Tuli sitten täytettyä tuo velvollisuus käydä paikan päällä katsomassa Ducksien peli tällä kaudella. Kohteena siis tuo Anaheim - Dallas peli eilen sunnuntaina.
En nyt rupea ottelutapahtumaa sen enemmän ruotimaan, varmaan samoista asioista olen valittanut ennenkin kuin mitä päässä pyöri tälläkin kertaa. Sitä nyt vain ihmettelen, että se ohjelmalehtinen on näköjään pysyvästi muutettu sellaiseksi taitetuksi posteriksi yhdestä pelaajasta, johon on ympätty mukaan joukkueiden kokoonpanot ja jotain mainoksia. Historian havinaa siis ovat nuo kivat entisajan otteluohjelmat joista sai lukea jotain pelaajiin liittyviä juttuja ja tietoja. Suomessa kai tähän tylsään pelkkä kokoonpano-otteluohjelmaan siirryttiin jo ajat sitten? Niin, ja sen uuden mediakuution näytön fonttikokoa olisi voinut muuttaa reippaasti suuremmaksi ainakin joissain kohtia, kun maalilaukauksien ja jäljellä olevien aikalisien nimet olivat niin pienillä kirjaimilla että sai siristää silmiä oikein kunnolla että edes erotti ne piilolinssien kanssa. Mutta tämä kaikki on kai tätä digiajan "siunausta", pieniä ruutuja älykännykän näytössä ja kaikki info webissä, jne., joten ei viitsitä enää tehdä kunnon otteluohjelmia, ja saadaan samalla voitot maksimoitua, kun ei tehdä mitään kunnon käsiohjelmia.
Pelistä sen verran, että kyllä tuli lähes äitiä ikävä aina kun Fowler oli kentällä. Ihan päättömiä ratkaisuja, aina sai pelätä kun Fowler sättäsi. Eikä siitä kudista ollut mitään uhkaa Niemen Antille Dallasin maalissa. Ja miksi edelleen aina ylivoimalla vetopaikka pelataan Fowlerille, Samikin liukuu sivulle ja jättää Fowlerin ylivoimalla yksinään siniviivavetäjäksi.
Toinen kaveri, jonka ratkaisuja pelotti katsella, oli Getzlaf. Taas näitä rystysokkosyöttöjä joista olen ennenkin valittanut. Aina saa pelätä, että mitä se Getzy nyt taas tekee puolustuksen alimpana miehenä ja menettääkö kiekon eli kyllä tai ainakin antaa syötön vastustajalle. Kolmas toheloija oli sitten Stoner, mutta hänen puukätisyytensä kai kaikki tietävät, joten ei siinä mitään uutta. Tällä kertaa oli onnea mukana, niin ettei Stonerin hölmöilyistä tullut Dallasille maalia.
Lopuksi vielä vähän Samista. Tätäkin olen ennen päivitellyt, mutta vaimonikin ihmetteli, että eikö Samille ole annettu lupaa kuskata kiekkoa vastustajan päätyyn? Näistä nopeista syöttöyrityksistä yleensä kiekko päätyy enemmän tai vähemmän nopeasti vastustajalle. Ja välillä nämä passit ovat liian kovia, eikä joukkuekaveri saa niistä kiekkoa haltuunsa. Toinen ihmettelyn aiheeni Samin kohdalla on edelleen tuo laukausten puuttuminen. Joo, olen huomannut, että vedot eivät enää ylänurkkiin viuhu, mutta kuitenkin mielestäni Samin kuti on paljon vaarallisempi kuin Fowlerin, ja jos muut Ankat olisivat hereillä, niitä voisi yrittää ohjailla maaliin tai sutia reboundia verkkoa kohti. Mutta ei, taisi Sami kerran virittää lämärinsä tässä pelissä, muuten hän kiltisti antoi kiekon Fowlerille tai muille ylivoimalla pelattaessa.
No, yksi hauska juttu Samista. Radiossa hän oli haastateltavana pelin jälkeen, ja kun häneltä kysyttiin tuosta muutaman viikon takaisesta loukkaantumisesta, Sami tokaisi jotain sellaista, että "Olen tullut vanhaksi, ja pitää välillä ottaa viikko lomaa ja levätä."
Let's Go Ducks!