American Idol 2011 (USA:n aikataulussa)

• 23 458
  • 106

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipa kyllä masentava taso tässä toisessa finaalissa. Ihan taidokasta laulua ja hyvää esiintymistähän tuo suurimmaksi osaksi oli mutta biisivalinnat oli lähes kaikilla ihan kauheita ja oikeastaan yhtään todella hyvää ja mielenkiintoista esitystä ei minun mielestäni nähty. Caseykaan ei nyt oikein onnistunut, eikä mikään ihmekään tuolla biisivalinnalla. Illan parhaat oli James Durbin ja Haley Reinhardt, huonoin Jacob Lusk jonka "vocal masturbation" alkaa kyllästyttää ihan tosissaan. Kokeilisi nyt saatana laulaa edes yhden biisin joskus ihan suoraan ja ilman tuota saatanan kikkailua ja ähkimistä! Lisäksi mukana oli rutkasti täysin yhdentekeviä esityksiä (esim. Karen Rodriguez joka taitaa laulaa tuon saman balladin viikosta toiseen, minä en ole huomannut ainakaan mitään eroa).

Mata #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, JHT, TW
Kyllä tosiaan oli heikkotasoisin live-jakso tähän mennessä tämä top 12-jakso. Ainoat onnistujat mielestäni olivat James Durbin ja Stefano, joka taisi vetää kisan tähän mennessä parhaan vetonsa. Durbinista sen verran, että onhan kaveri Caseyn kanssa ylivoimaisesti paras esiintyjä lavalla sekä sen ulkopuolella. Molemmissa jannuissa on paljon potentiaalia hyvin myyviksi artisteiksi.

Durbin on alkanut säästellä kiljumistaan ja on nyt parin viime jakson aikana alkanut vetää paljon rauhallisemmin, jonka ansiosta laulun puhtaus tulee paljon paremmin esiin. Paul McCartney-tulkinta oli raikas ja tyylikäs ja viimeisin Bon Jovi-vetokin kolahti vaikka biisivalinta oli vähän niin ja näin.

Naisten vedot oli jälleen sitä samaa vanhaa puuroa, joista mikään ei oikein erottunut edukseen. Pia on ollut aikaisemmilla kierroksilla hyvä, mutta nyt viimeisin Whitney Houston ( kuinka helvetin monta Whitney Houston biisiä sitä muuten taas joutuu tänä vuonna kuulemaan?!?) - veto meni persiilleen turhan erikoisen sovituksen myötä. Pia kuitenkin jatkaa naisten ykkössuosikkina ja näen hänen olevan ainoa uhka kovatasoisille miehille. Naima oli illan paskin (jälleen) äänen puolesta, Thia ei tuonnut mitään uutta, Laurenin taso jatkaa laskemistaan, Haley kikkailee itseään ulos kisasta ja Karen veti sen saman biisin kuin viimeisellä kymmennellä edelliskerrallakin.

Ennen pudotuslähetystä oli selvää, että nainenhan sieltä taas tulee putoamaan ja tällä kertaa rosvosektori arpoi kohdalleen Karenin. Itselleni kyllä on aivan sama missä järjestyksessä nämä yhdentekevät naislaulajat tiputetaan, Piaa lukuunottamatta.

Ensi viikolla vaaditaan kyllä tason nostoa kaikilta, sillä olisihan se perseestä jos loistavasti alkanut AI-kausi alkaisi loppua kohti murentua samanlaiseksi perusluritteluksi kuin esimerkiksi edelliskausi oli.

PS: Jacobin ääni-masturbaatio häiritsee täälläkin ja Scottyn virnettä vittumaisempaa ilmestystä en ole nähnyt pitkään aikaan.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olipas huikea livejakso, niin tuo kisaamisjakso, kuin etenkin tämä tuloslähetys.

Stevie Wonder ja Hulk Hogan tuli ainakin minulle ihan puskista ja huikeuttahan tuo oli.

Onneksi tuomarit käyttivät sen valttikorttinsa nyt, Casey EI saa pudota vielä kun tuolla on noita Thian ja Haleyn turhakkeita. Ei toki voi sanoa turhakkeiksi, mutta ainakaan allekirjoittaneelle kumpikaan ei herätä sitten mitään fiboja.

Myös Stefano saa pudota piakkoin, ei mitään aineksia voittoon.

Kokonaisuutena kuitenkin loistojakso tuo lauluosa, etenkin Naima oli kerrassaan huikaiseva esiintymään.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Jep, aikamoista draamaa tuloslähetyksessä. Hyvää televisiota! Ja kyllähän sitä itsekin on helpottunut että tuomarit Caseyn pelastivat, eiköhän hän nyt muutaman viikon selviä sillä että hänen faninsa havahtuivat todellisuuteen. Mutta parannusta täytyy joka tapauksessa tapahtua, hän on nyt muutaman viikon ollut hieman vaisumpi.

Varsinainen jakso oli oikein hyvätasoinen tällä kertaa. Yhtäkään varsinaista epäonnistumista ei ollut. Omaan makuuni heikoimmat olivat kenties Naima, Stefano ja Paul, mutta heidänkään esitykset eivät missään nimessä huonoja olleet tällä kertaa.

Parhaita sen sijaan olivat James ja Jacob, joka oikeastaan ensimmäistä kertaa karsintojen jälkeen osui aikalailla napakymppiin. Tosin, viikon teemakin oli suoraan hänen taskussaan. James on laulamassa itseänsä meikäläisen ykkössuosikiksi nyt kun Casey on hieman kompuroinut pari viikkoa. Likoista parhaita olivat nähdäkseni Lauren ja Haley. Jotenkin heidän äänensä iskevät meikäläiseen.

Mutta kuten sanottua, jakso oli hyvä, eikä kenelläkään jäänyt hävettävää oman esityksensä suhteen. Ensi viikolla sitten käsittääkseni Eltonia, ihan mielenkiinnolla odotan.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taas oli kokonaisuudessaan hyvä jakso. Kyllä on melkoisen kova taso tänä vuonna.

Casey palasi huipulle ja oli kenties illan paras herkällä esityksellään. Myös suurin osa likoista oli tänään oikein hyvällä laulupäällä. Tai oikeastaan kaikki likat olivat hyvällä laulupäällä, mutta en ymmärtänyt miksi Naiman piti väkisin vääntää Jamaica-aksenttia lauluunsa? Okei - reggae on Jamaikalta - mutta silti, kuulosti hieman teennäiseltä. Haley lauloi kenties Eltonin parhaan laulun (mielestäni), ja hyvin lauloikin. Myös Pia kuulosti todella hyvältä tänään, eikä Laurenin tai Thiankaan esityksissa ollut moitteen sijaa.

James ja Scotty kiskaisivat suunnilleen sitä mitä heiltä on oppinut odottamaankin. Jacobin veto pisti jopa jossain määrin naurattamaan - ennen laulua Iovine varoittelee ylidramatisoinnista, ja sitten tulee tämä. Tämän vanukkaan päällä oli ihan pikkuisen liikaa kermaa ja vaniljakastiketta ja siirappia ja juoksevaa sokeria. Tällä kertaa mies sentään jossain määrin pysyi nuotissa (etenkin loppulaulusta), mutta huh. Olipa hengästyttävää kuunneltavaa. Illan huonoimpia silti olivat Stefano ja Paul.

Veikkaisin putoajien tulevan kolmikosta Stefano, Paul ja Naima. Myös Thia saattaa ikävä kyllä olla liipasimella, mutta toivottavasti roikkuu vielä jakson tai pari mukana. Tältä kaudelta on kyllä vaikea arvailla lopullista voittajaa, sen verran tasainen ja heterogeeninen poppoo kyseessä.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Thia ja Naimahan sieltä sitten putosivat, näistä ikävä tulee ainoastaan Naimaa. Thiasta en pitänyt missään vaiheessa, sama koskee Piaa ja Haleyta, eivät vaan ole mun makuuni yhtään laulajina.

Casey oli minulle ehkä vähän tylsä, mutta olihan tuo veto nyt hyvä silti. Naiman veto oli vähän outo, ei oikein iskenyt niin kuin olisi voinut. Ei ollut shokki että putosi. James veti loistovedon ja oli ainakin omasta mielestäni illan paras.

Seuraavaksi kotio Haley kiitos.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika lailla minun henkilökohtaista mielipidettäni näyttää seuraavan Amerikan kansa noiden pudotusten suhteen. Eli tähän saakka kaikki putoajat on olleet naispuolisia. Minun mielestäni semifinaaleissa/finaaleissa on ollut mukana vain pari mielenkiintoista naiskilpailijaa - Lauren Turner ja Haley Reinhart, mutta muut on olleet täysin mitäänsanomattomia ja moneen kertaan AI:ssa nähtyjä.

Viimeisin lähtijä oli Pia "balladi" Toscano josta Amerikassa povattiin jopa voittajaa jossain vaiheessa. Mutta jos esittää suurin piirtein saman biisin viikosta toiseen niin lopulta käy näin. Vaikka Pia taidokas laulaja olikin niin oli vaan yksinkertaisesti liian tylsä ja geneerinen. Kun tuomaritkin käyttivät "seivauskorttinsa" jo pari viikkoa sitten Casyen hyväksi niin nyt Pia ei saanut sieltäkään enää apuja, ja mukana nyt siis enää kaksi naista, Haley Reinhart ja Lauren Alaina.

Casey on kyllä ollut ihan vitun loistava tuon "pudotuksensa" jälkeen, ja tuomarit varmaan saavat kyllä nukkua yönsä hyvin kun käyttivät tuon pelastusmahdollisuutensa juuri Caseyn kohdalla. Nytkin kerta kaikkiaan upea versio läskibasson kanssa Have you ever seen the rainista.

Saas nähdä vieläkö ensi viikollakin putoaa nainen vai joko joku miehistä lähtisi. Ensimmäisenä liipaisimella lienee Stefano, Jacob tai Paul. Koko ajan esityksiään parantanutta Scottya ei pudota mikään (uskon että Scotty tulee tämän kisan voittamaan) ja jos Casey jatkaa noin loistavia esityksiä niin tuskin hänkään enää putoamisvaaraan joutuu ihan vähään aikaan. Ja James on ollut koko ajan tasaisen hyvä vaikka tuo hänen kirkumismaneerinsa vähän ärsyttääkin. Minä vähän luulen että tässä (Scotty, Casey ja James) on tämän kisan kärkikolmikko.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olisin pudottanut Haleyn vielä ennen Piaa. Ei vaan iske Haley sitten yhtään, eipä tosin Piakaan.

Casey onneksi "seivattiin" jatkoon, hyvähän mies tuon jälkeen on ollut.

Ei niin huikea jakso tällä kertaa, mutta kyllähän tuota nyt kuuntelee, etenkin kun tämä Suomen vastineen taso on mitä on.

Viimeksi muokattu:

DaHolla

Jäsen
Huh, viimeisin pudotus oli kyllä todella raskas. Pia Toscano olisi ehdottomasti ansainnut jatkopaikan, aika monta kautta saadaan mennä taaksepäin jolloin mukana olisi ollut yhtä loistava naislaulaja. Vähän meni maku tästä kaudesta mutta kyllä mukana on vielä hyviä laulajia kuten esimerkiksi James, Haley ja Scotty. 3 viimeistä jaksoa on ollut muutenkin teemoiltaan loistavia. Elton John- teema jakso oli todella hyvä kokonaisuudessaan.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
James, Scott ja Haley osaavat kyllä laulaa, mutta itselleni näistä Haley ja Scott eivät iske tyylillään yhtään, Amerikassa tosin iskevät, joten saa nähdä putoaako Haley tuolta ihan heti.

Mitä Jamesiin tulee, niin mies on kyllä hyvä laulaja ja yksi suosikeistani tuossa kisassa tällä kaudella Caseyn lisäksi. Jamesissa ärsyttää vaan yksi asia, miehen on aivan pakko pistää se huuto/kiljunta jokaiseen esitykseensä, oli sitten miten rauhallinen tai räväkkä esitys tahansa.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä Jamesiin tulee, niin mies on kyllä hyvä laulaja ja yksi suosikeistani tuossa kisassa tällä kaudella Caseyn lisäksi. Jamesissa ärsyttää vaan yksi asia, miehen on aivan pakko pistää se huuto/kiljunta jokaiseen esitykseensä, oli sitten miten rauhallinen tai räväkkä esitys tahansa.

Aikalailla samaa mieltä. Tosin tässä tuoreimmassa vedossa hän osasi tehdä sen juuri lauluunsopivalla tyylillä, aivan loistava esitys oli. Kenties kauden paras tähän mennessä, keneltäkään osanottajalta. Tosin hän on tuota biisiä lauleskellut aikaisemminkin isoille yleisöille, youtubesta voi tarkastaa jos intoa riittää... mutta eipä se vähennä esityksen hyvyyttä.

Muuten täytyy sanoa että ilahduttavan hyvä nippu on kyllä kasassa. Enpä muista koska tässä vaiheessa kautta olisi näin tasaista ja arvaamatonta menoa loppukaudeksi luvassa. Paul ei mielestäni ole aivan muiden tasolla, mutta muuten oikein hyviä laulajia kaikki tyynni. Scottyn tyyli ei minunkaan vetoa, mutta kyllä hän countryä vetää erittäin vakuuttavasti ja vähän -OO-:n tapaan veikkailen häntä kenties suurimmaksi voittajasuosikiksi tällä hetkellä.

Pian putoaminen oli toisaalta yllätys, mutta toisaalta viime kausilta tuttu naisten aikainen karsiminen jatkui. Eiköhän pikkuhiljaa ala miehiäkin joukosta tipahtelemaan. Ainakin toivoisin, sillä pidän sekä Haleyn että Laurenin äänestä melko paljon. Saisi tuolta ainakin Paul, Stefano ja Jacob heitä ennen tipahtaa. Mutta saa nähdä, vaikea tosiaan arvailla mitä tuossa tapahtuu kun laulajat ovat niin tasaisia.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Paul putosi, suht odotetusti. Taso oli kohtuu korkealla taas ja viela vahemman yllatti se, etta Casey oli paras. On se aivan uskomaton jannu, talla kertaa aivan ansaittu standing ovation ja Randy pyysi encorea. Todellinen artisti, onneksi aanestajat ymmarsivat sen verran etta Casey ei pudonnut rohkean biisivalintansa vuoksi. Olin kylla erittain iloinen kun han paatti menna oman halunsa mukaan ja jatti neuvojien jyrkat vastalauseet omaan arvoonsa. Niin tapahtuu vain silloin kun vastakkain ovat todellinen artisti ja ihminen joka miettii enemman bisnesta ja sita mika on suosittua. Jos ei sielu ja aitous ole suosittua, ei ole mitaan hyvaa syyta olla suosittu.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paul pihalle ja ei tuota voi mitenkään valtavana vääryytenä pitää koska alkoi jo vähän toistaa itseään. Mutta kyllä minä olisin silti laittanut ennemmin pihalle vaikkapa Stefano Langonen jonka "lounge lizard" -tyyli ei oikein minulle iske. Ei iske tyyli, ei lauluääni eikä musiikkivalinnat. Ja ennen Paulia olisin mielelläni nähnyt poistuvan myös Jacob Luskin, joka ei vaan näytä pystyvän laulamaan yhtään biisiä ihan suoraan, yksinkertaisesti ja ilman mitään kikkailua omalla äänellä. Ja myös Jacobin musiikkivalinnat eivät oikein osu yksiin oman musiikkimakuni kanssa.

Haley Reinhart on sen sijaan pikkuhiljaa hiipinyt ihan kärkipäähän omalla listallani, heti Caseyn jälkeen. Nytkin tämä viimeisin Call me -veto oli kertakaikkiaan onnistunut minun mielestäni. Minä vaan tykkään jotenkin tämän Haleyn rohkeasta tyylistä ja erilaisuudesta muihin kilpailun naislaulajiin verrattuna. Näitä sinänsä taitavia mutta niin tylsiä PiaToscanoita on nähty jo minusta ihan tarpeeksi ja on aina mukavaa kun löytyy joku naislaulaja joka laulaa vähän erilaisella tyylillä ja uskaltaa valita vähän erilaisia biisejä. Ja pitää nostaa hattua myös Haleyn riskinotolle, tyttö ei nimittäin pahemmin himmaile vaan antaa palaa oikein kunnolla.

Casey jatkaa myös omana erinomaisena itsenään. Rohkea biisivalinta ja esitti myös biisin rohkeasti omalla tyylillään neuvonantajien päinvastaisista mielipiteistä huolimatta. Tämä kaveri ei ole mikään karaokelaulaja vaan ihan oikea muusikko ja artisti. Se vaan on mielenkiintoista nähdä miten Caseyn tyyli ja musiikkivalinnat puree sitten kilpailun ulkopuolella. Jotenkin tästä Caseysta tulee minulle koko ajan mieleen Taylor Hicks ja hänellähän tuo AI:n jälkeinen ura ei oikein lähtenyt lentoon. Tällaiset "vanhat sielut" monesti pärjäävät hyvin AI:ssa mutta levymyynnin kannalta tällainen musiikki ei välttämättä ole helpoin valinta. Mutta erinomaista viihdettä tarjoaa kyllä Casey Abrams AI:ssa.

Scotty jatkoi myös omalla linjallaan ja edelleen olen sitä mieltä että on tämän kilpailun ylivoimainen voittajasuosikki. Pidän suorastaan pienenä ihmeenä jos Scotty ei tätä vie. Ja veikkaan että myös AI:n jälkeinen ura näyttää aika valoisalta.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Katselin tossa äsken esityksiä ja näköjään AI on vihdoinkin jaksanut hankkia monitoroinnin laulajille.

Itse esityksistä sen verran, että itseä alkaa tympiä Caseyn läskibasson rämpyttely pikkuhiljaa. Haleylla on ehkä asennetta, mutta vastaavasti laulutaidot ja ääninväri ei ole parhaasta päästä, mutta mieluummin viime kädessä tätä kuin robottimaista siirappiballadien vetämistä.

