Carole King -jakso ei mitään superesityksiä tarjonnut, kuten vähän arvelinkin, mutta pari hyvää kuitenkin. Ihan piristävä lisä tänä vuonna nämä duettoesitykset, vaikka ne ei ihan tasapuolisia olekaan sikäli että toisten äänet ja tyylit sopii paremmin yhteen kuin toisten. Illan paras esitys olikin minusta tämä Haleyn ja Caseyn duetto I feel the earth move jossa oli kyllä parin välillä todella hyvä kemia ja äänetkin sopii hyvin yhteen kuten tämä parin viikon takainen duettokin jo osoitti. Näillä romanssihuhuilla saattaa hyvinkin olla jotain perää, sen verran hyvä kemia tämän parin välillä oli. Laurenin ja Scottyn duetto oli ihan OK mutta vähän tylsä, ja Jacobin ja Jamesin duetto toimi yllättävänkin hyvin ottaen huomioon että heidän äänensä ei varsinaisesti kovin hyvin yhteen sovi.
Sooloesityksissä paras tällä viikolla oli minusta Haley, joka on kyllä parantanut koko ajan mutta ei vaan näytä silti saavan koskaan tuomareilta (ainakaan Randylta) samanlaista ylistystä kuin esim. Jacob joka sitä ei ole edes ansainnut. Haleyn biisivalinta oli hyvä, tuo on minusta yksi Carole Kingin parhaita biisejä ja sopi todella hyvin Haleyn äänelle.
Caseyn Hi-de-ho oli esityksenä loistava kuten Caseyn esitykset yleensä tuppaavat olemaan, mutta tuo on sellainen biisi että laulaja ei välttämättä pääse tuossa oikein loistamaan. Caseyn tavaramerkki "angry growl" pääsi kyllä tuossa oikeuksiinsa mutta toivoisi Caseyltä välillä myös muutaman viikon takaisen Your Songin kaltaisia esityksiä jossa hän pääsisi esittelemään laulutaitoaan paremmin.
Scotty oli parempi kuin aikoihin, nyt ei ollut ihan niin kliseistä kantria ja tällä kertaa Scotty piti sitä mikrofoniakin kädessään kuten normaalit ihmiset...
Lauren on ollut koko ajan tasaisen hyvä, mutta tasaisen tylsä. Kyllähän tuo söpö tyttö on ja laulaa ikäisekseen erinomaisen hyvin mutta ei vaan oikein ole saanut missään vaiheessa aikaiseksi oikein kunnon räväytystä. Aika tasapaksua on ollut.
Jamesin esitys alkoi tosi komeasti acapellana, ja se kuulosti kyllä hyvältä. Mutta loppu ei ollut minusta niin onnistunut. Ne perus-James-kirkumiset ei sopineet yhtään tähän biisiin jossa on vähän letkeämpi rytmi, ja minun mielestäni Jamesin olisi kannattanut muuttaa loppuosan sovitus ihan erilaiseksi (esim. jatkaa vaikka acapellana loppuun saakka) että tuo kirkuminen olisi toiminut tuossa biisissä.
Jacobiin olen kyllä aika täydellisesti kyllästynyt ja minun puolestani joutaisi kyllä jo pois. Jostain syystä tuomarit ovat ihan pähkinöinä joka kerta kun Jacob esiintyy mutta minä olen ihan totaalisen kyllästynyt tuohon Jacobin mökeltämiseen, "lammasvibratoon" ja liikaan kikkailuun. Ja biisivalinnathan Jacobilla on lähes koko ajan menneet todella kauas omasta musiikkimaustani.
Minä laittaisin Bottom3:een Jacobin, Laurenin ja Jamesin tällä viikolla, ja Jacob ulos kisasta. Mutta luulen että oikeasti tuo kolmikko tulee olemaan Jacob, Casey ja Haley. Ja pahoin pelkään että lähtijä on joko Casey tai Haley.