.. Illan parhaita puolestaan olivat James ja Haley, joka tuntuu lähes viikko viikolta parantavan. Jamesilta aika uskomatonta äänenhallintaa... vuorotellen korkealta ja matalalta, ja aina prikulleen nuotissa.
Olen samaa mieltä, että James oli illan parhaita, mutta tuosta äänenhallinnasta olen pikkuisen eri mieltä, vaikka omia suosikkeja kisassa onkin. Hänellä on aivan uskomaton kyky laulaa ylä-äänet voimakkaasti ja silti hämmästyttävällä tarkkuudella, mutta alaäänissä homma välillä 'pettää', varsinkin kun äänenvoimakkuutta pitää samaan aikaan hillitä. Ei tosin eilen.
Toivoisin, että tää Stefano tippuu. Ihan OK - hiukan karaokemainen - laulaja, mutta karismaa tosta jannusta saa kyllä etsimällä etsiä, eikä sitä siltikään löydy. Kummatkin jäljellä olevat naiset/tytöt ovat omilla vahvuusalueillaan teknisesti hyviä tai jopa erinomaisia laulajia (tosin hiukan oli vaikeuksia eilen pysyä sillä polkka-mekkoisella muutamassa kohtaa biisiä nuotissa), mutta jotenkin kummankin ulosanti ja ulkoinen olemus ärsyttää itseäni suuresti, tuntuvat vaan tyhmiltä kuin saappaat!
Itselle oli suuri pettymys, että Paul tippui viime viikolla. Ymmärrän sen sitä taustaa vasten, että persoonana hän ei paljoa antanut itsestään kisan aikana, eikä varmasti vedonnut 15 kesäisiin tyttölapsiin, joista suurin osan äänestäjistä luultavasti on, mutta esiintyjäänä hän oli/on persoonallisen äänensä kanssa jo valmis tapaus, vähän samaan tapaan kuin Casey. Uskonkin, että Casey tulee hyötymään äänten muodossa Paulin tippumisesta eniten? Jacob kykenee halutessaan laulamaan uskomattoman hyvin, mutta sortuu välillä - ehkä kokemattomuuttaan - alokasmaisiin virheisiin ja toisaalta afro-amerikkalaisille laulajille niin valitettavan tyypilliset manööverit puskevat liian usein esitykseen. Ei siis haittaa, vaikka tippuisi jo nyt. Sitten tää Country-Scotty... Pelkään, että ulkonäöllisesti tää George W Bushin ja Madin risteymä tulee voittamaan koko shown. Itseä ajatus ei miellytä tippakaan, mutta nyt puhutaankin amerikkalaisista äänestäjistä, jotka voittajan valitsevat. Samasta syystä en anna paljoakaan toivoa Caseylle kisan voittoa ajatellen. Jos äänestäjät olisivat eurooppalaisia, niin Casey (tai James) veisi todennäköisesti koko kisan. Tältä kierrokselta uskon Caseyn silti pääsevän jatkoon, pitkälti Paulilta vapautuvien äänien ja ennenkaikkea lava-shownsa vuoksi. lauluhan ei mennyt nappiin. Niin ja poskisuudelma Jennifer Lopezille viimeistään pelasti hänet, näin uskon ja toivon. Hiukan kävi kateeksi, mutta tilaisuus on hyödynnettävä, kun siihen tulee mahdollisuus, heh!
Itse tuomareista olen tänä vuonna digannut todella paljon! Steven on oma itsensä, aito rokkari ja luonnonlapsi ja Jennifer Lopez.... uskomaton nainen! Kosisin (boratmaisesti), jos en olisi jo hommannut itseäni nalk.. siis naimisiin. Hiukan rohkeammin saisivat tuomarit tylyttää tai ainakin antaa rakentavaa kritiikkiä silloin kun siihen aihetta on, mutta kaikin puolin onnistunut tuomarikolmikko!