Alle 20-vuotiaiden MM-kisat 2015–2016: Suomi

  • 281 843
  • 1 264
Tila
Viestiketju on suljettu.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Venäjää on vitun hankala digata. Etenkin heti tässä rajan takana.

Eikö "vuoden urheiluteko" tai joku "nuori esiinnousija" ole Mr. Patrik Laine? Siinä esimerkkiä tarkkislaisille, mihin on mahdollisuus kun lopettaa sähläämisen ja keskittyy olennaiseen. Millanenhan kevät Patelle on liigassa tulossa, kun muistelee Rantasen ja Teräväisen kevätkausia nuorten kisojen jälkeen.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Näiden kisojen "paras" häviäjä oli Kanada. Sieltä voisi monia katsoa kuinka tappioon pitää suhtautua. Vaikka varmasti paineet kanukeilla oli kaikista kovimmat. Ei turhaa itkua ja tuomarisyyttelyä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Entä jos... Kapasen laukaus olisi pysähtynyt veskarin mailaan? Sääntöjen mukaan se olisi pitänyt tuomita maaliksi- mailan heitto, en ole 100% varma. Olisiko tuomareilla olut munaa viheltää maali? Onneksi ei tarvittu keskustella asiasta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kappe pelas huonot harjoitusottelut ja mailat lensi pitkin koppeja pelin jälkeen. Itse turnaus ei alkanut hyvin. Kapasen kenttä ei pystynyt tuloksen tekemiseen. "se on taas ihan lapanen, pakkaa kamas"
Mutta poika teki vain nöyrästi oman ruutunsa ja ihan uskomattomalla tavalla se palkittiin ja Jalosen luotto Kappeen pakittiin. Huikea poika!
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Entä jos... Kapasen laukaus olisi pysähtynyt veskarin mailaan? Sääntöjen mukaan se olisi pitänyt tuomita maaliksi- mailan heitto, en ole 100% varma. Olisiko tuomareilla olut munaa viheltää maali? Onneksi ei tarvittu keskustella asiasta.

Eikös molarin mailan heitosta yleensä tuomita rangaistuslaukaus? Tosin en tiedä miten se tuossa tilanteessa tulkittaisiin kun kiekko on menossa maaliin.
 

Thompson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Arsenal
Näiden kisojen "paras" häviäjä oli Kanada. Sieltä voisi monia katsoa kuinka tappioon pitää suhtautua. Vaikka varmasti paineet kanukeilla oli kaikista kovimmat. Ei turhaa itkua ja tuomarisyyttelyä.
Kyllä siellä valitettiin tuomareista lähes samalla tavalla mitä ruotsalaiset. Dylan Strome jopa yritti hyökätä tuomareiden kimppuun pelin jälkeen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voitto tuli Ylen kannalta parhaasseen mahdolliseen aikaan, koska tämän voiton myötä myös ensi vuoden kisat herättävät tavallista enemmän huomiota.

Paitsi että pelit pelataan öisin. Tietysti jos Suomi pääsee silloinkin finaaliin, niin ehkä yökukkujia löytyy.

Näiden kisojen "paras" häviäjä oli Kanada. Sieltä voisi monia katsoa kuinka tappioon pitää suhtautua. Vaikka varmasti paineet kanukeilla oli kaikista kovimmat. Ei turhaa itkua ja tuomarisyyttelyä.

Toivottavasti suomalaiset oppivat myös hyviksi voittajiksi. Ryssittely ei mielestäni ole kovin fiksua, sillä nuoria jääkiekkoilijoita nuokin ovat ja monia tullaan tälläkin foorumilla vielä hehkuttamaan, kun he siirtyvät NHL:ään.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kappe pelas huonot harjoitusottelut ja mailat lensi pitkin koppeja pelin jälkeen. Itse turnaus ei alkanut hyvin. Kapasen kenttä ei pystynyt tuloksen tekemiseen. "se on taas ihan lapanen, pakkaa kamas"
Mutta poika teki vain nöyrästi oman ruutunsa ja ihan uskomattomalla tavalla se palkittiin ja Jalosen luotto Kappeen pakittiin. Huikea poika!

