Itse haluan ottelusta sen verran kommentoida, että vaikka Suomi oli paska, niin ei se noin paska ollut mitä numerot näyttää. En tietenkään laita kaikkea maalivahdin syyksi, viisikko pelaaminen oli surkeata ja varsinkin puolustus sekä hyökkäyksiin lähdöt. Silti Gibson oli huonoin suomalainen maalivahti Juha "Housu" Pitkämäen jälkeen jonka olen nähnyt maalissa (hänestä voi silti tulla vaikka mitä, Bäckströmilläkin kesti monta vuotta nousta tasolleen).
Otettavia maaleja oli paljon, tietysti voidaan sanoa, että puolustajat ei tehneet sitä ja tätä, mutta kyllä maalivahti on lopulta se, jonka vaikeissa tilanteissa pitää kantaa joukkuetta. Paremmalla maalivahtipelillä, olisimme voineet taistella jopa voitosta, jos joukkue olisi saanut taisteluilmeen päälle. Myös puolustajista huomasi, että luottoa maalivahtiin ei ollut ja pakit ylipelasivat sekä sinkoilivat minne sattuu. Gibson ylipelasi, sijoittui ihan väärin, ei peittänyt mitään ja lopussa refleksitkin oli kuin vanhalla mummolla. Tästä eteenpäin sitten Aittokalliolla ja Ullbergilla, kiitos!
Barkov - Granlund - Pulkkinen
Granlund - Salomäki - Armia/Ruuttu
Donskoi - Paajanen - Armia/Ruuttu
Hännikäinen - Kuronen - Aaltonen
Hyökkäyskentistä olen peräänkuuluttanut jo pitkään erilaista näkemystä ja typerintä tuossa pelissä kun oltiin jo niinsanotusti hävitty, oli olla kokeilematta toisenlaisia kenttiä. Itseasiassa jo siinä vaiheessa kun oli vielä mahdollisuuksia, niitä kenttiä olisi pitänyt testailla, tämä oli mielestäni pahin virhe valmennukselta!
Jo ennen kisoja ehdottamani hyökkäyskentät laittaisin seuraavaan otteluun toimintaan, myös Armiaa voisi kokeilla 1 kentässä, jos Pulu ei ala saamaan Miken syöttöjä sisään.
MAG-MIG-Pulu/Jolle
Härkä-Barkov-Jolle/Pulu
Donskoi-Aaltonen-Ruuttu
Hännikäinen-Paajanen-Kuronen