Jacob osaa laulaa ehkä joukosta parhaiten, mutta sortuu mustille kisailijoille hyvin tyypilliseen ylikikkailuun.

lindros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kova on taso ison meren takan, mutta kyllä kansa puhui nyt palturia. MVNT! Pia ulos. Kova hinta siitä, että käväisi mukavuusalueensa ulkopuolella ollen silti kärkipäätä.

Huikea laulaja, josta kuullaan vielä. Ja ihan OK noin ulkoisestikin...

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kova on taso ison meren takan, mutta kyllä kansa puhui nyt palturia. MVNT! Pia ulos. Kova hinta siitä, että käväisi mukavuusalueensa ulkopuolella ollen silti kärkipäätä.

Huikea laulaja, josta kuullaan vielä. Ja ihan OK noin ulkoisestikin...

Minusta tämä Pia oli vaan liian tylsä, persoonaton ja karismaton, ja esitti liikaa samantyylisiä balladeja. Taitava laulaja kyllä teknisesti mutta ei sytyttänyt millään tavalla koska tuntui että esitti robottimaisesti saman balladin viikosta toiseen. Minun mielestäni tuo pudotus meni ihan oikein.

Viime yön esitykset tuli juuri nopeasti katseltua ja tällä kertaa teemana oli 21st century hits. Illan parhaat oli minusta juuri ne jotka ovat kokonaisuudessaankin omia suosikkejani, eli James, Casey ja Haley. Scotty veti taas aika varman päälle kantrilla ja alkaa jo vähän toistamaan itseään tässä kilpailussa. Stefano tai Jacob joutaisi minun puolestani pudota mutta ainakin dialidolin mukaan vaarassa saattaakin olla myös Casey ja Haley. Toivottavasti ei.

Haleylla on ehkä asennetta, mutta vastaavasti laulutaidot ja ääninväri ei ole parhaasta päästä, mutta mieluummin viime kädessä tätä kuin robottimaista siirappiballadien vetämistä.

Äänenväristä voi tietysti aina olla monta mieltä ja se on hyvin pitkälti makuasia, mutta laulutaidoltaan Haley on kyllä varmasti kärkipäätä tuosta porukasta. Hän ei pelkästään uskalla käyttää ääntään monella tapaa vaan hän myös pystyy käyttämään sitä monella tapaa. Esimerkkinä vaikkapa kilpailun alkupuolella esitetty Leann Rimesin Blue jonka "jodlauskohta" ei ole mitenkään kovin helppo toteuttaa.

Ja minä kyllä tykkään tästä Haleyn äänenväristäkin. Minulle iskee yleensä aina paremmin tuollainen vähän käheämpi soundi.

Viimeksi muokattu:

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haley on kilpailun edetessä noussut myös minun suosikikseni Caseyn ohella. En pistäini pahakseni jos top3 olisi tuo -OO-:n kolmikko, joskaan en usko että näin käy. Törmäsinpä muuten vasta äskettäin tähän viime viikon tuloslähetyksessä tapahtuneeseen Caseyn ja Haleyn duettoon:

http://www.youtube.com/watch?v=UKUZc-5ZoSc

Kenties tämänvuotisen AI:n paras veto tähän mennessä.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Haley on kilpailun edetessä noussut myös minun suosikikseni Caseyn ohella. En pistäini pahakseni jos top3 olisi tuo -OO-:n kolmikko, joskaan en usko että näin käy. Törmäsinpä muuten vasta äskettäin tähän viime viikon tuloslähetyksessä tapahtuneeseen Caseyn ja Haleyn duettoon:

http://www.youtube.com/watch?v=UKUZc-5ZoSc

Kenties tämänvuotisen AI:n paras veto tähän mennessä.

Oli kylla hieno esitys molemmilta, kiitos tuosta! Oli mennyt itseltani ihan ohi kun en useasti jaksa katsoa tuloslahetyksia.

Eilen Casey ja Haley olivat mielestani ryhman parhaat, Haley lauloi Adelea ja Casey esitti Harder to breathe. Casey tietysti varasti shown juuri esiintymisella, biisin lopussa han meni muutaman sentin paahan Jennifer Lopezista, lauloi viimeiset sanat suoraan hanelle ja antoi suukon poskelle....ja tuo luonnollisesti muutti koko shown fiiliksen saman tien ja kaikilla oli helvetin hauskaa. Steven Tyler yltyi sellaisiin ylisanoihin etta osittain hanen kommenttinsa jouduttiin piippaamaan yli lahetyksessa.

"Steven Tyler just couldn't help himself. Following Casey Abrams' Wednesday night performance of Maroon 5's "Harder to Breathe," the American Idol judge commented that Abrams brings out jealousy and anger in others because, "You're so f---ing great."

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun mielestä taas Caseyllä oli vaihteeksi vähän heikompi ilta. Oli "vain" ryhmän keskikastissa tällä kertaa... Huonoimmat oli Jacob ja Lauren, joista epäilen tippujankin löytyvän. Myös Stefano saattaa olla liipasimella. Illan parhaita puolestaan olivat James ja Haley, joka tuntuu lähes viikko viikolta parantavan. Jamesilta aika uskomatonta äänenhallintaa... vuorotellen korkealta ja matalalta, ja aina prikulleen nuotissa.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mun mielestä taas Caseyllä oli vaihteeksi vähän heikompi ilta. Oli "vain" ryhmän keskikastissa tällä kertaa... Huonoimmat oli Jacob ja Lauren, joista epäilen tippujankin löytyvän. Myös Stefano saattaa olla liipasimella. Illan parhaita puolestaan olivat James ja Haley, joka tuntuu lähes viikko viikolta parantavan. Jamesilta aika uskomatonta äänenhallintaa... vuorotellen korkealta ja matalalta, ja aina prikulleen nuotissa.

Laulun osalta olen samaa mielta, Casey ei ollut talla kertaa illan paras vaan se meni kylla Haleylle, mutta esiintyjana Casey on ihan eri planeetalta muihin verrattuna.

Jacob valitsi itselleen henkilokohtaisesti hivenen liian tunnerikkaan biisin ja hanella oli alussa vaikeuksia laulaa, ilmeisesti hanen korvanappiinsakin tuli jotain hairitsevaa aanta joten sekin hiukan haittasi suoritusta. Osittain erittain hyva suoritus mutta minulle jai vahan sellainen fiilis etta olisi joko voinut menna tunteiden mukaan ja antaa itsensa murtua lavalla (ja silla tavalla se esitys olisi ollut mieleenpainuva, vaikka teknisesti olisikin ollut ihan rikkinainen) tai sitten vetaa teknisesti taydellisesti. Nyt mentiin vahan valimaastoon ja sen takia siita jai hiukan valjuhko kuva. Olis antanut palaa vaan, itki harjoituksissa laulaessaan ja olisi sen voinut nayttaa yleisollekin. Jos esim. Caseylla olisi joku biisi noin valtavan tarkea, voit olla varma etta se nakyisi lavalla voimakkaammin koska esiintyja on niin rohkea ja avoin. Ehka Jacob pelkasi sen rikkovan laulusuorituksen ja siksi taisteli pitaakseen itsensa kasassa. Rohkeutta tarvitaan.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
.. Illan parhaita puolestaan olivat James ja Haley, joka tuntuu lähes viikko viikolta parantavan. Jamesilta aika uskomatonta äänenhallintaa... vuorotellen korkealta ja matalalta, ja aina prikulleen nuotissa.

Olen samaa mieltä, että James oli illan parhaita, mutta tuosta äänenhallinnasta olen pikkuisen eri mieltä, vaikka omia suosikkeja kisassa onkin. Hänellä on aivan uskomaton kyky laulaa ylä-äänet voimakkaasti ja silti hämmästyttävällä tarkkuudella, mutta alaäänissä homma välillä 'pettää', varsinkin kun äänenvoimakkuutta pitää samaan aikaan hillitä. Ei tosin eilen.

Toivoisin, että tää Stefano tippuu. Ihan OK - hiukan karaokemainen - laulaja, mutta karismaa tosta jannusta saa kyllä etsimällä etsiä, eikä sitä siltikään löydy. Kummatkin jäljellä olevat naiset/tytöt ovat omilla vahvuusalueillaan teknisesti hyviä tai jopa erinomaisia laulajia (tosin hiukan oli vaikeuksia eilen pysyä sillä polkka-mekkoisella muutamassa kohtaa biisiä nuotissa), mutta jotenkin kummankin ulosanti ja ulkoinen olemus ärsyttää itseäni suuresti, tuntuvat vaan tyhmiltä kuin saappaat!

Itselle oli suuri pettymys, että Paul tippui viime viikolla. Ymmärrän sen sitä taustaa vasten, että persoonana hän ei paljoa antanut itsestään kisan aikana, eikä varmasti vedonnut 15 kesäisiin tyttölapsiin, joista suurin osan äänestäjistä luultavasti on, mutta esiintyjäänä hän oli/on persoonallisen äänensä kanssa jo valmis tapaus, vähän samaan tapaan kuin Casey. Uskonkin, että Casey tulee hyötymään äänten muodossa Paulin tippumisesta eniten? Jacob kykenee halutessaan laulamaan uskomattoman hyvin, mutta sortuu välillä - ehkä kokemattomuuttaan - alokasmaisiin virheisiin ja toisaalta afro-amerikkalaisille laulajille niin valitettavan tyypilliset manööverit puskevat liian usein esitykseen. Ei siis haittaa, vaikka tippuisi jo nyt. Sitten tää Country-Scotty... Pelkään, että ulkonäöllisesti tää George W Bushin ja Madin risteymä tulee voittamaan koko shown. Itseä ajatus ei miellytä tippakaan, mutta nyt puhutaankin amerikkalaisista äänestäjistä, jotka voittajan valitsevat. Samasta syystä en anna paljoakaan toivoa Caseylle kisan voittoa ajatellen. Jos äänestäjät olisivat eurooppalaisia, niin Casey (tai James) veisi todennäköisesti koko kisan. Tältä kierrokselta uskon Caseyn silti pääsevän jatkoon, pitkälti Paulilta vapautuvien äänien ja ennenkaikkea lava-shownsa vuoksi. lauluhan ei mennyt nappiin. Niin ja poskisuudelma Jennifer Lopezille viimeistään pelasti hänet, näin uskon ja toivon. Hiukan kävi kateeksi, mutta tilaisuus on hyödynnettävä, kun siihen tulee mahdollisuus, heh!

Itse tuomareista olen tänä vuonna digannut todella paljon! Steven on oma itsensä, aito rokkari ja luonnonlapsi ja Jennifer Lopez.... uskomaton nainen! Kosisin (boratmaisesti), jos en olisi jo hommannut itseäni nalk.. siis naimisiin. Hiukan rohkeammin saisivat tuomarit tylyttää tai ainakin antaa rakentavaa kritiikkiä silloin kun siihen aihetta on, mutta kaikin puolin onnistunut tuomarikolmikko!

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse tuomareista olen tänä vuonna digannut todella paljon! Steven on oma itsensä, aito rokkari ja luonnonlapsi ja Jennifer Lopez.... uskomaton nainen! Kosisin (boratmaisesti), jos en olisi jo hommannut itseäni nalk.. siis naimisiin. Hiukan rohkeammin saisivat tuomarit tylyttää tai ainakin antaa rakentavaa kritiikkiä silloin kun siihen aihetta on, mutta kaikin puolin onnistunut tuomarikolmikko!

Yllättävän hyvä tämä kolmikko on ollut, mutta kyllä tuo minusta vielä sellaista "Simonia" kaipaisi joka sanoo asiat suoraan ja kaunistelematta. Randy vähän yrittää olla kriittisempi mutta hänen ongelmansa on sama kuin SM-liigan tuomareilla: linja ei pysy samana läpi kauden tai edes läpi ottelun. Steven ja Jennifer eivät taas näytä oikein pystyvän suoraan kritisoimaan ketään vaan heillä on tapana vähän liikaakin kaunistella kommenttejaan. Mutta ei tuo silti huono kolmikko ole missään nimessä ollut.

Mitä tulee tuohon voittajasuosikkiin niin dialidolin mukaan Scotty näyttää kyllä melko selkeältä voittajalta. Eihän nuo dialidolin lukemat tietenkään ihan täysin täsmällisiä ole ja esim. Pia putosi vaikka oli dialidolin tilastoissa sillä viikolla ihan kärkipäässä, mutta Scottyn lukemat on olleet noissa tilastoissa koko kauden ihan omaa luokkaansa ja se antaa vähän osviittaa siitä että Scottya äänestää ihan helvetinmoinen määrä ihmisiä. Eikä tuo sinänsä edes väärin ole koska kyllähän Scotty tuossa omassa genressään on hyvä, ja tuo genre sattuu vaan olemaan tuollapäin aika helvetin suosittu. Tämän kilpailun kannalta Scotty on alkanut käymään vähän tylsäksi mutta ei se poista sitä tosiasiaa että hän on ollut koko kauden tasaisen hyvä siinä omassa jutussaan.

Stefano sitten lopultakin putosi, ja toinen putoamisvaarassa oli Jacob - ihan oikein sekin. Haleyn tilalle kolmanneksi bottom3:een olisin laittanut mieluummin Laurenin joka on kyllä ollut hänkin tasaisen hyvä mutta kovin tylsä verrattuna esim. Haleyhin.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen samaa mieltä, että James oli illan parhaita, mutta tuosta äänenhallinnasta olen pikkuisen eri mieltä, vaikka omia suosikkeja kisassa onkin. Hänellä on aivan uskomaton kyky laulaa ylä-äänet voimakkaasti ja silti hämmästyttävällä tarkkuudella, mutta alaäänissä homma välillä 'pettää', varsinkin kun äänenvoimakkuutta pitää samaan aikaan hillitä. Ei tosin eilen.

Joo, olen huomannut joissain hänen esityksissään samaa ongelmaa, mutta eilisessä show:ssa sitä ei mielestäni ollut. Ja tuo on äärimmäisen hankalaa vaihtaa oktaavia monella hypyllä "lennosta", eilen se kävi saumattomasti.

Stefanohan sieltä tippui, ja hyvä niin. Yksi parhaista top6:sta ikinä kasassa, jos vielä kävisi niin hyvin että Jacob tippuisi ensi viikolla niin ei voisi kuin kiitellä jenkkilän äänestäjiä, kerrankin.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Yllättävän hyvä tämä kolmikko on ollut, mutta kyllä tuo minusta vielä sellaista "Simonia" kaipaisi joka sanoo asiat suoraan ja kaunistelematta...

Aika paljon samaa mieltä. Hiukan enemmän hampaita minäkin peräänkuulutin tälle tuomarikolmikolle, mutta sitten taas toisaalta kilpailijat ovat saaneet tänä vuonna enemmän rakentavaa ja oikeasti kehittävää kritiikkiä kuin aikaisemina vuosina, jolloin homma meni välillä ihan vaan puhtaaksi vittuiluksi, varsinkin Simonin toimesta. Toki viihdearvo on voinut paikoin kärsiä, sen myönnän! Ja Jenniferiä ei tönitä, universumin upein nainen, antaisin... koska vaan...ainakin säälistä!

Joo, olen huomannut joissain hänen esityksissään samaa ongelmaa, mutta eilisessä show:ssa sitä ei mielestäni ollut. Ja tuo on äärimmäisen hankalaa vaihtaa oktaavia monella hypyllä "lennosta", eilen se kävi saumattomasti.

Jeps, eilen ei ollut ongelmaa ja hyvin toki pääsääntöisesti vaihtaa. Mun mielestä heikoin hänen vetonsa oliskin se Beatles veto, jossa ei päässyt oikein ollenkaan vetämään korkealta ja kovaa. Ainakin kehitysalueet laulajana tuli siinä hyvin esille. Toinen mikä tässä Jamesissa hiukan hiertää allekirjoittanutta on se, että hänen rock-imago tuntuu pikkaisen päälleliimatulta. Oikeastihan hän on hyvin kiltin nuoren pojan oloinen ja sellainen aito rock-karisma on aika hemmetin kaukana verrattuna esimerkiksi tuomarina olevaan Steven Tyleriin. Toki on enemmän kuin epäreilua edes verrata nuorta kundia yhteen legendaarisimmista rock-heeboista, mutta silti... Mä olen oikeasti digannut siitä, että tänä vuonna on mukana tällaisia Jamesin ja Caseyn kaltaisia poikkeuksellisia idols-artisteja (Jamesin kohdalla varsinkin, kun tietää, että raskaampi rock on jenkkilässä ihan oikeasti underground musaa ja jonka helposti Suomesta päin unohtaa...), mutta onhan se vähän niinkin, että ihka aidosti rockia elävät, hengittävät ja paskantavat kundit ja gimmat kyllä kiertävät Idols kisat aika hemmetin kaukaa. Silti, upea ääni tällä Jamesilla ja varmasti tulee ihan hyvän uran luomaan kisan jälkeen!

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jamesilla on tapahtumarikas tausta jo pelkästään Touretten ja Aspergerin syndrooman johdosta. Jamesin muusikkoisä kuoli yliannostukseen jo Jamesin ollessa lapsi ja hänet 'adoptoi' entinen ammattilaispainija, nykyinen promoottori Ken Crowe. Ei kuitenkaan siihen tavalliseen tapaan, että muutti perheeseen isäksi, vaan ystävyys syntyi käymällä yhdessä katsomassa matseja molempien eläessä omaa elämäänsä omissa osoitteissaan muuten. James veteli 12-vuotiaana karaokea missä sitä sattui olemaan tarjolla, eivätkä ne paikat tainneet olla aina ihan lapsiystävällisiä... Että kyllä sitä 'rock'n'rollia' on Jimpankin elämässä ollut :)

Enemmän oikeastaan ihmetyttää mistä Casey repii fiiliksensä tulkintoihin :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy