Re: Re: Re: Re: Peace & love
Viestin lähetti Hanska
1. Niin, mikäli sinun veri pysähtyy siitä että maksavia katsojia kusetetaan vuodesta toiseen lupauksilla paremmista pelaajista (vuodet 90-96) ja mitään ei tapahdu niin onneksi olkoon. Eikä mikään taloudellinen nollatulos ole mitään näyttöä, ainakaan minun mielestä. Ja eiköhän tuo 35 vuotta ole vähän liioteltu. Mobergin valtavuodet käsittävät n. 15 vuotta. Ensimmäiset 15 vuotta hän oli kassanhoitaja joka maksoi laskut, ei muuta. Silloin vähän eri miehet hoitivat päätökset, kuten myös tuloksista huomasi. Onneksi on olemassa joukkuepomoja kuten Harkimo ja Ansas jotka myös ovat vieneet Suomen lätkää eteenpäin, ottaneet kuinnon riskejä, hankkineet uusia pelaajia, uusia halleja. Jos Senior haluat puhua erinomaisista kiekkopomoista niin mainitse mielummin nämä herrat jotka ovat saaneet jotain aikaan. Tulos näkyy Elysee ja Hartwall arenoiden katossa, aika komeaa katsottavaa!
Senior, sinä olet selvä IFK-fani ja hyvä niin. Sinunlaisia tarvitaan penkeillä jotta homma pyörii mutta totuuden ja fiktion erottaminen ei kuitenkin pitäisi hämärtyä näin pahasti.
Kusetetuksi tuleminen eli paikan päälle saapuminenhan on vapaaehtoista. Mulla siitä on tullut myös elämäntapa, en osaa jäädä poiskaan.
Väitän seuranneeni IFK:n tekemisiä niin pitkään ja suhteellisen läheltä, että tiedän mistä puhun. Vähän vetelä ilmaisu, mutten aio tarkentaa.
Frankin 'vahva' vaikuttaminen alkoi jo 70-luvulla, parimmin muistavat laittakoon halutessaan vuosilukuja. Ei se silloin mikään kuoripoika ollut, ei tod.
Pystyn elämään sen kanssa, ettet pidä Mobergia juuri minään. Minä perustan oman mielipiteeni omaan kokemukseen ja alan ammattilaisten kertomaan. Toki tiedän ja tiedostan, että myös Frank on tehnyt virheitä (kuka meistä ei olisi), mutta ennenkaikkea hän on ollut lojaali työntekijä seuraa kohtaa. Pelaajat (aktiiviset ja entiset), pelaajien perheet ja lähisidosryhmät mies on hoitanut tavalla, jolle alalla ollaan jopa kateellisia. Sinulle, Hanska, laitan muistutukseksi palan kiveen kirjoitettua IFK-historiaa (sori ne, jotka ovat sen nähneet 4 kertaa aiemminkin allekirjoittaneen laittamana):
''Näiltä ajoilta on lähtöisin perinteinen IFK-henki; peräänantamaton loppuun saakka yrittäminen. IFK tunnetaan myös erilaisuudesta, omintakeisuudestaan, aggressiivisuudestaan ja värikkyydestään. IFK tuskin jättää ketään kylmäksi; olet joko puolellamme tai meitä vastaan. Kaikki nämä seikat tekevät IFK:sta rakastetun, vihatun, palvotun, halveksitun mutta ennen kaikkea seuratun.''
Don Frank on peräänantamaton, erilainen, omintakeinen, aggressiivinen ja värikäs eikä jätä kylmäksi. Taitaa myös olla myös viimeisen lauseen kohdat täyttävä. Nysväriä ja neppailijaa, onnetonta harmaarotsia miehestä ei onneksi saa tekemälläkään. Kuvitella voi mitä haluaa. Brändin mukainen pelimies, piste.
Mitä Harkimoon tulee, taidamme olla samaa mieltä. Arvostan Hjalliksen taloudellisia aikaansaannoksia valtavasti. Se ei tarkoita sitä, että niihin minun tulisi määräänsä enempää viitata. Olenhan ''IFK:n mies'' henkeen ja vereen. Ansasta pidän myös alan ammattihemmona.
Mitä tulee totuuteen ja fiktioon, niin ei IFK ihan nollatulosta ole pyörittänyt. Perkeleen harvassa on ne seurat, joiden talous on yhtä vakaalla pohjalla, kuin IFK:n. Enkä minä muutenkaan etsi kannatukselleni perusteita kunkin taloudellisen menestyneisyyden kautta. Minun seura on IFK, niin kauan kuin henki pihisee, tahdistimella tai ilman, omin jaloin tai autettuna.
Meitä kaikkia tarvitaan penkeillä jotta homma pyörii.