VilleSeina
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Anaheim Ducks, SaiPa
Sellainenkin uutinen näköjään tullut, että Andersen osallistuu reilun viikon päästä pelattavaan Olympia karsintaan. Ihan hieno päätös mielestäni ja Tanskalla varmasti elintärkeä pelaaja.
Vatasen voisi kyllä ottaa Bryan Allenin paikalle, vaikka täysin vastakohtia nämä miehet ovatkin pelityyliltään. Sharks-pelissä Allenilta ei onnistunut kiekollisena oikein mikään, mies hautoo kiekkoa lavassa aina sekunnin liian kauan ja siinä ajassa vastustaja ajaa kiinni ja sitten syöttö blokataan tai lähtee paniikkiroiskaisu johonkin. Muutaman kerran se panikisyöttö on jo lähtenyt suoraan vastustajan lapaan omalla puolustusalueella. Jalalla Allen on hidas ja kömpelö.
Minä katsoin samaa ottelua ainakin Inkin kanssa. Allenilla oli todella suuria vaikeuksia läpi ottelun niin kiekottomana kuin kiekollisena. Tuo hitaus tulee kyllä tuottamaan todella paljon turhia jäähyjä vielä tällä kaudella jos ei tahti muutu.
En pitäisi mahdottomana, että Vatanen debytoisi viikonloppuna kun pelataan peräikkäisinä päivinä MIN ja LA matsit. Siellä voi hyvinkin jotain pikkuvaivaa olla eikä riskejä kannata tässä vaiheessa kautta ottaa.
Itse en oikein pidä siitä miten Fowler pyrkii kokoajan tuomaan kiekon yksin itse ylös. Tietysti jos ei pelitapa toimi ja ajoitukset ovat pielessä niin ehkä muuta vaihtoehtoa ei ole? Ainakin toivoisin, että nuo kuskaukset realisoituisivat maaleina tai vähintään laadukkaina maalipaikkoina. Nyt näin ei mielestäni kovinkaan usein käy.
Allen oli tosiaan Duckseista huonoimpia tuossa Sharks -pelissä. Ei nyt mikään Andysutton sentään, mutta pulassa oli karvaajien kanssa useampaankin kertaan. Jos joku pitäisi peliotteiden perusteella tiputtaa pois kokoonpanosta Vatasen vuoksi, se olisi Allen. Yksi vaihtoehto voisi olla myös 7 puolustajan ja 11 hyökkääjän peluuttaminen, Rakell istumaan (en usko, sillä pelaa niin hyvin puolustuspäähän) ja Vatanen ylimääräisenä pakkina hajavaihtoja? Näin ei tarvitsisi tinkiä koosta puolustuksessa ja en usko, että kovin mielellään istuttavat uusia reilun kolmen miljoonan hankintoja penkillä (Allen/Souray).
Luulenpa, että syy Samin ylös nostoon on Bruce Boudreau, joka on antanut aikamoista ylistystä Vatasesta. Pitää kaveria varmana NHL-pelaajana jonkin ajan päästä. Olis muuten ihan hienoa nähdä viikonloppuna Vatanen debytoimassa Minnesotaa vastaan, pelistä löytyisi suomalaisväriä aina papparais-veteraaneista nuoriin tulevaisuuden toivoihin.
Olis muuten ihan hienoa nähdä viikonloppuna Vatanen debytoimassa Minnesotaa vastaan, pelistä löytyisi suomalaisväriä aina papparais-veteraaneista nuoriin tulevaisuuden toivoihin.
Jesus Teemu @ HFBoards kirjoitti:I heard that Hazy said during the pre-game show that the coaching staff hinted that Vatanen might play in one of these upcoming games.
Anaheim Ducksin valmentaja Bruce Boudreau antoi keskiviikkona joukkueelleen vapaaehtoiset harjoitukset. Kuinka ollakaan Teemu Selänne ilmoitti tulevansa myös vapaaehtoisiin treeneihin, kuten aina. Boudreau oli sanojensa mukaan piilottanut Teemun luistimet, ettei salama pääsisi jäälle.
Noh, kyllähän sen tietää miten tässä kävi. Teemu kaivoi jostain varaluistimien varaluistimet ja pärähti väkisin jäälle. Selänteen rakkautta lajia kohtaan ei voi kuin ihailla.
Hyvin bongailtu ja olihan tuossa ainakin minun mielestä jo liikaa virheitä peruspakille. Peruspakin pitäisi nimenomaan osata tehdä se helppo kiekollinen ratkaisu hyvällä prosentilla eikä mitään ilmaveivejä ikinä yrittääkään. Lyhyt syöttö omalle pelaajalle pitäisi kyllä onnistua paremmin.Tuli nyt katsottu Allenin otteet kokonaisuudessaan läpi tuosta San Jose pelistä, ja seuraavia virheitä mieheltä itse huomasin:
...
Oli muuten ihan mielenkiintoista seurata pelkästään yhden pelaajan otteita pelissä. Voisi melkein seuraavastakin pelistä tehdä vastaavan laisen seurannan jonkun pelaajan osalta.
Eihän se ole parissa viime pelissä ollut kentällä, ja sitä ennen pelaili aika heikosti, käsittääkseni jopa fyysinen peli oli kadoksissa pisteiden lisäksi.Itse voisin seurata DSP:tä, mies on jäänyt minulle aika pimentoon tällä kaudella, onkohan se edes ollut kentällä.
Ei taida Vatanen päästä huomenna tuleen? Vai pääsiskö sittenkin. Milloin kokoonpanot ilmoitetaan?
Kello herättämään klo 4:45, kahvi tulelle ja tv:n ääreen! Onko RÄTÄTÄTÄTÄÄ selostamassa?
Kyllä on, juuri katsele tätä superviikonlopun ilmaisia kanavia ja tulee PIT-NYR uusintaja, jossa Mäkinen kertoi olevansa siinäkin matsissa selostajana. Oli myös saanut jonkinlaista vinkkiä, että Vatanenkin hyppää askiin.
Eikös Dallasilla ollut viisi suomalaista joitakin vuosia sitten? Ja varmaan pelasivat jotain toista joukkuetta vastaan, jolla oli ainakin kaksi suomalaista...? Luulisin ainakin niin.Ja loistavaa että Vatasen debyyttikin osuu sitten juuri tähän. 7 suomalaista askissa, onkohan ikinä ollut vastaavaa?!