Harvan hoitajan olen kuullut haluavan tinkivän vastuusta. Moni jopa tykkää että sellaista saa, mutta ilman palkankorotuksia ei saada niitä työkavereita ettei hukuta työkuorman alle.Kyllähänn tuosta videosta käy selvästi ilmi, ettei Gustafsson vaatinut mielenosoittajia vaikenemaan sanomastaan, vaan kohinan takia hieman typerästi lipsautti "hiljaa".
Asiaan muuten offtopicina, jännä on kyllä että miten hoitajat vaativat lisää palkkaa, vaikka heidän koulutustasonsa on suhteellisen alhainen, lähihoitajaksi pääsee parin vuoden ammattikoululla ja sairaanhoitajaksi riittää myös 3,5 vuoden amk-tutkinto. Hoitajilla on ihan hyvä keskipalkka jolla tulee kyllä toimeen, ja jos jaksaa tehdä ylitöitä niin siitä kyllä maksetaan. Erikoissairaanhoidosta jo maksetaankin enemmän. Lisää etuja kyllä vaaditaan, mutta vastuusta pyritään tinkimään.
Samaan aikaan toki pidän tärkeänä, että hoitajilla sekä muilla on oikeus lakkoiluun ja vaaitimiseen.
Toki itse en pidä siitä jos olen usein ns ainoa vastuuhoitaja, koska kollegan konsultointi on usein paras tapa oppia ja myös esim arvioida asukkaan kuntoa.