Itse ketjun aiheeseen, sanoisin, että ammattituomareiden koulutus sekä palkkaus kannattaisi ottaa vakavasti harkintaan. Jossain(JA??) näin ehdotelman jossa jokainen liigaseura ottaisi vastattavakseen yhden tuomarin kulut ja näin saataisiin liigaan ammattilaiset viheltämään. Luulen, ettei tuo yhden kolmosketjun pelaajan palkkaa vastaava summa välttämättä olisi mitenkään ylivoimainen kenenkään suorittaa.
Uskon että tuolla tavoin entisiä pelimiehiäkin tuomariksi saattaisi tulla entistä enemmän.
Tällä hetkellä tuomarin homma on varsin rankkaa kun miehet joutuvat usein olemaan aamupäivän töissä ennen matkustamista otteluun. Tuota taustaa vasten tuomareiden virheetkin tuntuvat varsin inhimillisiltä, vaikka ne itse ottelutilanteessa mieltä "lämmittävätkin".
Uskon että tuolla tavoin entisiä pelimiehiäkin tuomariksi saattaisi tulla entistä enemmän.
Tällä hetkellä tuomarin homma on varsin rankkaa kun miehet joutuvat usein olemaan aamupäivän töissä ennen matkustamista otteluun. Tuota taustaa vasten tuomareiden virheetkin tuntuvat varsin inhimillisiltä, vaikka ne itse ottelutilanteessa mieltä "lämmittävätkin".