuppineulakirurgian jälkeen kuitenkin oli pöydällä pieni kasa pölyä ja nukkaa ja nyt laturi pysyy kiinni. Kiitoksia!
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Olisiko kenelläkään tietoa jostakin ohjelmasta, jolla voisi säätää puhelun äänenvoimakkuutta puhelun aikana?

Itselläni on HTC:n Desire HD, mutta sivulla oleva volyyminappi on rikki, tai hiljaisemmalle saa laitettua kyllä, mutta kovemmalle ei. Ärsyttävää, kun välillä ei yhtään kuule, mitä toinen koittaa sanoa. Erityisesti esim. baarissa ja tuulisella säällä tämä asia konkretisoituu.

En jaksaisi huoltoonkaan tuon takia laittaa, koska siinä nyt kestäisi ainakin pari viikkoa.
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kävin eilen ostamassa HTC Sensationin. Täytyy sanoa, että erittäin tyytyväinen olen nopeuteen. Aikaisemmin olen käyttänyt iPhone 3GS:a. Ensivaikutelma oli hieman epäilevä, että miten pärjään ison näytön kanssa, mutta erittäin ohut fyysinen koko miellyttää sitäkin enemmän.

Osaisitteko hieman neuvoa noviisia näillä apajilla? Miten esimerkiksi saan fb:n aktiivihaut pois päältä? On hieman ärsyttävää kun kaikki notificaatiot tulevat heti etusivulle näkyviin pyörimään. Uskon myös, että sähköpostihaut ja fb:n koko ajan hakemat päivitykset vievät akkua. Miten noita voi hallinnoida?

Onko yleisesti muita Sensation omistajia? Minkälaisia fiiliksiä ja mitä ohjelmistoja yleensä ihmiset androideilla käyttävät?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itse olisi haussa jotain hyviä ilmaisia pelejä HTC Desire HD:hen. Bussissa/junassa istuessa olisi kiva niitä pelailla :)
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin eilen ostamassa HTC Sensationin. Täytyy sanoa, että erittäin tyytyväinen olen nopeuteen. Aikaisemmin olen käyttänyt iPhone 3GS:a. Ensivaikutelma oli hieman epäilevä, että miten pärjään ison näytön kanssa, mutta erittäin ohut fyysinen koko miellyttää sitäkin enemmän.

Osaisitteko hieman neuvoa noviisia näillä apajilla? Miten esimerkiksi saan fb:n aktiivihaut pois päältä? On hieman ärsyttävää kun kaikki notificaatiot tulevat heti etusivulle näkyviin pyörimään. Uskon myös, että sähköpostihaut ja fb:n koko ajan hakemat päivitykset vievät akkua. Miten noita voi hallinnoida?

Onko yleisesti muita Sensation omistajia? Minkälaisia fiiliksiä ja mitä ohjelmistoja yleensä ihmiset androideilla käyttävät?

Battery Indicator - näyttää akkuvarauksen prosentteina yläpalkissa, ilmainen
Launcher Pro - vaihtoehtoinen launcheri, ilmainen
Endomondo tai Run Keeper tai Sports Tracker - mikä tahansa noista urheilusuoritusten seurantaan, ilmaisia
Scrollable News - RSS uutiset, mutta toimii vain vieritystä tukevilla launchereilla(esim. Launcher Pro), ilmainen
Spare Parts - käyttiksen hienosäätöön, ilmainen
Zedge - taustakuvia ja ääniä, paljon ja ilmaiseksi
HN Shootout - lätkäpeli, ilmainen

Fiiliksistä sen verran, että vieläkin mietityttää olisiko iPhone ollut järkevämpi valinta. Ei muuten, mutta Androidin säätämismahdollisuudet tuntuvat syövän turhan paljon aikaa muualta.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kertokaa joku tyhmälle, mitä tuo launcher pro hyödyttää? Ja mitä ylipäänsä koko launcher meinaa? jos lataan sen itselleni, mistä huomaan käytössäni olevan uuden launcherin eli mitä konkreettista eroa siinä on vanhaan? Puhelimena mulla on 3 viikkoa vanha huawei u8800.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisiko kenelläkään tietoa jostakin ohjelmasta, jolla voisi säätää puhelun äänenvoimakkuutta puhelun aikana?

Itselläni on HTC:n Desire HD, mutta sivulla oleva volyyminappi on rikki, tai hiljaisemmalle saa laitettua kyllä, mutta kovemmalle ei. Ärsyttävää, kun välillä ei yhtään kuule, mitä toinen koittaa sanoa. Erityisesti esim. baarissa ja tuulisella säällä tämä asia konkretisoituu.

En jaksaisi huoltoonkaan tuon takia laittaa, koska siinä nyt kestäisi ainakin pari viikkoa.

En voimakkuutta ole säätänyt puhelun aikana, mutta quick settings -ohjelmalla hoituu muuten ainakin "suht helposti" tuo voimakkuuksien säätely..
Ja taitaa toimia puhelun aikanakin.
Mun mielestä tuohon on kyllä mahdollista tehdä helpompikin tapa, mutta tuo kait välttää.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaa joku tyhmälle, mitä tuo launcher pro hyödyttää? Ja mitä ylipäänsä koko launcher meinaa? jos lataan sen itselleni, mistä huomaan käytössäni olevan uuden launcherin eli mitä konkreettista eroa siinä on vanhaan? Puhelimena mulla on 3 viikkoa vanha huawei u8800.

No kokeile sitä niin tiedät. Lataa se ja asennuksen jälkeen paina kotinäppäintä, jolloin puhelin kysyy kumpaa launcheria käytetään. Valitse Launcher Pro ja syvenny sen asetuksiin, sieltä ne syyt vaihtoehtoisen launcherin valintaan löytyvät

Niin juu, eri launchereilla saat periaatteessa uuden käyttöliittymän puhelimeesi. Esimerkiksi Launcher 7 muuttaa Androidin Windows Phone 7:n näköiseksi. Launcher Pro on hyvin lähellä perus Androidia, mutta siitä löytyy huomattava määrä muokattavuutta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No kokeile sitä niin tiedät. Lataa se ja asennuksen jälkeen paina kotinäppäintä, jolloin puhelin kysyy kumpaa launcheria käytetään. Valitse Launcher Pro ja syvenny sen asetuksiin, sieltä ne syyt vaihtoehtoisen launcherin valintaan löytyvät
Hölmö kysymys: Minulla on kaksi launcheria asennettuna. Olen kuitenkin valinnut toisen oletukseksi, joten kotinäppäintä painettaessa puhelin ei kysy mitään. Miten ihmeessä nyt pääsen vaihtamaan oletuslauncheria, tai ylipäätään käyttämään toista launcheria?

Toinen launcheri (launcher7) on asennettu, mutta ei löydy ohjelmaluettelosta. Myöskään launcher7:n uudelleenasennus ei tuonut sitä näkyville.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hölmö kysymys: Minulla on kaksi launcheria asennettuna. Olen kuitenkin valinnut toisen oletukseksi, joten kotinäppäintä painettaessa puhelin ei kysy mitään. Miten ihmeessä nyt pääsen vaihtamaan oletuslauncheria, tai ylipäätään käyttämään toista launcheria?

Toinen launcheri (launcher7) on asennettu, mutta ei löydy ohjelmaluettelosta. Myöskään launcher7:n uudelleenasennus ei tuonut sitä näkyville.

Mene sovellusten hallintaan asetusten kautta, avaa kyseisen launcherin hallinta ja poista oletukset. Sensationissa ainakin englanninkielinen polku seuraava: menu - settings - applications - manage applications - "launcherisi" - clear defaults
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Anroid -puhelinta hommaamassa. Ainoa murhe on Navigointi puhelimella. Kuinkas tuo onnistuu ?

Hyvinhän se onnistuu, itsellä ainakin HTC Desiressa Google Mapsin navigointi käytössä. Puhelin mukana tuleva orkkis google mapsissa ei navigointi Suomessa toimi, mutta netistä saa ladattu Google Maps brut, jonka avulla itse olen navigoinut vuoden päivät sujuvasti.
 

Aatos

Jäsen
Hyvinhän se onnistuu, itsellä ainakin HTC Desiressa Google Mapsin navigointi käytössä. Puhelin mukana tuleva orkkis google mapsissa ei navigointi Suomessa toimi, mutta netistä saa ladattu Google Maps brut, jonka avulla itse olen navigoinut vuoden päivät sujuvasti.

Kiitos. Olen arponut Nokian ja Samsungin välillä, ja tämä taitaa ratkaista kisan..
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Onko yleisesti muita Sensation omistajia? Minkälaisia fiiliksiä ja mitä ohjelmistoja yleensä ihmiset androideilla käyttävät?

Ohjelmista voisin suositella:

Advanced task killer - Nopea ja helppo tapa lopettaa taustalla olevat turhat prosessit
Skype - Skypen android-versio
Yle Areena - Näppärä app millä voi nopeasti katsoa uutiset tai esim Pasilan uusimman jakson
TweetDeck - Kätevä ohjelma twitterin käyttäjille (voi myös yhdistää Facebook-feedin tänne)
Min.us - Näppärä ja nopea tapa lähettää kuva nettiin muiden nähtäväksi.
NetCounter - näyttää dataliikenteen määrän tietyille ajanjaksoille. Näppärä jos on rajoitettu data-liikenne
Google+ - Google+:n androidversio
Dropbox - Synkronoi tiedostot kodin ja puhelimen välille.
Ampparit - Ampparit RSS-feed
Easy uninstaller - Helppo tapa poistaa ohjelmia
Google Docs - Google documents puhelimeen

Osaisitteko hieman neuvoa noviisia näillä apajilla? Miten esimerkiksi saan fb:n aktiivihaut pois päältä? On hieman ärsyttävää kun kaikki notificaatiot tulevat heti etusivulle näkyviin pyörimään. Uskon myös, että sähköpostihaut ja fb:n koko ajan hakemat päivitykset vievät akkua. Miten noita voi hallinnoida?

Asetukset -> Tilit ja synkronointi -> Yleiset synkronointiasetukset -> Taustadata
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös