PataJaska vei "jalat" suustani. Olen itse punaviinistä, kirjallisuudesta ja teatterista pitävä humanisti, mutta silti fyysisen kiekon (ja Nickersonin) kannattaja. Jos ihmisellä liikkuu päässä muutakin, kuin ulos lentävää räkää, niin ei kai se tee hänestä huonoa jääkiekkovalmentajaa.
Alpolla on kaikki eväät onnistua. Rauhallisuutta, tietämystä ja auktoriteettia. On aivan typerää kuvitella, etteikö Nickerson kunnioittaisi Pohjois-Amerikassa valmentanutta kaveria.Vielä typerämpää on luulla, että Alpo jotenkin jännittäisi Nickersonin hallitsemista. Ässien joukkueessa on erittäin paljon hyökkäyspään potentiaalia, nimenomaan taitokiekon ja rymistelyn yhdistelmää. Hasteet löytyvät maalista ja puolustuskalustosta.
Kiitoksia vain humanistitoveri LuKille sanoistaan, vaikkakin itse suosin valkkaria.. =)
Mutta Alpolla on ehdottomasti eväät onnistua. NHL:ssä valmentaminen on meriitti jo sinällään, jonka luulisi tuovan muassaan hyvinkin arvokasta näkemystä ja kokemusta jota voi soveltaa Ässien kaltaisessa joukkueessa. Lisäksi on täysin käsittämätöntä väittää ettei tämän kauden Ässät olisi Apen näköinen joukkue, taitoa löytyy aivan huimasti, se pitää vain saada esille!! Ja tämä on juuri se kohta jossa Härtsy epäonnistui..
Tiedän että olen optimisti, ja että se ärsyttää monia, mutta onko kukaan ajatellut miten tämä vaihdos saattaisi vaikuttaa Nickersoniin positiivisesti. Uskon itsekin että kunnioituksesta valmentajaa kohtaan homma tuskin jää kiinni. Päinvastoin, jospa Nicke alkaisi pelata omilla vahvuuksillaan ja jättäisi ne kaikkein räikeimmät ylilyönnit kokonaan pois, kaveri on kuitenkin niin arvokas kentällä ollessaan.. ehkäpä kaikki viime aikaiset tapahtumat ovatkin vain olleet Nicken turhautumista joukkueen yleiseen tilanteeseen ja Härkälään?? Arvailua, arvailua..
Tänään tuskin vielä kannattaa ihmeitä odottaa Espoosta, mutta mielenkiintoista on kyllä silti peliä kuunnella..
EDIT: niin, unohtui sanoa. Joudun poikkeuksellisesti olen
samaa mieltä kuin Petteri Sihvonen eilisessä Urheilukanavan Jääkiekkostudiossa. Toteuttamalla valmentajanvaihdoksen näin Ässät heittivät koko maaottelutauon hukkaan. Härtsy olisi pitänyt erottaa heti tauon alussa, jolloin Ape olisi saanut rauhassa ajaa pelisysteemiään sisään viikon verran, ilman että nyt joutuu kylmiltään tuleen pelaajien kanssa joita ei edes tunne..