Anttoni on lupaavin Hongan veljeksistä. Ollut koko ajan parempi kuin Julius oli vastaavassa iässä. Toki nyt vasta alkavat lähestyä ne "pahat vuodet", mutta toistaiseksi näyttää hyvältä. Anttonillahan on kuuden pelin jälkeen kasassa jo yli kolmasosa niistä pisteistä, jotka Julius teki saman ikäisenä koko kaudella.
Pohjautuuko sun väitteesi mihinkään muuhun kuin tekstitelevisioon? Tilastoskouttauksessa on se ongelma, etteivät seuran ikäluokat ole aina samantasoisia. Viittaamastasi nykyhetkestä puhuttaessa, Anttonin kohdalla kannattaa ottaa huomioon entisestään heikentynyt A-SM ja JYPin hyökkäysvoimaltaan helposti kovemman kaliiberin joukkue kuin Juliuksen aikana. .. ja joku ilkeä voisi vaikka todeta vasta-argumenttina ton tason analyysiin sen, kuinka isoveljensä oli kansainvälisillä kentillä Anttonia tehokkaampi – mutta koska siinä voi piillä tasan sama ansa, mua ei kiinnosta tehdä sitä.
@adolf, mä kuulun siihen
vielä toistaiseksi vähälukuiseen 'wagoniin, jonka mielestä Anttonilla on enemmän NHL-potentiaalia kuin Mikko "hype" Kokkosella. Tämä ei kuitenkaan tarkoita mun pitävän Anttoni Honkaa, ainakaan vielä tässä vaiheessa, tulevana ykköskierroksen varauksena, vaan heijastelee enemmän kriittistä suhtautumistani Kokkoseen – mikkeliläisessä hälytyskelloja soittaa keskinkertainen luistelu yhdistettynä aikaiseen mieheksi kypsymiseen. Siksi muistelen huvittuneena nimimerkin
@Noma näkemystä. Olemme ilmeisesti aina toistemme kanssa eri linjoilla.
Sami Niku (joka tässä viestissä sivutulla logiikalla olisi Juliusta lupaavampi…) on Anttonille tasonsa puolesta turvallisin vertailukohta sekä tarjoaa myös hyvän hahmotelman tulevasta urapolusta, sillä ainakaan tänään ei ole tietoa aikeista seurata isoveljensä esimerkkiä Kanadan juniorisarjoihin. Niku on ollut lupauksena aliarvostettu, mutta tilanne on muuttumassa ja viikonlopun jäljiltä top 4 -tasoa tunnutaan pitävän realistisena tavoitteena ihan yleisestikin.
Sami nuorempi pelasi tän vastaavan vuoden kutakuinkin puoliksi A-nuoria ja Mestistä, suunnilleen samaa odotan Anttoniltakin. Liiga on tällä hetkellä liikaa, koska puolustuspelaaminen ei täytä sarjatason vaatimuksia, varsinkin kun kyse mestaruutta tavoittelevasta joukkueesta. Debyytin tekemisen osalta on siinä ja siinä, Niku teki omansa vasta seuraavalla kaudella.