Alpo Suhonen

  • 114 365
  • 986

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Re: Re: Piti..

Viestin lähetti Daespoo
Siis sanoiko Alpo todella noin? Ei vittu mitä fanien aliarvioimista, miten edes kehtaa päästä suustaan tollasia sammakoita? Eikö HIFK:lla ole olemassa tiedotuspäällikköä tai PR-vastaavaa joka tarkastaa Apen heitot ennen kun pääsee julkisuuteen, toihan on aivan katastrofaalinen PR-moga...Tai sitten Pena on ulkoistanut PR-toiminnan Hiihtoliiton markkinointi/viestintävastaavalle...

- Niinkuin sanottu sellainen renki kuin isäntä. Eikös tämä isäntäkin tainnut joskus aika helventavia lausuntoja faneista antaa. Penttiä taitaa kismittää kun fanit väkipakolla pakottivat Ismo Lehkosen laittamaan Jan Calounin suoraan pullapöydästä ykköseen pelaamaan, tarinan loppuhan onkin legendaa. Milloin kuullaan tollokuninkaalta seuraava legendaarinen tokaisu: Jumalauta mä lomautan fanit!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Pyytäkää !

Kehotan kaikkia kannattajia liittämään kausikortin ostamisen ehdoksi JULKISEN KIRJALLISEN JA SUULLISEN ANTEEKSIPYYNNÖN alpo suhoselta !
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Piti..

Viestin lähetti Daespoo
Siis sanoiko Alpo todella noin? Ei vittu mitä fanien aliarvioimista, miten edes kehtaa päästä suustaan tollasia sammakoita? Eikö HIFK:lla ole olemassa tiedotuspäällikköä tai PR-vastaavaa joka tarkastaa Apen heitot ennen kun pääsee julkisuuteen, toihan on aivan katastrofaalinen PR-moga...Tai sitten Pena on ulkoistanut PR-toiminnan Hiihtoliiton markkinointi/viestintävastaavalle...

Juu, tämä on suora lainaus HIFK-magazinesta 1/2003 sivuilta 60-62 Alpo Suhosen haastattelusta. HUOH !
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Alpo, ylimielisyys on paradoksi, johon Sinulla ei ole varaa. Vai?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maple Leaf: Minun on pakko arvostaa jääräpäistä Apen puolustamistasi. Hyvä meininki hakata päätä betoniseinään, minkä muut muodostavat. Tiedän tunteen, vaikka olenkin nyt seinän puolella. Uskon vilpittömyyteesi omassa asiassasi, mutta yhtä vilpitön olen minäkin omassani.

Ei jumalauta tätä Alpoa. Mieshän on kuin kuukautiskivuista kärsivä ämmä; 99% ulostulevasta tekstistä on valittamista. Ja valittamista lähinnä siltä kannalta, että "muut ei tajuu". Tulee ihan mieleen muinainen tamponimainos: "Joskus kasvaminen on yhtä hässäkkää...on duuni ja pomo ja fanit. Niin ja sitten vielä nää peluuttamisjutut. No, se on onneksi pieni murhe, sillä mulla on olemassa kätevä ja käteen sopiva taskupeili. Sinne mä katson joka päivä ja sieltä mä löydän parhaan jutun mitä mä tiedän."

Kuten Senior toteaa, täällä on juteltu, ja kärsivällisesti perustellen, Apen pelinjohdollisista puutteista. Apen puolustajien perusteet esimerkiksi aikalisien ottamattomuudesta ovat olleet luokkaa "ei siitä kuitenkaan olis ollut apua". Mistäs vitusta sen tietää, jos ei edes yritä? Häh? Mä hyppäsin koneesta, enkä avannut laskuvarjoa, kun ei siitä kuitenkaan ois ollut apua. Mulla oli eilen matsissa järjetön kusihätä, mutta en käynyt veskissä, kun ei siitä ois kuitenkaan ollut apua. Mä halusin käydä vieraissa, mutta en sitten käynytkään, kun ei siitä(kään) ois kuitenkaan ollut mitään apua. Hieno asenne.

On epäreilua tuomita Apea siitä, että hän on Ape. Ja siitä, että hän juo punaviiniä ja istuu Kosmoksessa. Minä tuomitsen Apea ihan muista syistä, jotka ovat tiivistettynä nämä:
-30 vuotta valmennusduunissa ja olematon määrä menestystä
-peluutus on suuri mysteerio ihan käsitteenä ja tämä liittynee olennaisena osana kohtaan 1
-lausunnot tuomareista, omista pelaajista, faneista, sponsoreista
-HIFKin peruskiven sanoisinko melkein halveksiminen

On kuitenkin yhtä epäreilua tuomita Ape-kritiikki näihin Kosmos- sun muihin juttuihin vedoten ja niiden ilmiselvä puberteettisyys esiin kaivaen. Lukekaa niitä jääkiekkoon liittyviä perusteluita. Tämän puolen perustelujen puolella on Ape-faneilla ollut tosiaankin hiljaista.

Tik tak, tik tak, tik tak.....Tiedättekö, mikä tämä on? Juu, on se se bändikin, mutta se on myös kohtalon kello, mikä tikittää HIFKin toimiston seinällä. Kohta katsotaan kenelle kello soi.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen jo ilmaissut mielipiteeni toimistolle! Vastauskin tuli ja Pia Viitanen toimittaa viestini Alpolle. Taitaa Alpolla olla tänä iltana positiivista luettavaa usemmalta henkilöltä. Sanoisinko 100 %:sti rakentavaa kritiikkiä..... Mutta pleijarikortti on jo ostettu, nyt ei pysty enään boikotoimaan.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Viestin lähetti JHag
Maple Leaf: Minun on pakko arvostaa jääräpäistä Apen puolustamistasi. Hyvä meininki hakata päätä betoniseinään, minkä muut muodostavat. Tiedän tunteen, vaikka olenkin nyt seinän puolella. Uskon vilpittömyyteesi omassa asiassasi, mutta yhtä vilpitön olen minäkin omassani.

Ei jumalauta tätä Alpoa. Mieshän on kuin kuukautiskivuista kärsivä ämmä; 99% ulostulevasta tekstistä on valittamista. Ja valittamista lähinnä siltä kannalta, että "muut ei tajuu". Tulee ihan mieleen muinainen tamponimainos: "Joskus kasvaminen on yhtä hässäkkää...on duuni ja pomo ja fanit. Niin ja sitten vielä nää peluuttamisjutut. No, se on onneksi pieni murhe, sillä mulla on olemassa kätevä ja käteen sopiva taskupeili. Sinne mä katson joka päivä ja sieltä mä löydän parhaan jutun mitä mä tiedän."

Kuten Senior toteaa, täällä on juteltu, ja kärsivällisesti perustellen, Apen pelinjohdollisista puutteista. Apen puolustajien perusteet esimerkiksi aikalisien ottamattomuudesta ovat olleet luokkaa "ei siitä kuitenkaan olis ollut apua". Mistäs vitusta sen tietää, jos ei edes yritä? Häh? Mä hyppäsin koneesta, enkä avannut laskuvarjoa, kun ei siitä kuitenkaan ois ollut apua. Mulla oli eilen matsissa järjetön kusihätä, mutta en käynyt veskissä, kun ei siitä ois kuitenkaan ollut apua. Mä halusin käydä vieraissa, mutta en sitten käynytkään, kun ei siitä(kään) ois kuitenkaan ollut mitään apua. Hieno asenne.

On epäreilua tuomita Apea siitä, että hän on Ape. Ja siitä, että hän juo punaviiniä ja istuu Kosmoksessa. Minä tuomitsen Apea ihan muista syistä, jotka ovat tiivistettynä nämä:
-30 vuotta valmennusduunissa ja olematon määrä menestystä
-peluutus on suuri mysteerio ihan käsitteenä ja tämä liittynee olennaisena osana kohtaan 1
-lausunnot tuomareista, omista pelaajista, faneista, sponsoreista
-HIFKin peruskiven sanoisinko melkein halveksiminen

On kuitenkin yhtä epäreilua tuomita Ape-kritiikki näihin Kosmos- sun muihin juttuihin vedoten ja niiden ilmiselvä puberteettisyys esiin kaivaen. Lukekaa niitä jääkiekkoon liittyviä perusteluita. Tämän puolen perustelujen puolella on Ape-faneilla ollut tosiaankin hiljaista.

Tik tak, tik tak, tik tak.....Tiedättekö, mikä tämä on? Juu, on se se bändikin, mutta se on myös kohtalon kello, mikä tikittää HIFKin toimiston seinällä. Kohta katsotaan kenelle kello soi.

- Toivoa sopii että jos ja kun kello soi vastuun kantaa tällä kertaa myöskin pilaantuneesta ruuasta vastuussa oleva pääkokkikin.

Tämä pääkokkihan valitsee joka vuosi eri pääkokin, jotka aina onnistuvat valmistamaan pilaantuneen ruuan. Ostaako itse pääkokki ainekset, valitseeko hän väärät apukokit, ostaako hän itse pilaantuneet ainekset...vai onko hänelle peräti puurot ja vellit aivan sekaisin. Ravintolahan ei ole hänen, tässä tapauksessa aletaan mittaamaan koko ravintolan uskottavuutta. Onko ravintolassa ravintolapäällikköä? Kuka on vastuussa siitä että asiakkaat vuodesta toiseen saavat ruokamyrkytyksen ravintolan antimista?

Poistuisiko ongelma pääkokkia vaihtamalla sellaiseen joka osaa valita ruokiinm oikeat pilaantummattomat ainekset ja näille vieläpä sellaiset apukokit jotka osaisivat laittaa ruuasta maistuvan ateria. No pirkule sehän saattaisi olla että ravintolaasiakkaita ei enää kuolisikaan ruokamyrkytykseen seuraavina vuosina...
 

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Piti..

Viestin lähetti Johannes

"Hifk-fanien keskuudessa Suhosen pelitapaa on moitittu liian pehmeäksi.

- Tämä on kuuma peruna, kun nehän ei ymmärrä tästä asiasta juurikaan mitään. Niiden on turha keskustella mistään pelitavoista. Mutta faniuteen kuuluu, että saa olla kaikkea mahdollista mieltä. Sillä kokemuksella mikä minulla on, niin menestyvät joukkueet kautta aikojen kaikissa maailman sarjoissa ovat pelanneet aktiivista, hyökkäävää, luovaa, intensiivistä jääkiekkoa. Siitä voi ottaa selvää, mitä se tarkoittaa.

- Mutta ei missään tapauksessa passiivista, puolustavaa, kyttäävää, eikä väkivaltaista jääkiekkoa.

Alpohan selkeästi kommentoi sitä, etteivät kannattajat ymmärrä hänen peluutustaansa. Tässä hän on kieltämättä oikeassa, ei hänen pelaajiensa käyttäminen olekaan kovin ymmärrettävää. Tarkennus: Alpon ja Harrin peluutus. Harvoilla kiekkoilijoilla on kyky loistaa jokaisella pelin osa-alueella, edes NHL:ssä. Tästä johtuen nämä ylivoimat +muut erikoistilanteiden hyväksikäyttäminen tiettyjen pelaajien taitojen osalta olisi enemmän kuin suotavaa. Välillä tuntuu kuin IFKin pelissä ei olisi ajatusta mukana ollenkaan. Kaikki pelaa on kaikkien mielestä kivaa - muttei tuloksellista.

Tällä hetkellä tietyssä mielessä ajatuksen pelaajien kierrätyksestä hyväksyy - pakkokin, koska sairaslistalla on meidän taito, fyysinen osasto Ilkka Pikkaraista lukuunottamatta on edelleen penkin päässä terveenä. Grünn, Ruutu, Vihko, Kuhta ja Pikkarainen kykenevät kaikki ratkaisuihin hyökkäyspäässä ja kun Vopatkin oli eilen poissa kaksi erää, ei loppuyhdistelmästä yksinkertaisesti löytynyt tilanteiden päättäjää. Maalipaikkoja kuitenkin oli useampiakin! Tähän nähden 0 maalia Ässiä vastaan ei ollut kovin omituista, lopuista pelaajista kun suurin osa pystyy maalintekoon kertarykäyksin 1-2 maalin erissä joka 5.-10. ottelu. Esimerkkeinä Kimmo Salminen, Arttu Luttinen tai vaikkapa Toni Häppölä. Vastustajalla on helppo työ ottaa Pärssinen pois pelistä roikkumalla hänessä kiinni. Pärssinen kun ei ole kaikkein vahvimpia kavereita ja tuomarilinja on Suomessa tälläisen riippumisen salliva nykyiselläänkin. Poissaolijoista johtuen myöskin IFK:n hyökkäyksen rakentelukin ontuu, kun pelaajien henkilökohtainen taito/liike ei ole parasta mahdollista, eikä kykene ratkaisuihin saati sitten kunnolliseen syöttöpeliin ja kontrolloituihin hyökkäyksiin. Eilen vastustajalla oli riittävän tiivis sumppu ja asiansa hoitava maalivahti, joten...

Valitettavasti näin suuren maalinteko-osastosta puuttuvan palasen korvaaminen on mahdotonta muutoin kuin puolustuksen kautta. On pakko tiivistää puolustusta ja toivoa, ettei vastustaja tee liian montaa maalia. Kotipelit tulevat siis olemaan tuskaa jatkossakin. Vieraissa peluutuksen suhteen ei ole niin suurta valituskonserttia luvassa. Lisäksi täytyy muistaa, ettei meidän puolustus kykene avaamaan peliä riittävän nopeasti johtuen taidon puutteesta, muutamaa yksilöä lukuunottamatta, joten sekä hyökkäykseen lähteminen, hyökkäyksen rakentaminen keskialueen yli sekä hyökkäyksen päättäminen on surkeaa. Pakit eivät kykene tarkkoihin ja nopeisiin avauksiin, sentterit eivät onnistu pelinrakentelussaan eikä laiturit pysty tekemään maaleja. Kerrassaan onneton tilanne siis! ;)

Pakkitilanne muutoinkin oli liian heikko ja kapea kauteen lähdettäessä, joten Alpon mainitsemaa "aktiivista, hyökkäävää, luovaa ja intensiivistä kiekkoa" ei näillä eväillä ollut edes nykyistä paremmin mahdollisuutta esittää, koska puolustus vuoti kuin seula alkukaudella edellä mainituista syistä (lähinnä puolustajia ajatellen). Nyt kun pelityyliä piti johtaa lähemmäksi liigan keskitasoa puolustus etusijalla vei se luovuutta hyökkäyksestä unohtaen toki JanCalounimaiset kyttäilyt vastustajan sinisellä ja puolustusvelvollisuuden täyttämisen myös hyökkääjien osalta, jonka pitäisi olla automaatio muutenkin. Simicekin korvaajaksi Kauppila olisi ollut riittävä, jos Ruutu olisi kyennyt pelaamaan loppukauden kokonaisuudessaan. Hyökkäykseen yksi kokenut laitahyökkääjä olisi ollut lähellä riittävää panostusta, muutoin hyökkäys oli/on varsin monipuolinen.

Kurvisen ja Lehtosen pitkät poissaolot ei riitä syyksi puolustuksen kapeuteen. Tästä voi syyttää Penttiä sekä valmennusjohtoa. Ensi kautta ajatellen (jos Alpo vielä meillä valmentaa) olisi valmentajilta syytä viedä äänioikeus pelaajien hankkimisessa. On turha mussuttaa, että pelaajat pelaavat näin ja näin huonosti, jos on itse ollut rakentamassa joukkuetta mieleisekseen. Pelkillä hyökkääjillä ei peliä viedä eteenpäin. Lisäksi loukkaantumisetkin pitää ottaa huomioon, niitä tulee aina.

Jotenkin itsellä on jäänyt sellainen mielikuva, että Alpolla tuo ainainen heikko kohta olisi puolustus, eikä tämä kausi tuota mielikuvaa ole kovinkaan paljoa muuttanut. Sellaisia puolustajia, jotka Alpon systeemeihin parhaiten sopisivat, olisivat varmasti Jarno Kultanen, Toni Lydman, Janne Laukkanen sekä Pauli Levokari. Ainakin näin nopeasti mietittynä ja entisiä ifkiläisiä painotettuina. Toni Söderholmkin tähän kategoriaan osuu mainiosti. Rafalskit, Timoset ja Zidlickyt nyt sopivat kenen tahansa piirustuksiin, joten heitä on aivan turha edes mainita.

Fyysisistä peruspakeista Alpo ei ole koskaan oikein välittänyt johtuen pelifilosofiastaan. Heitä kuitenkin ehdottomasti tarvitaan. Tähän omissa kolisemiseen ei ole helpotusta tulossa tällä kaudella, mutta toivotaan, että ensi kaudella tähänkin osattaisiin puuttua isolla kädellä. Merkit ovat kuitenkin jo paremmat. Vaikka arvostelenkin meidän puolustajia, niin se ei tarkoita automaattisesti sitä, että pitäisin meidän pakkeja totaalisen huonoina ja kädettöminä ilmestyksinä. Idea kritiikissäni on se, että tietyt osa-alueet jäivät vahvistamatta ennen kautta taikka kauden aikana, vaikka tämä oli jo tullut valmennuksenkin osalta nähdyksi. Ja kyllä myönnän, että tarjonta puolustajien osalta ei ollut mikään erikoinen, jos katsotaan kotimaisia pakkeja. Niistä vapaina olevista olisi sitten saanut maksaa itsensä kipeäksi, vaikka hintalaatu-suhde olisi silti jäänyt olemattomaksi. Tästäkin huolimatta olisi pitänyt hankkia lisäapua maalin eteen siivoamaan. Itselleni olisi kelvannut oikeastaan kuka tahansa. IFK on vetänyt käytännössä kauden 10 puolustajalla, joka on ihan liian vähän yksittäisiä pelaajia silmäillessä, kun laskee nämä pitkäaikaissairaatkin mukaan. 11-12 olisi riittävä määrä, jos heistä kaksi paikkaa veisi Lamberg ja Pikkarainen. Tämä siis ensi kautta ajatellen.

Sijat 5., 6. ja jopa 7. huonoimmassa jamassa olivat omassa visiossani tämän kauden ifkin sijoitus pelkästään pelaajamateriaalia katsottaessa, Jeren mukana ollessa sijoitus olisi ollut sijan vähintään parempi, eli 4.-5. Ilman loukkaantumisia koko kautena ja ennen kautta IFK olisi siellä lähempänä 3.-4. sijaa ollutkin ja kokonaan ilman Draperiä.

Mitä Alpoon tulee, henkilökohtainen mielipiteeni hänestä ei ole vieläkään muuttunut. Parhaimmillaan hänen valmentamallaan joukkueellaan pelataan todella viihdyttävää kiekkoa, jossa sattuu ja tapahtuu sekä kiekko liikkuu liukkaasti näyttävien syöttökuvioiden päätteeksi mieheltä toiselle. Lisäksi en ole vieläkään täysin varma miehen kyvyistä, koska en ole nähnyt hänen joukkuettaan pudotuspeleissä. Tämän vuoksi en osaa sen enempää arvostella hänen nukkumisiaan runkosarjassa. Joillakin valmentajilla kun tälläinen paha tapa on... Hänen rinnalleen tosiaan tarvittaisiin peluutuksen ja runkosarjan erikoismies.

Toisekseen miehen puheita ei kannata niin yksioikoisesti lukea. Sammakoita pääsee silloin tällöin, mutta eikö meillä kaikilla? Tietenkin hänen lausunnoistaan voi helposti lukea rivien välistä, että Alpon tyyli ei tule myöskään tulevaisuudessakaan muuttumaan huolimatta yleisön paineesta, jos hän itse saa päättää. Tämä pelityyli tietysti tulee johtamaan myös ensi kaudella loukkaantumisiin. Fyysinen- (erittäin fyysinen=väkivaltainen&taklauksiin tähtäävä) IFK ja Alpo eivät kyllä sovi yhteen ilman välisarjaa = eli kakkosvalmentajaa. Tähän pallille kyllä voisi esimerkiksi Pentti istua helposti omin valtuuksinsa. Alkukauden liikkuvan kiekon luulisi kiinnostavan useampiakin SM-liigassa pelaavia hyökkääviä pelaajia, tähän pelityyliin Alpo tähtää...

Viestin lähetti Johannes

- Erotuomareilla on ollut meidän kanssa vaikeuksia, kun ne ei oikein voi antaa meille enää jäähyjä."

Tämä Alpon lausahdus pitää paikkansa, koska niin monta asenteellista "maalaistuomaria" on vastaan tähän päivään mennessä astellut. Muutoinkin huonojen tuomareiden arvostelu on täysin aiheellista. Linjatuomareiden käyttö tuomioiden antajina sekä kyseleminen pelaajien vointia on täysin ammattitaidotonta. Jos videoaikakaudelle ollaan menty yhä etenevissä määrin, niin miksei yhtä hyvin tilannetta näkemätön (=sokea) tuomari voisi kysyä neuvoa epäselviin suuriin tuomioihinsa yläkerran videotuomarilta, niin säästyttäisiin oikeusmurhilta. Vaikka en itse todellakaan kannata kahden erotuomarin käyttöä, niin nykyisellään linja sopisi "pehmo"-ifkille. Jos linjurit päättävät nykyisessä mittakaavassa tuomioista, niin eikö heistäkin voisi kouluttaa erotuomareita. Olisi sitten kertaheitolla 3-4 erotuomaria jakelemassa tuomioitaan. Ei se tämän kaaottisemmaksi voisi mennä.

edit. ä+kieltä
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Maple Leaf: Minun on pakko arvostaa jääräpäistä Apen puolustamistasi. Hyvä meininki hakata päätä betoniseinään, minkä muut muodostavat. Tiedän tunteen, vaikka olenkin nyt seinän puolella. Uskon vilpittömyyteesi omassa asiassasi, mutta yhtä vilpitön olen minäkin omassani.

Ei jumalauta tätä Alpoa. Mieshän on kuin kuukautiskivuista kärsivä ämmä; 99% ulostulevasta tekstistä on valittamista.

- - -

Kuten Senior toteaa, täällä on juteltu, ja kärsivällisesti perustellen, Apen pelinjohdollisista puutteista. Apen puolustajien perusteet esimerkiksi aikalisien ottamattomuudesta ovat olleet luokkaa "ei siitä kuitenkaan olis ollut apua".

- - -

On epäreilua tuomita Apea siitä, että hän on Ape. Ja siitä, että hän juo punaviiniä ja istuu Kosmoksessa. Minä tuomitsen Apea ihan muista syistä, jotka ovat tiivistettynä nämä:
-30 vuotta valmennusduunissa ja olematon määrä menestystä
-peluutus on suuri mysteerio ihan käsitteenä ja tämä liittynee olennaisena osana kohtaan 1
-lausunnot tuomareista, omista pelaajista, faneista, sponsoreista
-HIFKin peruskiven sanoisinko melkein halveksiminen

JHag, kiitos arvostuksesta - paska hommahan tämä Suhosen puolustaminen on, mutta jonkunhan sekin on tehtävä (tähän hymiö)... pään betoniseinään hakkaaminen on kuitenkin tuttua hommaa, olenhan parisuhteessa (tähän hymiö)...

Ymmärrän myös tunteen, joka pistää ajattelemaan Suhosen kärsivän kuukautiskivuista. Suhosta suuremmat kuukautiskivut ovat mielestäni kuitenkin suomalaisella jääkiekolla, jossa pelaajat kasvatetaan hyväksymään kahvaaminen ja roikkuminen, kun kaukalossa ei saa taklata. Nuorten MM-kisoissa jannut sitten ihmettelevät, kun pohjoisamerikkalaiset taklaavat (puhtaasti ja kovaa) kaikkea, mikä liikkuu. Jos Suhosen kitinä saa edes muutaman ihmisen näkemään tämän, kestän miehen kitinän vaikka maailman tappiin.

Suhosen pelinjohdollisista avuista voidaan olla perustellusti montaa mieltä. Itse uskon, että hänen valmentajankokemuksellaan varustettu kaveri kyllä tuntee pelaajat, joukkueen ja sen, onko aikalisästä apua ja koska. Kaikkein surkeinta olisi, mikäli Suhonen alkaisi ottaa aikalisiä vain siksi, että hän näin osoittaisi faneille ikään kuin välittävänsä siitä, mitä kentällä tapahtuu. Se olisi vain show'ta, eikä show palvele joukkuetta ja sen pelaamista.

Mitä tulee Suhosen menestykseen 30 vuoden uran aikana, on siitä vääntäminen puhtaasti makuasia. Kuka arvostaa mitäkin. Minun mitättömän mielipiteeni mukaan mies on saanut aikaiseksi varsin paljon. Tähän mielipiteeseen yhtyy todennäköisesti valtaosa hänen kasvattamistaan pelaajista. Se, että Suhosen plakkarista ei (vielä?) löydy SM-liigan pleijareita, selittyy pitkälle katsoessaan hänen Suomessa valmentamiaan joukkueita. Jokerit (ja sieltä saadut potkut) ovat poikkeus.

Suhosen lausunnot tämän kauden aikana ovat lähes kauttaaltaan suoraa puhetta, jota arvostan, vaikka olisinkin jostain eri mieltä. Ja korostan: minulle ei ole itseisarvo se, että juuri Suhonen valmentaa HIFK:ta. Olen silti sitä mieltä, että hän on saanut tämän kauden aikana niskaansa paljon enemmän skeidaa kuin mitä olisi ansainnut.
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dragon: Mitä Alpoon tulee, en ole vieläkään henkilökohtaisesti muuttanut mielipidettä hänestä. Parhaimmillaan hänen valmentamallaan joukkueellaan pelataan todella viihdyttävää kiekkoa, jossa sattuu ja tapahtuu sekä kiekko liikkuu liukkaasti näyttävien syöttökuvioiden päätteeksi mieheltä toiselle. Lisäksi en ole vieläkään täysin varma miehen kyvyistä, koska en ole nähnyt hänen joukkuettaan pudotuspeleissä.

Ei ole nähny kukaan muukaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maple Leaf:
''Suhosen pelinjohdollisista avuista voidaan olla perustellusti montaa mieltä. Itse uskon, että hänen valmentajankokemuksellaan varustettu kaveri kyllä tuntee pelaajat, joukkueen ja sen, onko aikalisästä apua ja koska.''

Eihän tässä ole kyse yksin aikalisistä. Eikä siitä, mitä usein itse korostat: Ape ei ole kieltänyt taklaamasta, vaan ylilöynnit. 'Pelaa kovaa, mutta älä liian kovaa' - hassu pari.

Mitä pelinjohtamiseen tulee, meitä on puolenkymmentä kaveria aina kotimatseissa erätauoilla vaihtamassa näkemyksiä. Kuka seuraa peluutusta (Johannes) ja kuka maalinedustekemistä (mä). Arvaa muuten mitä JHag seuraa? (VÄKIVALTAA!) Eilisessä matsissa ihmettelimme mm yyvee-peluutuksessa sitä, että eräänkin kerran ketjuna oli Hirso, Salminen ja Häbä ja pakkeina Z ja Nicke. Mikä ihme oli valinnan tarkoitus, kun rosteri oli Vopatin ulosajosta vittuuntuneena lämmin. Eikö silloin olisi voinut kuvitella käytettävän sellaisia pelaajia, jotka olisivat olleet valmiit laittamaan itsensä tuleen ja runtata väkisin niitä maaleja? Kyllä niitä oli riittämiin siellä, vaikka peli eilen ei sujunutkaan.

Edellä vain yksi pieni esimerkki, vastaavia on ollut lukuisia. Ajatteles yyvee-peluutuksena paria Nicke-PSaarinen. Pasi on heittänyt koko kaudella kaksi maalia (toinen tyhjiin) ja Nickellä on vielä maalitili avaamatta. Ja jannut ovat tahkonneet yyveetä hulluuteen asti. Sano mulle ML yksikin järkeeni mahtuva (paha rasti) selitys, miksi tätä paria peluutetaan illasta toiseen yyveellä? Muita selityksiä harkitsen, mutten hyväksy: 'ketäs sinne sitten voisi heittää?' Kröhm, ketä vaan.

''Kaikkein surkeinta olisi, mikäli Suhonen alkaisi ottaa aikalisiä vain siksi, että hän näin osoittaisi faneille ikään kuin välittävänsä siitä, mitä kentällä tapahtuu. Se olisi vain show'ta, eikä show palvele joukkuetta ja sen pelaamista.''

Täällä kukaan show'ta kaipaa. Iiäfkoota täällä kaivataan. Miksiköhän kaikki muut valmentajat käyttää aikalisiä joukkueitaan herätelläkseen? Mitähän haittaa sen käytöstä olisi? Jos niillä jokin vaikutus olisi, se olisi varmasti plus-merkkinen. Mutta ei jäädä jumiin aikalisiin, niistäkin näyttää tulleen hokema täällä.

''Suhosen lausunnot tämän kauden aikana ovat lähes kauttaaltaan suoraa puhetta, jota arvostan, vaikka olisinkin jostain eri mieltä.''

Mitä mieltä olet Apen lausunnoista:

- nyt viimeksi fanien dissaaminen
- sponsorien haukkuminen (kermapersekommentit ruokailuista)
- tuomarit
- vastustajien pelaajat ja valmentajat
- omat pelaajat (nimetyt, oisko ollut Lukko vieraissa?)
ym?

Kannattaako sanoa aina mitä ajattelee vai joskus ajatella mitä sanoo? Fanien dissaamisessa seura teki suhdetoiminnan täysflopin ajoittamalla julkistetun dissaamisen juuri kausikorttien postituksen aikoihin, vai mitä? Kohta siellä joku julkituo, että Koffin bisse on ihan kuraveden makuista, eikä DNAn liittymät toimi kunnolla?

''Ja korostan: minulle ei ole itseisarvo se, että juuri Suhonen valmentaa HIFK:ta.''

Eikä minulle se, ettei saisi valmentaa. Tekeminen kiinnostaa henkilöä enemmän.

''Olen silti sitä mieltä, että hän on saanut tämän kauden aikana niskaansa paljon enemmän skeidaa kuin mitä olisi ansainnut.''

Olen sitä mieltä, että saa tilaamansa ja metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Karrikoiden näin.

Fanilausuntojen takia tekisi mieli lähettää toimistoon kirja: 'Sidosryhmätyön ja PR:n ABC'. Olkoot puolestani faneista kertomaansa mieltä, mutta ketä palvelee sen julkituominen? Kerro yksikin taho.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä fanien dissaamistahan Alpo yritteli jo syssymmällä Draper-kommenttien sivulauseissa. Kuultiin että 'kotihalli on vaikea' ja 'kotona pelaamisessa on vaikeuksia kun odotukset eivät täyty' yms. Väheksyvät kommentit jäivät muiden juttujen jalkoihin silloin kun tulipaloja sammutettiin, mutta hyvä alku siellä jo oli.
Naapurin leuan suhteen haasteellinen yritti muistaakseni vaihtaa koko faniporukan, joten siihen nähden meillä on rauhallista.

Tuosta joukkueen sytyttämisestä/sammuttamisesta olen aivan samaa mieltä Seniorin kanssa - vanha IFK olisi roihunnut iloisesti Romanin suihkukomennon jälkeen. Tästäkin kyllä saatiin jo esimerkki aikaisemmin - silloin kun Tuomo (huoh) ajoi vastustajan maalivahdin, eikä jäähyn aikana edes kytenyt.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Juu, suorapuheisuus on periaatteessa hyvä asia, mutta niin on itsekritiikkikin. Ape on minua selkeästi vanhempi mies, mutta häneen ei ole jostain syystä matkan varrella tarttunut itsekritiikkiä. Miksi? Itse olin parikymppisenä kaikesta aina oikeassa, nyt huvittaa joskus tonkia oikein luupin kanssa -vaikka pahaa tekeekin- omia virheitään. Niitä riittää, mutta tekevälle sattuu. Ennen kautta ehdotin Viitaluoman ja Kantorin pois heivaamista ja uskoin myös Draperiin. Tosin tähän vaikuttivat hänen hyvät esityksensä Sveitsissä.

Niinpä minun, itsekin erehtyväisen, on helppo hyväksyä tietty määrä virheitä hektisessä hommassa, kuten vaikkapa Calounin pois potkiminen ja Peltoselle liian pienen tarjouksen tekeminen. Päätöksiä pitää tehdä joskus nopeasti ja aina ei voi voittaa. Jos Jamppa olisi flopannut Bluesissa ja Ville Jokereissa, olisi Penaa pidetty nerona. Se, mitä en hyväksy on se, että virheitä ei myönnetä ja mikä vielä pahempaa, virheistä ei opita! HIFK korjasi Peltosen menetyksen Pärssisen palkkaamisella minun silmissäni, niinpä en ole itkenyt Villen perään sen koommin. Opittiin ja korjattiin. Calounin tilalle ei ole vielä saatu vastaavaa, mutta lähellä kävi Bednarin muodossa viime syksynä. Toivottavasti osuu ensi syksynä.

Alpon suorapuheisuudesta puuttuu täysin häneen itseensä kohdistuvat kommentit, esimerkiksi kevyet letkautukset. Ika Lehkonen oli tällaisen ironian mestari - ja helvetin suorapuheinen mies sen lisäksi. Ika totesi jonkun jatkoajalla hävityn vierasmatsin jälkeen, että "osasin sitten laittaa kentälle sellaiset jätkät, jotka olivat ihan saatanan hapoilla. Tyhmyydestä sakotettiin, tuli Lehkosen pojalle lisää kotiläksyä"

Ja ei täällä mistään aikalisistä kitistä, vaan siitä, että Ape on nonsaleerannut kommenteillaan kaiken, mikä liikkuu. Myös oman palkkansa maksajat. Jos en tietäisi, että Ape on älykäs, pitäisin häntä helvetin tyhmänä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hifk-magazinessa 1/93 sanoo Frank Moberg jokerit-ifk pelistä 14.1.03: "Ottelu ei ollut mitenkään erityisen törkeä tai kovaotteinen. Frankin mielestä ainoastaan Mäen taklaus Vopatiin vaikutti vähän tarkoitushakuiselta."

Suhonen on samassa lehdessä edelleen sitä mieltä, että peli oli yksi törkeimmistä hänen näkemistä kiekko-otteluista.

Mielenkiintoinen näkemysero.
 

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vegas

Dragon: Mitä Alpoon tulee, en ole vieläkään henkilökohtaisesti muuttanut mielipidettä hänestä. Parhaimmillaan hänen valmentamallaan joukkueellaan pelataan todella viihdyttävää kiekkoa, jossa sattuu ja tapahtuu sekä kiekko liikkuu liukkaasti näyttävien syöttökuvioiden päätteeksi mieheltä toiselle. Lisäksi en ole vieläkään täysin varma miehen kyvyistä, koska en ole nähnyt hänen joukkuettaan pudotuspeleissä.

Ei ole nähny kukaan muukaan.

Ja jää nähtäväksi, nähdäänkö tälläkään kaudella. ;) Usko, toivo ja rakkaus ovat kyllä lujilla. Lukon aukaiseminen todennäköisesti riittäisi siihen. Toisaalta, meillä on kirstunvartijana Viiksi- ja tukka- veljeskunnan ritari Pentti... Jos vaikka kuin kunnes ensi kaudella raotettaisiin kassakaapin ovea riittävästi, että pojat pääsisivät kotiin maakunnista ulkomaakunnat mukaan lukien? Mikäs kausi nyt olikaan menossa? Jääkausi ilmeisesti, kun arvioi grogilasin korkeutta, sillä nykyistä IFK:n peliä ei parhaalla tahdollakaan jaksa selvinpäin katsella.

Viestin lähetti Maple Leaf

Suhosen pelinjohdollisista avuista voidaan olla perustellusti montaa mieltä. Itse uskon, että hänen valmentajankokemuksellaan varustettu kaveri kyllä tuntee pelaajat, joukkueen ja sen, onko aikalisästä apua ja koska. Kaikkein surkeinta olisi, mikäli Suhonen alkaisi ottaa aikalisiä vain siksi, että hän näin osoittaisi faneille ikään kuin välittävänsä siitä, mitä kentällä tapahtuu. Se olisi vain show'ta, eikä show palvele joukkuetta ja sen pelaamista.

Suhosen pelaajiensa tuntemiseen itsekin luotan. Sinällään ikävä yhtälö, että jos mykkäkoulu johtuu siitä, ettei Ape ei luota joukkueeseensa eikä sen menestymisen mahdollisuuksiin. Pelissä, jossa pystyy tapahtumaan todella paljon minuutin aikana.

Alpo ei nyt niin mielellään pelitapahtumissa laskeudukaan opetuslastensa tykö, vaan katselee sivuummalla "showta" ja jättää veljekset kuin heitteille. Useinmiten tänä vuonna pojat ovatkin sitten värjötelleet pakkasen puolella, maininnan arvoisia ainakin Sir Niclas sekä von Saarinen. Jos tällä ajatusmallilla sinne pudotuspeleihin päästäisiin sellaisella miehityksellä, joka vieläpä kykenisi sitä toteuttamaan (=ajattelemaan omilla aivoillaan) niin sellaisella ryhmällä olisi loistavat mahdollisuudet edetä pitkälle. Nuoret pojat/miehet eivät tähän ole paras koeryhmä, mutta minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Ehkäpä Alpon istuttamista pensaista on marjat kypsiä vasta 3-5 vuoden kuluttua. Tiedä sitten moniko pelaaja meillä enää siinä vaiheessa vääntää. Kokeneita pelaajia ja johtajuutta on tarpeen hankkia kaudelle 2003-2004, vaikka kuinka projekti olisi saavuttamassa hektisen huipennuksensa ja nuoret kollit olisivatkin päässeet kujilta ulos mouruamaan kuutamolle ei nyt täysin uunoina. Kevät taitaa olla muuten taas tulossa...

Playoffsien henki onkin sitten täysin toinen, jos peluutusta ajatellaan. Siellä jos missä nopeat käänteet saattavat pelastaa koko ottelusarjan, vaikkakin jatkuvuus peluutuksessa on se olennainen tekijä ja hereillä olo muutoinkin. Onko Ape sisäistänyt Kanadan ja USA:n vuosinaan amerikkalaisen kiekkoajattelun eli tosipelit alkavat vasta pudotuspeleissä, jää nähtäväksi. Siellä jos missä niitä aikalisiä tulisi viljellä, koska pelataan veitsi kurkulla pakon edessä väistellen taskuraketteja ja puukkoja selkään. 30 sekunnin lepo on silloin pakollinen, koska kintereillä polttelee kesäloma-solariumin ensi-säteet.

Tietysti ajattelun tulisi tähdätä koko kauden siihen huipennukseen, mutta IFK on vaarassa saada lämmintä kättä ja potkun perseelleen tulevien viikkojen aikana. Jos kauden aikana ei pelityyliä ole saatu iskostettua pelaajien mieliin, niin milloinkas sitten?

Viestin lähetti Senior

Fanilausuntojen takia tekisi mieli lähettää toimistoon kirja: 'Sidosryhmätyön ja PR:n ABC'. Olkoot puolestani faneista kertomaansa mieltä, mutta ketä palvelee sen julkituominen? Kerro yksikin taho.

Otan kantaa olematta vaahteranlehti:Tämänkaltaiset kommentit kääntyvät aina lähinnä itseään vastaan. Tarkoituksena oli ilmeisesti muistuttaa ihmisten kuolevaisuudesta ja siitä, ettei kukaan ehkäpä Rindelliä lukuunottamatta tiedä mihin Alpo pyrkii peliajatuksessaan. Jääkiekko on kylläkin läpinäkyvä peli siinä mielessä, että virheet näkyvät usein pitkälle. Joskus ne myös haisevat, silloin monet pakenevat katsomosta pippuri huulessa etsimään kadonnutta jyvää. Norsupyssyllä ei kovinkaan paljoa tehdä lähietäisyydellä, kun 10 pygmiä hyppelee silmille. Sen tietää myös lehmipoikakin...

Lisäksi täytyy muistaa, että katsomoissa on maksaneita katsojia. Heillä on oikeus huutaa koko rahan edestä, kunhan eivät pistä mutkia suoraksi. Yleensä ne huutelut koskevat lähinnä itse ottelutapahtumaa, vai kuinka moni on valitellut oluen väljähtyneisyyttä?

Viestin lähetti tant gredulin

Naapurin leuan suhteen haasteellinen yritti muistaakseni vaihtaa koko faniporukan, joten siihen nähden meillä on rauhallista.

Eikä nimen taikka logonkaan muuttaminen ollut kaukana. ;] Ainakaan ajatuksen asteella. Minkäs teet, kun olet kasvanut erilaisessa kiekkoilmapiirissä ja -kulttuurissa?

Viestin lähetti JHag

Juu, suorapuheisuus on periaatteessa hyvä asia, mutta niin on itsekritiikkikin.

Täysin totta. Ilman itsekritiikkiä ei opi virheistään. Niitä tulee kaiken aikaa. :)
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
LISÄÄ PAINOA

Viestin lähetti Dragon

Alpo ei nyt niin mielellään pelitapahtumissa laskeudukaan opetuslastensa tykö, vaan katselee sivuummalla "showta" ja jättää veljekset kuin heitteille

Torstain otteluun Lukkoa vastaan olisi syytä saada aikaan pientä laskeutumista käytännön hommiin. Pankoon vaikka kiviä taskuun. Joku voisi olla kylläkin valmis käyttämään vanhaa kunnon "betonia jalkaan" toimintatapaa. Onko Vantaanjoessa sulaa kohtaa?

Jos "vähän" jännitti Ässiä vastaan, voin kuvitella mitä on tulossa Lukko-ottelussa. Luultavimmin IFK on silloin vajonnut viivan alapuolelle ja painetila on kasvanut. Alpo näyttää taitonsa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ika Lehkosen hyvin tunteva kaverini laittoi Kuulalle viestin: "Hoida Alpolle potkut!". Ika vastasi: "Sitä en voi luvata, mutta hoidan Lukon playoffeihin".

Siitä matsista tulee todellinen killeri.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Niinpä virheitä sattuu jokaiselle ja niistä pitäisi oppia ottaa, mutta kun sama heppu tekee virheitä vuodesta toiseen, kertoo se hepun kyvyistä jotain. Mitä tulee Caloun-Peltoseen, on moka käsittämätön vieläkin. Kaverilla on mahdollisuus saada Caloun-Peltonen akseli joka liigaoloissa olis pyäyttämätön tutkapari ja jo yksinäänkin hilaisi kotiedun joukkueelle. Kun tähän ottaa vielä huomioon Peltosen vaikutuksen joukkueelle henkisessä mielessä, on menetys vieläkin suurempi. Olisko tämän ketjun takana ollut helpompi kasvattaa nuoria pelaajia, kun maalinteosta ja paineista olisi huolehtinut ks.vitja. Eiköhän Peltonen olisi nuorelle joukkueelle oikea kapteeni jne. Kuitenkin pääkokin pöyhkeilynhalun ja ylimielisyyden vuoksi näitä kahta ei IFK:ssa nähty ( Toivon mukaan syynä oli tämä,sillä silloin asiat ovat tuodellakin huonosti jos syynä oli vain tietämättömyys ja ymmärtämättömyys nykyjääkiekosta), tilalla pääkokki hankki kelpo stuntit mallia Cipruss-Vauhkonen. No josko sitä nöyryyttä olisi löytynyt päkokiltakin, ylimielisyyteen ei kokilla mielestäni ole näytöillään varaa, asiakkaita makaa sairaalassa ruokamyrkytyksen kourissa enenevissä määrin joka vuosi.Lisäksi kokin aiemmat näytöt ravitolagygienian parista (ravintolapuhdistusaineita) ym oheistoimintaa olivat perin kehnot. Palaan ravintolamme ja pääkokin tarinaan myöhemmin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Senior
Mitä mieltä olet Apen lausunnoista:

- nyt viimeksi fanien dissaaminen
- sponsorien haukkuminen (kermapersekommentit ruokailuista)
- tuomarit
- vastustajien pelaajat ja valmentajat
- omat pelaajat (nimetyt, oisko ollut Lukko vieraissa?)
ym?

Fanien dissaminen: Suhosen kömmähdys eli paha yleistys. Olisin ymmärtänyt, jos Suhonen olisi sanonut jotain tyyliin "tuhansien fanien kanssa on vaikea keskustella, kun jokaisella on oma näkemyksensä". Muuten on aivan ryhdikästä seistä mielipiteidensä takana.

Sponsorien haukkuminen: olemme varmaan kaikki yhtä mieltä siitä, että liikemiesten ja firmakausikorttilaisten osuuden kasvaminen hallien yleisössä on vienyt fiilistä matseista. Otteluihin tullaan näyttäytymään ja seurustelemaan, eikä itse matsilla ja lätkällä ole merkitystä. Samasta ilmiöstä puhui muuten myös Manchester Unitedin Giggs surkutellen ManU:n kotimatsien fiiliksen laskemista mansikanpurijoiden lisääntymisen takia. Tämä taitaa olla huippu-urheilussa maasta ja lajista riippumatta valitettava kehitys.

Tuomarit: voiko Suhosen kanssa olla tuomareiden toiminnasta eri mieltä? Kahvaaminen ja painiminen sallitaan, taklauksia ei.

Vastustajien pelaajat ja valmentajat: ensin vaaditaan, että brändin valmentajalla pitää olla särmää. Kun särmä vilahtaa, se on väärin. Tässä tapauksessa taitaa olla enemmän kyse siitä, että Suhosen persoona ärsyttää arvostelijoita. Jos vaikkapa Tamminen tai Lehkonen puhuisi tällaisia, pidettäisiin meininkiä todennäköisesti hyvänä.

Omat pelaajat: Suhosen kömmähdys. Toisaalta ymmärrän, että kyseisessä tapauksessa Suhonen halusi alleviivata sitä, että erheisiin sortuivat ns. kokeneiksi lasketut pelaajat, ja täten nostaa tappion taakkaa pois nuorten harteilta. Tämän olisi tietenkin voinut tehdä pukukopissa joukkueen kesken.

Peluutus: olen voimaton spekuloinnin edessä. Jossittelun määrä on loputon, enkä tämän vuoksi väitä Sinun näkemyksiäsi vääriksikään. Näistä olisi hauska joskus lukea Suhosen omat, perustellut mielipiteet. Voisiko Jatkoaika joskus järjestää valmentajahaastatteluja, joihin saisimme lähettää kysymyksiä? Voisivat olla hittejä.

JHag kirjoitti yllä tekstiviestivaihdosta, jossa Suhoselle tilattiin potkuja Lehkosen toimesta. Jos nyt kävisi niin, että pleijareihin menisikin HIFK eikä Lukko, tulisiko Lehkoselle antaa monoa? Mielestäni ei. Kaikkiaan julkisuudessa annetaan aivan liiaksi painoa valmentajan osuudelle kokonaisuudessa. Se on merkittävä, mutta esimerkiksi SM-liigassa tuskin on yhtään HUONOA valmentajaa. Suhosenkin tapauksessa olisi kenties syytä kysyä HIFK:n pelaajilta, tuntevatko he olevansa kehnossa valmennuksessa. Pelaajat ovat kuitenkin tärkein osa koko systeemiä, ja valmentajatkin ovat pelaajia, eivät faneja tai mediaa varten.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maple Leaf: Tietenkään Lehkoselle ei voi tuossa tilanteessa antaa monoa. Hänen joukkueensa on materiaaliltaan luokkaa huonompi kuin Suhosen joukkue. Ei Suhosellekaan tulisi antaa monoa, jos hän ei saisi Lukkoa pleijareihin. Ja ennen kuin taas muistutetaan myyttisistä loukkaantumisista, on todettava kaksi asiaa: 1) Ruudun loukkaantuessa 14.1. olimme silloinkin muistaakseni sijalla 7. Ymmärtäisin loukkantumisista valittamisen, jos olisimme tuolloin olleet edes neljän joukossa, 2) Kaikissa joukkueissa tapahtuu loukkaantumisia kauden mittaan. On joukkueen kokoajan / kokoajien vika, että joukkueessa ei ole leveyttä. Ja HIFKissähän virallisestikin joukkueen kokoamisesta vastavat: Matikainen, Suhonen, Rindell. Joten osasyytä tulee tästäkin valmentajalle, jolla oli varaa sanoa ei Porkalle, Haakanalle, Tähtiselle. Tietenkin pääsyy on Matikaisen, jonka olisi pitänyt jyrätä muutama äijä lisää jengiin.

Haukkuiko Suhonen Lukko-ottelun jälkeen todella joukkueen kokenutta osaa? Haukut saivat Kantorin lisäksi Niclas Hedberg (pelasi 2 pv aivotärähdyksen jälkeen ja olisi ansainnut selkääntaputuksen) ja Mikko "liigajyrä" Kolehmainen.

Sponsorien mansikkajuhlien pitäminen on aivan eri mittakaavassa pörssinoteeratussa ManU:ssa kuin 5 miljoonan euron liikevaihdon HIFKissä. Jos sponsorit, jotka tuovat rahoillaan mahdollisuuden mm. nuorten pelaajien kehittämiseen, Suomen mittakaavassa ärsyttävät, niin päässä on vikaa vikaa vikaa....HIFKin matseissa vähintään 80% katsojista on paikalla jääkiekon vuoksi. Mitä heidän siviilielämänsä kenellekään kuuluu?

Suhonen tuntuu olevan sinun kommenteissasi kuin saippuapala, joka luiskahtaa jokaisesta vastoinkäymisestä. Saippuassa on se huono puoli, että eipä se juuri jätä jälkiäkään.

Tämä kaikella kunnioituksella, tietenkin. Asiathan tässä riitelevät.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
[. Joten osasyytä tulee tästäkin valmentajalle, jolla oli varaa sanoa ei Porkalle, Haakanalle, Tähtiselle. Tietenkin pääsyy on Matikaisen, jonka olisi pitänyt jyrätä muutama äijä lisää jengiin. ]
Porkalle olis ollut käyttöä mut Haakana ei olis tullut kuten tiedetään ja Tähtisen tähti on lentonsa lentänyt kun katsotaan tehoja ja maalin tekijöitä me tarvittais.
Se miten loukkaantumiset on vaikuttanut ei tule ikinä selviimään ja vaikka oltiin ennen sumaa sijalla 7 niin ei tiedetä miten peli olis kolahtanut uomiinsa.
Koska lähdettiin kauteen monella uudella pelaajalla ja uudella "valmentajalla" ei ne jutut heti toimi ja kun kundeja putoo rivistä menee hommat taas uusiksi.
Ei pelkät nimet tee joukkueesta hyvää kuten ollaan nähty NHL:n puolella esim. Rangers
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti coolman
Ei pelkät nimet tee joukkueesta hyvää kuten ollaan nähty NHL:n puolella esim. Rangers

Totta puhut. Esimerkiksi käy myös Jokerit 97-99. Mutta hyvät pelaajat joukkueessa on vähän sama asia kuin raha pankkitilillä; ei se automaattisesti tee onnelliseksi, mutta ei siitä luoja nähköön haittaakaan ole.

Tietenkin Haakana ei olisi tullutkaan, puhuinkin ennemmin periaatetasolla. Tähtinenhän on muuten nuori ja lupaava sentteri, joten ehkäpä juuri Apella olisi ollut hänelle annettavaa??

Mene tiedä.....mutta sen tiedän, että kusessa ollaan. Vaihteeksi taas.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Sponsorien haukkuminen: olemme varmaan kaikki yhtä mieltä siitä, että liikemiesten ja firmakausikorttilaisten osuuden kasvaminen hallien yleisössä on vienyt fiilistä matseista. Otteluihin tullaan näyttäytymään ja seurustelemaan, eikä itse matsilla ja lätkällä ole merkitystä.


Tämä väite tulee aina esiin, mutta ei HIFK:n taloudelliset yhteistyökumppanit ole mitään aivokääpiöitä joille jääkiekko on sivuseikka. Siellä löytyy ERITTÄIN intohimoisia kiekkofaneja ja joku syyhän siinä on, että joukkue nimenomaan on HIFK. Ok, joku voi sanoa, että HIFK kerää aina eniten julkisuutta tai muuta vastaavaa. Kyllä tosiasia kuitenkin on monen yhteistyökumppanin kohdalla se, että HIFK sopii kuin nenä päähän yhteistyökumppaniksi juuri heille. Särmikäs joukkue, joka herättää aina tunteita. Kaasu on aina päällä, mentiin sitten eteen- tai taaksepäin. Siksi HIFK on yhteistyökumppaneiden mielestä erittäin kiinnostava kohde silloinkin, kun urheilullinen menestys ei ole aivan huippuluokkaa.

Nämä yhteistyökumppanit ovat myös niitä, jotka suurimman korren kantavat taloudellisesti kekoon. Ilman heitä ei Alpo tai kukaan muukaan nauti sellaista ansiotasoa kuin tällä hetkellä nauttii.

Ja tosiasia on myös se, että taloudellisten yhteistyökumppaneiden arvostelu on sama kuin ampuisi itseään jalkaan. Hienoa työtä tehneet Kivimäki, Makkonen ja Matikainen joutuvat tekemään asian suhteen entistä enemmän töitä sen jälkeen, jos yhteistyökumppaneita lähdetään arvostelemaan ja tehdään se vieläpä perusteettomasti. Sponsoreista ei enää juurikaan puhuta, koska ei sellaisia vastikkeettomia sponsoreita enää edes ole.

Vastustajien pelaajat ja valmentajat: ensin vaaditaan, että brändin valmentajalla pitää olla särmää. Kun särmä vilahtaa, se on väärin.


Brändin valmentajalla pitää olla särmää. Ei siellä mikään takarivin Taavi pärjää. Hyvä esimerkki särmästä on Matikaisen antama haastattelu Mikko Grönmanille. Yhtään kriittistä kommenttia en ole kuullut IFK-laisilta sen johdosta, että Pena vittuili täysin avoimesti suorassa lähetyksessä MTV3:n kanssa johtuen Saukkosen (ilme oli muuten näkemisen arvoinen..) ja kumppaneiden kommenteista. Suurin osa naureskeli ja sanoi, että anna palaa Pena!

Tai kun Mobergia yritettiin saada kauhistelemaan Hyvösen tempauksia, niin Frank vastasi silmääkään räpäyttämättä, että Hyvönen ei ole pelannut likimainkaan niin kovaa kuin hän haluaisi.
Se on sitä särmää mitä HIFK:ssa pitää olla.

Muilta osin en halua ottaa näihin asioihin tässä vaiheessa kantaa. Omalta osaltani haluan antaa työrauhan nyt kauden loppuun saakka.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Haukkuiko Suhonen Lukko-ottelun jälkeen todella joukkueen kokenutta osaa? Haukut saivat Kantorin lisäksi Niclas Hedberg (pelasi 2 pv aivotärähdyksen jälkeen ja olisi ansainnut selkääntaputuksen) ja Mikko "liigajyrä" Kolehmainen.

Sponsorien mansikkajuhlien pitäminen on aivan eri mittakaavassa pörssinoteeratussa ManU:ssa kuin 5 miljoonan euron liikevaihdon HIFKissä. Jos sponsorit, jotka tuovat rahoillaan mahdollisuuden mm. nuorten pelaajien kehittämiseen, Suomen mittakaavassa ärsyttävät, niin päässä on vikaa vikaa vikaa....HIFKin matseissa vähintään 80% katsojista on paikalla jääkiekon vuoksi. Mitä heidän siviilielämänsä kenellekään kuuluu?

Suhonen tuntuu olevan sinun kommenteissasi kuin saippuapala, joka luiskahtaa jokaisesta vastoinkäymisestä. Saippuassa on se huono puoli, että eipä se juuri jätä jälkiäkään.

Tämä kaikella kunnioituksella, tietenkin. Asiathan tässä riitelevät.

Kyllä Hedberg liigakokemuksellaan niin Suomesta kuin Ruotsista on laskettava kokeneeksi pelaajaksi. Jos näin ei ole, on hänen esityksiään Jatkoajassakin kritisoivien annettava kommenteissaan ns. junioritasoitusta, mistä ei kyllä ole näkynyt merkkiäkään...

Viittaukseni firmakausikorttilaisiin ei tarkoita joukkueita sponsoroivia tahoja, vaan osaa niistä ihmisiä, jotka eivät tule matseihin pelin itsensä vuoksi. On hurskastelua väittää, etteikö tällaisten katsojien määrä olisi lisääntynyt liigassa, ja etteikö tämä lisääntyminen heijastuisi katsomon fiilistasoon. Tämä ei ole leimallisesti HIFK:n ongelma, Helsingissä lähinnä sen toisen jengin. Sponsoreita vastaan minulla ei ole mitään - miksi olisi? Vaikka olen tyhmä, en sentään niin tyhmä.

Jos Suhonen vaikuttaa käsissäni saippuapalalta, voi se johtua osin siitä, että olen provosoitunut jääräpäisyyteen luettuani täältä pitkin kautta häntä syytettävän milloin mistäkin. Saamistani yksityisviesteistä päätellen en ole mielipiteideni kanssa yksin, mutta syystä tai toisesta osa Jatkoajan kirjoittajista ei halua leimautua julkisesti Suhosen puolestapuhujiksi. Se on ihan okei, vapaaehtoisuuteen tämäkin vikinäni perustuu. Olen silti edelleen sitä mieltä, että Suhonen on saanut niskaansa liikaa sellaista ulostetta, joka ei sinne kuuluisi.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Jee! Alpo Poriin Jazzamaan tai vaihtoehtoisesti uppopalloilemaan:)

Toivoa siis on!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös