Android-laitteet ja -sovellukset

  • 321 769
  • 1 178

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
ZTE Bladessa ei ole tarvittavaa FM-lähetintä. Toisin sanoen softasta touhu ei jää kiinni vaan raudasta. Erillisiä FM-lähetinlaitteita on myynnissä (hinnat alkaen n. 15€).

Kiitos tiedosta, näin vähän aavistelinkin ja tämä palsta antaa vastauksen lähes kaikkeen.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kertokaas mikä mun Samsung Galaxy S2:een on tullut, kun videot eivät enää näy. Esimerkiksi Youtubessa tulee ääni, mutta kuva on mustana. Sama juttu, kun yrittää katsoa itse kuvaamiani videoita. Millä mä saan nuo taas toimimaan?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuli ladattua Samsung Galaxy Tabiin Let's Golf 3 HD, kun ilmaiseksi sai. En ole koskaan ollut innostunut Golf peleistä, mutta tuo vaikuttaa aika hyvältä. Melko nopeasti sai juonesta kiinni ja ainakin pelattavaa tuossa riittää. Melkoisen laaja ja monipuolinen tuo on minun silmään. Saa nähdä, miten kiinnostus riittää, mutta alkuun vaikuttaa hyvältä, ilmaiseksi erinomaiselta.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Reilun kuukauden vanha Samsung Galaxy Tab päätti lakata toimimasta. ei mene päälle, vaikka akussa pitäisi olla virtaa, eikä laturin kytkemisellä ole mitään vaikutusta. Eilisiltana toimi vielä ihan normaalisti, paitsi että YouTube-sovellus kaatuili koko ajan (minkä oletin olleen ongelma YouTuben päässä).

Onko tuohon jotain vippaskonstia, vai vienkö suosiolla takaisin jälleenmyyjälle?
 

halperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Reilun kuukauden vanha Samsung Galaxy Tab päätti lakata toimimasta. ei mene päälle, vaikka akussa pitäisi olla virtaa, eikä laturin kytkemisellä ole mitään vaikutusta. Eilisiltana toimi vielä ihan normaalisti, paitsi että YouTube-sovellus kaatuili koko ajan (minkä oletin olleen ongelma YouTuben päässä).

Onko tuohon jotain vippaskonstia, vai vienkö suosiolla takaisin jälleenmyyjälle?

Olethan kokeillut pitäävirtanappia pitkään (5-10 sek) pohjassa? Minulla on myös muutaman kerran laite jättänyt heräämättä virtanapista. Ei ole selvinnyt mistä on ottanut nokkiinsa, mutta aina olen saanut sammumaan pitkään virtanappia painamalla ja sitten normi käynnistys.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olethan kokeillut pitäävirtanappia pitkään (5-10 sek) pohjassa? Minulla on myös muutaman kerran laite jättänyt heräämättä virtanapista. Ei ole selvinnyt mistä on ottanut nokkiinsa, mutta aina olen saanut sammumaan pitkään virtanappia painamalla ja sitten normi käynnistys.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

No hitto, sehän oli yksinkertaista. Pitkään kyllä painoin, mutta en nähtävästi tarpeeksi pitkään. Kiitos.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Mitenkäs onnistuu kuvankaappaus näytöltä? Tarviiko erillisen sovelluksen vai meneekö itsestään? Entä miten sellaisen uppiminen vaikkapa twitteriin onnistuu.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Itsellä on ZTE Blade luuri, ja puhelukatkeaa hyvin useasti, kun korva osuu "lopeta puhelu" nappulaan, saako näyttöä jotenkin lukkoon tms, ettei puhelu katkea tälläiseen, tai saako tuota jotenkin muutettua? Erittäin häiritsevää, kun puhelu katkeaa kesken kaiken.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itsellä on ZTE Blade luuri, ja puhelukatkeaa hyvin useasti, kun korva osuu "lopeta puhelu" nappulaan, saako näyttöä jotenkin lukkoon tms, ettei puhelu katkea tälläiseen, tai saako tuota jotenkin muutettua? Erittäin häiritsevää, kun puhelu katkeaa kesken kaiken.

Puhelimessa pitäisi olla tunnistin (ns. proximity sensor), joka sulkee näytön kun laitat sen korvallesi. Tunnistin on yleensä jossain näytön yläreunan tietämillä ja sen näkee ihan paljaalla silmällä. Kokeilepa vaikkapa ihan sormella, että toimiiko tuo tunnistin. Saattaa tosin olla, että sinulla pitää olla puhelu käynnissä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
En ole ollut ihan tyytyväinen tarjolla oleviin selaimiin Galaxy Tab 10.1:lle. Nyt viimeisin päivitys Dolphin HD -selaimeen on kuitenkin huima parannus. Varsinkin selaimen tabit ovat nyt paljon käytettävämpiä. Muutama gesture on myös kovassa käytössä.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Puhelimessa pitäisi olla tunnistin (ns. proximity sensor), joka sulkee näytön kun laitat sen korvallesi. Tunnistin on yleensä jossain näytön yläreunan tietämillä ja sen näkee ihan paljaalla silmällä. Kokeilepa vaikkapa ihan sormella, että toimiiko tuo tunnistin. Saattaa tosin olla, että sinulla pitää olla puhelu käynnissä.

Joo näyttö sammuu, mutta aukeaa pikkuisestakin liikkeestä.. ja sitten sammuu. Hermot menee.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

Keynet

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitenkäs onnistuu kuvankaappaus näytöltä? Tarviiko erillisen sovelluksen vai meneekö itsestään? Entä miten sellaisen uppiminen vaikkapa twitteriin onnistuu.

Kokeiles virtanäppäin pohjaan ja home. Toimii ainakin desire HD:ssa.
Tallentaa kuvan galleriaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Joo näyttö sammuu, mutta aukeaa pikkuisestakin liikkeestä.. ja sitten sammuu. Hermot menee.

Vaimolle ostin tuon samaisen puhelimen, ja puhelut menivät jatkuvasti poikki. Itse kun tuota käytin, puhelut eivät menneet poikki. Oli siis puhelimen asennosta kiinni ja ilmeisesti liian herkkä, kun muilla luureilla eri vastaavaa ongelmaa ole ollut.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kannattaa myös tutustua Navigoniin. Olen tätä käyttänyt vuoden verran ja pelkästään positiivisia kokemuksia.

Navigonin tiesin jo etukäteen, on vain aika kallis, kun maksaa n. 60€ ja siihen vielä päälle 2 v. karttapäivitykset, niin hinta onkin jo 80€. Eli, aika lähelle samalla hinnalla saa jo normaali navigaattorin. Itsellä on jo Navigonin navi, mutta se on sen verran pienellä näytöllä, ettei sillä tee mitään, muutenkin täysin susi malli.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Lisätään jonoon täällä käytössä oleva CoPilot. Mulla vähän liikaakin kokemuksia eri navisoftista. Nykyään useimmat toimivat vähintään tyydyttävästi. CoPilotissa kaikki perusherkut. Lisäksi tykästyin siihen, että tuo antaa aina reittiä suunnitellessa eri vaihtoehtoja. Kartat saa kortille, joten ei tarvitse ajatella roaming maksuja maailmalla.

Kantsii muuten tsekata m.tassa.fi -palvelu. Toimii ihan luurin selaimella ja näyttää enemmän tai vähemmän tarpeellista ja muokattavissa olevaa tietoa sijainnin perusteella. Käytän tuota nyt päivittäin liikennevirtojen seuraamiseen, kun lähestyn jotain tiettyä väylää ja on vielä mahdollisuus valita reitti.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kokemuksia, kuinka hyvin toimii Suomessa? Visuaalisesti näyttää ainakin ihan hyvältä ohjelmalta... ja kiitos linkistä.

Tuskin tuo Android-versio kauheasti eroaa iPhonen versiosta, joka ainakin toimii erittäin hyvin. Pohjautuu Tomtomin karttoihin, eikä ole pahan hintainen.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kai navigointisoftista tuon Google Mapsin venkurikunkuriversion eli Maps Brutinkin voi täällä mainita. Mulla ollut puolitoista vuotta käytössä menestyksekkäästi. Tähän kun lisätään vielä Radardroid blokkaamaan kameratolpat, niin harvoin olen näin herran kukkarossa ollut tien päällä. Ja siis täysin ilmaiseksi.

Lisätään sen verran, että ei tuo Maps Brut varmasti käytettävyydeltään paras ole, mutta hinta/laatu-suhdehan tuossa on lyömätön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös