Brent Sapergia
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa
Onkos kukaan hakenut jo uutta levyä? Itsellä haku muutaman tunnin päästä..
Uppoaa aika helvetin hyvin. Alkaa mennä jo omissa papereissa Skyforger tasolle mutta vaatii toki lisää kuuntelua. Vähän nuo muutamat doomit vielä karsastaa mutta alkaa nekin pikkuhiljaa toimia.
Mutta sitten, kuten Siivu tuossa edellä mainitsi, Nighbird's Song. En ole kuulluut keneltäkään artistilta piiiitkään aikaan näin huikeaa kappaletta. En oikein pysty edes sanoin kuvailemaan kuinka hieno tekele tämä on. Tomi Koivusaari on pistänyt todellakin parastaan tätä virkatessaan. Kappale pitää kuulla.
Jälleen kerran Amorphis on näyttänyt, että se on yksi Suurista suomalaisista heavybändeistä, joka vaan paranee vanhetessaan. Kiitos.
Onkos Amorphis muuten millainen livebändi yleensä? Saako keikoilla aikaan hyvän menon?
Tiedän jo oikeastaan nyt, että sitä rankempaa ja vanhempaa Amorphista mun ei varmaan kannata edes alkaa kääntämään, en tosiaan ole niin murinamiehiä varsinkin jos musiikillinen vokalisointi-korina hallitsee kaikki biisit tyystin.
Eipä se murinalaulanta oikeastaan hallitse kuin kahta ensimmäistä levyä ja kolmannelta albumilta, eli Elegyltä lähtien puhtaat vokalisoinnit saa myös tilaa varsin paljon ja kuten haunted shores tuossa edellä totesi, niin Am Universum ja Far From the Sun ei sisällä örinää laisinkaan. Muutenkin niiden levyjen määrittely metalliksi on tosiaan vähän niin ja näin. Mielestäni mennään paikoin rokin puolella ja ehkä edellämainittu hieman gootimman metallin puolellakin.Tiedän jo oikeastaan nyt, että sitä rankempaa ja vanhempaa Amorphista mun ei varmaan kannata edes alkaa kääntämään, en tosiaan ole niin murinamiehiä varsinkin jos musiikillinen vokalisointi-korina hallitsee kaikki biisit tyystin.
Kannattaisi kyllä ehdottomasti ainakin Elegylle ja Tuonelalle antaa mahdollisuus testata kuulotorviasi. Molemmissa on sitä tuttua kansanmusiikkipuolta ja vahvaa melodisuutta mitä tässä Joutsenen aikakauden Amorphiksessa myös.
Silti kaipaan Pasi Koskisen laulua ihan perkeleesti.
Silti, Joutsen oli juuri sitä mitä Amorphis tarvitsi, koska Koskisen kanssa oltiin kuljettu tien päähän. Siksi siis parempi näin. Vaikka Koskista kuinka ikävä olisikin.
Tästä samaa mieltä. Joutsenen tulo kyllä puhalsi uutta henkeä jotenkin väsähtäneen tuntuiseen bändiin, ja minulle tämä Joutsenen aikainen Amorphis on ollut parasta Amorphista. Pidin kyllä Koskisen aikaisesta tuotannostakin (siitä vanhasta örinäpainotteisesta Amorphiksesta en ole koskaan pitänyt) mutta jotenkin tämä nykyinen muoto toimii minun mielestäni parhaiten.