Tällä viestillä oli tuskin muuta tarkoitusta, kun "näpäyttää" sitä että arvostelin Lukon touhuja toisella puolella vai olenko aivan väärässä?
En voi ainakaan itse tuota allekirjoittaa. Lukon touhu on tänä vuonna ollut niin rectumista, että sitä sietääkin arvostella.
Mutta tuo sinun lausahduksesi, että Apen joukkue on mennyt eteenpäin on aika absurdi. Joukkue, joka on kasannut Apen alaisuudessa vähemmän pisteitä/ ottelu kuin Härtsyn tai Pajuojan, ei voi olla mennyt eteenpäin.
Vaikka peli saattaa näyttää paremmalta kun nuo Saarelat ja muut ovat ulostettu sieltä surffaamasta ja junnut ovat tuoneet yritteliäisyyden tilalle, niin pisteet ne kuitenkin vielä nykypäivänä tuon sarjataulukon ratkaisee. Pelkkä yritys ei valitettavasti riitä.
Itse luulen niin, että jos Ässät lähtee nuorella porukalla ensi kauteen käy niin, että peli on kyllä yritteliästä ja voittojakin tulee varmasti sillä yrityksellä aina silloin tällöin, mutta sarjatilanne ei oletettavasti muutu tästä kaudesta.
Lukko tuota "omat pojat"- juttua yritti ja peli olikin ihan yritteliästä, mutta ei se vaan riitä. Nuorilla on taipumus aina kuitenkin hieman "jännittää" enemmän tärkeissä vaiheissa peliä, kuin kokeneimmilla pelaajilla.
Hyppäys junnuista liigaan on kuitenkin äärettömän iso. Kovin moni superlahjakkuuksista ei ole vielä parilla ekalla kaudella valmiita ottamaan isoa roolia joukkueesta. Toisilla se vie useamman vuoden. Vrt. Joensuu.
Tietysti jos Ässien hankinnat osuvat aivan nappiin ja loukkaantumisilta vältytään, niin kaikki on mahdollista, mutta suuri riski epäonnistumiseen on myös olemassa.
Itse toivon Ässien antavan junnuille peliaikaa ensi kaudella ja toivon myös raumalla niin tehtävän. Parempi se on omia poikia joukkueessa, kuin noita juntusia ja tähtisaloja. Mutta katsellaan miten ensi kausi lähtee, koska tämä kausi on taputeltu Satakunnassa kokonaisuudessaan.