PetriVaris
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Blame Canada! (youtube)Joku kääri tuostakin puolalaisten jämäkoneiden vuokraamisesta lahjusrahat omaan taskuunsa. Ei tuota pelleilyä mikään muu selitä.
Blame Canada! (youtube)Joku kääri tuostakin puolalaisten jämäkoneiden vuokraamisesta lahjusrahat omaan taskuunsa. Ei tuota pelleilyä mikään muu selitä.
Luulisi että Faselilla ei enää pikkurahan puutetta olisi. Sen verran kauan on kerennyt käärimään jo massia.Taisi sittenkin Fasel kääriä omiin taskuihinsa lisää rahaa.
Onhan tuo nyt legendaarista. Vanhalla puolalaisella sillipurkilla kahden tankkauksen taktiikalla ja oliko vielä varusteet toisella koneella perässä. Ehtaa kummelia. Ainoa vain, että tämä on vähän pahempi juttu kuin hauska pila.
Mikä konetyyppi se sitten oli? Mistään uutisesta en ole ainakaan vielä bongannut että millä purkilla ne lensivät lätäkön yli.Eihän noilla koneilla yleensä edes lennetä mantereiden välillä kun eivät edes kykene siihen kunnolla, menee niin tiukoille polttoaineen kanssa. Mitä jos sattuukin jotain ongelmia eikä voidakaan lentää suoraan asemalta asemalle?
Itse en olisi tuohon koneeseen suostunut, olisin mieluummin boikotoinut kisaa.
Kyllä tässä on tuo Oikarinen mokannut Suomen osalta. Itse ainakin uskon, että Kummola ei ole tiennyt koko lentsikkaongelmasta mitään. Ja Kale uskaltaa vetää kansainvälisissä kabineteissa sen verran kotiinpäin, että takuulla olisi järkännyt Suomelle vaikka 747:n, jos joku olisi ottanut asian tiimoilta yhteyttä. Aivan kuten hän uutisessa kommentoikin, isomman koneen järkkääminen olisi ollut helppo homma. Tämä Oikarinen ei vain vaikuta olevan ajan tasalla tehtävistään. Pitäisi nyt maajoukkueissa työskentelevien sen verran älytä, että soitetaan Kummolalle jos on ongelmia. Ollaan Kalesta muuten mitä mieltä tahansa niin se on varmaa että hän ajaa Suomen etua. Ja osaa vedellä oikeista naruista.Farssi, jota Kummola vain pahensi. Kyseessä on kansainvälisen liiton vuoden päätapahtuma, ja varapuheenjohtaja kohdistaa energiansa Suomen joukkueenjohtajalle vittuilemiseen. Kummolanhan se olisi pitänyt tietää että kone on liian pieni ja hoitaa asia kondikseen, mitä vitun iloa on vallankahvaan hirttäytymisestä jos ei edes tällaista asiaa ole hoidettu kuntoon.
Säälittävä spinnausyritys: Kalervo Kummola ihmettelee MM-kisajoukkueiden matkustussekoilua: ”Olisi pyytänyt apua”
Puolalaisen charter-yhtiön 737-800.Mikä konetyyppi se sitten oli? Mistään uutisesta en ole ainakaan vielä bongannut että millä purkilla ne lensivät lätäkön yli.
Kyllä tässä on tuo Oikarinen mokannut Suomen osalta. Itse ainakin uskon, että Kummola ei ole tiennyt koko lentsikkaongelmasta mitään. Ja Kale uskaltaa vetää kansainvälisissä kabineteissa sen verran kotiinpäin, että takuulla olisi järkännyt Suomelle vaikka 747:n, jos joku olisi ottanut asian tiimoilta yhteyttä. Aivan kuten hän uutisessa kommentoikin, isomman koneen järkkääminen olisi ollut helppo homma. Tämä Oikarinen ei vain vaikuta olevan ajan tasalla tehtävistään. Pitäisi nyt maajoukkueissa työskentelevien sen verran älytä, että soitetaan Kummolalle jos on ongelmia. Ollaan Kalesta muuten mitä mieltä tahansa niin se on varmaa että hän ajaa Suomen etua. Ja osaa vedellä oikeista naruista.
Mokannut on vain ja ainoastaan IIHF:n poppoo. Tiesipä Kummola tai ei, niin IIHF on mokannut. Jos Kummola tiesi, niin hänkin on mokannut. Jos hänen olisi pitänyt tietää, muttei tiennyt, niin hän on mokannut. Lehtikommenteissaan hän mokasi joka tapauksessa.Kyllä tässä on tuo Oikarinen mokannut Suomen osalta. Itse ainakin uskon, että Kummola ei ole tiennyt koko lentsikkaongelmasta mitään. Ja Kale uskaltaa vetää kansainvälisissä kabineteissa sen verran kotiinpäin, että takuulla olisi järkännyt Suomelle vaikka 747:n, jos joku olisi ottanut asian tiimoilta yhteyttä. Aivan kuten hän uutisessa kommentoikin, isomman koneen järkkääminen olisi ollut helppo homma. Tämä Oikarinen ei vain vaikuta olevan ajan tasalla tehtävistään. Pitäisi nyt maajoukkueissa työskentelevien sen verran älytä, että soitetaan Kummolalle jos on ongelmia. Ollaan Kalesta muuten mitä mieltä tahansa niin se on varmaa että hän ajaa Suomen etua. Ja osaa vedellä oikeista naruista.
Eikö siellä ollut toimittajiakin mukana? Näin käsitin. Voin hyvin olla väärässä. 10 hengen staffi on siinä ja siinä riittääkö määräksi per joukkue kun ns. paremman kategorian joukkueita koko kolmikko. Eikös suomalaiset NHL-veijarit vuokranneet finskiltä A350:n kun lensivät loppukesästä jenkkeihin? Miljonäärejä juu mutta tuskin tuo kokonaiskuvio imagon kannalta kauheasti kalliimmaksi olisi tullut. Kukaan ei vaan olisi saanut polakeilta mitään hyväntahdon elettä tililleen ja venäjän ja ruotsin varusteetkin olisivat mahtuneet kyytiin. Nythän mukaan ei saatu kuin ensimmäisenä lastatut Suomen pelikamat ja kaikkien henkilökohtaiset matkatavarat.Missään en ole nähnyt mainittavan, paljonko niitä matkustajia sitten oikein oli?
Jos sanotaan että 3+8+12 pelaajaa sekä 10 muuta henkilökuntaa per joukkue, ja siihen päälle vaikka jotain liitonmiehiä yhteensä vaikka 20, ei sittenkään kokonaismäärä ole kuin n. 120 henkeä. Laajarunkokone tulee vähän pirun kalliiksi noilla määrillä, vaikka toki lennon pituus (8h lentoaika / 7000km) siihen olisikin looginen.
Tietty joku iso laajarunkokone olisi saattanut voida hoitaa koko Euroopan joukkueet yhdellä heilahduksella, mutta liityntäliikenne olisi ollut ehkä liian kallista / vaikeaa. Tässä saattaa olla myös sitä ongelmaa että valtaosa laajarunkokoneista on säkitettynä jossain varastossa (kaikki Eurooppalaiset A380:t), ja todella moni jopa kokonaan pantu silppurijonoon (kuten melkein kaikki 747:t, ja A340-600).
Eipä sillä, joku Finnairin pitkänmatkan A321"ER" -versio, tuolla henkilömäärällä (120 vs. kapasiteetti yli 200) olisi todennäköisesti voinut lentää Helsingistä ilman välilaskua, rahtikapasiteettikin olisi todennäköisesti riittänyt + lastaus olisi voitu hoitaa kontitettuna.
Boeing 737 kaikkine maxitettuine versioineenkin on antiikkisen vanha 60-luvun konsepti, joka pohjautuu vielä vanhempaan 50-luvun konseptiin (Boeing 707), jossa on ahdas rahtitila ja lastaus pitää suorittaa kokonaan käsin, kyykkien jossain kolossa.
Toisessa ketjussa Henkka oli ansioikkaasti jo tarkastellut Venäjän ja Kanadan miehistöjä niin Venäjällä näyttää olevan kaksi rightin kaveria, nelosketjun laituri ja toinen on veska Askarov.Katsoin Sveitsin kokoonpanoa ja huomasin, että koko joukkueessa on yhteensä neljä rightin pelaajaa, joista kaksi on pakkeja ja kaksi on hyökkääjiä. Kaikki muut ovat leftejä. Tuosta porukasta tippuu vielä pari pelaajaa, joten on mahdollista, että tilanne tuosta vielä pahenee. Siinä saa valmentajat miettiä, miten vaikka ylivoimalla noita kätisyyksiä laitetaan kuvioihin. Pelaako molemmat rightin hyökkääjät yhdessä ylivoimakentässä vai yksi kummassakin vai kenties kumpikin molemmissa? Siinäpä mietittävää.
Jotenkin ei yllättänyt minkä porukan joukkueenjohtaja ei välittänyt rajoituksista.
Sitä vaan ihmettelee, että miten helvetin tyhmä voi ihminen olla? Luulisi varsinkin ruotsalaisten ymmärtävän, kuinka tosissaan tämän koronan tähden kuplassa vedetään, kun laumalliselta hurreja on pääsy kisoihin evätty.
Hölmö mikä hölmö.