Ei helvetti. Ei sillä, että minulla olisi mitään Helmistä vastaan, mutta ei jumalauta voi nuorten maajoukkue olla mikään harjoittelupaikka, johon tullaan lähinnä pelaajameriiteillä kokeilemaan ensimmäistä kertaa päävalmentajuutta.Aamulehden mukaan Raimo Helminen on vahvasti ehdolla joukkueen päävalmentajaksi. Kummolan mukaan päätöksiä asian suhteen tulee mahdollisesti jo tällä viikolla.
Rautakorpihan on liiton huippu-urheilujohtaja.Taitaa Rautakorpikin vapautua 18-vuotiaiden peräsimestä.
Ottamatta kantaa siihen, olisiko Raipe oikea valinta päävalmentajaksi, niin pitää kuitenkin muistaa, että mies on tällä hetkellä äärimmäisen pidetty kiekkopiireissä, myös valmennustaitojen puolesta. Nuorten pelaajien keskuudessa Raipea kunnioitetaan, kuunnellaan ja kiitellään kilvan! Tieto-taito on suurempaa kuin monella ns. huippuvalmentajalla.
Aamulehden mukaan Raimo Helminen on vahvasti ehdolla joukkueen päävalmentajaksi. Kummolan mukaan päätöksiä asian suhteen tulee mahdollisesti jo tällä viikolla.
Sakari Pietilä olisi kokeilemisen arvoinen valmentaja nuorten käskyttäjäksi.
Kyllä nyt tähän pestiin päästiin todella olemattomilla meriiteillä. Varmasti Raipe tietää paljon ja on suosittu, mutta nuorten maajoukkueen päävalmentajan pestiin pitäisi olla paljon enemmän näyttöjä.
Miten olisi Rocky? Hienoa työtä Ässissä 2 vuotta ja homma sujunut hienosti nuorten kanssa.
Kyllä Raipella on minun käsitykseni mukaan ollut aika iso rooli tuossa Ilveksen pelitavan rakentamisessa. Hänhän se siellä fläppitaulu kädessä enemmän pyörii, kuin Pajuoja. Varmasti enemmän pelikirja- ja taktiikkavalmentaja, kuin huutaja Tikkanen.Kysymys kuuluu, onko Helminen 20-vuotiaille sama kuin Tikkanen Jokipojille? Selkäydinvalmentaja (perstuntumavalmentaja), joka ei ole perillä moderneista pelikirjapuheista eikä ns. tunnusta mitään tiettyä, tarkkaa pelitapaa? Yrittääkö hän matkia edeltäjänsä pelitapaa, siinä onnistumatta?
Toivotaan parasta.
Kyllä Raipella on minun käsitykseni mukaan ollut aika iso rooli tuossa Ilveksen pelitavan rakentamisessa. Hänhän se siellä fläppitaulu kädessä enemmän pyörii, kuin Pajuoja. Varmasti enemmän pelikirja- ja taktiikkavalmentaja, kuin huutaja Tikkanen.
Tosin omasta mielestäni tähän pestiin olisi pitänyt valita joku, jolla on jo aiempaa kokemusta päävalmentajan tehtävistä edes jollain tasolla.
Raipen persoona ei ole kyllä päävalmetajalle ominainen. Vaatimattomuus kaunistaa joskus, mutta raipemainen matala profiili ei tähän oikein sovi. Eiköhän mies kasva kuitenkin tehtäviensä mukana.Katsomosta tulee suorana valmentajan valinta ja ylläri, 20-vuotiaden päävalmentaja on Raipe Helminen. Lähtökohtaisesti todella huono päätös, mutta toivotaan, että olen väärässä.