Amerikkalaisvastaisuus

  • 116 527
  • 1 630
Tila
Viestiketju on suljettu.

bunghole

Jäsen
vlad kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä ilmasta-maahan-aseita, niistä on ollut puhetta (uutisissakin) mutta ne muistanut tarkalleen, että mitä kaikkia asejärjestelmiä hankinnassa olisi - oliko edes muistelemani JDAM (GPS-ohjattavana) mukana näiden mahdollisten aseiden joukossa vai onko hankintalistalla laser-ohjattuja pommeja kuten Paweway II joita löytyy 500 naulasta 2000 naulaan kooltaan, vai löytyykö listalta molempia.

US. Air Force ja Navy molemmat käyttävät JDAM'ia, kuuluu myös Hornet'ien aseistukseen ja taidettu käytää aika laajalti esim. Irakissa ja Afganistanissa.

vlad.

Itse en siis tiedä kaikkia listalla olevia aseita mutta Hornetiin on mahdollisuus hankkia myöhemmin oikeastaan kaikkia NATO-yhteensopivia ohjuksia/pommeja ja niitä hankitaan tarpeen mukaan ja suomalaiseen käyttöön sopivia. Erittäin todennäköisesti listalla on JDAMeja tai vastaavaan tekniikkaan perustuvia pommeja. Ne ovat hyödyllisiä, varmatoimisia, edullisia jne. joten kaikinpuolin järkeviä hankintoja. Pystyvät tuhoamaan tukikohtia, lentokenttien kiitoteitä ja hieman syvemmälläkin olevia kohteita. Mielestäni järkevämpiä hankintoja kuin vaikka Paweway tai muut vastaavat laserohjatut koska ovat laukaisun jälkeen riippumattomia, eivät välitä säästä eikä kohdetta tarvitse valaista kokoajan kuten lasereilla. Sitä en tiedä että kumpi tekniikka loppujen lopuksi listalta löytyy vai löytyvätkö molemmat mutta itse olen JDAMin kannalla.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Tänkin ketjun voisi kai jo laittaa lukkoon ja perustaa tilalle parikymmentä ketjua Suuresta saatanasta ja sen synneistä eri puolilla maapalloa.

Keep on rockin´ in the free world eli jokin vetää mua bingoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös