Mainos

Alle 20-vuotiaiden MM-kisat Kanadassa 25.12.2020–5.1.2021

  • 93 425
  • 346

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Farssi, jota Kummola vain pahensi. Kyseessä on kansainvälisen liiton vuoden päätapahtuma, ja varapuheenjohtaja kohdistaa energiansa Suomen joukkueenjohtajalle vittuilemiseen. Kummolanhan se olisi pitänyt tietää että kone on liian pieni ja hoitaa asia kondikseen, mitä vitun iloa on vallankahvaan hirttäytymisestä jos ei edes tällaista asiaa ole hoidettu kuntoon.
Säälittävä spinnausyritys: Kalervo Kummola ihmettelee MM-kisajoukkueiden matkustussekoilua: ”Olisi pyytänyt apua”
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Siellä on joku 90% maailman lentokoneista parkissa tällä hetkellä, niin luulisi, että olisi löytynyt parempi kone. Paljonhan tuolla tuli säästöjä per henkilö verrattuna esim. Finskin koneeseen? Aika iso riski jos tuolla on yksikin sairaana.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Perustelut tälle ratkaisulle olisi mielenkiintoista kyllä kuulla jostain.
 

Hexa

Jäsen
Onhan tuo käsittämätön ratkaisu. Säästöjäkö tuolla haettiin. Ei IIHF voi olla niin köyhä järjestö. Suomen, Ruotsin ja Venäjän olisi kuulunut matkustaa omilla koneilla, omista maistaan lähtien kisoihin. Ei kai tuollaisia yhteislentoja ole aina ollut. Tosin muistelen kyllä, että Suomi ja Ruotsi ovat joskus ennenkin matkustaneet samalla koneella aikuisten kisoihin.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Onhan tuo nyt legendaarista. Vanhalla puolalaisella sillipurkilla kahden tankkauksen taktiikalla ja oliko vielä varusteet toisella koneella perässä. Ehtaa kummelia. Ainoa vain, että tämä on vähän pahempi juttu kuin hauska pila.

Kyllä, menee vähän samaan kastiin kun kuukausi pari sitten Lazion pääjehu Lotito osti alennuksesta jonkun 40v vanhan Airbusin koneen seuralle. Oliko tuo nyt viimeeksi Bulgariassa vai Romaniassa palvellut. Tuosta omat pelaajatkin olivat jo aiheellisesti nostaneet pienen kysymysmerkin ilmaan..
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän noilla koneilla yleensä edes lennetä mantereiden välillä kun eivät edes kykene siihen kunnolla, menee niin tiukoille polttoaineen kanssa. Mitä jos sattuukin jotain ongelmia eikä voidakaan lentää suoraan asemalta asemalle?

Itse en olisi tuohon koneeseen suostunut, olisin mieluummin boikotoinut kisaa.
Mikä konetyyppi se sitten oli? Mistään uutisesta en ole ainakaan vielä bongannut että millä purkilla ne lensivät lätäkön yli.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Farssi, jota Kummola vain pahensi. Kyseessä on kansainvälisen liiton vuoden päätapahtuma, ja varapuheenjohtaja kohdistaa energiansa Suomen joukkueenjohtajalle vittuilemiseen. Kummolanhan se olisi pitänyt tietää että kone on liian pieni ja hoitaa asia kondikseen, mitä vitun iloa on vallankahvaan hirttäytymisestä jos ei edes tällaista asiaa ole hoidettu kuntoon.
Säälittävä spinnausyritys: Kalervo Kummola ihmettelee MM-kisajoukkueiden matkustussekoilua: ”Olisi pyytänyt apua”
Kyllä tässä on tuo Oikarinen mokannut Suomen osalta. Itse ainakin uskon, että Kummola ei ole tiennyt koko lentsikkaongelmasta mitään. Ja Kale uskaltaa vetää kansainvälisissä kabineteissa sen verran kotiinpäin, että takuulla olisi järkännyt Suomelle vaikka 747:n, jos joku olisi ottanut asian tiimoilta yhteyttä. Aivan kuten hän uutisessa kommentoikin, isomman koneen järkkääminen olisi ollut helppo homma. Tämä Oikarinen ei vain vaikuta olevan ajan tasalla tehtävistään. Pitäisi nyt maajoukkueissa työskentelevien sen verran älytä, että soitetaan Kummolalle jos on ongelmia. Ollaan Kalesta muuten mitä mieltä tahansa niin se on varmaa että hän ajaa Suomen etua. Ja osaa vedellä oikeista naruista.
 
Kyllä tässä on tuo Oikarinen mokannut Suomen osalta. Itse ainakin uskon, että Kummola ei ole tiennyt koko lentsikkaongelmasta mitään. Ja Kale uskaltaa vetää kansainvälisissä kabineteissa sen verran kotiinpäin, että takuulla olisi järkännyt Suomelle vaikka 747:n, jos joku olisi ottanut asian tiimoilta yhteyttä. Aivan kuten hän uutisessa kommentoikin, isomman koneen järkkääminen olisi ollut helppo homma. Tämä Oikarinen ei vain vaikuta olevan ajan tasalla tehtävistään. Pitäisi nyt maajoukkueissa työskentelevien sen verran älytä, että soitetaan Kummolalle jos on ongelmia. Ollaan Kalesta muuten mitä mieltä tahansa niin se on varmaa että hän ajaa Suomen etua. Ja osaa vedellä oikeista naruista.

Minulla ei ole sinänsä mitään tarvetta puolustella Oikarista (Suomen GM), mutta jotenkin minulla on tässä sellainen käsitys, että nyt poikkeusjärjestelyin toteutettavissa kisoissa IIHF on sanellut kaikki ehdot ja hoitanut järjestelyt. Toki siinä Oikarinen tai joku muu olisi voinut ehkäistä tämän farssin syntymistä, että olisi laittanut Kummolan asialle. Kummola on kuitenkin IIHF:n ydintä ja olisi tietysti pystynyt vaikuttamaan asioihin. Kuten sanoitkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä tässä on tuo Oikarinen mokannut Suomen osalta. Itse ainakin uskon, että Kummola ei ole tiennyt koko lentsikkaongelmasta mitään. Ja Kale uskaltaa vetää kansainvälisissä kabineteissa sen verran kotiinpäin, että takuulla olisi järkännyt Suomelle vaikka 747:n, jos joku olisi ottanut asian tiimoilta yhteyttä. Aivan kuten hän uutisessa kommentoikin, isomman koneen järkkääminen olisi ollut helppo homma. Tämä Oikarinen ei vain vaikuta olevan ajan tasalla tehtävistään. Pitäisi nyt maajoukkueissa työskentelevien sen verran älytä, että soitetaan Kummolalle jos on ongelmia. Ollaan Kalesta muuten mitä mieltä tahansa niin se on varmaa että hän ajaa Suomen etua. Ja osaa vedellä oikeista naruista.
Mokannut on vain ja ainoastaan IIHF:n poppoo. Tiesipä Kummola tai ei, niin IIHF on mokannut. Jos Kummola tiesi, niin hänkin on mokannut. Jos hänen olisi pitänyt tietää, muttei tiennyt, niin hän on mokannut. Lehtikommenteissaan hän mokasi joka tapauksessa.
Se on aivan täysin sivuseikka, että olisiko ongelma tullut kuntoon jos joukkueenjohtaja olisi ollut yhteydessä liiton varapuheenjohtajaan. Ylipäätään IIHF:n pitäisi ilman joukkueenjohtajan ohjeistustakin tietää minkä kokoinen kone tarvitaan, ja jos asiasta oli vielä kerrottukin, niin Oikarisen mokaksi tätä ei saa mitenkään.
 

Carlos

Jäsen
Missään en ole nähnyt mainittavan, paljonko niitä matkustajia sitten oikein oli?

Jos sanotaan että 3+8+12 pelaajaa sekä 10 muuta henkilökuntaa per joukkue, ja siihen päälle vaikka jotain liitonmiehiä yhteensä vaikka 20, ei sittenkään kokonaismäärä ole kuin n. 120 henkeä. Laajarunkokone tulee vähän pirun kalliiksi noilla määrillä, vaikka toki lennon pituus (8h lentoaika / 7000km) siihen olisikin looginen.

Tietty joku iso laajarunkokone olisi saattanut voida hoitaa koko Euroopan joukkueet yhdellä heilahduksella, mutta liityntäliikenne olisi ollut ehkä liian kallista / vaikeaa. Tässä saattaa olla myös sitä ongelmaa että valtaosa laajarunkokoneista on säkitettynä jossain varastossa (kaikki Eurooppalaiset A380:t), ja todella moni jopa kokonaan pantu silppurijonoon (kuten melkein kaikki 747:t, ja A340-600).

Eipä sillä, joku Finnairin pitkänmatkan A321"ER" -versio, tuolla henkilömäärällä (120 vs. kapasiteetti yli 200) olisi todennäköisesti voinut lentää Helsingistä ilman välilaskua, rahtikapasiteettikin olisi todennäköisesti riittänyt + lastaus olisi voitu hoitaa kontitettuna.

Boeing 737 kaikkine maxitettuine versioineenkin on antiikkisen vanha 60-luvun konsepti, joka pohjautuu vielä vanhempaan 50-luvun konseptiin (Boeing 707), jossa on ahdas rahtitila ja lastaus pitää suorittaa kokonaan käsin, kyykkien jossain kolossa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Missään en ole nähnyt mainittavan, paljonko niitä matkustajia sitten oikein oli?

Jos sanotaan että 3+8+12 pelaajaa sekä 10 muuta henkilökuntaa per joukkue, ja siihen päälle vaikka jotain liitonmiehiä yhteensä vaikka 20, ei sittenkään kokonaismäärä ole kuin n. 120 henkeä. Laajarunkokone tulee vähän pirun kalliiksi noilla määrillä, vaikka toki lennon pituus (8h lentoaika / 7000km) siihen olisikin looginen.

Tietty joku iso laajarunkokone olisi saattanut voida hoitaa koko Euroopan joukkueet yhdellä heilahduksella, mutta liityntäliikenne olisi ollut ehkä liian kallista / vaikeaa. Tässä saattaa olla myös sitä ongelmaa että valtaosa laajarunkokoneista on säkitettynä jossain varastossa (kaikki Eurooppalaiset A380:t), ja todella moni jopa kokonaan pantu silppurijonoon (kuten melkein kaikki 747:t, ja A340-600).

Eipä sillä, joku Finnairin pitkänmatkan A321"ER" -versio, tuolla henkilömäärällä (120 vs. kapasiteetti yli 200) olisi todennäköisesti voinut lentää Helsingistä ilman välilaskua, rahtikapasiteettikin olisi todennäköisesti riittänyt + lastaus olisi voitu hoitaa kontitettuna.

Boeing 737 kaikkine maxitettuine versioineenkin on antiikkisen vanha 60-luvun konsepti, joka pohjautuu vielä vanhempaan 50-luvun konseptiin (Boeing 707), jossa on ahdas rahtitila ja lastaus pitää suorittaa kokonaan käsin, kyykkien jossain kolossa.
Eikö siellä ollut toimittajiakin mukana? Näin käsitin. Voin hyvin olla väärässä. 10 hengen staffi on siinä ja siinä riittääkö määräksi per joukkue kun ns. paremman kategorian joukkueita koko kolmikko. Eikös suomalaiset NHL-veijarit vuokranneet finskiltä A350:n kun lensivät loppukesästä jenkkeihin? Miljonäärejä juu mutta tuskin tuo kokonaiskuvio imagon kannalta kauheasti kalliimmaksi olisi tullut. Kukaan ei vaan olisi saanut polakeilta mitään hyväntahdon elettä tililleen ja venäjän ja ruotsin varusteetkin olisivat mahtuneet kyytiin. Nythän mukaan ei saatu kuin ensimmäisenä lastatut Suomen pelikamat ja kaikkien henkilökohtaiset matkatavarat.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihan tutuista lähtökohdista lähdetään turnaukseen. USA ja Kanada saa paperilla ihan helposti kovimmat niput kasaan. En nyt jaksa edes lukaista nimilistoja läpi, mutta eiköhän siellä perinteiseen malliin molemmilta löydy jonnekin kolmoskenttään asti vielä 1. kierroksen varauksia.

Mutta paperilla ei onneksi ennenkään ole yhtään turnausta ratkottu, eikä ratkota tätäkään.

Venäjä on jokaikinen vuosi kova näissä U20-kisoissa, eikä ole mitään syytä olettaa, että eivätkö olisi sitä tänä vuonnakin. Nyt heillä on minun mielestäni vielä hieman ehkä keskivertoa kovempi jengi kasassa. Siellä on ikään nähden KHL-kokemusta jo rutkasti monella pelaajalla.

Venäjän lisäksi haastajina lähtee ihan tuttuun tapaan Suomi ja Ruotsi. Heillä on minun mielestäni aika tasavahvat jengit paperilla. Ruotsilla on puolustuksessa varmasti hieman enemmän taitoa, mutta muuten ei ole mitään valtavaa etua materiaalin puolesta kummankaan suuntaan.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Katsoin Sveitsin kokoonpanoa ja huomasin, että koko joukkueessa on yhteensä neljä rightin pelaajaa, joista kaksi on pakkeja ja kaksi on hyökkääjiä. Kaikki muut ovat leftejä. Tuosta porukasta tippuu vielä pari pelaajaa, joten on mahdollista, että tilanne tuosta vielä pahenee. Siinä saa valmentajat miettiä, miten vaikka ylivoimalla noita kätisyyksiä laitetaan kuvioihin. Pelaako molemmat rightin hyökkääjät yhdessä ylivoimakentässä vai yksi kummassakin vai kenties kumpikin molemmissa? Siinäpä mietittävää.
 

Aitotekonahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Katsoin Sveitsin kokoonpanoa ja huomasin, että koko joukkueessa on yhteensä neljä rightin pelaajaa, joista kaksi on pakkeja ja kaksi on hyökkääjiä. Kaikki muut ovat leftejä. Tuosta porukasta tippuu vielä pari pelaajaa, joten on mahdollista, että tilanne tuosta vielä pahenee. Siinä saa valmentajat miettiä, miten vaikka ylivoimalla noita kätisyyksiä laitetaan kuvioihin. Pelaako molemmat rightin hyökkääjät yhdessä ylivoimakentässä vai yksi kummassakin vai kenties kumpikin molemmissa? Siinäpä mietittävää.
Toisessa ketjussa Henkka oli ansioikkaasti jo tarkastellut Venäjän ja Kanadan miehistöjä niin Venäjällä näyttää olevan kaksi rightin kaveria, nelosketjun laituri ja toinen on veska Askarov.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotenkin ei yllättänyt minkä porukan joukkueenjohtaja ei välittänyt rajoituksista.

Sitä vaan ihmettelee, että miten helvetin tyhmä voi ihminen olla? Luulisi varsinkin ruotsalaisten ymmärtävän, kuinka tosissaan tämän koronan tähden kuplassa vedetään, kun laumalliselta hurreja on pääsy kisoihin evätty.

Hölmö mikä hölmö.
 
Sitä vaan ihmettelee, että miten helvetin tyhmä voi ihminen olla? Luulisi varsinkin ruotsalaisten ymmärtävän, kuinka tosissaan tämän koronan tähden kuplassa vedetään, kun laumalliselta hurreja on pääsy kisoihin evätty.

Hölmö mikä hölmö.

Samaa nauroin itsekseni aamulla uutista lukiessani. Kaikkein yksinkertaisin ja samalla tärkein sääntö tuolla on, että kuplasta ei saa poistua. Ja mitä tekee tämä Ruotsin joukkueenjohtaja. Lähtee lentokentälle laukkuaan hakemaan. Joo on varmasti tärkeä laukku ja täynnä nuuskaa ja ties mitä, mutta hei järki käteen.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Jep on kyllä melkoista säätöä ruotsalaisilta. Olen yllättynyt, ettei venäläisille ole tapahtunut mitään vastaavaa vielä. Jotenkin heiltä odottaisin enemmän sääntöjen noudattamatta jättämistä ja koronatapauksia.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ihan 5/5 säätöä sveduilta. Turnauksen alla varmaan se puhutuin joukkue ollut. Toivottavasti muilla pysyy homma lapasessa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös