Huono pakki
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa, Ketterä
Eiköhän ainoa pohja, jossa Perussuomalaiset hallituksessa ovat, on nykyisenlainen yhdistelmä, ei muuten.Toivottavasti ei enää koskaan tuota epämääräistä joukkiota näy missään hallituksissa.
Eiköhän ainoa pohja, jossa Perussuomalaiset hallituksessa ovat, on nykyisenlainen yhdistelmä, ei muuten.Toivottavasti ei enää koskaan tuota epämääräistä joukkiota näy missään hallituksissa.
Niin kauan, kun persut on yksi kolmesta suurimmasta puolueesta ja sillä on edes jotenkin realistinen mahdollisuus tavoitella suurimman puolueen asemaa, ei puolueella ole varsinaista painetta suitsia omiaan käyttäytymään siten "ihmisten lailla", kuin me sen mahdollisesti hahmotamme.Aika parantaa haavat, sanotaan. Ehkä persutkin kelpaa, kunhan oppivat käyttäytymään ihmisten lailla.
Minusta ne lisät ovat ihan perusteltuja. Pitkään tuli itsekin tehtyä viikonloppuna duunia kunnes tuli mahdollisuus firman sisällä vaihtaa parempaan duuniin. Mun palkkaan noiden vaikutus oli keskimäärin +25% / kk. Tein toki noita tietoisesti paljon silloisen elämäntilanteen moisen mahdollistaessa.Uskallan väittää, että ne jotka sanovat viikonloppujen ja juhlapyhien olevan päiviä siinä missä muutkin, eivät ole eläessään oikeasti pitkiä jaksoja työskennelleet muuta kuin perus ma-pe-settiä. Itse työskentelin 15 vuotta siten, että huomattavasti enemmän viikonloppuja sekä juhlapyhiä meni töissä kuin vapaalla. Nyt viimeiset vuodet olen tehnyt tuota perinteistä ma-pe-työtä ja ollut viikonloput sekä juhlapyhät vapaalla. Tuntuu niin kuin olisi alkanut aivan uusi elämä. Viikonloppuna voi sopia tapaamisia ja tehdä juttuja kuin "normaalit" ihmiset, ja juhlapyhinä saa olla monta päivää putkeen kotona. Sitä turtui jollain tasolla siihen vanhaan paskaan niin että sitä alkoi pitämään normaalina elämänä. Nyt sitä ymmärtää että voi sanoa lähes vetäneensä elämänsä parhaat vuodet viemäristä alas.
Moni joka sanoo, että nuo viikonloppu -ja pyhäkorvaukset ovat menneiden aikojen juttuja, ei itse varmaan edes selviäisi siitä rumbasta. Moni ulisee jo siitäkin jos pitää tehdä vähän yövuoroa.
Idiootti juoksupoika. Nyt olisi ollut se hetki lähentyä ja lähestyä. Noh, lakkoja sitten.Työministeri Satonen: Hallitus ei suostu SAK:n vaatimukseen – Kaikkea ei nosteta pöydälle
Työministeri Arto Satonen sanoo, että hallitus ei suostu SAK:n vaatimukseen nostaa kaikkia suunnitelmia yhteiseen neuvottelupöytään.www.iltalehti.fi
Sieltä Satoselta tuli jo vastaus, että mitään kompromissivalmiutta hallituksella ei ole. Perjantain neuvottelut lienevät siis koko lailla turhat, kun mitään ei tule tapahtumaan.
Työministeri Satonen: Hallitus ei suostu SAK:n vaatimukseen – Kaikkea ei nosteta pöydälle
Työministeri Arto Satonen sanoo, että hallitus ei suostu SAK:n vaatimukseen nostaa kaikkia suunnitelmia yhteiseen neuvottelupöytään.www.iltalehti.fi
Sieltä Satoselta tuli jo vastaus, että mitään kompromissivalmiutta hallituksella ei ole. Perjantain neuvottelut lienevät siis koko lailla turhat, kun mitään ei tule tapahtumaan.
Voihan tämä tietysti olla myös bluffia SAK:n suuntaan, jolla haetaan vain asetelmia neuvotteluille. Tiedä näistä nyt sitten.Idiootti juoksupoika. Nyt olisi ollut se hetki lähentyä ja lähestyä. Noh, lakkoja sitten.
Julkisia virastoja ja julkista sektoria puolestani pienentäisin. Yleiseen julkiseen hallintoon meillä menee 15% valtion rahoista, ja tämä on mielestäni kestämättömällä tasolla. Tämä ei tietenkään suoraan heijastu aukioloaikoihin, mutta valtion puolesta kyse ei olekaan suoraan liiketoiminnan tekemisestä.
Tämä.Nyt olisi ollut se hetki lähentyä ja lähestyä. Noh, lakkoja sitten.
Mitäs kaikkea tähän 15 % sisältyy? Varmaan poliisi ja puolustusvoimat esimerkiksi eivät ole tässä luvussa mukana vai ovatko sittenkin? Nämähän ovat valtion palkkalistoilla olevista eniten paisuneiden joukossa.
Mun mielestä hallituksen täytyy viedä uudistukset nyt loppuun, vaikka lakot eivät tietysti taloudelle hyvää teekään. Huonompi vaihtoehto olisi roikkua löysässä hirressä jatkossakin ja olla liittojen oikkujen kohteena. Otetaan vaan kerralla ne iskut vastaan ja sitten jatketaan kohti parempaa tulevaisuutta. Tämä hallitus vaikuttaa oikeasti seisovan hallitusohjelmansa takana ja se on hyvä merkki, koska ei noihin kiristyksiin kannata sortua. Sipilän poppoolla oli hyviä aihioita, mutta silloin jäi valitettavasti vielä piippuun. Nyt on toiveikkaampi olo ja samalla päästäisiin noista viime vuosituhannen jo vanhoiksi käyneistä käytännöistä eroon.Eli toisin sanoen, tänään oltiin muodollisesti sovittelevalla päällä ja huomenna sitten tämä sama lakkoiluralli jatkuu.
Hohhoijaa.
Tuli vaan ihan ohimennen mieleeni, että jos niin ikävästi käy, että demarit on suurin puolue seuraavissa Eduskuntavaaleissa, niin mistäköhän meinaavat hallituskumppaneita löytää, kun Perussuomalaiset ei kelpaa ja siltoja Kokoomuksen suuntaan poltetaan näillä kiihtyvillä lakoilla entisestään? Vai meinaako demarit, vihreät ja vasemmistoliitto kerätä seuraavissa kolmestaan yli 50% kannatuksen?
Ikävä kyllä nämä uudistukset ei vie meitä piiruakaan kohti parempaa tulevaisuutta, vaikka kuinka toivotaan. Kun tehdään muutoksia, pitää osapuolet saada sitoutumaan niihin, jotta muutos saadaan kestämään. Asiat on saatu yleensä ennenkin sovittua, kyllä se nytkin onnistuu jos löytyy tarvittava tahto ja kyky kuunnella.Mun mielestä hallituksen täytyy viedä uudistukset nyt loppuun, vaikka lakot eivät tietysti taloudelle hyvää teekään. Huonompi vaihtoehto olisi roikkua löysässä hirressä jatkossakin ja olla liittojen oikkujen kohteena. Otetaan vaan kerralla ne iskut vastaan ja sitten jatketaan kohti parempaa tulevaisuutta.
Poliisi ja puolustusvoimat eivät ole tässä mukana. Nyt en löytänyt suoraan luetteloa mitä kuuluu erään G01 yleinen julkishallinto, mutta esimerkiksi puolustus ja turvallisuus tilastoidaan erikseen, ne ovat yhteensä noin 4,5 %. Hieman veikkaan, että G01 tilastoidaan valtiollinen ja kunnallinen hallinto.
Osa näistä hyvin lievistä muutoksista on hankaloittamassa kohtuuttomasti myös työnantajina toimivien tilannetta, ei pelkästään työntekijöiden. Ymmärtäisin etäisesti hallitusohjelmaa, jos nuo räikeimmät solmut avattaisiin. Tällä linjalla ne hautaavat kaikki ohjelman hyvät puolet minun papereissani. Olen keskustellut näistä viimeksi viime viikolla Satosen kanssa, kun syksyinen yhteydenotto ei poikinut tulosta, vaikka ministeri lupasi noihin tarttua.Suomessa on tällä hetkellä todennäköisesti talousoikeistolaisin hallituskoalitio minkä näillä palikoilla pystyy muodostamaan. Se on tekemässä hallitusohjelmassaan hyvin lieviä mm. työelämään liittyviä muutoksia, mutta julkisen talouden korjaamisen suhteen aivan liian riittämättömiä toimenpiteitä.
Huolestuttavampaa olisi jos tästä hallitusohjelmasta lähdettäisiin nyt lipsumaan kompromisseihin AY-liikkeen suuntaan.
Kysynnän, tarjonnan ja liiketoiminnan realiteettien tullessa mukaan yhtälöön käynee niin että kun ensimmäiset kilpailevat yritykset alkavat tekemään halpoja viikonloppuja ne saavat siitä kilpailuedun. Muiden yrittäjien on ennen pitkää lopettava sunnuntailisien vapaaehtoinen maksaminen jos haluavat pysyä mukana kilpailussa.Omaan ammatilliseen kokemukseen. Itse olen työskennellyt yrityksissä joissa sunnuntait ovat olleet liiketoiminnna puolesta kannattavia tai pakollisia työpäiviä. Ei missään yrityksessä ole toivottu, että päästäisi eroon sunnuntaikorvauksista. Ne yritykset joista olen tällaisia kuullut ovat sellaisia jotka eivät liiketoimintaa sunnuntaisin tee ollenkaan. Eli heillä tällainen muutos saattaisi tuoda mahdolliseksi liiketoiminnan harjoittamisen sunnuntaisin.
Suomen Yrittäjät ovat vaatineet sunnuntalisien poistamista laista ja sen olevan työsopimuskohtainen ja/tai paikallisesti sovittavissa.
En kuitenkaan usko, että kovinkaan moni yritys tai työsopimus lähtisi tätä muutosta aktiivisesti ajamaan vaikka se lakiin muutettaisiin.
Siis nimenomaan. Sunnuntailisät ym. lisät ovat korvauksia menetetystä vapaa-ajasta.Uskallan väittää, että ne jotka sanovat viikonloppujen ja juhlapyhien olevan päiviä siinä missä muutkin, eivät ole eläessään oikeasti pitkiä jaksoja työskennelleet muuta kuin perus ma-pe-settiä. Itse työskentelin 15 vuotta siten, että huomattavasti enemmän viikonloppuja sekä juhlapyhiä meni töissä kuin vapaalla. Nyt viimeiset vuodet olen tehnyt tuota perinteistä ma-pe-työtä ja ollut viikonloput sekä juhlapyhät vapaalla. Tuntuu niin kuin olisi alkanut aivan uusi elämä. Viikonloppuna voi sopia tapaamisia ja tehdä juttuja kuin "normaalit" ihmiset, ja juhlapyhinä saa olla monta päivää putkeen kotona. Sitä turtui jollain tasolla siihen vanhaan paskaan niin että sitä alkoi pitämään normaalina elämänä. Nyt sitä ymmärtää että voi sanoa lähes vetäneensä elämänsä parhaat vuodet viemäristä alas.
Moni joka sanoo, että nuo viikonloppu -ja pyhäkorvaukset ovat menneiden aikojen juttuja, ei itse varmaan edes selviäisi siitä rumbasta. Moni ulisee jo siitäkin jos pitää tehdä vähän yövuoroa.
Mutta kuka niitä hockey Nightia ja formuloita tekis telkkuun, jos koko maa on kiinni silloin sunnuntaina?Itse olen sen verran kommunisti ja holhoaja, että laittaisin suosiolla koko maan kiinni sunnuntaisin. Muutenkin jo ihan riittävän hektinen maailma, niin yksi tyhjä päivä viikossa tekisi ihan gutaa kaikille. Vielä, kun saisi kaiken hömpän pois televisiosta ja Hockey Nightin + Formulat tilalle.
Päinvastoin, arki menee töiden ympärillä, niin viikonloput voi tehdä ihan muuta. Niistä kahdesta, jos toinen päivä olis koko maa säpissä, niin ei hyvä.Itse olen sen verran kommunisti ja holhoaja, että laittaisin suosiolla koko maan kiinni sunnuntaisin. Muutenkin jo ihan riittävän hektinen maailma, niin yksi tyhjä päivä viikossa tekisi ihan gutaa kaikille. Vielä, kun saisi kaiken hömpän pois televisiosta ja Hockey Nightin + Formulat tilalle.
Suomessa on tällä hetkellä todennäköisesti talousoikeistolaisin hallituskoalitio minkä näillä palikoilla pystyy muodostamaan. Se on tekemässä hallitusohjelmassaan hyvin lieviä mm. työelämään liittyviä muutoksia, mutta julkisen talouden korjaamisen suhteen aivan liian riittämättömiä toimenpiteitä.
Huolestuttavampaa olisi jos tästä hallitusohjelmasta lähdettäisiin nyt lipsumaan kompromisseihin AY-liikkeen suuntaan.
Pelkkää demokratian halveksuntaahan se on ja tämä sama saatanan rumba on joka kerta, kun Demarit ovat oppositiossa. Juuri tämän vuoksi niitä laittomia sekä poliittisia lakkoja täytyykin suitsia lainsäädännöllä, koska muuten tuosta pelleilystä ei päästä koskaan eroon. Liitot ovat saaneet mellastaa lähes tulkoon miten tahansa välittämättä seurauksista maan taloudelle vain maksimoidakseen oman vaikutusvaltansa.Mitä demokratiaa tämä muuten edes on, kun jos SDP (tai Vihreät/Vas) ei voita vaaleja, niin kehottavat lyömään isot lakot päälle ja vetävät homman vituiksi sitä kautta.