Nuo jälkikäteen medialle annetut kommentit taas tuntuvat kovin lapselliselta, pikkumaiselta sekä hieman ylimieliseltä purkautumiselta. Toki tyhmää edes toimittajan kysellä viime kauden kisojen perään, mutta oikeasti. Ketäköhän Kapasen viime vuotisista arvostelijoista oikeasti "ketuttaa", kun Suomi voitti maailmanmestaruuden, kuten Kapanen asian ilmaisi. Parempi olisi vain antaa asian olla ja antaa omien näyttöjen puhua puolestaan ja antaa koirien räksyttää.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Nuo jälkikäteen medialle annetut kommentit taas tuntuvat kovin lapselliselta, pikkumaiselta sekä hieman ylimieliseltä purkautumiselta. Toki tyhmää edes toimittajan kysellä viime kauden kisojen perään, mutta oikeasti. Ketäköhän Kapasen viime vuotisista arvostelijoista oikeasti "ketuttaa", kun Suomi voitti maailmanmestaruuden, kuten Kapanen asian ilmaisi. Parempi olisi vain antaa asian olla ja antaa omien näyttöjen puhua puolestaan ja antaa koirien räksyttää.

Terve ylimielisyys on suotavaa joskus meiltä suomalaisiltakin. Ei aina tarvitse nöyristellä kameroiden edessä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Terve ylimielisyys on suotavaa joskus meiltä suomalaisiltakin. Ei aina tarvitse nöyristellä kameroiden edessä.

Kappe on loistava tyyppi ja upea pelaaja. Arvostan pojan kisasuoritusta korkeammalle kuin kenenkään muun. Se sai ihan hitosti paskaa niskaansa mut teki nöyrästi ruutunaa loppuun asti.
Ei kaikki oo samanlaisia tyyppejä kuin esim. Pulju. Mut mä oon hyväksyny Kapen just sellasena kun se on.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Terve ylimielisyys on suotavaa joskus meiltä suomalaisiltakin. Ei aina tarvitse nöyristellä kameroiden edessä.

Toki on, mutta sillekin on aikansa ja paikkansa. Puljun ja Laineen kommentit ennen pelejä sopivat mielestäni tuohon terve ylimielisyys -lootaan. Kapasen kommentit yhden tärkeän onnistumisen jälkeen (ja tehollisesti muuten epäonnistuneiden kisojen jälkeen) menee mielestäni vähän eri kategoriaan. Toki Kasper saa ylimääräistä paskaa jatkuvasti niskaansa, koska sukunimi on Kapanen. Tuo kommentointi vain kertoo sen kuinka paljon media/arvostelijat pääsivät pään sisään viime vuonna ja Toronton kaltaisessa jääkiekkokaupungissa tuon pään pitää olla kyllä kunnossa tuossa mielessä tai urasta ei tule yhtään mitään kyseisessä kaupungissa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jalonen mielestäni sanoi että ei päästänyt pelaajia yöhön juhlimaan ja kertoi että "uskon että pojat kiittää nyt mua". Voiko joku vahvistaa kuulemani oikeaksi? Respectiä kyllä Jaloselle jos näin todellakin teki.

Mutta eikö tällaiset jutut kuulu joukkueenjohtajalle? Olisikohan Ketola päästänyt vai lähtikö kenties itse.
 
Puljujärvi saa tehdäkin virheitä, jos niiden vastineena tulee myös huippusuorituksia. Kyllähän Puljustä näki, erityisesti kolmannessa erässä, että hän haluaa ratkaista pelin samantien. Aina kun oli vähänkin tilaa, niin pyysi kiekkoa itselleen ja koitti koko ajan päästä ratkaisupaikoille. Samanlaista peliä toki myös Laineelta ja monelta muulta suomalaiselta. Kyllä nuo virheet sitten iän myötä vähenevät, mutta tuo halu ratkaista pelejä tiukoissa paikoissa on niin ihailtavaa, että yksittäiset virheet eivät haittaa ollenkaan. Olen täysin varma, ettei Pulju olisi tehnyt edes puolta tuosta 17 pisteestään, jos olisi pelannut varmasti ja virheitä/kiekonmenetyksiä vältellen. Virheitä tulee kaikille, mutta tuollaista potentiaalia ratkaisupaikoissa ei ole kaikilla.

No tämä. Sama pätee yksinkertaistettuna koko turnaukseen ja joukkueeseen - mitään ei saa, jos ei saa edes yrittää ja välillä epäonnistua. Ja sadannen kerran: Puljujärvi on ihan kakara vielä, kentällä ja sen ulkopuolella (tämä ei ole negatiivista;). Poika ehtii oppia vaikka mitä.

