Alpo Suhonen Ässien uusi valmentaja

• 815 324
  • 3 183

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Suhonen ei pärjännyt työssään Chicagon päävalmentajana ja se oli syy potkuihin.

Suhonen ei ole ikinä peluuttanut mitään fyysistä kiekkoa. Parhaiten omassa muistissani on surkuhupaisa jakso Jokereissa 93 kesällä ja syksyllä sekä ajanjakso HIFK:ssa. Molemmat päättyivät täyteen sekasortoon.

Kyllä. Omia inhokkivalmentajiani, mutta onnea vaan sinne Poriin. Porilainen hulluus kukoistakoon ja Porilaisten marssi soikoon: "Eespäin nyt kaikki, taisto alkakaa, saa sankareita vielä nähdä Suomenmaa!"

Muistaakseni osa porukasta fanikatsomossa seisoi käsi lipassa, kun Alpo marssi aikoinaan Jokereitten vaihtoaitioon. Kunnioituksesta, tottakai.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse itseäni lainaten kun kerrankin aavistukset osuivat nappiin:
17.10.2007
Porilaisuus tuntuu olevan valttia tämän kauden joukkueessa, siksi kai Härkäläkin siellä valmentajana on. Mikäli sama idealismi jatkuu, niin montaa vaihtoehtoa ei liene johtamaan tätä teatteria.
Ihmettelen kylläkin joidenkin nimimerkkien itkemistä...Härkälästähän on nyt päästy eroon niin kuin toivottiin.
Hirsimäki kirjoitti:
Se on niin helvetin helppo tulla sanomaan, että vaihtakaa valmentaja. Mutta mitäs sitten tapahtuu ja mitä tilalle. Meilläkin on siitä kokemusta, ettei se helpoin ratkaisu ole aina paras ratkaisu.
Että näin. Oliko tässä ratkaisussa siis jotain yllättävää?

Onnea ja menestystä Apelle nykyisessä toimessaan!

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Sanovatpa nämä aina negatiiviset pallittomat pelkurit mitä tahansa:

Tämä oli aivan loistava uutinen.

Onnea Alpo Suhoselle uuteen tehtävään.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
No niin, aamu on valjennut Alponkin aikakaudella. Päätin suhtautua asiaan siten, että näin se nyt on ja sillä sipuli. Annetaan Alpolle tilaisuus, vaikea on ainakaan heikommin suoriutua kuin mitä tähän asti on nähty.

Pajuoja vei pojat teatteriin, viekö Alpo sitten oopperaan. Olisi se toki komeaa, jos patapakka ottaisi vaikutteita ja Fakiirikin laulaa lorauttaisi maalinkulmalla odottavalle Luigille jonkun aarian.

Tärkeintä joka tapauksessa on, että kriisin syöksykierteeseen reagoitiin. Jälleen kerran voidaan silti todeta, ettei päivääkään liian aikaisin.

Alpo, johda meitä.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Alpo, johda meitä.
Nythän olisi hyvä sauma mennä katsomaan, kuinka ensimmäiset harjoitukset lähtevät liikkeelle, ja mitä siellä tehdään ja kuinka sitä porukkaa johdetaan, nimittäin Alpon vetämät treenit alkavat n. puolen tunnin kuluttua klo 10.15.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Se on kumma miten tuo teatteriasia on otettu joksikin ihme vittuiluaseeksi Apea vastaan. Itsekin satun harrastamaan ko. taiteenlajia ja tekeekö se minusta jotenkin huonomman patasydämen?? Ei tee!!

Joku kirjoitti jo monta sivua sitten että 1+1 soppari on hyvä ratkaisu, ja olen itse samaa mieltä. Yritetään nyt pelastaa tämä kausi (mikä on kaikkein tärkeintä!!) ja jatketaan sitten jos hyvältä tuntuu..

Tärkeintä on nyt saada joukkue pelaamaan (kyllä; olin paikalla siinä surullisessa TPS-pelissä) ja sitä kautta voittamaan. Kaikki muu, pelin muuttuminen mahdollisesti vähemmän fyysiseksi yms. on nyt näissä poikkeusoloissa täysin toissijaista.. en olisi ikinä uskonut sanovani näin, sen verran kova fyysisen jääkiekon ystävä minäkin olen..

Minun puolestani tervetuloa Alpo! Tee mitä pystyt..

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Suhonen Ässien valmentajaksi? No onhan Alpo pelannut joskus Porissa ja sikäli tuntee kaupungin, mutta...vasemmistolainen sivari. Miten hänen maailmankatsomus sopii yhteen Isomäen peruskatsojan näkemyksen kanssa? Ja mitä tekemistä sillä on jääkiekon kanssa, aivan oikein - ei yhtään mitään. Tässä vaiheessa ainoa "puoluekanta" jota sekä Suhonen että porilainen duunari ajattelee on ässäläisyys. Ja toisaalta onhan Pori varmasti liigakaupungeista kaikkein vasemmistolaisin ja Isomäen yleisössä huomattava osa perinteistä, rehellistä työväestöä, joka kuitenkin on palvellut isänmaata ainoalla oikealla tavalla, asevelvollisuudella.

Hellanlettas, kyllä nyt on patrioottisia näkökulmia tuotu tähän keskusteluun. Otin Juhanan viestin yhdeksi esimerkiksi, vaikka tämä on tästä teemasta selvästikin järkevimmästä päästä sikäli, ettei näkökulma ole tämä ihana, klassisen kansallismielinen "sivarit on kaikki hinaajia". Tämä foorumi on väärä debatille tuosta aiheesta, mutta oikea pohdiskelemaan sitä, onko automaattisesti voittavan ja menestyvän valmentajan prototyyppiä keskittykään / olemassa - jos siis asiaa katsoo pelkästään henkilön taustaa vasten. Minun mielestäni ei.

Jos kiekkovalmentajia ihan pelkän patriotismin silmälasein katselee, niin silloinhan valtakunnan kuningas löytyisi Turusta, vanha kapiainen itte: gentleman and not so gentle men, Hannu "kuus mestaruutta hei" Jortikka. Kyllä se huutaminen ja armoton tähtipelaajien alistaminen kantoi hienosti oman aikansa, mutta jossain kohtaa kasetti löi vain tyhjää. Itsekin kyllä arvostan Jortikkaa valmentajana ja kaikin puolin rehellisenä kaverina, mutta pointtinani on tässä se, ettei ole yhtä tapaa saada joukkuetta menestymään. Yhtä lailla hommat voi vetää seinille, on sitten punaviiniä diggaileva kulttuuripersoona tai rautaa aamiaiseksi vetävä ihmiskuula.

Tamminen olisi tuonut enemmän näkyvyyttä ja sähinää koko Poriin.

Joo. Tuo sähinä oli siitä värikäs sana, että se täytyi laittaa oikein lihavoinnilla. Porilaiset sen tietävätkin viime reissulta, että sähinää tosiaan syntyy kun Aurinkokuningas rupeaa bisneksille. Todennäköisesti kuukauden päästä olisi jo turkulainen sijoittajaryhmä koputtelemassa ovella niin Mikonkadulla kuin Harjavallan Bolidenissäkin. Koittaisivat ostaa vaan sen TPS:n osakeannin, ei tulisi Tamillekaan niin pitkä työmatka. Löytyy sieltä sitten Kiekko-67:aakin ja VG-62 Naantalista lohdukkeeksi.

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
...niin, ja tämän pohdinnan lisäksi haluan myös omalta osaltani toivottaa Alpo Suhosen tervetulleeksi Poriin! Kiva katsoa, mihin Ape pystyy. Kauden otteet ovat olleet toistaiseksi ainakin niin pimeästä *(censür)*, että aika fakiiri saa ainakin olla jos meinaa tuosta vielä alemmas lyödä. Veikkaus: tänään niistetään Blues Espoossa ja sitten katsotaan, miten jatketaan. Eiköhän nyt ole kuitenkin jo vierasvoiton aika!

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Se on kumma miten tuo teatteriasia on otettu joksikin ihme vittuiluaseeksi Apea vastaan. Itsekin satun harrastamaan ko. taiteenlajia ja tekeekö se minusta jotenkin huonomman patasydämen?? Ei tee!!

Joku kirjoitti jo monta sivua sitten että 1+1 soppari on hyvä ratkaisu, ja olen itse samaa mieltä. Yritetään nyt pelastaa tämä kausi (mikä on kaikkein tärkeintä!!) ja jatketaan sitten jos hyvältä tuntuu..

Tärkeintä on nyt saada joukkue pelaamaan (kyllä; olin paikalla siinä surullisessa TPS-pelissä) ja sitä kautta voittamaan. Kaikki muu, pelin muuttuminen mahdollisesti vähemmän fyysiseksi yms. on nyt näissä poikkeusoloissa täysin toissijaista.. en olisi ikinä uskonut sanovani näin, sen verran kova fyysisen jääkiekon ystävä minäkin olen..

No niin, palasin takaisin tuolta itselleni antamalta (lapselliselta) kirjoitusboikotilta. Jatkoajasta löytyi myös toimittajia, jotka kirjoittavat kolumneja ilman jatkuvaa provoamista. Kiitos siitä!

PataJaska vei "jalat" suustani. Olen itse punaviinistä, kirjallisuudesta ja teatterista pitävä humanisti, mutta silti fyysisen kiekon (ja Nickersonin) kannattaja. Jos ihmisellä liikkuu päässä muutakin, kuin ulos lentävää räkää, niin ei kai se tee hänestä huonoa jääkiekkovalmentajaa.

Alpolla on kaikki eväät onnistua. Rauhallisuutta, tietämystä ja auktoriteettia. On aivan typerää kuvitella, etteikö Nickerson kunnioittaisi Pohjois-Amerikassa valmentanutta kaveria.Vielä typerämpää on luulla, että Alpo jotenkin jännittäisi Nickersonin hallitsemista. Ässien joukkueessa on erittäin paljon hyökkäyspään potentiaalia, nimenomaan taitokiekon ja rymistelyn yhdistelmää. Hasteet löytyvät maalista ja puolustuskalustosta. Voi olla, että Lammersin tilalle tulee vielä toinen kaveri paikkaamaan näitä vajavuuksia. Ässät pelaa Suhosen alaisena varmasti sellaista kiekkoa, joka palvelee joukkueen menestystä. Väitteet "pehmoalpokiekosta" ovat typeriä.

Ympyrä sulkeutuu, Alpo palaa jääkiekon puitteissa takaisin Poriin. Tervetuloa Alpo, mottosi olkoon: "Veni, vidi, vici."

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän ihmeellistä Suhosen mollaamista joiltakin, vaikka mielipiteet ovatkin "politisoituneita" kun pahimmat dissaajat taitavat olla Porin ulkopuolelta.

Suhonen on ristiriitainen persoona, ja hänen menestyksestään valmentajana voi tietysti olla montaa mieltä. Tästä huolimatta itse uskon, että valinta saattaa olla yllättävänkin osuva Ässien tämänhetkiseen tilanteeseen peilaten. Suhonen on kokenut valmentaja, joka varmasti näkee ja on nähnyt Ässien pelitavalliset ongelmat ja tietää, että tässä tilanteessa oleellisinta on palata perusasioiden pariin ja pyyhkiä fläppitaululta samoin tein kaikenlaiset näennäisinnovatiiviset karvauskuviot.

Suhosen omaan motivaatioon uskon myös eritavalla kuin jonkun (toisen) mediapersoonan tai vaikkapa Jortikan kaltaisen ratkaisun kohdalla. Ape on oikeasti korostanut Porin (ja) Ässien merkitystä itselleen, eikä tämä ole vain rahastuskeikka, vaan vakava pyrkimys saada Ässät raiteilleen.

Suhosella on - eräistä vastakkaisista mielipiteistä huolimatta - myös auktoriteettia; se nyt vain on erilaista kuin räkäposkella perkeleitä huutavien valmentajien auktoriteetti. Suhosen filosofiassa mahdollinen menestys lähtee siitä, että pelaajat itse ymmärtävät ja sisäistävät työnteon ja asenteen merkityksen. Tätä pelaajien herätystä Ässä-pakka juuri nyt tarvitsee; kivenmäkienpeltostennickersonienjakumppanien tekemisen tason on noustava radikaalisti. Se ei totta tosiaan onnistunut porukkaa pimeässä bussissa istuttamalla - ja nyt onkin toisenlaisten metodien aika.

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskon, että Ape on kokemuksellaan hyvä ratkaisu Ässille. Miehen papereista löytyy varmasti jokin yksinkertainen taktiikka joka on helppo ajaa joukkueeseen. Hulluinta olisi lähteä hakemaan heti jotain ryminäkiekkoa, koska Ässien liike oli ainakin tiistaina todella heikkoa. Arvelen, että Ape lähtee sumputtamaan ja pistää toivonsa Kivenmäen ja Saarelan herteille muutamasta maalista.

Ja sehän olisi itsemurha, jos Suhonen Nickersonin ulostaisi. Niin hullu ei kukaan voi olla, että alottaisi omat hommansa ulostamalla Porin Kuninkaan.

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on kumma miten tuo teatteriasia on otettu joksikin ihme vittuiluaseeksi Apea vastaan. Itsekin satun harrastamaan ko. taiteenlajia ja tekeekö se minusta jotenkin huonomman patasydämen?? Ei tee!!..
Ei tee. Saatan muistaa tämän ihan väärin, enkä lähdettä löytänyt, mutta oliko se niin että Chicagon aikana Alpoa kritisoitiin siitä että kun joukkueella meni päin persettä niin amerikkalaiseen tapaan hänen olisi pitänyt uhrata aikansa joukkueelle, mutta Alpo vietti aikansa kulttuurikohteissa ja hyvissä ravintoloissa sen sijaan. Saatan olla ihan väärässäkin.

Ei se mikään kumma juttu ole että tuosta kulttuurikiinnostuksesta vittuillaan. Jäkistäjien joukossa ei hirveän tavallista ole tällainen suuntautuminen ja erilaisuudestahan vittuillaan aina. Mieti sitä herneen nenään vetämisen maratonia, kun jossain liiga-avausristeilyllä Alpo käyttää termejä ja älykästä symboliikkaa jota perusjanarit eivät osaa sisäistää. "mikä vittu tuo luulee olevansa" jne..

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
sitä paitsi Ässillä on Keinosen kauden jälkeen ensimmäinen valmentaja, joka osaa muodostaa yli kolme sanaa pitkiä lauseita.

Nokelainen muodosti joskus pitkiä virkkeitä, joissa oli sekä pää- että sivulause, mutta niiden asiasisältö jäi yleensä epäselväksi.

Yön yli nukuttua tuntuu hieman paremmalta. Oma mielikuvani on Suhosesta muodostunut aikanaan 1983 MM-kisojen aikaan kun DDR ryöpytti Suomea kahteen kertaan ja B-sarja oli hiuskarvan varassa. Toinen asia oli "rintamakarkuruus" juuri ennen Moskovan kisoja. Mielikuva ei siinä mielessä voi olla kovin positiivinen.

No menneet on menneitä ja omien puolia pidetään. Toivottavasti Ape onnistuu. Kokenut valmentaja on kuitenkin hyvä ratkaisu tähän paikkaan.

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ennen kauden alkua, jos olisi ilmoitettu, että Alpo Ässiin, niin olisin ollut pettynyt, mutta tässä tilanteessa otan uutisen ilomielin vastaan!Seuraavaan kotipeliin aion taas vääntäytyä, vaikka tepsu tappion jälkeen ajattelin, että tämä oli viimeinen matsi tällä kaudella.Säälipleijareihinkin on vielä mahdollisuuksia, jos kelkka kääntyy.Kummolan kale sai muuten taas yhden syyn vihata porilaista kiekkoilua, kun Ape ei ole ihan parhaita kummolan kavereita(ei ole suostunut kalen persettä nuolemaan).Miesten maajoukkueeseen ei siis "joudu" yksikään Ässäpelaaja menemään.Ajatelkaapa kummolan ilmettä, JOS kävisi ihme ja Ässät porskuttaisi Nickersonin johdolla pitkään kevääseen, pudottamalla matkalla vaikka Hjokerit.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hyvä, jopa rohkea valinta Ässiltä. Apehan on jälkikäteen monasti myöntänyt olleensa typerä jättäessään maajoukkueen v. 1986. Nuori mies kun oli. Ape yritti silloin valmentaa maajoukkueen lisäksi myös Jääkiekkoliittoa, aivan kuin Summanen. No eihän se onnistunut.

IFK:ssa moni nuori pelaaja otti isoja harppauksia eteenpäin Apen aikana. Auktoriteettia riittää, Ape saa nuoriin pelaajiin rohkeutta, kokeneille pelaajille Ape antaa vastuuta. Aika näyttää, mihin tämä johtaa.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Juu, näyttäis täältä poimittujen kannanottojen perusteella, että Väinö Kuisma ja Olavi Mäenpää ovat vahvoilla seuraavissa pressanvaaleissa:)

Itse en todellakaan ole vasemmistolainen, mutta en ymmärrä, että mitä vittua sillä politiikka-aatteella on tekemistä Ässien loppukauden koutsaamisen kanssa.

Vai onko niin, että pelisysteemien sijasta aletaan käydä läpi Marxilaisuutta, Mao Zedongin Punaista kirjaa ja pelivideoiden sijasta katsotaan Andrei Tarkovskin elokuvia ja sauna-illoissa soi Alla Pugatsova ja Ultra Bra?

Uskoisin kumminkin, että Apelle olisi tärkeintä tällä hetkellä saada Ässät jaloilleen aluksi yksinkertaisen puolustuspelin kautta ja sitten luomaan tätä omaa pelikirjaansa materiaali huomioiden.

Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
PataJaska vei "jalat" suustani. Olen itse punaviinistä, kirjallisuudesta ja teatterista pitävä humanisti, mutta silti fyysisen kiekon (ja Nickersonin) kannattaja. Jos ihmisellä liikkuu päässä muutakin, kuin ulos lentävää räkää, niin ei kai se tee hänestä huonoa jääkiekkovalmentajaa.

Alpolla on kaikki eväät onnistua. Rauhallisuutta, tietämystä ja auktoriteettia. On aivan typerää kuvitella, etteikö Nickerson kunnioittaisi Pohjois-Amerikassa valmentanutta kaveria.Vielä typerämpää on luulla, että Alpo jotenkin jännittäisi Nickersonin hallitsemista. Ässien joukkueessa on erittäin paljon hyökkäyspään potentiaalia, nimenomaan taitokiekon ja rymistelyn yhdistelmää. Hasteet löytyvät maalista ja puolustuskalustosta.

Kiitoksia vain humanistitoveri LuKille sanoistaan, vaikkakin itse suosin valkkaria.. =)

Mutta Alpolla on ehdottomasti eväät onnistua. NHL:ssä valmentaminen on meriitti jo sinällään, jonka luulisi tuovan muassaan hyvinkin arvokasta näkemystä ja kokemusta jota voi soveltaa Ässien kaltaisessa joukkueessa. Lisäksi on täysin käsittämätöntä väittää ettei tämän kauden Ässät olisi Apen näköinen joukkue, taitoa löytyy aivan huimasti, se pitää vain saada esille!! Ja tämä on juuri se kohta jossa Härtsy epäonnistui..

Tiedän että olen optimisti, ja että se ärsyttää monia, mutta onko kukaan ajatellut miten tämä vaihdos saattaisi vaikuttaa Nickersoniin positiivisesti. Uskon itsekin että kunnioituksesta valmentajaa kohtaan homma tuskin jää kiinni. Päinvastoin, jospa Nicke alkaisi pelata omilla vahvuuksillaan ja jättäisi ne kaikkein räikeimmät ylilyönnit kokonaan pois, kaveri on kuitenkin niin arvokas kentällä ollessaan.. ehkäpä kaikki viime aikaiset tapahtumat ovatkin vain olleet Nicken turhautumista joukkueen yleiseen tilanteeseen ja Härkälään?? Arvailua, arvailua..

Tänään tuskin vielä kannattaa ihmeitä odottaa Espoosta, mutta mielenkiintoista on kyllä silti peliä kuunnella..

EDIT: niin, unohtui sanoa. Joudun poikkeuksellisesti olen samaa mieltä kuin Petteri Sihvonen eilisessä Urheilukanavan Jääkiekkostudiossa. Toteuttamalla valmentajanvaihdoksen näin Ässät heittivät koko maaottelutauon hukkaan. Härtsy olisi pitänyt erottaa heti tauon alussa, jolloin Ape olisi saanut rauhassa ajaa pelisysteemiään sisään viikon verran, ilman että nyt joutuu kylmiltään tuleen pelaajien kanssa joita ei edes tunne..

Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoista nähdä muuttuuko sanat lihaksi vai onko Apen puheet jääkiekon mädännäisyydestä ja vastustajan kunniottamisesta pelkkää paskanjauhamista. Melkoisen valintatilanteen Ape on ainakin saanut itselleen hankittua sillä, jos Ape tekee mitä saarnaa, niin Nickerssonin pitäisi olla jo lentokoneessa. Ja Nickersoonin potkimisella menettää samantien porilaisten hitsareiden tuen. Toinen vaihtoehto on sitten pitää Nicke ja menettää lässytysoikeus lehdistössä.

Onnea Apelle joka tapauksessa. Siinä on ainakin haastetta.

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Alpo vie Nicken hyvään ravintolaa, tarjoaa hyvää viiniä ja puhelee kirjallisuudesta. Voisi jopa antaa vaikka yhden Kafkan ! luettavaksi. Mieti Matt sitä.

Sori nyt jo etukäteen, kun tuli mieleen huumoria, mutta jos Alpo antaa Nickersonille ravintolassa kirjan, Nickerson varmaan syö sen :).

Suosikkijoukkue
Ässät
Sori nyt jo etukäteen, kun tuli mieleen huumoria, mutta jos Alpo antaa Nickersonille ravintolassa kirjan, Nickerson varmaan syö sen :).

Moderaattoreille myös etukäteen anteeksi, mutta Nicke on ilmeisesti myös lukenut muutaman kirjan. Tai mistä luulet NCAA -taustan tulevan? Huumorillekin kannattaisi joskus etsiä pohjaksi edes pieni totuuden siemen.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut

.
.
.

Ei saa ymmärtää väärin. Kunhan tuli asiasta vain niin hyvät mielikuvat, että alkoi hymyilyttää.

Nimenomaan asia on niin, että Alpo tekee, mitä pystyy, toivottavasti myös koko joukkue herää tekemään asian. Silloin uskon, että vielä on toivoa 10. sijasta. Matemaattinen totuus (joka Ässä-osiossakin on tullut esiin) on, että 75 pisteeseen tulee kohta kiire. 75 plusmiinus jotain riittää 10.sijaan.

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No sori nyt sitten vielä jälkikäteenkin.

Ape sai kenkää Chicagosta, nämä terveyssyyt olivat vain "sopiva" syy heittää mies pois.

Muistelisin että Ape itse sanoi olevansa kykenevä valmentamaan mutta yllättäen Mike Smith (Alpon parhaita kavereita pohjois-Amerikassa) oli "eri mieltä" asiasta.

Fudut ne olivat siis.

Tähän voisi lisätä vähän asiaakin, eli kun Apea on Chigagon lyhkäisestä pestistä sorsittu, niin eipä noita mustasiipiä ole kovin kummoiseen lentoon saanut moni muukaan sitten 90-luvun alkupuoliskon.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tiedän että olen optimisti, ja että se ärsyttää monia, mutta onko kukaan ajatellut miten tämä vaihdos saattaisi vaikuttaa Nickersoniin positiivisesti. Uskon itsekin että kunnioituksesta valmentajaa kohtaan homma tuskin jää kiinni. Päinvastoin, jospa Nicke alkaisi pelata omilla vahvuuksillaan ja jättäisi ne kaikkein räikeimmät ylilyönnit kokonaan pois, kaveri on kuitenkin niin arvokas kentällä ollessaan.
Samaa mietin minäkin. Eipä Nickerson ole kovin älykästä kuvaa itsestään antanut, mutta kuitenkin yleisö tuntee vain hullu Nickersonin, jääkiekkoilijan, muttei siviili Nickersonia. Usein tällaisilla old time hockey kavereilla on kunnioitus vanhoihin partoihin. Apella on kokemuksen, iän ja NHL-taustan tuomaa auktoriteettiä. Lisäksi Apella on kokemusta samantyylisten kaverien käsittelystä Pohjois-Amerikan vuosilta. Eiköhän sieltä keinot löydy Nickersonin energian ohjaamiseksi oikeisiin asioihin.

Enemmän melkein kiinnostaa miten Ape saa Isonmäen diivan, Kivenmäen pelaamaan joukkueelle ja menemään ahtaisiin paikkoihin. Mitä olen kaverin pelejä (2) tällä kaudella nähnyt, niin melko diivailua on hommat ollut vaikka näennäisyrittämistä on ollutkin, kun on päässyt pelaamaan ylivoimaa ja kiekollisena. Kivenmäen kiekoton peli on ollut surkeaa ja hyökkäyspäässäkin asenne "annan namupassin, tehkää maali!" paistaa läpi. Kyseessä kuitenkin pelaaja, joka on pukukopissa ottanut sen joukkueen tähden roolin, jolle muiden tulee pelata (into millä Nickerson muka puolustaa joukkueen tähteä kertoo tästä jotain).

Ei ole Apella ihan helppo scenaario, kun pitää saada Nickersonin, joukkueen ja Kivenmäen energia suunnattua oikeisiin asioihin sen lisäksi, että pelillisissä asioissa on korjaamisen varaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy