Isoin ongelma työväenliikkeellä varmaan on, että PS esiintyy nykyään työntekijöiden reaalietujen ajajana ja työntekijäjärjestöt enemmän työttömien puolesta puhujina.
Nimenomaan esiintyy, työntekijöiden etuja PS ei ole ajamassa. Tai onhan sieltä veronkevennys tulossa, mutta ei tämä työntekijän ostovoimaa paranna, ainakaan omalla autolla töissäkäyvien kohdalta. Näennäinen bensa-ale sieltä tuli alalle, jossa olemme muutenkin maailmanmarkkinoiden armoilla. Omavastuuosuuden kasvattaminen ja kilometrikohtaisen korvauksen alentaminen syö sitten tämänkin hyödyn. Julkisen liikenteen hinnatkin ovat nousemassa, mutta näiden verotuksellinen hyöty ei. Lisäksi kiinteistöveron nosto ja alv-kantojen nostaminen esim. harrastusten ja lääkkeiden kohdalla syövät tuloveron alennuksen tuottaman ostovoiman. Tietysti joissain tapauksissa yhden päivän palkaton sairausloma saattaa syödä koko vuoden verohyödyn.
Vielä huonompaan tilanteeseen työntekijä tippuu, jos joutuu lomautetuksi tai irtisanotuksi, kun näiden ilmoitusaikaa lyhennetään ja pian työntekijä voi viikossa tai jopa lyhyemmässä ajassa olla lomautuksella. Tai irtisanottuna ”asiallisesta syystä”.
Lisäksi työttömyysvakuutumaksut verotetaan työntekijöitä, mutta työnantajille ne palautetaan. Työttömyysrahaston 700 miljoonan potti tuli hallitukselle pyytämättä ja yllättäen, kuin faksi entiselle pääministerille.
Taannoin Purra kertoi A-studiossa, etteivät he näin lyhyellä varoitusajalla kerenneet valmistelemaan palautuksia työntekijöille. Tähän Antti Lindtman totesi: ”Mutta työnantajille kerkesitte”.
Jos asut vuokralla (ja toivot ettei vuokranantaja korota vuokraa), kuljet kävellen tai polkupyörällä töihin, pysyt terveenä ja harrastat kaljanjuontia, niin sitten persujen ajamat asiat saattavat helpottaa elämääsi.