Anaheim Ducks 2007-08

  • 162 768
  • 560

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No sanopas sinä valaistunut meille, kuka/ketkä ovat Anaheimissa selvästi fyysisempiä kuin Iginla?? Äläkä nyt vaan heittele ilmoille pelitaidottomien tappelijoiden kuten Parroksen tai Mayn kaltaisia nimiä.

Tuota kerrotko ihan vielä miksi nuo pitäisi rajata pois? Molemmat tulevat näkemään peliaikaa pleijareissa. Ja Mayn kutsuminen pelitaidottomaksi on täyttä tuubaa, kaverin rooli ei todellakaan ole pisteiden tekeminen vaan nimenomaan fyysinen energiapelaaminen. Ymmärrän toki että Wings-fanina tuon ymmärtäminen on vaikeata. Varsin vaikeata se on ymmärtää kun näkee Wingseissä täsmälleen samaa roolia pelaavan McCartyn.
 

Wing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuota kerrotko ihan vielä miksi nuo pitäisi rajata pois?
Olen sitä mieltä, että tappeleminen ei ole todellakaan fyysisyyttä/kovuutta jääkiekossa. Mayn kohdalla olin ehkä turhan ankara, myönnettäköön se. Kaveri pelasi muutaman hienon pelin viime keväänä juuri tuossa mainitsemassasi roolissa.

Pointtini oli kuitenkin se, että ihan turhaan vähättelet Iginlan merkitystä fyysinä pelaajana. Jarome on ennen kaikkea fyysisen voimahyökkääjän prototyyppi, joka hoitaa mielestäni oman hommansa paremmin kuin kukaan muu liigassa.Iginla ei todellakaan ole fyysisellä pelillä horjutettavissa, piste.

Turha muuten aina kaivaa tuota Detroit-korttia esiin aina kun puhumme fyysisestä pelistä. Nytkin keskustelu koskee Calgaryn ja Ducksin välistä mahdollista playoff-sarjaa, erityisesti fyysisen pelaamisen voimasuhteiden osalta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Pointtini oli kuitenkin se, että ihan turhaan vähättelet Iginlan merkitystä fyysinä pelaajana. Jarome on ennen kaikkea fyysisen voimahyökkääjän prototyyppi, joka hoitaa mielestäni oman hommansa paremmin kuin kukaan muu liigassa.Iginla ei todellakaan ole fyysisellä pelillä horjutettavissa, piste.

Samoilla linjoilla olen minäkin Wingin kanssa. Iginla on tällä hetkellä paras voimahyökkääjä liigassa.

Mielenkiintoinen sarja on tulossa tosiaan jos Ducks ja Flames vastakkain asettuvat. Molemmilta joukkueilta löytyy kovuutta sen verran että vesi kielellä noita pelejä odotellaan! Molemmilta joukkueilta löytyy kovuutta/fyysisyyttä monelta taholta, on raskaansarjankalustoa, grindereitä, kovaotteisia pakkeja jne.

Sen verran OFFTOPICIA, että tänä vuonna Minnesota Wild on näyttänyt sen että heidän yli ei tänä keväänä marssita fyysisellä pelillä/pelottelulla. Olisi
mukava nähdä miten kuumia otteluita ANA-MIN sarjassa nyt koettaisiin!!
 
Viimeksi muokattu:

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Samoilla linjoilla olen minäkin Wingin kanssa. Iginla on tällä hetkellä paras voimahyökkääjä liigassa.

Sekin on lähinnä siitä kiinni kenet laskee voimahyökkääjäksi ja kenet ei. Iginlahan ei mitenkään kovin fyysisesti sanan varsinaisessa merkityksessä pelaa, mitä nyt jos ei muutamia visiiritappeluita lasketa mukaan. Iginla on toki loistava kaksinkamppailuissa ja voittaa niitä voimansa, luistelunsa sekä oveluutensa avulla kovalla prosentilla, mutta ei hän pahemmin taklaa tai "jyrää" pakkeja pois tieltään kuten esim. Neelylla oli tapana. Voisiko sanoa liigan paras konservatiivinen voimahyökkääjä, jos nyt ruvetaan pilkusta pistettä tekemään?

Joku Dustin Brown Losista puolestaan menee enemmän tuohon Neely-kategoriaan, joskin pienenä haittana on hänen lyhyempi varsi (~185cm), mutta pelaa kokonaiskuvaa katsoen fyysisemmin kuin Iginla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen sitä mieltä, että tappeleminen ei ole todellakaan fyysisyyttä/kovuutta jääkiekossa. Mayn kohdalla olin ehkä turhan ankara, myönnettäköön se. Kaveri pelasi muutaman hienon pelin viime keväänä juuri tuossa mainitsemassasi roolissa.

Tappeleminen on iso osa fyysisyyttä, ei kaikkea mutta iso osa sitä. Tämä siis minun kirjoissani.

Pointtini oli kuitenkin se, että ihan turhaan vähättelet Iginlan merkitystä fyysinä pelaajana. Jarome on ennen kaikkea fyysisen voimahyökkääjän prototyyppi, joka hoitaa mielestäni oman hommansa paremmin kuin kukaan muu liigassa.Iginla ei todellakaan ole fyysisellä pelillä horjutettavissa, piste.

Ensinnäkään vähättele Iginlan merkitystä, minun vastaus oli Iginlan vertaukseen Ducksin miehistöön. Ducks voitti Flamesin 06 pleijareissa ja tämä oli Ducks ilman Prongeria.

Toisekseen olen täsmälleen samaa mieltä loppuosastasi tekstiä, pidän myöskin Iginlaa liigan ykkösvoimahyökkääjänä tällä hetkellä.

Turha muuten aina kaivaa tuota Detroit-korttia esiin aina kun puhumme fyysisestä pelistä. Nytkin keskustelu koskee Calgaryn ja Ducksin välistä mahdollista playoff-sarjaa, erityisesti fyysisen pelaamisen voimasuhteiden osalta.

Wings-fanien näkökulma on vain niin tuttu esim. HFBoardseilta, edustat sitä samaa näkökulmaa jossa tappelemisella ei ole mitään roolia jääkiekossa.

Ristiriitaista tässä on se että Iginlan voimahyökkääjä-statusta ei olisi ilman Iginlan kykyä tapella eli se asia jossa nostat Iginlan (oikeutetusti) esiin on suurelta osaksi siksi että hän on valmis hanskaamaan tarvittaessa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joku Dustin Brown Losista puolestaan menee enemmän tuohon Neely-kategoriaan, joskin pienenä haittana on hänen lyhyempi varsi (~185cm), mutta pelaa kokonaiskuvaa katsoen fyysisemmin kuin Iginla.

Iginla ei ole juurikaan pidempi kuin Brown, ja painossa taitaa jopa hävitä.

Brown ei tappele ja sen takia en itse laske häntä voimahyökkääjäksi. Joku voit haluta käyttää jotain uutta modernia versiota voimahyökkääjän kriteereistä, minä en tradiotionalistina tähän lähde.

Neely kategoriaan ei yksinkertaisesti voi nousta jos ei hanskat tipu, Neelyn yksi suurimmista aseistaan oli hänen nyrkit.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Brown ei tappele ja sen takia en itse laske häntä voimahyökkääjäksi. Joku voit haluta käyttää jotain uutta modernia versiota voimahyökkääjän kriteereistä, minä en tradiotionalistina tähän lähde.

Kyllähän Brown aina muutaman myllyn kauteen saa junailtua. Itse en pidä tappelemista minään voimahyökkääjän kriteerinä, joskin se kunnioitustani kyseistä pelaajaa kohtaan lisäisi. En pidä sitä kuitenkaan "pakkona", ja mielestäni mm. Brown sekä Ovechkin kumpainenkin voimahyökkääjiä ovat, vaikka nyrkit eivät kyseisillä herroilla oikeastaan lentelekään.

Itse arvostan aktiivisen fyysisen pelin, eli siis vaikkapa jatkuva taklausten jakelu, korkeammalle kuin tappelemisen. Tästä syystä pidän Brownia enemmän fyysisenä kuin Iginlaa, vaikka Iginla enemmän tappeleekin.
 

Wing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Wings-fanien näkökulma on vain niin tuttu esim. HFBoardseilta, edustat sitä samaa näkökulmaa jossa tappelemisella ei ole mitään roolia jääkiekossa.
Tämä ei omalta kohdaltani pidä paikkaansa. Tappeluilla on oma roolinsa momentumin hakemisen ja ylilyöntien ehkäisemisen kannalta. Tämä aina sillä edellytyksellä, että tappelu liittyy jotenkin itse pelitapahtumiin. Sellaisilla tappeluilla, joissa goonit vain mittaavat omaa ammattitaitoaan huvin vuoksi, ei puolestaan ole mitään merkitystä itse pelin kannalta. Paitsi ehkä yleisön viihtymisen kannalta. Silläkään kumpi tappelun voittaa, ei ole mielestäni mitään merkitystä missään tilanteessa. Tärkeintä on kyetä näyttämään, että tarvittaessa hanskat ollaan valmiita pudottamaan omien puolustamiseksi. Oikeastaan voidaan sanoa, että tappeluiden merkitys on aina mentaalinen.

EDIT: Chipin kanssa olen samaa mieltä siitä, että tappeleminen ei todellakaan ole mikään voimahyökkääjän tai ylipäätään fyysisen pelaajan kriteeri.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Play-offs 2006, olikohan game 5. Katsotaan niitä pelejä!

Suosittelisin poistamaan värilasit ennen, kun aletaan puhumaan kyykyttämisestä. Iginla ja Beauchemin ovat urallaa kohdanneet kaksi kertaa 5 minuutin arvoisesti ja kummatkin kerrat tuossa samaisessa play-off pelissä. Kummallakaan kertaa ei Iginlaa todellakaan kyykytetty. Kyllä Beauchemin ensimmäisestä taistossa antoi enemmän kuin otti, mutta silti mistään suuresta löylytyksestä on turha puhua. Kyytytyksenä voi puhua vaikka samaisessa ottelusarjassa ollutta Simonin ja Moenin kohtaamista, jonka lopputuloksesta ei jää väiteltävää.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
EDIT: Chipin kanssa olen samaa mieltä siitä, että tappeleminen ei todellakaan ole mikään voimahyökkääjän tai ylipäätään fyysisen pelaajan kriteeri.

Voi olla fyysinen ja kova vaikkei periaatteessa tappelisi koskaan, mutta kyllä Pohjois-Amerikassa termi power forward luotiin kuvaamaan pelaajia, joilla oli pelotevaikutusta myös nyrkkiensä avulla. Piti olla kookas, vahva, peloton, aggressiivinen, kova taklaamaan, kova tekemään maaleja ja myös kova tappelemaan - tarvittaessa vaikka heavy weighteja vastaan.

Neely, nuori Lindros, Tocchet, nuori Shanahan yms. kaikki tappelivat ketä vastaan tahansa. Kysehän on lähinnä siitä, että nämä äijät tekivät kaikille selväksi, ettei heitä voi edes goonit pelotella missään tilanteessa. Ja osa goonaili välillä itsekin ja ennen kaikkea: olivat myös itse pelotteita.

Uusi NHL rajoitettuine tappeluineen ja eurooppalaisten vaikutus on kieltämättä tehnyt sen, ettei kaikki tuota tappelukriteeriä voimahyökkääjän kohdalla enää vaadi. Se on sääli ja termin väärinkäyttöä.

Ja Iginla on kyllä varsinkin nykymittapuulla helposti power forward. Sillä, jos ei olisi, niin turhan vaikea niitä oikeita voimahyökkääjiä olisi muualtakaan enää löytää. Sen sijaan Ovechkin ja kumppanit ovat voimahyökkääjiä vain käsitteen eurooppalaisessa kontekstissa. Tappeleminen on vanhan mantereen pojilta yleensä liikaa vaadittu. Täällä nyt muutenkin ketä tahansa vähänkin säännöllisesti maalaavaa ja taklaavaa miehen kokoista kutsutaan voimahyökkääjäksi.
.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin faktahan on se että perinteistä powerforward -statusta ei ole saanut ilman että tiputtaa hanskat.

Jos joku haluu käyttää jotain muuta kriteeristöä niin ihan ok, perinteiseen powerforward statuksen kanssa sillä ei sitten enään ole mitään tekemistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös