Et ole muistaakseni vieläkään vastannut että sitten kun paikallinen sopiminen astuu voimaan ja Tessit loppuu niin oletko valmis pudottamaan omaa palkkaasi 10-50%?
Koska seuraavaksi on sitten ensi vuodesta nämä edessä neuvottelut ja huhujen mukaan vaatimukset.
Olen varmaan keskittynyt töihin niin on jäänyt vastaaminen. Presidenttimme sanoin: Sori siitä.
Oma tilanteeni on sellainen, että olen jo paikallisesti sopinut omaa palkkaani ylös keskimäärin parin vuoden välein.
Jokainen henkilö on aina korvattavissa, mutta olen aina tehnyt työni pirun hyvin ja enemmän sekä paremmin kuin mitä minulta odotettu. Työnantaja tuskinpa alkaisi minun kohdalla pyrkimään palkan alennuksiin, sillä tällöin he menettäisivät minut.
Ikinähän ei toki tiedä mitä tapahtuu. Valtionhallinnon työntekijöiltä (kuten minultq) voisi hyvin ottaa noi ylimääräiset lomapäivät pois. Kun on pitkät lomat niin vuosilomaa on 7 viikkoa ja 3 päivää. Se on aikamoinen määrä ja epäreilua yksityisen sektorin työntekijöitä kohtaan. Tottakai vituttaisi jos nuo lomat menisivät, mutta ymmärrän jos niin ylempänä päätettäisiin.
Myös jos valtionhallinnon palkkoja leikattaisiin kollektiivisesti säästötoimena, niin ymmärtäisin ja hammasta purren nielisin.