Pisteet myös J. Jaloselle siitä, että antoi poikien pelata ja tehdä niitä virheitä. Ei tehnyt asioista liian vaikeita, pysyi rauhallisena eikä repinyt pelihousujaan edes ajoittain kammottavan oman alueen puolustuspelin kanssa; malttoi pysyä taustalla luotettavana selkänojana ja antaa pelin & pelaajien olla pääosassa. Kaikkineen kypsän, aikuisen ja vahvan itsetunnon omaavan valmentajan suoritus. Respect.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Pisteet myös J. Jaloselle siitä, että antoi poikien pelata ja tehdä niitä virheitä. Ei tehnyt asioista liian vaikeita, pysyi rauhallisena eikä repinyt pelihousujaan edes ajoittain kammottavan oman alueen puolustuspelin kanssa; malttoi pysyä taustalla luotettavana selkänojana ja antaa pelin & pelaajien olla pääosassa. Kaikkineen kypsän, aikuisen ja vahvan itsetunnon omaavan valmentajan suoritus. Respect.

Tässä vaiheessa uskallan jo myöntää, että en pitänyt esimerkiksi Saarelan kisapaikkaa ollenkaan varmana ennen kuin valinnat oli tehty. Oli pelko siitä, että lievää omaperäisyyttä systeemien noudattamisessa ei sallita alkuunkaan. Onneksi Jalonen todisti pelkoni vääräksi, ja olihan Saarela lopulta aika tärkeässä roolissa, vaikka superkolmikko vei kirkkaimmat valot.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täytyy muuten sanoa, että henkilöinä nuo nuoret vaikuttavat jotensakin kypsemmiltä ja vapautuneimmilta kuin edeltävät pelaajasukupolvet: on enemmän tervettä itsevarmuutta, enemmän voiton halua kuin häviön pelkoa. Hämmästyttävän hauskoja haastatteluja myös: tietynlainen rentous yhdistyneenä sitten fokusoitumiseen jäällä. Jotenkin hienoa katsoa...
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pisteet myös J. Jaloselle siitä, että antoi poikien pelata ja tehdä niitä virheitä. Ei tehnyt asioista liian vaikeita, pysyi rauhallisena eikä repinyt pelihousujaan edes ajoittain kammottavan oman alueen puolustuspelin kanssa; malttoi pysyä taustalla luotettavana selkänojana ja antaa pelin & pelaajien olla pääosassa. Kaikkineen kypsän, aikuisen ja vahvan itsetunnon omaavan valmentajan suoritus. Respect.

Juuri näin - itse olin täysin repimässä pelihousuja tuon puolustus-sekavuuden takia ja olin sangen varma, että sen takia noutaja tulee. Mutta Jalonen taisi nähdä, että tälle poikkeuksellisen lahjakkaalle joukkueelle pitää antaa enemmän vapauksia, että nämä tekevät vähintään yhden enemmän kuin päästävät. Ja niinhän siinä kävi.

Ja sangen kummallista, että sen ainoan vastustajan suhteen, joka kyllä olisi kliinisesti pystynyt murtamaan Suomen heikon viisikkopuolustuksen, pelattiinkin turnauksen tiivein ja tasapainoisin puolustuspeli... Ei ehkä mikään sattuma tämäkään.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Unohdinko ottaa värilasit pois finaalin ajaksi, vai pelasiko Tuulolan Joni ihan oikeasti hyvän pelin eilen? Itse olin näkevinäni varsinkin kiekollisena varsin hyviä suorituksia, ja kiekotonkin peli varsinkin laitojen läheisyydessä toimi.
 

Jeffrey

Jäsen
Unohdinko ottaa värilasit pois finaalin ajaksi, vai pelasiko Tuulolan Joni ihan oikeasti hyvän pelin eilen? Itse olin näkevinäni varsinkin kiekollisena varsin hyviä suorituksia, ja kiekotonkin peli varsinkin laitojen läheisyydessä toimi.

Ainakin muun Suomen pakiston rinnalla näytti ihan hyvälle. Tämä Kaltevan Mikko (Mikkola) esimerkiksi oli niin hukassa kiekon kanssa, että siinä olisi Vehviläisen poikakin näyttänyt tekijämieheltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös