Android-laitteet ja sovellukset

  • 319 716
  • 1 178
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Eikö se "idea" ollut, että USA:ssa tehtäisiin yksi kansallinen 5G (ei siis G5) verkko valtion toimesta jota oltaisiin sitten vuokrattu operaattoreille - ei siis mitään tulevien verkkojen kansallistamista? Voi toki olla, että olen väärässäkin - näin olen tämän kuitenkin ymmärtänyt.

Teknologiajätit ja isot teleoperaattorit näkivät tämän verkkoinfran kansallistamisena. AT&T on jo rakentanut useita testi G5 verkkoa ja upottanut tähän satoja miljoonia. Käytänmössä USA kontekstissa tuo olisi ollut sama kuin kansallistaminen, varsinkin sikäläisessä arvoilmapiirissä kyse olisi "kommunismista" (täkäläisittäin tietty kuulostaa hölmöltä, mutta heille ei).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt sitten annettiin kolme kuukautta aikaa Huaweille. Sekin on aina kiva, kun ensin julkaistaan joku uutinen ja seuraavana päivänä muutetaan sitä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mua nyt jännittää eniten ensi liigakautta ajatellen chromecastin toimiminen Huawein laitteilla, koska posti tuo mulle tänään uuden Huawein puhelimen. Toivottavasti edelleen pelittää.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mua nyt jännittää eniten ensi liigakautta ajatellen chromecastin toimiminen Huawein laitteilla, koska posti tuo mulle tänään uuden Huawein puhelimen. Toivottavasti edelleen pelittää.
Laita Huawei paluupostissa takaisin myyjälle niin ei tarvitse jännittää.
 

BaronFIN

Jäsen
Henkilökohtaisesti ihmettelen miksi kukaan päätyy Huawein tuotteisiin millään tasolla. Minun mielestä firman filosofia tiivistyy aika hienosti siihen, että heidän robottipölynimuri lähettää kiinalaiselle pilvipalvelimelle kodin pohjapiirustuksen ja wifin salasanan. Miksi? Tai että puhelin osoitekirjasta lähetetään kaikki puhelinnumerot talteen Kiinaan. Miksi?

Huawei on mörkö joka on noussut toisten mahdollistamana korkeaan teknologian yhtiöksi siinä missä esim. Nokia rakensi koko toimialan romahtaakseen sieltä pois väärien valintojen myötä. Huawei ei ollut kymmenen vuotta sitten yhtään mitään ja on noussut kuin tyhjästä todella isoksi toimijaksi. En usko hetkeäkään että tämä olisi tapahtunut ”vain” parempien tuotteiden kautta. Loukku on ollut auki ja Kiinan motiiveja voi vain arvailla. Trump yrittää painaa loukkua kiinni ja niitä harvoja asioita mistä olisin hänen kanssa samaa mieltä. Tämä voi vain olla jo myöhäistä.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puhelimena Samsungin S7, ongelmana seuraava: Olen joskus jostain asetuksista saanut pois päältä sellaisen, että muiden lähettämät kuvat esim. whatsapin kautta eivät tallennu puhelimeni galleriaan. Nyt kuitenkin haluaisin ne kuvat taas säilyttää. En vain kuollaksenikaan muista, että mitä kautta ja mistä asetuksista sen toiminnon saa muutettua. Osaisiko joku auttaa miestä mäessä?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Puhelimena Samsungin S7, ongelmana seuraava: Olen joskus jostain asetuksista saanut pois päältä sellaisen, että muiden lähettämät kuvat esim. whatsapin kautta eivät tallennu puhelimeni galleriaan. Nyt kuitenkin haluaisin ne kuvat taas säilyttää. En vain kuollaksenikaan muista, että mitä kautta ja mistä asetuksista sen toiminnon saa muutettua. Osaisiko joku auttaa miestä mäessä?

WhatsApp -> Asetukset -> Keskustelut -> Näytä ladatut mediat galleriassa kohtaan täppä.

Näin pitäisi toimia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En usko hetkeäkään että tämä olisi tapahtunut ”vain” parempien tuotteiden kautta. Loukku on ollut auki ja Kiinan motiiveja voi vain arvailla. Trump yrittää painaa loukkua kiinni ja niitä harvoja asioita mistä olisin hänen kanssa samaa mieltä.
Se että Trump yrittää syyttää huaweita vakoilusta on vähän kuin Muhammed Ali syyttäisi George Foremania siitä että tämä löi häntä nyrkillä kesken ottelun.
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Enpä viitsi, koska voitin puhelimen arvonnasta.
Tämä tietysti muuttaa asian.

Tuskinpa se nyt tiiliskiveksi sentään muuttuu. Tosin varmaksi ei voi sanoa koska USA:n nykyhallinnon ennustettavuus lasketaan nykyään tunneissa. Jollei minuuteissa, jonka ajan Trumpanaattorin twiitin kirjoittaminen vie.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Henkilökohtaisesti ihmettelen miksi kukaan päätyy Huawein tuotteisiin millään tasolla. Minun mielestä firman filosofia tiivistyy aika hienosti siihen, että heidän robottipölynimuri lähettää kiinalaiselle pilvipalvelimelle kodin pohjapiirustuksen ja wifin salasanan. Miksi? Tai että puhelin osoitekirjasta lähetetään kaikki puhelinnumerot talteen Kiinaan. Miksi?

Jopas on jutut. Ensinnäkin mitä ihmettä kiinalaiset tekisivät tiedoillani. Siksi toisekseen, jos ne päättäisivät syystä tai toisesta niitä tarvita, niin ne tekisivät sen joka tapauksessa.

Huaweihin päädyin tällä kertaa, kun olin ostamassa uutta luuria ja valitsemassa jo Samsungia myyjän kertoessa saat käytännössä saman laitteen puoleen hintaan ottamalla tuon. Katsoin speksit läpi ja niinpä näyttikin olevan peruskäyttöön.

Kiinalainen hän ei ollut ja saattoi tietenkin olla jonkunlainen kaksoisagentti.

Tämä viesti on muuten kirjoitettu VPN:n päällä ollessa, koska Salkkarit pitää katsoa ja sitten lähden Lidliin. Maksan ostokseni pankkikortilla tai ainakin ajattelin niin tehdä, mutta en enää ole varma uskallanko, kun tietoni päätyvät jonnekin Berliiniin varmaan sitten.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jopas on jutut. Ensinnäkin mitä ihmettä kiinalaiset tekisivät tiedoillani.
Näin se varmaan on... Minun tiedot on tietysti paljon arvokkaammat kuin sinun tietosi, joten niitähän ne hamuavat. En koske Huawein puhelimiin.
 

A Siente

Jäsen
Pitää toivoa että omat Huawei laitteet toimivat edes jollain tasolla vielä vuoden loppuun. Hieman jännittää että menikö uuden puhelimen osto täysin hukkaan, jos siinä ei kohta enää mikään toimi. Hinta-laatu suhteelta oli kuitenkin paras valinta. Ei mua vakoilut kiinnosta.
 

BaronFIN

Jäsen
Jopas on jutut. Ensinnäkin mitä ihmettä kiinalaiset tekisivät tiedoillani. Siksi toisekseen, jos ne päättäisivät syystä tai toisesta niitä tarvita, niin ne tekisivät sen joka tapauksessa.
No jutut ja jutut... Mikrobitissä oli aika yksityiskohtaiset ohjeet miten kloonataan omaan kotiverkkoon kiinalaisen pilvipalvelun klooni ja Huawein robotti-imuri saadaan huijatuksi lähettämään tiedot sinne. Sitä en tiedä mitä tekisivät minun kotini wifi-verkon salasanalla, mutta keksin foliohattu päässäni informaatioyhteiskuntaan kaikkea pientä kivaa jäynää millä saadaan kaikki puhelimet yhdellä bittipaketilla pois päiviltä. Ei ole muuten mikään pieni tietokanta jos kaikkiean Huawei puhelinten sisältämät puhelinnumerot ovat kiinalaisilla varmuuskopioituna ihan vain varmuuden vuoksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ole muuten mikään pieni tietokanta jos kaikkiean Huawei puhelinten sisältämät puhelinnumerot ovat kiinalaisilla varmuuskopioituna ihan vain varmuuden vuoksi.

Eipä muuten ole kuin ihan muutama puhelinnumero. Yhteydenpidot, kun hoidetaan aivan muuta kautta kuin jollain puhelinnumerolla.

Ehkä joillain on enemmän ja kiinalaiset pääsevät niskan päälle. Tuokin on vähän eri asia tarvitseeko joku todella robotti-imuria. Jossain ketjussa niistä on ollut puhetta, mutta eivät nyt kovin hirveästi ole tainneet läpi lyödä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No jutut ja jutut... Mikrobitissä oli aika yksityiskohtaiset ohjeet miten kloonataan omaan kotiverkkoon kiinalaisen pilvipalvelun klooni ja Huawein robotti-imuri saadaan huijatuksi lähettämään tiedot sinne....
Siis onko niin, että joku imuri oikeasti lähettää jonkun wifi salasanan ynnä muuta tietoa jonnekin niin, että sen lähetystä ei voi kytkeä pois päältä? Kerrotaanhan tuo kaupan ehdoissa, koska muutenhan tuo haisee aika rankasti laittomalta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Käytättekö Android-kännyissänne jotain cleaning-ohjelmaa?
Onko niistä mielestänne hyötyä? Ja jos on niin mitä, eli suosituksia ilmaisista ohjelmista.

Itsellä Samsungeissa oli mielestäni hyvä laitteen oma "Laitteen ylläpito" mikä putsasi välimuisteja jne. Nyt Sony Xperia:ssa hankala laitteen oma AVG Cleaner mikä herjailee koko ajan jostain ja en oikein tiedä mitä puhdistaa ja täynnä mainoksia.

_
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Käytättekö Android-kännyissänne jotain cleaning-ohjelmaa?
Onko niistä mielestänne hyötyä? Ja jos on niin mitä, eli suosituksia ilmaisista ohjelmista.

Itsellä Samsungeissa oli mielestäni hyvä laitteen oma "Laitteen ylläpito" mikä putsasi välimuisteja jne. Nyt Sony Xperia:ssa hankala laitteen oma AVG Cleaner mikä herjailee koko ajan jostain ja en oikein tiedä mitä puhdistaa ja täynnä mainoksia.

_

En ole käyttänyt ikinä mitään puhdistusohjelmaa, sillä suurin osa niistä on täyttä huuhaata ja muutamat ns. suositut levittävät jopa malwarea puhelimiin. Androidin hienous piilee siinä, että se osaa itse vapauttaa itselleen muistia sen verran kuin tarvitsee. Sen takia esimerkiksi viimeisten sovellusten sulkeminenkin on aika turhaa. En ole sitäkään harrastanut ikinä eikä minkään näköistä hidastumista ole puhelimissa ilmennyt.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Käytättekö Android-kännyissänne jotain cleaning-ohjelmaa?
Onko niistä mielestänne hyötyä? Ja jos on niin mitä, eli suosituksia ilmaisista ohjelmista.

Itsellä Samsungeissa oli mielestäni hyvä laitteen oma "Laitteen ylläpito" mikä putsasi välimuisteja jne. Nyt Sony Xperia:ssa hankala laitteen oma AVG Cleaner mikä herjailee koko ajan jostain ja en oikein tiedä mitä puhdistaa ja täynnä mainoksia.

_
Clean master on ollut kätevä. Suosittelen kokeilemaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Löytyiskö täältä apua? Puhelimena Samsungin S7 ja tabina ASUS tabi.. Tarkoituksena käyttää puhelinta mobiilitukiasemana, että saan yhdistettyä tabin nettiin/youtubeen. Tabi löytää tuon yhteyden, mutta ilmoittaa, että "yhteys katkaistu". Onko mulla asetuksissa vikaa ja jos on niin kummassa laitteessa, puhelimessa vai tabissa?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ketju sopivasti ylhäällä, joten esitänpä kysymyksen minäkin.

Android 9 ja Oneplus 5t. Voiko ylälaidan vetovalikossa olevia kuvakkeita järjestellä? Ärsyttää kun tarvitsen usein hotspotia, ja joudun sen napin hakemaan sieltä toiselta välilehdeltä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketju sopivasti ylhäällä, joten esitänpä kysymyksen minäkin.

Android 9 ja Oneplus 5t. Voiko ylälaidan vetovalikossa olevia kuvakkeita järjestellä? Ärsyttää kun tarvitsen usein hotspotia, ja joudun sen napin hakemaan sieltä toiselta välilehdeltä.
Ainakin kutosessa voi. Eikös siinä ole sama käyttis? Kynäikoni alasvetovalikosta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös